Hur är hifi intresset här då? Vill bara höra om ni har någon reflektion över årets hifimässa.
Jag var där på fredagen, den klart bästa dagen att gå dit. Avslappnat och mindre med folk, missade dock fyra-fem rum eftersom det stängde sju. Sist jag var där var jag lite besviken efteråt, och det var bara qrs som imponerade på mig. Den här gången var mässan klart bättre! Tyckte faktiskt att de flesta hade koll på sina system. Till min glädje fann jag att bild delen inte hade tagit överhand, det ska ju vara två kanaler <!--emo&:D-->
Bäst vetetusan, burmester lät bra och med det priset borde det låta bra också! Avalon var rent otrolig på att spela jojk musik, man satt som trollbunden! Trodde aldrig att jag skulle gilla jojk....kanske får skaffa en skiva och testa hemma <!--emo&:hmm:-->
Saknade lite grejer i medelklass segmentet bara, dynavoice hade ett par för 3000kr paret som lät riktigt bra. Måste vara den bästa budgethögtalaren som man kan köpa?? Jamos grejer höjdes några snäpp på min skala iår, riktigt ok faktiskt....annars har jag aldrig gillat jamo..
Sämst var som vanligt *host*, carlsson högtalarna...jösses vilken skrika de har...och audiovector har fortfarande inte fattat grejen. Och all denna konstiga musik som spelas överallt, bara för att det passar just deras system!! De kan ju spela mer normal pop eller jazz eller nått...
Det roliga med musik är ju att alla har olika referenser på vad som låter bra, vore kul att höra vad fler tyckte. De har öppet imorgon söndag också, så masa er dit om ni missat det...kostar 100kr i inträde. Parkeringen var långt borta iår så man fick åka buss den sista biten <!--emo&:(-->
/