Köpråd Type R 04-05:a

ENBART för motorrelaterade topics
Jenny
Inlägg: 0
Blev medlem: 24 oktober 2006, 15:22

Hej

Jag är lite inne på att skaffa mig en Type R, nåt år gammal eller så. Har noll koll på Honda i övrigt. Vad ska jag tänka på? Finns det några barnsjukdomar?

Mvh Jenny
Jenny Wallberg
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Försök hitta en 04:a eller nyare då det var då de kom med störst skillnader... facelift, lättare svänghjul osv osv... AC är inte heller fel, underlättar när du själv vill sälja den.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
esset
Inlägg: 828
Blev medlem: 20 maj 2004, 19:28
Namn: Johan Strömqvist
Ort: Linköping
Kontakt:

Köpte precis en 04:a själv, aldrig varit så nöjd med en bil. Helt rätt köp!

AC är ju ett måste på en så pass "ny" bil. Kolla typ att all service är gjord då den ska, miltal etc.
<span style='color:white'>[b]Johan Strömqvist[/b]</span>
<span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Civic Type-R 04[/b]</span></span>
<a href="http://www.naboovalley.com" target="_blank">Naboovalley Studios</a>
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Sorry för urspårning redan...

Grattis Esset! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Jenny
Inlägg: 0
Blev medlem: 24 oktober 2006, 15:22

Det var snälla grejer... Hur är det med koppling, bromsar, vanliga elfel etc etc..?

Är det sånt som behöver uppdateras eller håller originalgrejerna? Har inte tänkt köra strip, men väl lite bana... <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

/ Jenny
Jenny Wallberg
ziggy
Inlägg: 412
Blev medlem: 12 juni 2005, 15:27
Ort: Stockholm

Allt orginal håller för bankörning. Jag har bytt bromsvätska och slängt dit S2000 honda orginal bromsbelägg på bilen och kört en hel del bana med. Utan problem. Mycket rolig bil som håller (och kräver) att köras hårt! (min är förövrigt till salu med <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> ) Elfel? Vad är det? <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av ziggy den 24 oktober 2006, 15:57, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

<!--QuoteBegin-Jenny+24 Oct 2006, 15:54:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Jenny @ 24 Oct 2006, 15:54:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det var snälla grejer... Hur är det med koppling, bromsar, vanliga elfel etc etc..?

Är det sånt som behöver uppdateras eller håller originalgrejerna? Har inte tänkt köra strip, men väl lite bana... <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

/ Jenny
[right][snapback]341954[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Klart det är snälla grejer... det är en Honda. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

Själv skulle jag nog fundera över en annan bil om det skulle vara fel på sådana saker efter bara 2år.

Och är det en blå du är ute efter så är som sagt Ziggys till salu.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Jenny
Inlägg: 0
Blev medlem: 24 oktober 2006, 15:22

<!--QuoteBegin-ziggy+24 Oct 2006, 14:57:02--><div class='quotetop'>QUOTE(ziggy @ 24 Oct 2006, 14:57:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Allt orginal håller för bankörning. Jag har bytt bromsvätska och slängt dit S2000 honda orginal bromsbelägg på bilen och kört en hel del bana med. Utan problem. Mycket rolig bil som håller (och kräver) att köras hårt! (min är förövrigt till salu med <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> )    Elfel? Vad är det? <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]341955[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Det låter bra. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

hm.... får jag rabatt eftersom jag också är Leksing.... <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Mvh Jenny
Jenny Wallberg
ziggy
Inlägg: 412
Blev medlem: 12 juni 2005, 15:27
Ort: Stockholm

Jasså? <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> Trevligt med mer vettigt folk här.

Rabatt? Hmm, ja ngt kan säkert ordnas! Kan ta det via PM!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Forenademotor.se
Inlägg: 200
Blev medlem: 26 april 2006, 12:07
Ort: Klågerup (Skåne )
Kontakt:

Barnsjukdom på samtliga Civic har varit gnisslande oljud när man trampar ner kopplingen de flästa är nog fixade på garanti vid det här lagt men det finns nog bilar som rullar runt och låter som en gammal Volvo 240 när man trycker ner kopplingen
detta går på garanti om bilen är innom garanti gränserna annars så får man ansöka om Good Will då brukar som regel Honda stå för delar och kund får själv betala arbetet
har haft ett par fall som ej blivit godkända och då får kund själv betala kostar runt 2000kr

Sen så har vi haft på kort tid nu 2st motor ras Lager bank bilar som gått utan olja eller rättre sagt med för låg oljenivå

Har även haft lite strul med servostyrningen att den ej styr åter
det vill säga att om du svänger typ höger och sedan släpper ratten så skall bilen själv rätta upp sig och inte fortsätta att själv svänga höger
( Ratt retur )

Och sist men inte minst har bytt mycket bromsar både skivor fram & bak samt bromsbelägg
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Enligt forumets regler så måste du skriva ditt fulla namn jenny.

I övrigt välkommen!

kul med en tjej mot strömmen som vågar dissa Golf, A3 och Mini! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Medlem 427
magnum
Inlägg: 98
Blev medlem: 4 september 2004, 19:35
Ort: Sthlm Bromma
Kontakt:

En bil utan egentliga svagheter bara hitta ett välskött ex och köra <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Sedan att vissa inte kollar olja är väl upp till dem ..

När du väl provat en så tror jag inte du blir besviken <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Ninja pwr !
Little Elk
Inlägg: 210
Blev medlem: 26 juni 2005, 17:53
Namn: Fredrik Edin
Ort: The Hood

Ja några elfel lär du inte hitta... Det finns ju itne mycket el i CTRen å snacka om. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

Ziggy, alla vet ju att det e 08 som gäller. e ju bara att kolla (nestan iaf) på fotbollen. AIK!!! <!--emo&:saythat:-->Bild<!--endemo-->
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Bergan
Inlägg: 174
Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:52
Ort: Granne med Rosenholtz

<!--QuoteBegin-Forenademotor.se+24 Oct 2006, 17:33:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Forenademotor.se @ 24 Oct 2006, 17:33:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Barnsjukdom på samtliga Civic har varit gnisslande oljud när man trampar ner kopplingen de flästa är nog fixade på garanti vid det här lagt men det finns nog bilar som rullar runt och låter som en gammal Volvo 240 när man trycker ner kopplingen
detta går på garanti om bilen är innom garanti gränserna annars så får man ansöka om Good Will då brukar som regel Honda stå för delar och kund får själv betala arbetet
har haft ett par fall som ej blivit godkända och då får kund själv betala kostar runt 2000kr

Sen så har vi haft på kort tid nu 2st motor ras Lager bank bilar som gått utan olja eller rättre sagt med för låg oljenivå

Har även haft lite strul med servostyrningen att den ej styr åter
det vill säga att om du svänger typ höger och sedan släpper ratten så skall bilen själv rätta upp sig och inte fortsätta att själv svänga höger
( Ratt retur )

Och sist men inte minst  har bytt mycket bromsar både skivor fram & bak samt bromsbelägg
[right][snapback]341987[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vad är det som fixas med kopplingen om den knarrar? Jag har smörjt den ett par gånger och det försvinner på en gång men för att komma tillbaka senare.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jenny
Inlägg: 0
Blev medlem: 24 oktober 2006, 15:22

<!--QuoteBegin-Forenademotor.se+24 Oct 2006, 16:33:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Forenademotor.se @ 24 Oct 2006, 16:33:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Barnsjukdom på samtliga Civic har varit gnisslande oljud när man trampar ner kopplingen de flästa är nog fixade på garanti vid det här lagt men det finns nog bilar som rullar runt och låter som en gammal Volvo 240 när man trycker ner kopplingen
detta går på garanti om bilen är innom garanti gränserna annars så får man ansöka om Good Will då brukar som regel Honda stå för delar och kund får själv betala arbetet
har haft ett par fall som ej blivit godkända och då får kund själv betala kostar runt 2000kr

Sen så har vi haft på kort tid nu 2st motor ras Lager bank bilar som gått utan olja eller rättre sagt med för låg oljenivå

Har även haft lite strul med servostyrningen att den ej styr åter
det vill säga att om du svänger typ höger och sedan släpper ratten så skall bilen själv rätta upp sig och inte fortsätta att själv svänga höger
( Ratt retur )

Och sist men inte minst  har bytt mycket bromsar både skivor fram & bak samt bromsbelägg
[right][snapback]341987[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Tack för alla bra tips. känner mig lite klokare och väldigt sugen nu... <!--emo&:omfg:-->Bild<!--endemo-->

Hur är den att köra på vintern ( om nu någon gör det)?

När det gäller bromsarna, byts det till original eller finns det nåt vettigt kit till normalt pris?

Mvh Jenny
Jenny Wallberg
Användarvisningsbild
freddej
Inlägg: 83
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:47
Bil: Ford Focus RS mkII
Namn: Fredrik Jonsson
Ort: Uppsala

Måste ju säga att det i ärlighetens namn finns bättre vinterbilar än ctr då den kan vara lite väl stötig för mångas tycke och smak på vintern, är det lite halt ute så är det bara att starta på tvåan om man vill komma iväg.

Men har själv åkt min två vintrar och det har gått alldeles utmärkt (om man bortser att man tröttnat på stötigheten i mars nån gång <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> ).
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Jag tycker att den är kanon som vinterbil också (har kört ca 1 vinter med den). Men som sagt, det är svårt att få fäste när man ska komma iväg. Utöver det så är den kanon. Den blir till exempel varm skitfort!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Bergan
Inlägg: 174
Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:52
Ort: Granne med Rosenholtz

Alltså jag förstår inte varför folk klagar på att man har svårt att få fäste och att alla startar på 2:an hela tiden. Är det bara jag som "klarar" av att köra från på 1:an hela tiden. Har aldrig startat direkt från 2:an (om inte av misstag då). Fästet finns direkt med mina däck och sen är det bara att vara försiktig eftersom det är halare ute än på sommaren. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

grejen med CTR som vinterbil är att den skulle bli riktigt kul och bra om den fick i sig en diffbroms/LSD.

Annars så är det inga problem att starta på 2ans växel, den är ju ungefär som 1ans växel på en volvo.. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
jossi
Inlägg: 30
Blev medlem: 25 juli 2004, 21:26

Helt underbar bil på vintern absolut inga problem att komma iväg när det är halt
men det kan väl bero på vad ni har valt för däck?

ps. nu har jag ju inte provat att starta i en hockeyrink eller någon annan isbana
Juha Ilomäki
CTR -04 #1045
Power by
Infra Performance
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

lite svårare o stanna ibland för dig jossi??hehe
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
christer_carlsson
Inlägg: 211
Blev medlem: 20 januari 2005, 01:07
Bil: Accord Type-S
Namn: Christer Carlsson
Ort: göteborg

Underbar på vintern kanske var att ta i, men den klarar sig mycket bättre än jag trodde. Köp bra däck! Finns inga genvägar...

Jag startar aldrig på tvåan, har aldrig kört fast heller. Kanske beror på att jag kör på riktig diff?? Njae, tror mer på däcken ändå...nordiska dubbdäck är grymma. Det jag kan klaga på är att det är svårt att hitta smala däck till 16" samt att den är lite för hård och låg för vinterväglag och snö.

Är det halt så tar man det lugnt helt enkelt, man bör ju veta att den inte är optimerad för snön.

Jenny, jag tycker du ska ut och provköra en! Vissa har ju ägt en ctr några månader bara medan jag fastnade för min direkt. Alla har ju olika åsikter, jag kan ibland stanna och bara stirra på den...hur skadad är man då? Tycker den är grymt snygg faktiskt och alldeles lagom diskret för mig. Prova helst innan vintern kommer så känner du hur den är sommartid.
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Seeage
Inlägg: 15
Blev medlem: 3 oktober 2005, 20:42

<!--QuoteBegin-Bergan+25 Oct 2006, 09:11:10--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan @ 25 Oct 2006, 09:11:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Alltså jag förstår inte varför folk klagar på att man har svårt att få fäste och att alla startar på 2:an hela tiden. Är det bara jag som "klarar" av att köra från på 1:an hela tiden. Har aldrig startat direkt från 2:an (om inte av misstag då). Fästet finns direkt med mina däck och sen är det bara att vara försiktig eftersom det är halare ute än på sommaren. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]342205[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det är bara för att du har så jävla bra vinterdäck! Magin med dom är att säljaren som förövrigt är HPCs okrönte snygging har handskats med dom med otrolig kärlek och ömhet!
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Seeage: Nu fattar jag ingenting? Jag har väl aldrig ägt en uppsättning vinterdäck till CTR?
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Mooseman
Inlägg: 812
Blev medlem: 9 mars 2006, 19:13
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson
Ort: Kalmar

<!--QuoteBegin-Jenny+24 Oct 2006, 22:15:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Jenny @ 24 Oct 2006, 22:15:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tack för alla bra tips. känner mig lite klokare och väldigt sugen nu...  <!--emo&:omfg:-->Bild<!--endemo-->

Hur är den att köra på vintern ( om  nu någon gör det)?

När det gäller bromsarna, byts det till original eller finns det nåt vettigt kit till normalt pris?

Mvh Jenny
[right][snapback]342096[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Bromsarna klarar stenhård bankörning med r-däck utan att tappa verkan. Det som behöver uppgraderas är beläggen och bormsvätskan. Jag rekommenderar bromsbelägg Ferrodo DS2500´som går att köpa till mkt fördelaktiga priser från Martin Scotte här på forumet. Bromsvätska rekommenderas Motul RBF600, det är en mkt temptålig vätska som garanterat inte orsakar bromsbortfall ens om man kör oken så varma att de skiftar i vit nyans. (fråga inte hur jag vet det detta. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> )
Senast redigerad av Mooseman den 27 oktober 2006, 09:15, redigerad totalt 1 gånger.
Team Kalmar
Användarvisningsbild
Asse
Inlägg: 2184
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

<!--QuoteBegin-Mooseman+26 Oct 2006, 07:37:34--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman @ 26 Oct 2006, 07:37:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->fråga inte hur jag det detta.  <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]342554[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag tror att du har läst det på Zatzy. <!--emo&:boxing:-->Bild<!--endemo-->
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Seeage
Inlägg: 15
Blev medlem: 3 oktober 2005, 20:42

<!--QuoteBegin-Eisenhut+25 Oct 2006, 22:37:20--><div class='quotetop'>QUOTE(Eisenhut @ 25 Oct 2006, 22:37:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Seeage: Nu fattar jag ingenting? Jag har väl aldrig ägt en uppsättning vinterdäck till CTR?
[right][snapback]342517[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det vet jag ingenting om <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> men det är ju som så att det kan bara finnas en nummer ett! Den placeringen är stadigt bevarad, jag kan väl inte göra nått annat än att be dig slåss om andra platsen! För första platsen är nu och föralltid ohotad <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Jenny
Inlägg: 0
Blev medlem: 24 oktober 2006, 15:22

Jag får tacka så hemskt mycket för alla bra inlägg i tråden!

När det kom till kritan dock så blev det den nya 1.8:an. Provkörde den CTR:en som stod på RA i Uppsala och visst var den kul, men lite väl bullrig för att åka mycket i tyckte jag. Sen så har jag faktiskt en busbil och det kanske är lite overkill med två... <!--emo&:blink:-->Bild<!--endemo-->

Men den här kanske också går att piska lite på bana om det krisar... <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->


Mvh Jenny
Jenny Wallberg
Mooseman
Inlägg: 812
Blev medlem: 9 mars 2006, 19:13
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson
Ort: Kalmar

<!--QuoteBegin-Asse+26 Oct 2006, 13:52:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Asse @ 26 Oct 2006, 13:52:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Mooseman+26 Oct 2006, 07:37:34--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman @ 26 Oct 2006, 07:37:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->fråga inte hur jag det detta.  <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]342554[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag tror att du har läst det på Zatzy. <!--emo&:boxing:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]342667[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Märks att du inte va på plats på Sturup.. <!--emo&:boxing:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:boxing:-->Bild<!--endemo-->
Team Kalmar
Skriv svar