Styling eller prestanda?
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Jag har länge funderat över detta fenomen som råder här på forumet, och dessa två läger som skapats som ständigt kämpar emot varandra så fort dom får tillfälle.
Själv så var jag ett riktigt fan av extremt stylade bilar när jag var yngre. I mina tidiga bildagar (15bast ca) och jag fick skjuts av en äldre polare ut till Jägersro i Malmö på onsdagskvällarna så gick prestandabyggena fetbort, eftersom dom värre byggena upptog ens uppmärksamhet. Som det ser ut nu (jag är 21) så har jag sen länge lagt det bakom mig. Styling som inte fyller någon funktion, eller om jag ska vara ärlig: Uppenbarligen inte fyller någon funktion går fetbort hos mig. Däremot ska jag inte säga att styling är helt uteslutet! Jag har stylat alla mina bilar, mer eller mindre. Men då har jag gått på funktion i första hand, och då kommer automatiskt snygg form. Som exempel kan jag nämna fälgar, vilket det ofta är tjat om. Jag hade Rota på min Delsol i 16". Det var enligt mig snyggast eftersom man inte förstör funktionen genom att sätta på större fälgar.
Kort sagt så är styling som i alla fall påminner om prestanda snyggt, till exempel en tysk bil med rensad inredning och ett DTMkitt är ju faktiskt väldigt stylad, men det tilltalar mig mycket mer än samma tyska bil med 20 LCDskärmar under bilen, 22"kromade fälgar och inredning och exteriör lackat i skrikiga färger.
Så, nu har ni chansen att lätta på trycket.
PS. Det är ganska konstigt att utifrån ses Honda mer som stylingmärke än prestandamärke, om man läser av atmosfären på detta forum.. DS
Själv så var jag ett riktigt fan av extremt stylade bilar när jag var yngre. I mina tidiga bildagar (15bast ca) och jag fick skjuts av en äldre polare ut till Jägersro i Malmö på onsdagskvällarna så gick prestandabyggena fetbort, eftersom dom värre byggena upptog ens uppmärksamhet. Som det ser ut nu (jag är 21) så har jag sen länge lagt det bakom mig. Styling som inte fyller någon funktion, eller om jag ska vara ärlig: Uppenbarligen inte fyller någon funktion går fetbort hos mig. Däremot ska jag inte säga att styling är helt uteslutet! Jag har stylat alla mina bilar, mer eller mindre. Men då har jag gått på funktion i första hand, och då kommer automatiskt snygg form. Som exempel kan jag nämna fälgar, vilket det ofta är tjat om. Jag hade Rota på min Delsol i 16". Det var enligt mig snyggast eftersom man inte förstör funktionen genom att sätta på större fälgar.
Kort sagt så är styling som i alla fall påminner om prestanda snyggt, till exempel en tysk bil med rensad inredning och ett DTMkitt är ju faktiskt väldigt stylad, men det tilltalar mig mycket mer än samma tyska bil med 20 LCDskärmar under bilen, 22"kromade fälgar och inredning och exteriör lackat i skrikiga färger.
Så, nu har ni chansen att lätta på trycket.
PS. Det är ganska konstigt att utifrån ses Honda mer som stylingmärke än prestandamärke, om man läser av atmosfären på detta forum.. DS
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Samma här..
I mina yngre dar så var "stylade" bilar hett som fan...
Kan fortfarande tycka det men det får finnas en viss stil på det hela.
Visst personifierar man sina bilar lite, men nu tycker jag en Sleeper e hetare
än en sönderstylad bil..
I mina yngre dar så var "stylade" bilar hett som fan...
Kan fortfarande tycka det men det får finnas en viss stil på det hela.
Visst personifierar man sina bilar lite, men nu tycker jag en Sleeper e hetare
än en sönderstylad bil..
Благодаря мутра!
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Säger det igen, tror det handlar om åldern på svarande.
Sen konstaterar jag som många andra, racing blir aldrig omodernt, och sedan när hade en personbil som det tävlas med ofunktionella saker?
Keep it clean!
Sen konstaterar jag som många andra, racing blir aldrig omodernt, och sedan när hade en personbil som det tävlas med ofunktionella saker?
Keep it clean!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
För mej är det en clean stuk,och prestanda som jag faller för.
Men alla har ju sin egna smak,men jag vill inte åka runt i en bil som ser ut som en rymskepp,med massar fiskar som simmar runt i en tank inne i bilen <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo-->
Men alla har ju sin egna smak,men jag vill inte åka runt i en bil som ser ut som en rymskepp,med massar fiskar som simmar runt i en tank inne i bilen <!--emo&:shock1:-->
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
jag tycker om dom flesta sorterna av styling bara det ser bra ut <!--emo&:)-->
<!--endemo--> simpelt..har den sen draget också så är det ju bara trevligt
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
<!--QuoteBegin-M Scotte+21 Jan 2007, 13:33:11--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 21 Jan 2007, 13:33:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Säger det igen, tror det handlar om åldern på svarande.
Keep it clean!
[right][snapback]367504[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Offtopic men roligt att du var med i senaste bilsport på ett hörn <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Keep it clean!
[right][snapback]367504[/snapback][/right]
Offtopic men roligt att du var med i senaste bilsport på ett hörn <!--emo&:P-->
tycker att styling i viss mån ä rsnyggt, men de me att honda sees mer som ett styling obejekt är att folk vet inte hur pigga b16, b18 serie motoroernaär , sådet är nog svaeet på den frgåa
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Tänker som svenska designers. Enkel funktion, så blir det snyggt.
Gillar lagom cleant stylade bilar, med frontläpp bakläpp, och saker
som följer bilens linjer. Ej överdrivna & extremt stylade bilar.
Och en clean bil som är sänkt och fälgar som passar bra därtill.
Gillar lagom cleant stylade bilar, med frontläpp bakläpp, och saker
som följer bilens linjer. Ej överdrivna & extremt stylade bilar.
Och en clean bil som är sänkt och fälgar som passar bra därtill.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Oem style + sänkning & schyssta fälgar som matchar utseendet.
Men oftast lägger jag alla pengar på motor & chassie <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Finns det något värre än neon + vulgovingar + dekaler ??
Bilen ska gå lika fort som den ser ut eller gärna fortare eftersom finns inget roligare än sleepers <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Men oftast lägger jag alla pengar på motor & chassie <!--emo&:)-->
Finns det något värre än neon + vulgovingar + dekaler ??
Bilen ska gå lika fort som den ser ut eller gärna fortare eftersom finns inget roligare än sleepers <!--emo&:D-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
- Peter_1976
- Bil: Honda Civic 2.0 GL (FD2)
- Namn: Peter Sköld
alla vet att jag gillar styling, men den snyggast styling för mig är en kanske snyggt kjolpaket (räcker ibland med en läpp), o fälgar. snyggt men ganska cleant. jag gillar inte heller det med skärmar överallt o femtielva högtalare överallt o spackel hi t o dit. visst, det kan passa på en utsälningsbil i utställningsyfte. inte en gatbil.
ta en som i detta fall honda. sätt ett snyggt o lite diskret, inte extremt kjolpaket (ja det finns såna), sänkning o fälgar o en clean lack. inget onödigt tjafs. det är den snyggaste stylade bilen.
ålderna har ingen betydels, hur gammal är han claes som byggde den svarta accorden med krom hit o dit. han har ju även byggt en honda odissey eller vad den heter.
titta så länge styldae bilar har funnits, det började med allt volvo, bmw audi som det stod i bilsport i varje nummer långt långt innan the fast and the furious filmerna kom, redan tidigt 90 tal.
hade det inte varit för all styling så tror jag att dem japanska märken inte hade varit lika populära bland ungdomar, så tacka styling o filmerna för det.
racing kommer aldrig att försvinna heller, tack o lov. hoppas det går bättre för honda i framtiden.
ta en som i detta fall honda. sätt ett snyggt o lite diskret, inte extremt kjolpaket (ja det finns såna), sänkning o fälgar o en clean lack. inget onödigt tjafs. det är den snyggaste stylade bilen.
ålderna har ingen betydels, hur gammal är han claes som byggde den svarta accorden med krom hit o dit. han har ju även byggt en honda odissey eller vad den heter.
titta så länge styldae bilar har funnits, det började med allt volvo, bmw audi som det stod i bilsport i varje nummer långt långt innan the fast and the furious filmerna kom, redan tidigt 90 tal.
hade det inte varit för all styling så tror jag att dem japanska märken inte hade varit lika populära bland ungdomar, så tacka styling o filmerna för det.
racing kommer aldrig att försvinna heller, tack o lov. hoppas det går bättre för honda i framtiden.
Peter Sköld, Lund
Honda Civic FD2 -07
http://www.garaget.org/?car=198809
Honda Civic FD2 -07
-
M Scotte
- Kontakt:
Bättre, du menar ännu bättre inom racingen.
Nej jag tackar verkligen inte stylingfirmorna för att de valt honda som ett av sina offer. Vi hade klarat oss bättre utan dem. Tackar gör jag däremot Spoon, mugen, Toda, plus alla andra riktiga racingföretag som utvecklar saker till bilarna.
Menade inte bara fysisk ålder som grund för det jag sade, ingen regel utan undantag.
Sammantaget tycker jag att stylingtomtarna oftast tar mer illa vid sig än andra när man inte gillar vad de gjort? Hade någon uttalat smädesord mot min bil hade jag inte brytt mig ett dugg. Men det kanske handlar om att utsidan är det enda stylingbilarna oftast har, och kritiserar man det kritiserar man även personen bakom "konstverket"/påfågeln.
Jag är så sprillandes glad att den typen av bilar jag allra mest gillar fått ett riktigt fotfäste i denna klubb, och inte bara är en fluga som försvinner. Har kämpat från dag ett för detta. Hurra!
Nej jag tackar verkligen inte stylingfirmorna för att de valt honda som ett av sina offer. Vi hade klarat oss bättre utan dem. Tackar gör jag däremot Spoon, mugen, Toda, plus alla andra riktiga racingföretag som utvecklar saker till bilarna.
Menade inte bara fysisk ålder som grund för det jag sade, ingen regel utan undantag.
Sammantaget tycker jag att stylingtomtarna oftast tar mer illa vid sig än andra när man inte gillar vad de gjort? Hade någon uttalat smädesord mot min bil hade jag inte brytt mig ett dugg. Men det kanske handlar om att utsidan är det enda stylingbilarna oftast har, och kritiserar man det kritiserar man även personen bakom "konstverket"/påfågeln.
Jag är så sprillandes glad att den typen av bilar jag allra mest gillar fått ett riktigt fotfäste i denna klubb, och inte bara är en fluga som försvinner. Har kämpat från dag ett för detta. Hurra!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
När jag köpte delsolen, var jag mest inne på styling och stylade därför bilen med kjolar och sånt. Sen tröttnade jag på det och började trimma bilen lite smått men det har jag med tröttnat på.
Sammandraget tycker jag att jag fick ut mer glädje av stylingen än av trimmet i mitt fall. För trimmet var riktigt bortkastade pengar i mitt tycke
Sammandraget tycker jag att jag fick ut mer glädje av stylingen än av trimmet i mitt fall. För trimmet var riktigt bortkastade pengar i mitt tycke
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga
Rickard Johansson
Rickard Johansson
-
M Scotte
- Kontakt:
Ska man trimma är det antingen det billigaste eller köra fullt, men oftast är det de enklaste sakerna som ger mest för pengarna, dvs avgas, filter, grenrör.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
grusbus_84
- Bil: Audi A4
- Namn: Erik Stenberg
Lagom styling är helt ok!
Men jag tycker att det är roligare att ha en bil som går bättre än vad den ser ut till och göra än tvärt om, som många fjortis-stylade plastbilar o traktorer! <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Tycker nästan det är pinsamt med 18" , mega vinge o bauta kjolar och gärna en 1.4L motor i!! <!--emo&:D-->
<!--endemo--> <!--emo&:worthy:-->
<!--endemo-->
Men jag tycker att det är roligare att ha en bil som går bättre än vad den ser ut till och göra än tvärt om, som många fjortis-stylade plastbilar o traktorer! <!--emo&:D-->
Tycker nästan det är pinsamt med 18" , mega vinge o bauta kjolar och gärna en 1.4L motor i!! <!--emo&:D-->
CRX-87 ZC1 (min 3:dje gen 1)
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
-
Eisenhut

<!--QuoteBegin-M Scotte+21 Jan 2007, 16:32:08--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 21 Jan 2007, 16:32:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
[right][snapback]367601[/snapback][/right]
Jag känner samma sak, men inte pga att stylingbyggen är ganska ihåliga. Det känns mer som att stylingbyggen är byggda, inte för att ägaren tycker det är snyggt för han ser ju ändå inte utsidan när han kör, utan att andra skall tycka den är snygg. När han då får knytnäven i ansiktet att så inte är fallet tror jag han reagerar mycket mer än om tex du skulle få höra det. Detta pga att du har byggt bilen för dig och ingen annan.
[right][snapback]367601[/snapback][/right]
Jag känner samma sak, men inte pga att stylingbyggen är ganska ihåliga. Det känns mer som att stylingbyggen är byggda, inte för att ägaren tycker det är snyggt för han ser ju ändå inte utsidan när han kör, utan att andra skall tycka den är snygg. När han då får knytnäven i ansiktet att så inte är fallet tror jag han reagerar mycket mer än om tex du skulle få höra det. Detta pga att du har byggt bilen för dig och ingen annan.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
<!--QuoteBegin-M Scotte+21 Jan 2007, 17:06:49--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 21 Jan 2007, 17:06:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ska man trimma är det antingen det billigaste eller köra fullt, men oftast är det de enklaste sakerna som ger mest för pengarna, dvs avgas, filter, grenrör.
[right][snapback]367626[/snapback][/right]
Jag kan hålla med om det, men det som avviker för mig är att om jag ska börja trimma en bil igen så ska det vara en tävlingsbil och inte en gatbil.
Jag kan hålla med om det, men det som avviker för mig är att om jag ska börja trimma en bil igen så ska det vara en tävlingsbil och inte en gatbil.
Rickard Johansson
Rickard Johansson
-
M Scotte
- Kontakt:
Bullseye Markus.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
M Scotte
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Ricce+21 Jan 2007, 18:21:36--><div class='quotetop'>QUOTE(Ricce @ 21 Jan 2007, 18:21:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M Scotte+21 Jan 2007, 17:06:49--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 21 Jan 2007, 17:06:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ska man trimma är det antingen det billigaste eller köra fullt, men oftast är det de enklaste sakerna som ger mest för pengarna, dvs avgas, filter, grenrör.
[right][snapback]367644[/snapback][/right]
Problemet som jag ser det är att tävlingsklasser straffar redan Honda i sitt orgutförande, trimmarna man dessutom hamnar man ofta i helt fel klasser.
[right][snapback]367644[/snapback][/right]
Problemet som jag ser det är att tävlingsklasser straffar redan Honda i sitt orgutförande, trimmarna man dessutom hamnar man ofta i helt fel klasser.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
<!--QuoteBegin-M Scotte+21 Jan 2007, 17:23:31--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 21 Jan 2007, 17:23:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Problemet som jag ser det är att tävlingsklasser straffar redan Honda i sitt orgutförande, trimmarna man dessutom hamnar man ofta i helt fel klasser.
[right][snapback]367648[/snapback][/right]
Jag håller inte riktigt med, men det kan vara för att jag är intresserad av rally och du är intresserad av banracing. Ett exempel är Rallyns Grupp N. Där borde en ITR vara det optimala. Man har en bil som är till för att köras ordentligt, samt att du har lika mycket effekt orginal som de preparerade Fordarna och Golfarna har.
Men som sagt det kan ju vara för att vi är inriktade på olika grenar som gör att vi har menings skiljaktigheter.
Egentligen är det väldigt meningslöst att försöka bevisa att styling eller Performance är det rätta. Bägge sidor har ju rätt till sin egna hobby. Sen är ju valet upp till var och en om man vill bygga bilar, samla frimärken, spela fotboll eller spela datorspel.
[right][snapback]367648[/snapback][/right]
Jag håller inte riktigt med, men det kan vara för att jag är intresserad av rally och du är intresserad av banracing. Ett exempel är Rallyns Grupp N. Där borde en ITR vara det optimala. Man har en bil som är till för att köras ordentligt, samt att du har lika mycket effekt orginal som de preparerade Fordarna och Golfarna har.
Men som sagt det kan ju vara för att vi är inriktade på olika grenar som gör att vi har menings skiljaktigheter.
Egentligen är det väldigt meningslöst att försöka bevisa att styling eller Performance är det rätta. Bägge sidor har ju rätt till sin egna hobby. Sen är ju valet upp till var och en om man vill bygga bilar, samla frimärken, spela fotboll eller spela datorspel.
Rickard Johansson
Rickard Johansson
-
M Scotte
- Kontakt:
Sant Ricce, sant. Jag anade nästan att du menade rally.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Peter_1976
ok, jag förstår inte detta. Om ni hatar styling så mycket så ni måste skriva hur många trådar som helst om detta. Varför inte skirva en protestlista isåfall o skicka till företagen, Wingswest, Bomex, C-west. Ings, Kaminari mfl. Ni kan få deras mailadress av min om ni inte orkar leta. Jag har läst , hmm jag vet inte hur många trådar om just "hata styling, varför finns det, är det mening med det" mm
Det låter mer som ren avundsjuka än att bara tycka illa om det!
Så här höll man på i tonåren sa att man hata det nåt för att man inte kunde med i själva verket gillade det. Jag säger inte att det är så, men jag menar att det är tonårsfasoner. istället för att alla håller ihop, vissa racing o vissa stylade o har det trevligt o pratar tillsammans mm istället. Kanske därför vissa hoppar av klubben, för det är som ett "internetdagis" ibland.
Ni klagar så mycket på det, gör nåt åt det istället för att göra nåt åt det, (Vilket ni aldrig kommer kunna göra) istället för att skriva här.
Här är hur många trådar som helst om just detta, men INTE EN ENDA om "hata racing". Nä, vi tycker det är roligt att se er köra, tex till sturup kom jättemånga som inte körde utan bara tittade på. För att ha trevlig o roligt.
Jag har träffat en del härifrån, o jag tycker det är trevliga o sjyssta killar, varför inte likadant här på forumet.
Om ni inte gillar styling, det vet vi. Men herregud. Big deal om vissa gör det.
Har ni inget bättre att göra så ni måste skriva om just det här? Lite tjatigt om det nu!!
Det låter mer som ren avundsjuka än att bara tycka illa om det!
Så här höll man på i tonåren sa att man hata det nåt för att man inte kunde med i själva verket gillade det. Jag säger inte att det är så, men jag menar att det är tonårsfasoner. istället för att alla håller ihop, vissa racing o vissa stylade o har det trevligt o pratar tillsammans mm istället. Kanske därför vissa hoppar av klubben, för det är som ett "internetdagis" ibland.
Ni klagar så mycket på det, gör nåt åt det istället för att göra nåt åt det, (Vilket ni aldrig kommer kunna göra) istället för att skriva här.
Här är hur många trådar som helst om just detta, men INTE EN ENDA om "hata racing". Nä, vi tycker det är roligt att se er köra, tex till sturup kom jättemånga som inte körde utan bara tittade på. För att ha trevlig o roligt.
Jag har träffat en del härifrån, o jag tycker det är trevliga o sjyssta killar, varför inte likadant här på forumet.
Om ni inte gillar styling, det vet vi. Men herregud. Big deal om vissa gör det.
Har ni inget bättre att göra så ni måste skriva om just det här? Lite tjatigt om det nu!!
Peter Sköld, Lund
Honda Civic FD2 -07
Honda Civic FD2 -07
-
M Scotte
- Kontakt:
Tycker att en "Hata racing" tråd är på sin plats.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Eisenhut

Peter: Du har nog missuppfattat syftet med tråden. Det är uppenbart att det finns två läger på forumet, och det behövs andas ut lite. Jag ville bara se hur det låg till, och hur stora lägrena är egentligen.
Känns bättre att ha en egen tråd om det istället för att alltid gå offtopic och förpesta andras trådar.
Jag lovar att inte hysa agg mot någon som valt alternativ 1, jag har som sagt själv varit i en sån period i mitt liv och det är inget fel med det.
Känns bättre att ha en egen tråd om det istället för att alltid gå offtopic och förpesta andras trådar.
Jag lovar att inte hysa agg mot någon som valt alternativ 1, jag har som sagt själv varit i en sån period i mitt liv och det är inget fel med det.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- Peter_1976
ärligt talat, jag bryr mig inte om vad någon tycker, för jag följer mitt eget råd, köra sitt eget race.
tycker bara det är löjligt att hålla på så här, som när man var liten o lekte cowboys o indianer. ni mot oss.
återgå till stylingen. den snyggaste stylingen är lagom. ta Ekos gamla vti, lagom stylad men clean. pefekt
angående nån "hata racing" tråd, glöm det bara löjligt
o motor ser du inte när en bil körbi. många av bilarna här hade jag inte ens vänt mig om för att kolla på, ser standard ut. men kommer en bil som utmärker sig på eller annat sätt så vänder jag mig om (min är inte det värsta, jag vet)
tycker bara det är löjligt att hålla på så här, som när man var liten o lekte cowboys o indianer. ni mot oss.
återgå till stylingen. den snyggaste stylingen är lagom. ta Ekos gamla vti, lagom stylad men clean. pefekt
angående nån "hata racing" tråd, glöm det bara löjligt
o motor ser du inte när en bil körbi. många av bilarna här hade jag inte ens vänt mig om för att kolla på, ser standard ut. men kommer en bil som utmärker sig på eller annat sätt så vänder jag mig om (min är inte det värsta, jag vet)
Senast redigerad av Peter_1976 den 21 januari 2007, 21:14, redigerad totalt 1 gånger.
Peter Sköld, Lund
Honda Civic FD2 -07
Honda Civic FD2 -07
Woho!! jag fann svaret varför styling inte är lika populärt som tuning på detta forum!
[attachmentid=24139]
Sålänge klubben heter som den gör är väl tanken att tuningen ska dominera?
[attachmentid=24139]
Senast redigerad av Foz den 21 januari 2007, 21:17, redigerad totalt 1 gånger.
070 58 60 137
Kalmar
CRV RD8 - 03
Civic EC8/EE9 Bastard -91
CRF 250R -14
Kalmar
CRV RD8 - 03
Civic EC8/EE9 Bastard -91
CRF 250R -14
-
TheFinnishFlash
De får ju gärna vara snygg men då ska den nog ha lite mos under huven å <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Niclas Bäckström
Tackar till mina sponsorer
Repaint.fi
Alpine.fi
ITPOWER.fi
Och så även min motiv lackare. johnny-design.com/
Gå gärna in och rösta på. <a href="http://www.garaget.org/?car=74007" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=74007</a>
Tackar till mina sponsorer
Repaint.fi
Alpine.fi
ITPOWER.fi
Och så även min motiv lackare. johnny-design.com/
Gå gärna in och rösta på. <a href="http://www.garaget.org/?car=74007" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=74007</a>
<!--QuoteBegin-Foz+21 Jan 2007, 21:15:56--><div class='quotetop'>QUOTE(Foz @ 21 Jan 2007, 21:15:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Woho!! jag fann svaret varför styling inte är lika populärt som tuning på detta forum!
[attachmentid=24139]
[right][snapback]367787[/snapback][/right]
WORD <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
[attachmentid=24139]
WORD <!--emo&:thumbup:-->
Jeremia Gadd
<!--QuoteBegin-Foz+21 Jan 2007, 20:15:56--><div class='quotetop'>QUOTE(Foz @ 21 Jan 2007, 20:15:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Woho!! jag fann svaret varför styling inte är lika populärt som tuning på detta forum!
[attachmentid=24139]
Läste precis "Klubbinfo" där jag får uppfattningen att meningen med klubben är att sammanföra alla med honda intresse, Snygg som Snabb.....?
Att sen andra än honda ägare är välkomna är bara trevligt då allt inte e svart eller vitt........
Gör som man vill.....
[attachmentid=24139]
Läste precis "Klubbinfo" där jag får uppfattningen att meningen med klubben är att sammanföra alla med honda intresse, Snygg som Snabb.....?
Att sen andra än honda ägare är välkomna är bara trevligt då allt inte e svart eller vitt........
Gör som man vill.....
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
Vill vara som någon annan.
JDM är så häftigt.
Vill vara som någon annan.