Hur i hela he...
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
För tillfället sitter jag i Bengtsfors, jag tog mej hit med en Volvo S40 T4 uttagen december 04, o i lördags var vi ute o körde lite, hade upptäckt hela resan att lite ibland, inne i stan, när man svängde vänster så kändes det som om man körde över en sten eller så. varje gång svängde jag o testade lite olika hastigheter o så men ingenting hände, så jag tänkte att det var just nåt litet jag kört över.
när vi sen tog en vänstersväng i bängtsfors så skramla det till som fan under bilen, men återigen trodde jag att jag kört på nå stenar eller så för det kändes precis så o bilen varken lät eller fungerade konstigt. körde runt lite, var o basta, körde lite till, körde till åmål, stanna o pissa, o på tillbaka vägen när vi skulle stanna o pissa igen, så började bilen låta riktigt lurt.. ungefär som en näve muttrar i en tvättmaskin. kopplingen släppte allt riktigt högt uppe så att det studsa iväg o det kändes lite som om handbromsen låst sig. eftersom vi var mitt i bushen så körde vi försiktigt tillbaka till bengtsfors o ställde bilen på parkeringen utanför volvoverkstaden..
Hissade upp den dagen efter o kollade... knytnävshål i växellådan.
började backtracka varför o hur i hela friden den kunde gått sönder, för vi misshandla den inte över huvudtaget. inte en enda burnout eller så. var o tittade på stället där det kännts som om jag kört över sten i bengtsfors och upptäckte ett långt oljestreck och hittade en massa delar av växellådan, bland annat ett halft kugghjul.
nu till det skumma, jag vet inte om jag ska säga att det är bra eller dålig kvalitet på volvos växellådor... bilen är inte ens 3 år gammal och växellådan pajjar... MEN jag hittar platsen, kugghjul o.s.v. ligger spritt på backen... bilfan går 8 mil till innan den börjar bråka o går fortfarande att köra med om man verkligen vill... alla växlar funkar o så...
vad i hela friden var det för kugg? vilken växellåda kan man plocka ut en kugg, o den funkar än?
när vi sen tog en vänstersväng i bängtsfors så skramla det till som fan under bilen, men återigen trodde jag att jag kört på nå stenar eller så för det kändes precis så o bilen varken lät eller fungerade konstigt. körde runt lite, var o basta, körde lite till, körde till åmål, stanna o pissa, o på tillbaka vägen när vi skulle stanna o pissa igen, så började bilen låta riktigt lurt.. ungefär som en näve muttrar i en tvättmaskin. kopplingen släppte allt riktigt högt uppe så att det studsa iväg o det kändes lite som om handbromsen låst sig. eftersom vi var mitt i bushen så körde vi försiktigt tillbaka till bengtsfors o ställde bilen på parkeringen utanför volvoverkstaden..
Hissade upp den dagen efter o kollade... knytnävshål i växellådan.
började backtracka varför o hur i hela friden den kunde gått sönder, för vi misshandla den inte över huvudtaget. inte en enda burnout eller så. var o tittade på stället där det kännts som om jag kört över sten i bengtsfors och upptäckte ett långt oljestreck och hittade en massa delar av växellådan, bland annat ett halft kugghjul.
nu till det skumma, jag vet inte om jag ska säga att det är bra eller dålig kvalitet på volvos växellådor... bilen är inte ens 3 år gammal och växellådan pajjar... MEN jag hittar platsen, kugghjul o.s.v. ligger spritt på backen... bilfan går 8 mil till innan den börjar bråka o går fortfarande att köra med om man verkligen vill... alla växlar funkar o så...
vad i hela friden var det för kugg? vilken växellåda kan man plocka ut en kugg, o den funkar än?
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Vet att det på farsans 745-86 sitter det extra kuggar i lådan ifall några ramlar ur...
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
:ttiwwop:
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Volvo.... :bash:
[b][u]Oscar Henze[/u][/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[i]CTR-05.....*..<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Kompressor<!--colorc--></span><!--/colorc-->..*[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[i]Volvo 940GL - 91 (Vinter kärran)[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[i]CTR-05.....*..<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Kompressor<!--colorc--></span><!--/colorc-->..*[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[i]Volvo 940GL - 91 (Vinter kärran)[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
det är det som är skillnaden mellan honda och volvo.. när hondan går sönder går den inte att köra alls, men volvon är alltid lite halvtrasig så om den då blir lite mindre trasig så märker man ingen större skillnad :snurrig:
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Jag har sett filmer på folk som kör honda motorer utan någon olja alls.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
jag har sett filmer på apor som äter bananer :snurrig: :biglaugh2:
volvo är ju kända för att ha riktigt starka fwd lådor väll? kolla bara på autotech
det låter som ett typiskt fabrikations fel...det kan hända alla bilmärken o modeller.
jag känner tex. till hondamotorer som rasat bara nån vecka efter tillverkning....det finns alltid måndags ex av alla modeller.
volvo är ju kända för att ha riktigt starka fwd lådor väll? kolla bara på autotech
det låter som ett typiskt fabrikations fel...det kan hända alla bilmärken o modeller.
jag känner tex. till hondamotorer som rasat bara nån vecka efter tillverkning....det finns alltid måndags ex av alla modeller.
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
njae..kända för att tåla vrid ja, men inte slitstarka milmässigt o så...
på 3 år går 2 lådor inom taxi...
på 3 år går 2 lådor inom taxi...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
inte dåligt att köra runt med hål i lådan som saknar massa drev :biglaugh2:
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Alla växlar funkade, även backen hehe. det var det som var lurt...
sku va om det sku va diffen då...
Men så länge den funka var den härlig att köra, riktigt skön faktiskt, MYCKET bättre än en t.ex. saab 9-3 att köra... lite tråkigt register men turbo är mysigt ändå. skulle definitivt kunna tänka mej äga en... eller rättare sagt, jag kunde tänka mej, det var ett omen från hondagudarna... blev ju sugen på en v40 efter ett tags körande, men det berätta hondagudarna för mej att det ska jag fan inte göra.
Här gick den sönder, typ Bengtsfors centrum
[attachment=25919:S5001523__800x600_.JPG]
Oj, kan det vara ett kugghjul??
[attachment=25920:S5001526__800x600_.JPG]
Lilla hååålet
[attachment=25921:S5001528__800x600_.JPG]
Vad jag tycker är lurigt: Alla jag pratat med säger att det är 3 års nybilsgaranti på volvo, volvoverkstaden den står på säger att den är nysåld 2003 o inte 2004 som det står i papprena jag hitta i bilen, volvostället som sålde bilen åt min polare säger att det är 2 års garanti.... vad stämmer? vilket fall som så tar försäkringen det och han som äger bilen får betala 2000 kr självrisk, som hans chef betalar för att han tycker synd om min kompis. så nån ekonomisk katastrof blev det inte iaf.
sku va om det sku va diffen då...
Men så länge den funka var den härlig att köra, riktigt skön faktiskt, MYCKET bättre än en t.ex. saab 9-3 att köra... lite tråkigt register men turbo är mysigt ändå. skulle definitivt kunna tänka mej äga en... eller rättare sagt, jag kunde tänka mej, det var ett omen från hondagudarna... blev ju sugen på en v40 efter ett tags körande, men det berätta hondagudarna för mej att det ska jag fan inte göra.
Här gick den sönder, typ Bengtsfors centrum
[attachment=25919:S5001523__800x600_.JPG]
Oj, kan det vara ett kugghjul??
[attachment=25920:S5001526__800x600_.JPG]
Lilla hååålet
[attachment=25921:S5001528__800x600_.JPG]
Vad jag tycker är lurigt: Alla jag pratat med säger att det är 3 års nybilsgaranti på volvo, volvoverkstaden den står på säger att den är nysåld 2003 o inte 2004 som det står i papprena jag hitta i bilen, volvostället som sålde bilen åt min polare säger att det är 2 års garanti.... vad stämmer? vilket fall som så tar försäkringen det och han som äger bilen får betala 2000 kr självrisk, som hans chef betalar för att han tycker synd om min kompis. så nån ekonomisk katastrof blev det inte iaf.
------------------------
------------------------
------------------------
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
ja, Getrag lådorna är det inget fel på, men dom köpte ju volvo in så de räknas ju inte riktigt...stiivN skrev:Självklart är det ett fabrikatsfel. Kan hända vilket märke som helst. Och som JG sa, volvo är kända för att ha starka lådor, så dom ska man inte klaga på.
Senast redigerad av smacke den 23 april 2007, 21:50, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
ingen olja och trasig är två helt skilda saker..stiivN skrev:Jay-c då har du inte sett filmerna när Amerikanarna plågar crx utan olja.
kör:
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
X40 ar vell inte nån diff original? Eller är jag helt felunderrätad? :huh:
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
ja, Getrag lådorna är det inget fel på, men dom köpte ju volvo in så de räknas ju inte riktigt...smacke skrev:<!--quoteo(post=396648:date=23 Apr 2007, 11:32:51:name=stiivN)--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 23 Apr 2007, 11:32:51) [snapback]396648[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Självklart är det ett fabrikatsfel. Kan hända vilket märke som helst. Och som JG sa, volvo är kända för att ha starka lådor, så dom ska man inte klaga på.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Precis, står GETRAG på skyltarna nuförtiden..
Senast redigerad av evozz den 25 april 2007, 06:20, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Enlund.