Johan heter jag och är ny på detta forum
Jag funderar på att införskaffa mig min första bil och har spanat in en (som det verkar) fin CRX 86:a. Bilen är sänkt med coilovers och det sitter 2.5" avgassytem på den. Gått drygt 16k mil. Kosmetiskt är den väl inte i toppskick direkt, men verkar inte vara någon rost att tala om. Nybesiktigad utan anmärkning (1 månad sedan). Fast nu hade han sänkt priset flera tusen eftersom det läckte bromsvätska höger bak. Har en polare som har en likadan och han sa att han haft precis samma problem och det var hjulcylindern i bromstrumman (?) :hmm: . Skulle tydligen vara mycket lätt att byta. Bromsrören var det i alla fall inte, frågade killen om det nämligen.
Har ni några tips om vad man bör kolla? :blink: Kan inte direkt mycket om bilar men det grundläggande kan jag väl i alla fall. Kolla att det inte läcker olja runt blocket, att den går jämt, inte knackar, inte ryker onormalt, att den inte drar åt något håll, olja i expansionskärl.. vad kollar man mer? Både speciella saker för denna modell och rent allmänt. Rost under och så kikar man väl på så gott man kan, var ju ingen anmärkning på det i alla fall.
Mycket tacksam för svar :thumbup: :worthy:
MVH
Johan Åberg, Lidköping