BuddyClub Spec 3?

Diskussioner om styling och stereo.
Masaru
Inlägg: 32
Blev medlem: 21 juli 2007, 01:04
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric
Ort: Helsingborg

Tjena tjena!

Undrar om någon kan hjälpa mig att få tag på Buddy Clubs Spec 3 cat-back system till ett rimligt och bra pris?

Har letat över hela nätet känns det som men hittar inga bra sidor som e från Europa, blir ju att importera från USA annars men det kostar inte öre precis. Känner ni någon privatperson som säljer så går det alldelles utmärkt också.

Tackar i förväg! :)
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

Hör med Welen,Yash eller Malkoml666 här på forumet.Dom hjälper dig :thumbup:
Senast redigerad av *PAPPOUS* den 21 juli 2007, 15:28, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Masaru
Inlägg: 32
Blev medlem: 21 juli 2007, 01:04
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric
Ort: Helsingborg

Okej, ska jag göra. Tack så mkt! :thumbup:
ei9440
Inlägg: 108
Blev medlem: 13 september 2004, 22:54
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund
Ort: Hammarby Sjöstad, Stockholm

Du kommer nog tycka att det är kul med Spec 3 i ungefär en vecka, sen kommer du att spy på oljudet...eller det kanske bara jag som blivit gammal :annoyed:
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

Det är du som blivit gammal :thumbup:
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Gladen
Inlägg: 100
Blev medlem: 20 april 2006, 16:40
Ort: Ludvika, Dalarna

Welén is the shit of the shit! :)
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Masaru
Inlägg: 32
Blev medlem: 21 juli 2007, 01:04
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric
Ort: Helsingborg

ei9440 skrev:Du kommer nog tycka att det är kul med Spec 3 i ungefär en vecka, sen kommer du att spy på oljudet...eller det kanske bara jag som blivit gammal :annoyed:

Fan va alla säger så, Elvis gnällde också om attl jduet var för högt, men det ska vi bli två om :boxing:

Welén tycks ha glömt bort o kolla upp priset, skynda nu, måste ha den! :snurrig:
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Jag skulle nog rekommendera ett Buddy Club Prospec istället, det är i alla fall lite mildare än det löjligt högljudda Spec 3.
Om du inte får tag på ett genom Welén så finns de här också <a href="http://www.unit-8.co.uk" target="_blank">http://www.unit-8.co.uk</a>
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Varför använda avgassystem överhuvudtaget? Ta bort allt efter grenröret så får du ungefär samma oljud som med ett spec 3 plus att bilen blir lättare och du har garanterat minst mottryck!

;)
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Dominus
Inlägg: 30
Blev medlem: 13 juni 2004, 14:08

vad snackar ni om, helt underbart ljud från bc3 ju
Robin Magnusson

Ännu mer finbil:<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> Civic Type R 05:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Finbil: <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Del Sol VTi 93:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->Såld

Vinterbil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 89:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld
Förstabil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 88:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld

Malmö
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

BC3 var jättekul för 3 år sedan, men nu låter det lite väl mycket moppe. Dessutom blir man ju döv både i och utanför bilen om man hör ett.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Masaru
Inlägg: 32
Blev medlem: 21 juli 2007, 01:04
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric
Ort: Helsingborg

Steffo skrev:Varför använda avgassystem överhuvudtaget? Ta bort allt efter grenröret så får du ungefär samma oljud som med ett spec 3 plus att bilen blir lättare och du har garanterat minst mottryck!

;)

Ha-ha, hoppas på ironi där :)

Jag vet inte varför ni ogillar Spec 3 men resten av Buddyclubs avgassystem låter som vilket avgassystem som helst. Man vill ju ändå sticka ut från mängden, det är väl hela grejjen med styling/tuning-communityn - såvida du inte vill ha en sleeper - och ett ljud som Spec 3 hjälper nog till en hel del att inte va en i mängden. Kan förstå att det är mkt högljutt men finns öronproppar :whistling:

Ska se om Welén inbox fortfarande e FULL. Annars måste jag beställa ett själv innan veckoslutet.
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Anledningen att folk avråder dig är att avgaset inte låter mycket, utan för att du kommer bli stoppad pga av det. Köp hellre ett avgas som låter riktigt bra. Jag för min del gillar J´s Racings ljud i deras betydligt bättre.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Masaru
Inlägg: 32
Blev medlem: 21 juli 2007, 01:04
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric
Ort: Helsingborg

Hur är det med reglerna på bana? BC3 överstiger 94db eller vad det är?
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Du kan aldrig beträda en bana med det avgaset, varken med eller utan plugg.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Kristian
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

vi fick ju bevisat för några år sen att det låter mer med plugg änn utan enligt db mätaren
Kristian, Hondalös.
Masaru
Inlägg: 32
Blev medlem: 21 juli 2007, 01:04
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric
Ort: Helsingborg

Kristian skrev:vi fick ju bevisat för några år sen att det låter mer med plugg änn utan enligt db mätaren

Hahah allvarligt? Måste ju bara provas då alltså :). Lite tråkigt angående det med bana, men man får väll skruva fast orginal när man ska köra bana.
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Ska du inte ha ett Spec 2 istället då?
Det är ju om möjligt ännu häftigare!
Masaru
Inlägg: 32
Blev medlem: 21 juli 2007, 01:04
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric
Ort: Helsingborg

fonzeka skrev:Ska du inte ha ett Spec 2 istället då?
Det är ju om möjligt ännu häftigare!

Den e ju bara för racing bilar!
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Det är ju spec 3 med. Det är inte lagligt någonstans på gata i Sverige och då är det bara för racing. Troligen bara för racing på vissa dragstripper som inte har någon dB-reglering.

Alltså, jag vill inte vara tråkig utan bara ge dig en vink om att det är ett monster till system du försöker köpa. Det är väl (förutom spec 2) det mest kompromisslösa som gjorts. Väger ingenting och dämpar fan knappt något ljud alls. Det känns i hela kroppen inne i kupén när man drar på ordentligt och att köra utan proppar är omöjligt om man vill behålla hörseln något sånär intakt.
För långresor så kan man ju ha pluggen i, men då är ju vitsen med systemet borta eftersom den stryper bort massor av effekt.

Men samtidigt. Det väger minst och ger mest effekt, så om man är ute efter kompromisslös prestanda så är det ju inget snack. Dock så ger ett spec IV endast någon häst mindre, väger max 1 kg mer, men låter 1/10 så mycket.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Masaru
Inlägg: 32
Blev medlem: 21 juli 2007, 01:04
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric
Ort: Helsingborg

Steffo skrev:Det är ju spec 3 med. Det är inte lagligt någonstans på gata i Sverige och då är det bara för racing. Troligen bara för racing på vissa dragstripper som inte har någon dB-reglering.

Alltså, jag vill inte vara tråkig utan bara ge dig en vink om att det är ett monster till system du försöker köpa. Det är väl (förutom spec 2) det mest kompromisslösa som gjorts. Väger ingenting och dämpar fan knappt något ljud alls. Det känns i hela kroppen inne i kupén när man drar på ordentligt och att köra utan proppar är omöjligt om man vill behålla hörseln något sånär intakt.
För långresor så kan man ju ha pluggen i, men då är ju vitsen med systemet borta eftersom den stryper bort massor av effekt.

Men samtidigt. Det väger minst och ger mest effekt, så om man är ute efter kompromisslös prestanda så är det ju inget snack. Dock så ger ett spec IV endast någon häst mindre, väger max 1 kg mer, men låter 1/10 så mycket.
Tackar! Tror du förklarade bäst hittills :) .. Aaa men jag måste bara prova det, ju brutalare det är, desto bättre enligt mig :D. Har redan bestämt mig ändå så.

Väntar bara på svar från Welén nu :thumbup:
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

Man kan köra med SPEC III utan att det låter som fan om man vill.Man får ha lite teknik grabbar.
Vill du ha det systemet Masaru så kör på det :thumbup:
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Masaru
Inlägg: 32
Blev medlem: 21 juli 2007, 01:04
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric
Ort: Helsingborg

*PAPPOUS* skrev:Man kan köra med SPEC III utan att det låter som fan om man vill.Man får ha lite teknik grabbar.
Vill du ha det systemet Masaru så kör på det :thumbup:

Tackar :worthy: haha

Welén har redan beställt den, nu väntar man bara på den :D

Laddar upp film/bild när jag monterat den :D

Konichiwa!
Bergan
Inlägg: 174
Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:52
Ort: Granne med Rosenholtz

*PAPPOUS* skrev:Man kan köra med SPEC III utan att det låter som fan om man vill.Man får ha lite teknik grabbar.
Vill du ha det systemet Masaru så kör på det :thumbup:
Försök starta upp bilen en kall novemberdag utan att det låter som fan! ;)

Jag har själv haft detta system och det var kul ett litet tag. Sålde det och köpte mig ett DC Sports-catback vilket var ett ljud mer i min smak.
Kör numera orginal då jag är trött på att det låter mycket.
Visst finns det dagar då man saknar ljudet..
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Anonymous

köpte mitt prospec från unit8 i england kostade mig 6300kr hem till dörren. och det är jag kanon nöjd med. låter lagom mycket. dock lite tystare nu när man har turbo
Senast redigerad av Anonymous den 6 augusti 2007, 23:08, redigerad totalt 1 gånger.
Elvis_EG2
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

emilio du är fan störd :P haha
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Skriv svar