HPC Östergötland

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Kul! Bara hoppas på att vädret blir lite stabilare tills dess också :thumbup:
Senast redigerad av Patte den 28 juli 2007, 20:19, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Sköld
AndreasD
Inlägg: 26
Blev medlem: 14 september 2006, 23:40
Ort: Linköping

Var bor du Marcus? Såg dessvärre din bil när den stod still.
Jag har nyligen flyttat till Linköping, bor på Alvastragatan, strax bakom Statoilmacken.

Hur många är det som är på spontanträffen i Söderköping?
Det är jag, Joel och Patte som jag vet med säkerhet än så länge om tiderna passar vill säga o sen Marcus då.
Det spelar absolut ingen roll om man kommer med Honda eller inte men det vore ju klart trevligare. Det viktigaste är trots allt att man är med i klubben/forumet och är en glad prick.
Andreas Dahm

[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]

Honda Prelude 2.3 4WS

[i]Because Japanese cars are so much better![/i]
Gerry
Inlägg: 2
Blev medlem: 6 mars 2007, 08:30
Ort: Norrköping

Jag är oxå bra sugen att hänga på till söderköping!
Hoppas bara på fint väder (även om man får färre insekter att tvätta bort i regn, så föredrar jag sol ;) )

//Gerry
.:Gerry Pettersson:.
Varför finns det fortfarande "inga" elbilar??
Ge mig en"Volvo ReCharge Concept"-C30 IDAG (det är den första volvo jag velat ha) !!!!
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

AndreasD skrev:Var bor du Marcus? Såg dessvärre din bil när den stod still.
Jag har nyligen flyttat till Linköping, bor på Alvastragatan, strax bakom Statoilmacken.

Hur många är det som är på spontanträffen i Söderköping?
Det är jag, Joel och Patte som jag vet med säkerhet än så länge om tiderna passar vill säga o sen Marcus då.
Det spelar absolut ingen roll om man kommer med Honda eller inte men det vore ju klart trevligare. Det viktigaste är trots allt att man är med i klubben/forumet och är en glad prick.
Pena med mintgröna Del solen hänger gärna på enligt vad jag vet med säkerhet :thumbup: Han tillhör det glada prickarna :)
Patrik Sköld
AndreasD
Inlägg: 26
Blev medlem: 14 september 2006, 23:40
Ort: Linköping

Låter ju kanon grabbar. Ska vi sätta upp en prelimenär tid för träffen då?
Mitt förslag är onsdag eftermiddag kväll så att de som jobbar har möjlighet att komma.
Vad sägs om klockan 18?
Andreas Dahm

[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]

Honda Prelude 2.3 4WS

[i]Because Japanese cars are so much better![/i]
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Gärna tidigare om det går. Det lär vara smockfullt med folk nere i Sörping om vädret är på rätt humör dvs soligt. Kan vi ses Statoil Norsholm eller Mcdonalds Klinga för att sedan köra karavan ner till Sörping? Vi ställer väl bilarna på grusparkeringen vid kanalmagasinet.
Patrik Sköld
hondapower
Inlägg: 499
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping
Been thanked: 2 times

Kan nog dyka upp ja också,Skulle va kul att träffa fler HPC Östergötland.
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

hondapower skrev:Kan nog dyka upp ja också,Skulle va kul att träffa fler HPC Östergötland.
Många verkar vara pigga på konbanekörning heldag med grilla också :thumbup:
Patrik Sköld
hondapower
Inlägg: 499
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping
Been thanked: 2 times

Ska ta och prata lite med honom om nån vecka 2 och se vad han tycker om det hela.
Se om ja kanske kan flirta lite med honom och ge honom lite mer fri PR/Reklam så kanske han mjuknar lite till.
Går inte det så kommer det isf tyvär bli fråga om några hundringar per person i kostnad.
Iom att området kostar en slant att hyra,Dock så har ja ett helt gäng koner osv som vi kan använda oss av.
(den ev kostnaden beror på hur många vi blir som brummar runt konbanan).


Men till att börja med så kör vi på Sörping och smaskar lite glass eller käkar nått gott tycker ja!

MvH
Tommy
pena
Inlägg: 10
Blev medlem: 26 juli 2004, 22:12
Bil: Honda Delsol
Namn: Pentti Lauronen
Ort: Katrineholm/Nyköping

Som Patte skrev.. Jag ska med! :thumbup:

Har varit lite bakom flötet senaste dagarna. (mini semester) :prop:

Bestäm bara tid och dag.
Björkvik, Katrineholm
Kör: Honda Ridgeline -06
Glider i: Honda Delsol Vti -92
Projekt: 3st Gen1 Civic 1200 -76,-78,79
Övningskör: Honda z50 -76
F.d: Civic 1200 -78, Civic Ek3 -98, Civic Mb6 -98, Accord Aerodeck -97, Civic Aerodeck -98
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2934
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 128 times
Been thanked: 81 times

så träffen är i söderköping nu på onsdag kl 18:00 eller? O.o blev lite lost när jag läste denna tråd ^^
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Vi har ju pratat om onsdag den 1/8. Det ser ut att bli fint väder då också. Ska vi ses och åka gemensamt? Väg 210 är en trevlig väg ner från Norsholm till Söderköping. Kan vi komma iväg så vi är där före 18.00 så vore det ju ännu bättre :thumbup:

Eller vad säger Ni andra om tid? Gemensam avfärd? I fall varifrån? Mitt förslag är Statoil Norsholm eller Mcdonalds Klinga. Kom igen nu det är i övermorgon vi pratar om...
Patrik Sköld
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2934
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 128 times
Been thanked: 81 times

för mig blir klinga bra. men kan bli tajt med tiden, jag är hemma vid 17:00 från jobbet. Auner slutar jobbet 17:00. så vi är båda klara vid typ 17:45 om man ska äta och så. sen köra våra hondor till klinga :P

annars skulle det ju verkligen va fint med karavan
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Det finns även käk att intaga i Söderköping. För er som ej hinner äta innan. 17.45 låter tajt. Då får Ni åka snabbare än mina rekord 12 minuter Norsholm VS Söderköping på väg 210.

Mcdonalds Klinga låter bra. Vi andra kan väl ses Mcdonalds Klinga 17.15 och "kallprata" en stund innan Martin & Auner kommer dit till Mcdonalds Klinga. Eller vad säger Ni Andreas, Gerry, Pentti, Tommy, Marcus, Robban D, Joel?
Patrik Sköld
hondapower
Inlägg: 499
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping
Been thanked: 2 times

Kommer till Donken 17:15 !
Men som sagt,inte i Honda tyvär :(

Ser fram emot en trevlig dag med trevligt folk och mycket bil snack :)
Kanzaki
Inlägg: 1
Blev medlem: 2 maj 2006, 18:57
Ort: Finspång

Typiskt att man jobbar eftermiddagsskift den här veckan. :ranting:
Hade gärna bidragit med en NSX till annars.

Oh well... Hoppas ni får det trevligt iaf.
Mikael Nilsson, NSX driver
micke_011
Inlägg: 11
Blev medlem: 2 mars 2006, 22:16

vill ni käka i söderköping så rekommenderas endera bondens (fin-fina crepes med olika innehåll) eller la uva (superb tapas), båda serveras kanonkäk till vettiga pengar. ha en trevlig dag, det hade varit kul att hänga med och få se din nsx patrik, har mött dig ett par gånger i krokarna runt blacka, får ta en närmare titt vid något tillfälle. får bara hoppas att molnen som hänger över norrköping just nu flyger förbi och ger er skönt väder.
//banned//
pena
Inlägg: 10
Blev medlem: 26 juli 2004, 22:12
Bil: Honda Delsol
Namn: Pentti Lauronen
Ort: Katrineholm/Nyköping

Kommer till Klinga 17.15
Björkvik, Katrineholm
Kör: Honda Ridgeline -06
Glider i: Honda Delsol Vti -92
Projekt: 3st Gen1 Civic 1200 -76,-78,79
Övningskör: Honda z50 -76
F.d: Civic 1200 -78, Civic Ek3 -98, Civic Mb6 -98, Accord Aerodeck -97, Civic Aerodeck -98
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

micke_011 skrev:vill ni käka i söderköping så rekommenderas endera bondens (fin-fina crepes med olika innehåll) eller la uva (superb tapas), båda serveras kanonkäk till vettiga pengar. ha en trevlig dag, det hade varit kul att hänga med och få se din nsx patrik, har mött dig ett par gånger i krokarna runt blacka, får ta en närmare titt vid något tillfälle. får bara hoppas att molnen som hänger över norrköping just nu flyger förbi och ger er skönt väder.
OBS!!!!
Du är välkommen också. Det är i morgon 1/8 vi ska ses och fara till Söderköping via Klinga/Mcdonalds där vi ska ses 17.15 och invänta Martin & Auner för att sedan åka den berömda 210:an ner till Sörping. INTE IDAG VI SKA NER TILL SÖRPING
Senast redigerad av Patte den 31 juli 2007, 12:49, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Sköld
AndreasD
Inlägg: 26
Blev medlem: 14 september 2006, 23:40
Ort: Linköping

Jag jobbar natt nu i natt så jag kommer vara frånvarande på forumet och rent mentalt fram till imorgon eftermiddag. Men har ni frågor eller bara vill snacka strunt så går jag att nå på mcdahm@hotmail.com eller på 073-9052487, kan ju kanske vara bra att ha någon kontakt person på plats om inte alla åker samlat eller kommer vid samma tidpunkt.

Åker till Söderköping redan 21:00 ikväll och kommer befinna mig nere vid smultronstället eller var nu Patte och ni andra kommer att befinna er vid vid 18 eller strax innan.

Jag själv kommer som jag tidigare skrivit tyvärr inte komma med min Honda då remskivan på Prelude är paj och ännu inte åtgärdad. Ser fram mot att träffa er alla.
Andreas Dahm

[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]

Honda Prelude 2.3 4WS

[i]Because Japanese cars are so much better![/i]
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

AndreasD skrev:Jag jobbar natt nu i natt så jag kommer vara frånvarande på forumet och rent mentalt fram till imorgon eftermiddag. Men har ni frågor eller bara vill snacka strunt så går jag att nå på mcdahm@hotmail.com eller på 073-9052487, kan ju kanske vara bra att ha någon kontakt person på plats om inte alla åker samlat eller kommer vid samma tidpunkt.

Åker till Söderköping redan 21:00 ikväll och kommer befinna mig nere vid smultronstället eller var nu Patte och ni andra kommer att befinna er vid vid 18 eller strax innan.

Jag själv kommer som jag tidigare skrivit tyvärr inte komma med min Honda då remskivan på Prelude är paj och ännu inte åtgärdad. Ser fram mot att träffa er alla.
Du har ju mitt mobilnummer Andreas 073-0540635 Vet inte exakt var vi befinner oss. Beror ju på vad folk känner för. Mat eller glass.
Patrik Sköld
Packan
Inlägg: 26
Blev medlem: 17 april 2006, 00:32
Ort: Linköping

Jag kommer nog till McD Klinga vid 17.15 imorgon (onsdag). Förutsatt att det är vackert väder, och att jag inte åker på att jobba kväll (framförhållningen på mitt arbete är inte den bästa).
Marcus le Leff
Medlemsnr: 1780
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Packan skrev:Jag kommer nog till McD Klinga vid 17.15 imorgon (onsdag). Förutsatt att det är vackert väder, och att jag inte åker på att jobba kväll (framförhållningen på mitt arbete är inte den bästa).

Väderprognosen ser positiv ut. Du är hjärtligt välkommen Marcus.
Patrik Sköld
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2934
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 128 times
Been thanked: 81 times

jag och auner skyndar oss. (hoppas inte polisen är så aktiv mellan skavsta och norrköping runt 16:30 :P )

men vi gör vårt bästa för att va där vid 17:15 =)
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Co-driver
Inlägg: 0
Blev medlem: 28 juli 2004, 17:32

Jag åker med i den totalt o-mintgröna del solen. Jag röstar på att äta glass! Typisk tjejgrej att hellre äta glass än mat... :whistling:
Johanna Andersson #1090
<!--coloro:#800080--><span style="color:#800080"><!--/coloro-->Norrköping<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Åker med & övningskör i en <!--coloro:#008000--><span style="color:#008000"><!--/coloro--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->[b]del sol[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
samt är "delägare" i en <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]Civic 1,5 Vtec[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2934
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 128 times
Been thanked: 81 times

Co-driver skrev:Jag åker med i den totalt o-mintgröna del solen. Jag röstar på att äta glass! Typisk tjejgrej att hellre äta glass än mat... :whistling:

det är väl ett måste när man är i söderköping eller har jag missuppfattat det hela ^^
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Co-driver
Inlägg: 0
Blev medlem: 28 juli 2004, 17:32

NitraM skrev:det är väl ett måste när man är i söderköping eller har jag missuppfattat det hela ^^
Jag har alltid trott att det är lag på att äta glass när man är i Söderköping... :blink:
Johanna Andersson #1090
<!--coloro:#800080--><span style="color:#800080"><!--/coloro-->Norrköping<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Åker med & övningskör i en <!--coloro:#008000--><span style="color:#008000"><!--/coloro--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->[b]del sol[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
samt är "delägare" i en <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]Civic 1,5 Vtec[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Co-driver skrev:Jag åker med i den totalt o-mintgröna del solen. Jag röstar på att äta glass! Typisk tjejgrej att hellre äta glass än mat... :whistling:

Ursäkta att jag frågar. Men vem är du sambo med? Så vi vet vem du åker med? Ho Ho det blev visst på rim också.
Senast redigerad av Patte den 31 juli 2007, 21:24, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Sköld
Co-driver
Inlägg: 0
Blev medlem: 28 juli 2004, 17:32

Patte skrev:<!--quoteo(post=422331:date=31 Jul 2007, 18:04:32:name=Co-driver)--><div class='quotetop'>QUOTE(Co-driver @ 31 Jul 2007, 18:04:32) [snapback]422331[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag åker med i den totalt o-mintgröna del solen. Jag röstar på att äta glass! Typisk tjejgrej att hellre äta glass än mat... :whistling:

Ursäkta att jag frågar. Men vem är du sambo med? Så vi vet vem du åker med? Ho Ho det blev visst på rim också.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Pena / Pentti
Johanna Andersson #1090
<!--coloro:#800080--><span style="color:#800080"><!--/coloro-->Norrköping<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Åker med & övningskör i en <!--coloro:#008000--><span style="color:#008000"><!--/coloro--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->[b]del sol[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
samt är "delägare" i en <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]Civic 1,5 Vtec[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Co-driver skrev:<!--quoteo(post=422354:date=31 Jul 2007, 21:23:34:name=Patte)--><div class='quotetop'>CITERA(Patte @ 31 Jul 2007, 21:23:34) [snapback]422354[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=422331:date=31 Jul 2007, 18:04:32:name=Co-driver)--><div class='quotetop'>CITERA(Co-driver @ 31 Jul 2007, 18:04:32) [snapback]422331[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag åker med i den totalt o-mintgröna del solen. Jag röstar på att äta glass! Typisk tjejgrej att hellre äta glass än mat... :whistling:

Ursäkta att jag frågar. Men vem är du sambo med? Så vi vet vem du åker med? Ho Ho det blev visst på rim också.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Pena / Pentti
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Ja då har vi ju träffats. Du var ju på bilutställningen på halkbanan i Norrköping med Pentti. Två tjejer som kommer då med dig Johanna!
Patrik Sköld
Skriv svar