Bara fått för mig att dom är överskattade?!
Många som köper dom o säljer en månad efter?! Bränsleförbrukningen borde man ju vara medveten om att den surplar antagligen rätt mkt soppa
Lite små sugen på en sån faktiskt.
Tjoohej
MagnusL skrev:Ja.. den gamla hääärliga frågan om hyffsat nya Evos..
Hade en nia och den var helt jävla underbar, en fantastisk bil. Men den drog sås så in i helvete. Dessutom ganska dyr att försäkra. I slutändan var det helt enkelt inte värt det.
Ponera att man lånar lite pengar för att köpa, lägg på 1200-1500 i försäkring + som i mitt fall 5000 spänn soppa minst.. ´jävligt täta servisar.. Ja, det blir kanske en 9-10k en "dålig" månad.
Så jag sålde min.. Köpte den för 320 - Sålde för 315. den var väl ganska svårsåld. Ringde en jävla massa lallare utan pengar dock. Ville byta mot sura tyskimporter m.m.
Så, har man ordentligt med stålar, ja då är den en dröm, annars sluta dröm och köp något man har råd med..
Just nu kör jag en CR-V och skrattar varje gång jag kollar på kontoutdraget.. hehe
stiivN skrev:Om magnus bil drog 2liter i snitt måste han kört jävligt hårt. Min Evo drar runt 1.4L /milen och då är det blandat och mycket hårt ofta.

Jag har kört båda i originalskick och då anser jag att Evon är överlägsen.wriid skrev:Hur står sig Evo kontra Impreza STI mot varandra då?
stiivN skrev:Tips är att ställa dina frågor på <a href="http://www.wroom.org/evoclub/" target="_blank">http://www.wroom.org/evoclub/</a>
Överskattad, hur menar du?
Anledningen till att folk köper och säljer är för att folk inte inser att detta är en bil som ska köras hårt samt har ganska mycket kraft. Folk tror att dom kan köpa bilen, köra utan att behöva byta några slitdelar tills dom ska sälja igen.
Köper man en sådan här bil ska man alltid ha en buffert för eventuella händelser.
Vad som går ofta på sådana här bilar är, kopplingar, bussningar och servicera börs göra ofta (500mil om man kör hårt).
Säger så här, är du van till Hondas otroliga kvalitet kommer du bli besviken, för honda har sjukt kvalitet på deras motorer. Söker du en bil som är djävulskfull och snabb och kan även svänga är Evon något för dig.
Men som sagt, det är en bil som kostar, därför säljer folk en sådan bil för dom helt enkelt inte har råd.