Väääldigt fin (och dyr!) CRX VTEC -91

Sälj din Bil här
stegen
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:52

Bilen har gått 3700 mil
Originaldäcken sitter på... ser ut som ny och faktiskt doftar den som ny med (vet då jag köpte en ny en gång i tiden:-)
Väldigt välskött av ägaren innan mej (och jag har tagit hand om den på samma sätt).
Ej vinterkörd (vad det innebär vet man om man ser den).
Det som jag har gjort (förrutom vanlig service och omtanke) är att (givetvis på Hondaverkstaden) låtit byta olja i växellådan samt monterat nya gasdämpare och nya originaltändkablar... KN-filter i originalboxen.
Tillsist så har jag monterat en Alpine bilstereo (som jag tyckte gick bäst rent estetiskt till inredningen) och ett Infinity framhögtalarsystem (givetvis utan att ge några skador i inredningen).
Säljer pga att jag behöver en bil att bruka och inte ha i garaget... säljer helst till en (Honda entusiast) som fortsätter ta hand om den på ett bra sätt... förmodad samlarbil i framtiden... finns ingen fler i detta skick i Sverige.
Sååå... priset då?
80 000:- (kan tänka mej en billig bil som delbetalning).

/Sture
Sture Teglund
stegen
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:52

Hm, ang. dämparna så var detta dämparna till bakluckan...
Sture Teglund
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Färg?
Malakai
Inlägg: 39
Blev medlem: 13 januari 2006, 21:16
Ort: Borås

posta bilder på den.. hade vart kul att se skicket på den. vill se in o utvändigt och även under om du har möjlighet.
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
stegen
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:52

Skickar bilder från när jag köpte den då den ser ut likadan idag med... minus stripes och klistermärken efter sidorna... ett bevis på att lacken (röd) är i bra skick måste vara att den inte är det minsta ljusare under dessa :thumbup:
Under ser den ut som ny... ingen behandling eller liknande... har aldrig kört på grusvägar och det förmodar jag att inte det äldre paret heller gjorde... undvek tydligen att köra ut bilen om det regnade... själv har jag kört vid några tillfällen i regn... kan inte säga nu precis hur många mil som jag kört med den sedan jag köpte den... men jag förmodar att det är under 500 mil (varav hämtningen var typ 120 mil:-).
Jag är inte i närheten av bilen nu då jag skriver detta så det blir lite svårt att ge några exakta svar... bes. protokoll är inte så dumt för att hjälpa upp minnet:-)

Kollar först här några dagar om det finns något intresse, vore kul om köparen verkligen gillar Honda! I annat fall blir det väl blocket (med alla knepiga människor som brukar hålla till där:-) Verkar intresset dåligt eller om jag ledsnar på dessa knepiga människor så behåller jag den då jag har tillgång till en bra varm vinterförvaring och garage på sommaren.

ps varning till ev. köpare: Om köparen behandlar bilen väldigt illa så kommer jag att "ryck å han arma och slö han ve blodi en" = rycka av honom armarna och slå honom med blodiga änden" :prop: :)
Sture Teglund
Användarvisningsbild
Diesel_018
Inlägg: 499
Blev medlem: 21 juni 2006, 19:07
Bil: alla hondor
Namn: Diesel

Hej! :)

PM mig me ditt numret så jag call to dej! :)
NeMoo
Inlägg: 932
Blev medlem: 29 november 2006, 19:05
Bil: Civic ek3
Namn: Robert Rodinsson
Ort: Hobbyskåning

Jag hade lagt bilen på Ebay, Jänkarna uppskattar nog mer det du har att sälja och brukar vara rätt kapitalstarka. Glöm inte skriva JDM på några ställen i annonsen bara så är den nog såld på ett kick för över ditt önskade pris här.
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa

Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Ali
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

har sett denna irl och kan intyga att den är i absolut nyskick
stegen
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:52

Jag åker bort från datorn nu i någon vecka eller åtminstone några dagar... får tacka för säljtipset! men nog vore det roligare om den stannade i Sverige...
Lämnar mitt telenummer... inte så svårt att ta reda på då jag tror det finns få som heter just detta... 070-298 98 89 (inte för tidigt på morgonen då jag har semester:-)

/Sture
Sture Teglund
Skriv svar