killroy skrev:<!--quoteo(post=495074:date=20 Jul 2008, 22:19:09:name=Steffo)--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 20 Jul 2008, 22:19:09) <a href="index.php?act=findpost&pid=495074"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->TT:n är sämsta valet tycker jag om man pratar körglädje.
Har du kört den nya TT:n?
Håller du dig till 4:an med turbo och inte köper v6:an så är det en riktigt rolig bil.
Bättre än både FN2 och 350z i konfort, 350z är väldrig bullrig och stötig.FN2 tyckte jag ochså vara lite högljud vid högre hastigheter.
men för bankörning hade jag valt s2000 eller 350z, men det var väll ändå inte aktuellt.
Med 6:an i blir den nos tung och understyr lätt, dessutom måste du ha quattro vilket tar bort mycket av körglädjen.
Så mitt tipps är 2.0 TFSI med manuell låda och framhjulsdrivning, försök hitta en med magnetic ride om det går, gör faktiskt en hel del.
S2000 kan jag inte uttala mig om, har aldrig kört en.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tack för mycket bra info Kilroy
Kan berätta att jag nu är glad ägare till en Audi TT -07 TFSI, alltså 200 hk motorn. Dock ingen magnetic ride.
Är jävligt nöjd efter att ha kört hem den i dag och gasat lite på småvägarna och motorvägen.
Bra komfort och kavlitetskänslan inne i bilen känns gedigen. Jag är glad att jag inte valde Volvon kan jag säga...
...wtf vad tänkte jag med

Eftersom jag hängt här sen 2001 så tycker jag att jag borde få vara med på forumet trots
att jag svikit Honda