accord type-s vs accord 2.4

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
infra
Inlägg: 489
Blev medlem: 13 juni 2004, 16:15
Ort: Vellinge
Kontakt:

Vad är skillnaden mellan dessa 2 modeller?

lista på
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Inredningsfärger och kjolpaket. Sportchassi satt på Type-s 06-07, sista årsmodell -08 hade alla accorder sportchassi.


Den största skillnaden på accorderna är faceliften som kom -06.
Senast redigerad av Malkolm den 13 september 2008, 15:04, redigerad totalt 1 gånger.
infra
Inlägg: 489
Blev medlem: 13 juni 2004, 16:15
Ort: Vellinge
Kontakt:

Ok så en accord 2.4 och en type-s båda från tex 06 är egentligen exakt samma bil förutom kosmetiska skillnader
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

ja.
infra
Inlägg: 489
Blev medlem: 13 juni 2004, 16:15
Ort: Vellinge
Kontakt:

när du ändå är igång så kan jag passa på o fråga hur det är med ET på accorderna... passar CTR fälgar på accorden?

vad var standardutrustning på 06or och vad var tilläggs?
tex farthållare, klima vs ac osv
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

ET55 på 7" tror jag(inte helt säker). Det mesta som är safe att köra är 8" ET45, mindre ET kan bli jobbigt. Ja, STR fälgar blir jättebra.

Jag kan inte allt om utrustning, men detta är lite av det jag har:
*Klima, dubbel
*Regnsensor auto
*stolsvärme
*farthållare
*VSA, antisladd
*elhissa
*fjärrstyrt centrallås med öppning till bagageluckan via en knapptryckning
*en massa airbags överallt, gardiner, stolar ratt osv..
*färddator
*stereo med hyfsat ljud och i cd:n kan du mata in 6st cdskivor.
*utetemp.mätare
*mittarmstöd fram som är justerbart fram & bakåt, hur skönt som helst!
*ställbar ratt i alla leder
*fabrikstonade rutor i Bronze
infra
Inlägg: 489
Blev medlem: 13 juni 2004, 16:15
Ort: Vellinge
Kontakt:

det med cdväxlare skulle jag gärna vilja veta hur det är på type-s 06or... bara kunna ha en audio skiva är lite drygt... nån som kopplat in ipod eller nått till originalstereo?
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Det ser ut som vilken enkel cdspelare som helst, men man kan mata in 6cdskivor :)

Jag har för mig att det finns en ipod-tillbehör att köpa för ca 2-2500kr hos honda. kolla på Honda Access så borde du hitta den.
infra
Inlägg: 489
Blev medlem: 13 juni 2004, 16:15
Ort: Vellinge
Kontakt:

nått tips på bra accord forum? gärna som speglar svenska type-s:erna
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
SS57
Inlägg: 13
Blev medlem: 8 september 2008, 04:13

infra skrev:nått tips på bra accord forum? gärna som speglar svenska type-s:erna
Inga tips på Accord forum men följer den här tråden med intresse då jag precis köpt en 2.4 ex. Accord...IOF en -05 men med Sportchassi och mängder med utrustning...Satte precis på nya hjul med, 18*7.5 med ET45, 225/40-18
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Mig veterligen har vår 07:a inte cd-växlare, men får testa imorrn för att vara säker.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

det står ju på stereon om man har växlare.
malkolms bil har extrautrustning utöver standard.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Listan Malkolm skrev är standradutr på Type S LE.

KristeR: Du har också CD-växlare
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

standard på Type S ja.
men eftersom Tupe S ej är en standardbil, så är det ej standard.
bara för att klargöra
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Nja, jag har inte cd-växlare vad det verkar som. För det skulle bara vara att mata på med fler skivor då va... är det så så funkar det inte i vår bil i alla fall.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Inlägg: 152
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:13
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson
Ort: Staffanstorp

infra skrev:Ok så en accord 2.4 och en type-s båda från tex 06 är egentligen exakt samma bil förutom kosmetiska skillnader
Type-S har väl mindre lull-lull av något slag? Vore ju konstigt annars om man får samma som 2.4 EXE + kjolpaket + fetare fälgar, fast till ett lägre pris...
jmoller
Inlägg: 3
Blev medlem: 8 september 2006, 12:00
Ort: Malmö
Kontakt:

Krister skrev:Nja, jag har inte cd-växlare vad det verkar som. För det skulle bara vara att mata på med fler skivor då va... är det så så funkar det inte i vår bil i alla fall.
Har du CD-växlare i bilen skall det finnas en "Load-knapp" till vänster om inmatningen.
Samt att du har ikoner 1-6 med skivor högst upp i displayen...

Klargjorde jag något eller förvirrade mest? :P
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Nope, känns väldigt klart och nej, jag har inte cd-växlare.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

krister: du köpte din bil beggad va? då kanske dem har bytt stereon i din. Man vet aldrig vad man får när man köper beggad..



Förövrigt så kom jag ihåg nu när du nämnde det Jocke, en TypeS är som en vanlig 2,0 i utrustning, dvs har tex ingen taklucka och jag har för mig att det är svårt att få helskinn och lite såna grejer.


Scotte: vad mer ingår i LimitedEdition?
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Såg inte att din bil var en -07 Krister. CDvxl ingår bara i SE.

Vad som ingår i SE är stora ljudpaketet, rökfärgat krom i handtag etc. Tonade rutor på tourer, elbaklucka etc.

En Type S är som en 2.0 sport förutom det som ingår exteriört, motor för Type S och ovanstående.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Malkolm: Den är så orginal det bara går, den gick som demobil nere i malmö tills jag köpte den. Misstänker iofs att en säljare mer haft den som sin tjänstebil då det var en massa nummer programmerade i blåtandshandsfree´n. Sen skulle jag nog märke om det satt en t.ex. Pioneer och inte den orginalstereo som sitter i.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Skriv svar