så jävla trött på pundiga folk som stjäl

För Topics som ej är motorrelaterade
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

har vart rätt skonad från trubbel frånsett några få inbrott i bilarna, men inatt ble jag bara paff.

skulle ut o köra in bilen i garaget, o märkte att nån tjomme tagit ett grabbatag om extraljusen i fronten o bara ryckt loss rakt ut...hela jävla fronten e förstörd,kablaget drog sönder grillen o kontaktstycken, regskylt borta o fan vet va som hänt.
tur att de va husvagnsbilen, o inte nåt man bryr sig om mer ( får väl se de så).

orkar inte !

vad kan tattaren få för grejjerna?hundra spänn?
visst de va bosch navigator me xenon tre stycken, men de spelar ingen roll, vem FAN snor de?sno hela bilen istället!
jag blir äligt talat mer arg över detta än om jag hade blivit rånad på stan...

nu till anledning av topic, vad FAN ska man göra åt detta?jag e rädd för att nån kommer dö snart, menar inte att jag ska döda nån men folm e trötta på o bli av me grejjer!

panik...bye
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Featherweight
Inlägg: 430
Blev medlem: 17 maj 2007, 23:49
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson
Ort: hägersten, sthlm

Ja man undrar ju verkligen hur folk orkar..
Var också med om en irriterande sak idag.. jobbar på ett bygge och hade ställt bilen där alla andra ställer sina bilar.. dock tog en lastbil inte ut en sväng tillräckligt och drog i min bil, ena hörnet på kofångarn har ett djupt skrap, spruckit lite mellan nedre delen och midjelisten och fästet på sidan verkar också ha pajjat, dock inga plåtskador. Blev meddelad om detta av en snickare exakt när det hände och då hade även lastbilen stannat typ 20 meter bort och föraren var ute och tittade på SIN bil.. jag går fram och frågar om det var han som gick på min bil, han blånekar. har egentligen inte så mycket jag kan säga just då, han åker och jag tar reg.nr. på väg tillbaka möter jag en målare som sett vad som hände och även han hade konfronterat föraren av lastbilen och sagt åt honom att han hade kört på min bil innan jag kom. liten intern utredning är på G nu.. hjälper inte det får man väl anmäla det till polisen.. är väl smitning antar jag vilket kan leda till..?
nåja.. nu ska jag inte kidnappa tråden:)
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

kidnappa på, jag e proffs på de själv :)

Jag funderar på allvar o koppla starkström i bilen under nattetid, tänker ba på alla oskyldiga ting som kan råka illa ut.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
sk8micke
Inlägg: 487
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:03
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson

råka ut för nått liknande för några veckor sen några idioter snodde min fula buliga japs dämp å dessutom fick dom inte med sig hela,för den va svetsad!!så dom fick på nått sätt av den i svetsen där burken börjar! :annoyed:
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Patrik, får mig att tänka på snubben som installerade det där oerhört högljudda larmet i sin saab, blev ju en jäkla massa hallå av det när en snubbe spräckte trumhinnorna(?) när han skulle in i bilen.
Medlem 427
Bagarn
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:41
Ort: London, UK

Har hänt mig två gånger nu att de slagit sönder sidorutan, gått in i bilen och insett att det finns absolut inget att stjäla. Efter första gången blev jag så irriterad att jag ryckte ut min sopiga stereo (som jag tappat bort fronten till) och öppnade handskfack så det var lätt att se att det inte fanns något att ta i bilen. Jo, faktiskt, det fanns en 10A säkring i reserv... Ett par veckor senare knackade de samma ruta igen och måste trott jag gömt allting i något hemligt lönnfack??

Blev så trött på det andra gånen att jag inte orkat snacka med försäkringsbolaget än. Detta betyder att jag i 2 månader endast haft en upptejpad plastpåse istället för rutan. Inte f-n har de rört bilen då...
Senast redigerad av Bagarn den 24 oktober 2008, 23:08, redigerad totalt 1 gånger.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Jay-c
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

finns ju sättet att lämna bilen olåst också, men det kollar dom väl inte och pangar rutan ändå..
jag har aldrig kommit på någon att göra en sån grej och undrar hur jag skulle reagera om jag såg tjyvarna, blir en spännande konfrontation
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Bagarn
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:41
Ort: London, UK

Var det inte en kille som för några år sedan satte in ett mastodonthorn i sin Saab?
Har för mig att några miffon försökte stjäla bilen och fick tinnitus på köpet, och att Saab-ägaren fick ett åtal på sig också?

Är inte helt säker, men det ringer en liten klocka bak i huvudet...
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Det stämmer, se Charlys inlägg lite längre upp.

Det enda som är mer fuckat än tjuvarna i Sverige är rättssystemet, fyfaaaaaaan vilket jävla gäng hönshjärnor som styr och gör lagar.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Rada upp skiten och fyra av som i Kina istället.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

jag e på!

sen säger ja som ja sa till åklagaren som inte ville ta upp alquida killen som rånade taxin me picka till rätten då de inte va grovt nog, då sa ja till henne att om jag kommer o riktar en picka mot hennes hjärna nu när hon jobbar vad gör du då?!
blev ett jääävla liv, men de slutade gott, nu e de snart rättegång, o ja slapp trots allt undan.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Som när min polare och hans kollega blev hotade ett par gånger, när de skulle skriva polisanmälen så frågade polismannen på riktigt : "har han skadat er?"
"nej"
"Ja men då är det inget brott"

satan vad polisen är dumma i huvet idag.

Hur kunde det egentligen bli ett jävla liv när du frågade den saken Patrik, det är ju bara en fråga som vilken som helst, skulle du inte få ställa den?
Eller menar hon att hon är mer värd än dig?
Senast redigerad av Charly den 25 oktober 2008, 09:14, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

Hon sa att det är hot!
mitt svar var ju självklart att sålänge man kan utföra hotet och gå fri, så säger jag vad jag vill, o hon kan börja se sig över axeln.

mindre smart, men ibland rinner de över, och de slutade ju bättre än väntat så...

aja vansinnig iaf!
visade sig idag att skadan går på 29000:-!
billigt nattnöje!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

javafan säger dom... kriminalitet höjer bnp... :(
Medlem 427
Flygare
Inlägg: 287
Blev medlem: 27 juli 2006, 23:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Min cykel förvann med trots att den var låst vid en lyckstolpe med granitlås i ramen. Cykel som jag värderar till 800-1000 kr . Är det värt besväret risken att sno en sån cykel ?
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
EcciBaka
Inlägg: 41
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:48
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Ort: Åland
Kontakt:

har länge tänkt att jag skulle hurra o hylla en grupp vigilantes. som bara letade upp folk som gör ofog o knäcker knäna på dem när lagen inte når dem. rättssystemet i sverige är ett skämt. gräv en stor grop o börja hiva ner folk som inte sköter sig eller nåt. tycker det är så tråkigt att bovarna kan göra i princip vad de vill utan att få konsekvenser.
alla pratar om risker med att sno billiga saker. dessa människor som gör det.. har inga risker. de kan le och klia sig i röven när snuten kommer o får en natt i häktet o sen en klapp på axeln.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Andy63
Inlägg: 37
Blev medlem: 22 oktober 2006, 23:58
Bil: Brukis: Civic EJ9 1,4is, Civic ED7
Namn: André Fossto
Ort: Nässjö
Kontakt:

misshandel är ju en sak som inte ses på allvar som mest. Men inbrott osv är sjukt korkat.
min far fick inbrott i sin bil. det enda dem stal var ett relä :bur2:

engång så stal dem nack stödet bak. liksom WTF! Va i helvete, vissa jävlar gör de bara för förstöra saker som inte är deras. Hoppas någon jävel slår sönder deras saker.
André Fossto
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Tycker det är bra jäkla avtrubbat när åklagaren inte anser att pistolhot är tillräckligt allvarligt!

nej, är klart tacksam över att jag är hyffsat förskonad från sånt... det enda jag varit med om är en som öppnade bildörren (jag hade missat att låsa den, på Birger Jarlsgatan mitt i stockholm City) och snodde solglasögonfodralet... brillerna låg lite längre in i handskfacket, de missade dem... tur det då brillerna kostade 2500:- :)
Sen nån full idiotjävel som sprang rakt över Civicen vi hade så det blev bulor i taket. :bur2:
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
henkoh
Inlägg: 23
Blev medlem: 11 augusti 2005, 17:00
Bil: Honda Civic 1,5T Sport´19
Namn: Henrik Celmins
Ort: Stockholm/Enköping

när jag blev GTA-ad (kan man säga så? haha) var jag iaf 90% säker på att den trevliga mannen till biltjuv hade en pistol i jackan.. men inte hände något för det, fick tillbaka bilen efter några veckor dock.


Ibland är det märkligt...
Henrik Celmins
Honda Civic 1,5T Sport ´19
Suzuki Swift 1,0T Inclusive ´17
Acura RSX Type S ´02
Honda Prelude VTI ´98
Jay-c
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

det jobbigaste tycker jag är när dom bara lixom förstör, så skadan dom gör på bilen etc. kostar 4-5ggr mer än värdet på sakerna dom tagit.. det där med signalhornet tycker jag var en bra grej, borde väl va lagligt om man sätter upp en varningsskylt?

har också hört om en kille som monterade en kniv under sätet som han fällde upp när han lämnade bilen, så när tjuven satte sig i förarstolen gick kniven genom sätestyget och penetrera röven på tjuven, vet dock inte hur sanningsenligt detta är
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Tobbera
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 mars 2005, 13:11
Ort: Helsingborg

EcciBaka skrev:har länge tänkt att jag skulle hurra o hylla en grupp vigilantes. som bara letade upp folk som gör ofog o knäcker knäna på dem när lagen inte når dem. rättssystemet i sverige är ett skämt. gräv en stor grop o börja hiva ner folk som inte sköter sig eller nåt. tycker det är så tråkigt att bovarna kan göra i princip vad de vill utan att få konsekvenser.
alla pratar om risker med att sno billiga saker. dessa människor som gör det.. har inga risker. de kan le och klia sig i röven när snuten kommer o får en natt i häktet o sen en klapp på axeln.
Håller med till 100% :huglove:
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

liten historia.. grannens polare gjorde tydligen såhär.. ( kan vara så att det är en "min systers brors kusins hamster berättade att detta e sant..." historia men vafan.. den är underhållande iaf.. :D )

killen blev tydligen av med 2 uppsättningar av extraljus vilket gjorde han mindre glad...
då de satt skruvade genom kofångaren å tjuvarna båda gångerna hade skruvat av muttrarna på insidan så tog han å satte fast rakblad med slangklämmor runt varje mutter... :D
Efter några veckor kom ha ut till bilen å de va en fin blodpöl framför bilen.... :))

efter det fick han tydligen ha bilen ifred.. :D



tråden om saablarmet..
<a href="http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... eg%C3%A5ng" target="_blank">http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... C3%A5ng</a>


ps. ja lider me dig patte..... men du e fortfarande en slutt.. ;)
Senast redigerad av smacke den 28 oktober 2008, 09:42, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Har en kompis som också använt rakblad som uppfostring av klåfingriga... blev även där en sjysst blodpöl och häpnadsväckande inte en söndersparkad bil som vi hade räknat med.
Detta var dock inte på några muttrar utan på bensinlocket som de hade en vana att bryta upp och slanga ur... ja, det var med metallock över som var låskontrollerat så det blev lite jobb för bilverkstan varje gång.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
EcciBaka
Inlägg: 41
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:48
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Ort: Åland
Kontakt:

eller så sitter man o väntar på att de ska komma. nödvärn is the shit ;) i lagen står; att värja brottsligt angrepp mot liv, hälsa eller egendom så är nödvärn tillåtet. dvs ej uppenbart oförsvarligt våld. Dvs, bara att piska tills han ligger och inte längre utgör ett hot mot dej eller din bil :) håller dessutom i rätten :)

edit: måste vara på bar gärning, duger inte att leta upp dem efteråt :P då blir det olagligt.
Senast redigerad av EcciBaka den 30 oktober 2008, 19:06, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Jay-c
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

ja dedär är ju lite luddigt, hur mycker får man "göra" med gärningsmannen om man kommer på dom?
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

där är luddigt... lagen säger att man bara får använda så mycket våld som situationen kräver....
Å då ord står mot ord så kan man aldrig vara säker...
SMacke #364
Jay-c
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

så det betyder alltså att man ska sitta i par när man spanar? så en annan kan intyga att man gjort rätt
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
EcciBaka
Inlägg: 41
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:48
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Ort: Åland
Kontakt:

smacke: fel, PL10 vid envarsgrip säger att det skall vara försvarligt våld. dvs absolut inte mer än nödvändigt
Nödvärn däremot är ej uppenbart oförsvarligt våld. dvs. du har full rätt att nita ner honom... men du får inte slå mera när hotet är avvärjt. Dock får du hålla kvar honom tills snuten kommer och använda det våld som är nödvändigt för att hålla kvar honom. inte mer där dock om han inte försöker slåss, då är det nödvärn igen :D så är det ord mot ord vinner du för att det är din bil som han gett sig på

jay-c: precis, + att din kompis får använda nödvärnsvåld han med om du ber honom med hjälp av lagen hjälpa annan :) lagen är inte det minsta luddig. problemet är att folk gör andra saker som inte är okej. som att tar med sig ett brännbollsträ, en kniv eller dylikt. brott mot knivlagen, inte okej. vad som gäller är på bar gärning brottsligt angrepp på liv, hälsa eller egendom. dvs att nån skalar dina äpplen på gården eller bajsar under din postlåda. (visst är det din gård är det hemfridsbrott, då kommer nödvärn för att avlägsna honom om han inte gör det efter tillsägelse)

Bästa att ha i huvet är att iallafall försöka använda så lite våld som möjligt iaf. för går du för långt ligger du i skiten. dvs sparkar du på nån som ligger eller sitter på honom och slår o slår o slår... så är det inte okej o du är rökt.

o vad ni än tolkar lagarna till.. kom ihåg att majoriteten av tjuvar har kniv och era liv är mer värda än era bilar.
Senast redigerad av EcciBaka den 2 november 2008, 15:55, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Jay-c
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

gör det någon skillnad om man t.ex använder sig av öppen hand, knyten hand och spark? då menar jag t.ex sparka nån som står upp?
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Bagarn
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:41
Ort: London, UK

Hade du tänkt bitchslappa honom tills han ger sig? :D
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Skriv svar