Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Porta och plana
Har en Honda Civic VTI och funderar på att porta och plana....
Men hur mycket hästar ger det att göra detta, är det onödigt att porta/plana?
Jag har försökt hitta info om trimmning på forumet men inte lyckats hitta något...kanske bara är jag som söker på fel grejer =)
Men hur mycket hästar ger det att göra detta, är det onödigt att porta/plana?
Jag har försökt hitta info om trimmning på forumet men inte lyckats hitta något...kanske bara är jag som söker på fel grejer =)
David Persson
jämförde idag toppen på en B16A1 mot en Cossie topp....det var som dag och natt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/boff.gif[/img]
Only M Matters
<!--QuoteBegin-YASH+6 Nov 2004, 20:50:03--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 6 Nov 2004, 20:50:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jämförde idag toppen på en B16A1 mot en Cossie topp....det var som dag och natt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/boff.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Förklara gärna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Förklara gärna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Martin Larsen
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
Kanalerna var hälften så stora och inte alls lika fina. Fanns mycket att förbättra.
Flödestestar du en b16 topp och en cossie topp så ser du skillnaden med siffror.
Flödestestar du en b16 topp och en cossie topp så ser du skillnaden med siffror.
Only M Matters
- LinusE
- Inlägg: 1952
- Blev medlem: 27 april 2004, 17:53
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Ort: I Skåne
- Been thanked: 3 times
d16z5 topp hörde jag från en kille på en mässa
at dom flödes testat o fick då ut 55hk per cylinder o
han var grymt impad av att en orginal topp flödar ås bra...
detta inebär ju att en b16a2 topp borde flöde något bättre än en
"snike" d16z5...
för att återgå till huvudtråden så skulle jag nog laggt ina pengar på
avgas, filter, x-rör, kammar, mapp (eller apexi V-afc)
och då oxå i den ordningen....
at dom flödes testat o fick då ut 55hk per cylinder o
han var grymt impad av att en orginal topp flödar ås bra...
detta inebär ju att en b16a2 topp borde flöde något bättre än en
"snike" d16z5...
för att återgå till huvudtråden så skulle jag nog laggt ina pengar på
avgas, filter, x-rör, kammar, mapp (eller apexi V-afc)
och då oxå i den ordningen....
Senast redigerad av LinusE den 6 november 2004, 21:10, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
-
- Inlägg: 819
- Blev medlem: 25 juli 2004, 12:56
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Ort: България
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-YASH+6 Nov 2004, 21:09:02--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 6 Nov 2004, 21:09:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kanalerna var hälften så stora och inte alls lika fina. Fanns mycket att förbättra.
Flödestestar du en b16 topp och en cossie topp så ser du skillnaden med siffror.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag undrar ju fortfarande vilken topp som var den bättre av dem..
Flödestestar du en b16 topp och en cossie topp så ser du skillnaden med siffror.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag undrar ju fortfarande vilken topp som var den bättre av dem..
Благодаря мутра!
<!--QuoteBegin-Clabbe+6 Nov 2004, 21:15:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe @ 6 Nov 2004, 21:15:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-YASH+6 Nov 2004, 21:09:02--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 6 Nov 2004, 21:09:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Kanalerna var hälften så stora och inte alls lika fina. Fanns mycket att förbättra.
Flödestestar du en b16 topp och en cossie topp så ser du skillnaden med siffror.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag undrar ju fortfarande vilken topp som var den bättre av dem.. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hehehe vad tror ni?? Hondans så klart [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/band.gif[/img]
Flödestestar du en b16 topp och en cossie topp så ser du skillnaden med siffror.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag undrar ju fortfarande vilken topp som var den bättre av dem.. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hehehe vad tror ni?? Hondans så klart [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/band.gif[/img]
Only M Matters
Jag har redan bytt Avgas, x-rör och luftfilter...
Kammar är väll dyra att köpa eller... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Någon som har en sida med vad det kostar?
Kammar är väll dyra att köpa eller... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Någon som har en sida med vad det kostar?
David Persson
-
- Inlägg: 819
- Blev medlem: 25 juli 2004, 12:56
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Ort: България
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Allt beror på vad du ska ha för kammar...
Om du vill ha eftermarknads eller OEM kammar...
Här finns några alternativ på eftermarknads kammar...
<a href="http://www.speedworks.se/shop/show_cate ... egory=1675" target="_blank">http://www.speedworks.se/shop/show_cate ... ry=1675</a>
Annars så kan du alltid hiva i B16B kammar eller B18C kammar..
Om du vill ha eftermarknads eller OEM kammar...
Här finns några alternativ på eftermarknads kammar...
<a href="http://www.speedworks.se/shop/show_cate ... egory=1675" target="_blank">http://www.speedworks.se/shop/show_cate ... ry=1675</a>
Annars så kan du alltid hiva i B16B kammar eller B18C kammar..
Благодаря мутра!
-
- Inlägg: 433
- Blev medlem: 25 juli 2004, 15:51
- Bil: Honda TSX
- Namn: Andreas Lundgren
Dansken i LKPG har linköpings modernaste topp renovering med mikroprocessor-styrda maskiner
Där ska jag lämmna min topp imorgon....
Där ska jag lämmna min topp imorgon....
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
http://www.mmr.se (malmö)
borrning/slipning/fräsa/svarva/provtryckning m.m.
där är priser info och allt sånt. behöver du mer info så slå dom en signal.
borrning/slipning/fräsa/svarva/provtryckning m.m.
där är priser info och allt sånt. behöver du mer info så slå dom en signal.
martin wik
<!--QuoteBegin-SnowGuy+6 Nov 2004, 22:12:41--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy @ 6 Nov 2004, 22:12:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ITR kammar o en mapp borde slut på runt en 5000-6000
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=52932"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kostar väl mer än så, bara en mapp kostar ju så mycket.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=52932"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kostar väl mer än så, bara en mapp kostar ju så mycket.
Kör: Integra Type-r DC5
Tidigare Honda: Civic vt b18c6 , Crx vt b16
Tidigare Honda: Civic vt b18c6 , Crx vt b16