Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Köpa Civic Type-R Championship White eller inte?!
-
rolle83
- Bil: Civic Type-r Championship White
- Namn: Roland Johansson
Hej är det någon medlem här som köpt eller kört den nya modellen Championship White? Funderar på att åka ner till Honda imorgon och göra mig en beställning men är i valet och kvalet. Prislappen är 250.000kr. Ska man satsa på en sådan eller köpa en bättre beg Type-R GT? Om jag köper ny, vad för utrustning kan jag köpa till samt vad borde jag välja till? Vet att på den gamla kunde man bara välja till ac och metallic. Kan vara rätt skönt att köpa en helt ny med alla garantier och köra på halv försäkring i 3 år. Alla råd och erfarenheter är välkomna. Är en tidigare volvo människa så jag är helt ny på Honda spåret, det ända Honda jag har ägt är min nyvarande mc (Honda CBR Fireblade).
Roland Johansson
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
<a href="index.php?showtopic=54777" target="_blank">index.php?showtopic=54777</a>
<a href="index.php?showtopic=54710" target="_blank">index.php?showtopic=54710</a>
<a href="index.php?showtopic=54710" target="_blank">index.php?showtopic=54710</a>
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Du kan välja vad du vill ur tillbehörskatalogen (Honda Accessories) till civic 3d/5d/Type R, fabrikstillval finns inga på CW. Den har vad som står i utrustningslistan som du hittar på http://www.honda.se
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
rolle83
Funderar på att byta ut alla högtalarna och slänga in lite bättre grejer. Någon som har gjort de som har lite tips o förslag? Antar att det kommer se riktigt fult ut om man byter ut orginal stereon, om de nu ens går? Vad är det för storlek på högtalarna i bilen? Hade varit kul med lite bilder om någon har byggt ljud i sin type-r. Känns som att bagageutrymmet är så litet att man inte vill förlora det lilla man har. Kanske finns någon som hittat en liten smidig bas? Tack på förhand
Roland Johansson
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Du kan köpa ramen till civic type r base, den har ingen stereo org, men väl DIN-fack.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
rolle83
Jasså? Är det någon som har någon bild på hur det ser ut med den ramen? Tappar man något i ljud väg om man kör med orginal stereon, känns lite som den passar in bäst? Gärna lite bilder på hur folk har löst den biten med baslåda samt placering utav slutsteg?
Roland Johansson
Här kommer en bild på ramen till en bas-Type R.rolle83 skrev:Jasså? Är det någon som har någon bild på hur det ser ut med den ramen? Tappar man något i ljud väg om man kör med orginal stereon, känns lite som den passar in bäst? Gärna lite bilder på hur folk har löst den biten med baslåda samt placering utav slutsteg?
Henrik Fleur
Honda CTR CW -10 "vardagsracer"
Alfa Romeo GTV -96 "långsam banåkarbil"
Alfa Romeo GTV6 3.0 -87 "glassätarbil"
Honda CTR CW -10 "vardagsracer"
Alfa Romeo GTV -96 "långsam banåkarbil"
Alfa Romeo GTV6 3.0 -87 "glassätarbil"
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
rolle83 skrev:Funderar på att byta ut alla högtalarna och slänga in lite bättre grejer. Någon som har gjort de som har lite tips o förslag? Antar att det kommer se riktigt fult ut om man byter ut orginal stereon, om de nu ens går? Vad är det för storlek på högtalarna i bilen? Hade varit kul med lite bilder om någon har byggt ljud i sin type-r. Känns som att bagageutrymmet är så litet att man inte vill förlora det lilla man har. Kanske finns någon som hittat en liten smidig bas? Tack på förhand
Jag har en Alpine 10" subbas i bakluckan. Modellen är "Type-R" så det står tryckt i konen vilket matchar bilen bra
Senast redigerad av Yobaman den 9 december 2009, 17:22, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
rolle83
Är det någon som bytt ut högtalarna i bilen mot andra men fortfarande kör med orginal stereon? Hur är ljudkvaliten? Orkar orginal stereon driva kraftfullare högtalare? Vad har man för alternativ om man vill koppla in ett 4kanals slutsteg till högtalarna och ett mono steg till en liten smidig bas?
Vill handla hem grejer så jag är redo att börja pilla när bilen kommer. Vad är det för storlek på högtalarna i bilen? Är det något speciellt djup man behöver anpassa sig efter... 
Roland Johansson
-
blom_
- Bil: Ctr Fn2
- Namn: Martin Blomquist
rolle83 skrev:Är det någon som bytt ut högtalarna i bilen mot andra men fortfarande kör med orginal stereon? Hur är ljudkvaliten? Orkar orginal stereon driva kraftfullare högtalare? Vad har man för alternativ om man vill koppla in ett 4kanals slutsteg till högtalarna och ett mono steg till en liten smidig bas?Vill handla hem grejer så jag är redo att börja pilla när bilen kommer. Vad är det för storlek på högtalarna i bilen? Är det något speciellt djup man behöver anpassa sig efter...
Jag har andra gejjor i min, fast jag har inte gjort det själv, gjort på firma här i norrköping.
Men är iaf 6,5" i framdörrarna(Bakhögtalana sket jag i å körde fläskigare grejjor fram bara och en bas" men dom använda orginalhögtarlana för att tillverka distanser till dom nya i mitt fall iaf så är väll lite pill. Sen vart det ett 4kanals steg (2 kanaler bryggat till basen), enligt honom var det ingen hitt att köra några andra högtalare än orginal på endast sterion så att säga. Ljudet vart fläskigt:D
Senast redigerad av blom_ den 13 december 2009, 19:14, redigerad totalt 1 gånger.
Follow your nose your nose knows...
-
rolle83
blom_ skrev:<!--quoteo(post=574000:date=12 Dec 2009, 23:24:23:name=rolle83)--><div class='quotetop'>QUOTE(rolle83 4 12 Dec 2009, 23:24:23) <a href="index.php?act=findpost&pid=574000"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Är det någon som bytt ut högtalarna i bilen mot andra men fortfarande kör med orginal stereon? Hur är ljudkvaliten? Orkar orginal stereon driva kraftfullare högtalare? Vad har man för alternativ om man vill koppla in ett 4kanals slutsteg till högtalarna och ett mono steg till en liten smidig bas?Vill handla hem grejer så jag är redo att börja pilla när bilen kommer. Vad är det för storlek på högtalarna i bilen? Är det något speciellt djup man behöver anpassa sig efter...
Jag har andra gejjor i min, fast jag har inte gjort det själv, gjort på firma här i norrköping.
Men är iaf 6,5" i framdörrarna(Bakhögtalana sket jag i å körde fläskigare grejjor fram bara och en bas" men dom använda orginalhögtarlana för att tillverka distanser till dom nya i mitt fall iaf så är väll lite pill. Sen vart det ett 4kanals steg (2 kanaler bryggat till basen), enligt honom var det ingen hitt att köra några andra högtalare än orginal på endast sterion så att säga. Ljudet vart fläskigt:D
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hur menar du att dom tillverkade distanser av dom gamla orginal högtalarna för att du skulle kunna få in nya? Hur kopplade dom in ett extra slutsteg på orginal stereon? Var placerade du steget? Du får gärna lägga upp bilder eller maila dom till mig på rolle83@live.se mvh Rolle
Roland Johansson
-
blom_
- Bil: Ctr Fn2
- Namn: Martin Blomquist
rolle83 skrev:<!--quoteo(post=574064:date=13 Dec 2009, 19:10:41:name=blom_)--><div class='quotetop'>QUOTE(blom_ 4 13 Dec 2009, 19:10:41) <a href="index.php?act=findpost&pid=574064"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=574000:date=12 Dec 2009, 23:24:23:name=rolle83)--><div class='quotetop'>QUOTE(rolle83 4 12 Dec 2009, 23:24:23) <a href="index.php?act=findpost&pid=574000"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Är det någon som bytt ut högtalarna i bilen mot andra men fortfarande kör med orginal stereon? Hur är ljudkvaliten? Orkar orginal stereon driva kraftfullare högtalare? Vad har man för alternativ om man vill koppla in ett 4kanals slutsteg till högtalarna och ett mono steg till en liten smidig bas?Vill handla hem grejer så jag är redo att börja pilla när bilen kommer. Vad är det för storlek på högtalarna i bilen? Är det något speciellt djup man behöver anpassa sig efter...
hur menar du att dom tillverkade distanser av dom gamla orginal högtalarna för att du skulle kunna få in nya? Hur kopplade dom in ett extra slutsteg på orginal stereon? Var placerade du steget? Du får gärna lägga upp bilder eller maila dom till mig på rolle83@live.se mvh Rolle
Bra fråga då jag inte sett själva montaget själv, men antar att dom nya inte hade samma inpassning som orginal helt enkelt så dom gjorde inpassning från ringen på orginal till dom nya.
Steget ligger i skuffen finns ju ett utrymme under så sitter lixom upponer på plyfan där. ska se om jag kan hittta bilder ikväll när jag kommer hem !
Follow your nose your nose knows...