Hondas planer för 2010

ENBART för motorrelaterade topics
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Det enda jag vet är att CR-Z dyker upp samt en MMC på civic och kanske accord?

Ser man på hur det verkligen SPRUTAR ut nyheter från de tyska biltillverkarna (nej, inte bara prestandamodeller utan även miljömodeller) så blir
man nästan gråtfärdig... vad har honda för planer för 2010 ???

Just nu känns det inte alls som det honda man kände igen från förr som vågade och hade nya idéer hela tiden, spjutspetsteknologi när det gäller motorer osv...
inget direkt som utmärker längre.
Medlem 427
NeMoo
Inlägg: 932
Blev medlem: 29 november 2006, 19:05
Bil: Civic ek3
Namn: Robert Rodinsson
Ort: Hobbyskåning

Civic type R på 1600kg med 202 hk? :band: :boff:
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa

Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

typ....

nej men allvarligt jag känner inte igen honda över huvud taget.
jag tänker inte sitta och gnälla och säga att honda är skyldig mig det ena eller det andra men ändå... vad är det som händer?

Det känns som det börjat gå utför sedan takeo fick rodret, den ena modellen efter den andra har raderats från modellprogrammet och vad jag vet så kostar det en hel del
att "återinföra" exv prelude om honda nu skulle ångra sig.
Jag saknar "lekfullheten" och de häftiga lösningarna...

Även Acura håller på att gå åt skiten då de ska bygga bilar som är "smart luxury" vad fan det nu betyder för det betyder inte TIER 1 längre utan nu hamnar man närmare ursprungsmärket honda.
Eftersom acura konsekvent vägrar att bygga större bilar med RWD och större motorer så går det som det går också, inte för att det spelar någon roll för oss här i sverige.

Jag vet inte om jag ska säga att jag är besviken för honda är inte skyldiga mig ett skit, men jag tycker ändå inte om utvecklingen just nu.
Medlem 427
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Den som lever får se.......Ni blir nog inte besvikna när året gått.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Chrille79
Inlägg: 1741
Blev medlem: 15 april 2004, 17:40
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Ort: Helsingborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

M Scotte skrev:Den som lever får se.......Ni blir nog inte besvikna när året gått.
Har man sagt A får man ta mig fan säga B :)
Gammal räv...
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Läs på vtec.net så får ni så mycket info ni kan, jag kan tyvärr inte hjälpa er.


(Minor model change)MMC Civic
MMC CR-V
CR-Z
En hybrid till
Fler mycket spännande nyheter inför kommande år.

Det är vad ni kan förvänta er i grova drag
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Peter_Karlsson
Inlägg: 194
Blev medlem: 22 maj 2004, 17:09
Bil: MB6
Namn: Peter Karlsson
Ort: Tosåsen, Oviken

Har man sagt A får man säga B så vi får C vad D E...
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
SiR
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 april 2004, 03:28

Eftersom jag (och flera) har totalt tappat förtroende för honda när det gäller att släppa roliga bilar med ny teknik så är det hetaste jag kan tänka och önska vore ifall om honda kunde släppa en egenproducerad liten dieselmotor för att kunna stoppa ner den i honda jazzen och andra småbilar som honda kommer att släppa längre fram, snacka om
ökade försäljningssiffror i södra europa!

En annan sak som jag verkligen hoppas är att den nyutvecklade 6-växlade automatlådan finns i accorden vid faceliftet som sker om några år

nån enklare variant av SH-AWD (den som finns i acura rdx) i facelift accorden vore också kanon (nu börjar jag bli orealistisk)

direct injection motor och advanced vtec....ok nu har jag tappat fotfästet..vi pratar honda här! Deras enda strategi verkar vara att vela runt och inte riktigt kunna bestämma sig vad de skall göra samt att endast tjäna pengar på gammal teknik (och göra aktieägarna glada), iofs grunden för allt företagande, vinst

nu verkar crzen bli lättare än vad det har spekulerats i och även den maximala effekten kan bli högre än de 114 hk som är planerade för japan, vilket är bra
Senast redigerad av SiR den 4 januari 2010, 20:00, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Hagman

Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

jag vill verkligen inte pissa på hondas parad men sånt här får mig att ledsna.. jag är verkligen inte något fan av bmw men se exv följande :

BMW Concept Active E (01/10) en CR-Z utmanare?
BMW Active E Production Car (eDrive) Paris (08/10)

BMW Z4 sDrive35is (Link) Paris (08/10)
BMW 3-Series and M3 Coupe/Cabrio LCI (Life Cycle Impulse aka Facelift) (Link) to be revealed early January with official Autoshow debut at Geneva (03/10)

BMW 5-Series Sedan (Link) Geneva (03/10) and New York (04/10)
BMW 5-Series Concept ActiveHybrid 5 Geneva (03/10)
BMW 5-Series Li (long wheel base) Shanghai (04/10)
BMW 5-Series Touring (F11) (Link) Spring 2010
BMW 5-Series M-Sport Packages Spring 2010

BMW 6-Series (Link) to be revealed late November with official Autoshow debut at Geneva 2011

BMW X1 USA Launch late in the year -- possibly at LA
BMW X3 TBA
BMW X5 LCI / Facelift TBA

Next Generation Turbocharged 3 and 4 cylinder engines End of 2010

UNKNOWN BMW Concept Car Geneva (03/10)
UNKNOWN BMW Concept Car Paris (08/10)

Sist jag kollade så är bmw duktigt mycket mindre än honda enbart på bilsidan men ändå satsar de tokmycket trots krisen.

Sen kan man säga vad man vill men de har en prestandamodell av varje chassie (M)och sjuttielva motorer för de som inte vill ha minsta eller största motoralternativet.
Jag vet att det här låter som förbannad reklam för bmw men det var det exemplet jag hade.

Jag skulle vilja se mer jävlaranamma från honda, att de lägger mer resurser på motorsidan t.ex och gör skäl för världens största motortillverkare.
slår exv bmw i bensinförbrukning, hästkraft per liter etc...

Och bara en sådan sak.. varför kan alla andra tillverkare dimensionera om sina motorer men inte honda?
Ta 2.2L dieselmotorn, hade ju varit perfekt att dimensionera ner den och peta ner i jazz... hade ju sålt som f*n i europa.
Medlem 427
YASH
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

Vad ska hända, Honda kommer fortsätta fokusera på vanliga standardbilar......

Honda hade två bilar som var bra reklampelare och båda dessa är nedlagda, S2000 och NSX.
Inga ersättare har kommit än, jag förstår mig inte på varför man slutar tillverka en modell och sedan inte ersätter den med nån ersättare ? Folk har väntat i ~10 år på en NSX efterträdare och den blir säkert nåt åt det håller med S2000 också.

Tyvärr är enligt mig Hondas ledning väldigt fega när det gäller att komma med nya modeller, rätt eller fel kan inte jag säga, men tråkigt för oss entusiater iaf.

Kolla på VW, Audi, BMW, t.o.m för fan Nissan och jämför deras vagnpark med Honda ?

Hade jag styrt Honda skulle jag fortsätta med deras eco linje som de men även tillverkat lite häftiga bilar i rent reklam syfte för att höja märkets rykte.

Släpp en Accord med 4cyl turbo 300hp 4x4, tekniken finns där.

Accord med stark sexa diesel

CTR med 300hp FWD Turbo.

CTR med stark diesel motor

Civic hatch med Hybrid

Accord med hybrid

CRV med hybrid motor

Och varför kör man inte hybrid på dieselmotorer? En liten turbodiesel med elmotor måste vara det ultimata lågförbrukningsbilen????

S2000 med 300hp som roadster och coupe

NSX


Titta bara på BMW, det finns 118d med förbrukning på 0,45 till X6 M med 580 hk eller vad det nu är............ alla bilar har massor med motorallternativ.
Senast redigerad av YASH den 4 januari 2010, 20:43, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
SiR
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 april 2004, 03:28

tyvärr så är honda ingen biltilverkare

honda är en motortillverkare som bygger bilar
Stefan Hagman

Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
Jimmy
Inlägg: 2556
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:34
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Ort: Gävle
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Lille Per går sitt första år i lågstadiet och har en ruggigt snygg syster som går i 9:an. En dag skulle Per ta sig en dusch och syrran kom ut ur duschen med handduken omsvept runt sig.
-Syrran. Du kan väl ta av dig handduken.
-Nämen Per! Vad är det du säger. Du har väl sett mig naken förut?
-Snälla Snälla Snälla... Efter mycket tjat
- Okey då.
Syrran tog av sig handduken och visade upp sig i hela sin härlighet. Per såg först mycket nervös ut, men drog efter ett tag en lättnadens suck och sa:
-Pfiuuhhh. Roger i min klass sa till mig att du hade fått gosis i helgen!

det va kom så skrattar vi tråden det här va?
Senast redigerad av Jimmy den 5 januari 2010, 01:32, redigerad totalt 1 gånger.
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Ja, jag hade hoppats det...

om någon sagt till mig på 90-talet att honda skulle lägga ner

prelude
integra
s2000
nsx och bara köra type-r på civic i bästa fall så skulle jag skratta åt den personen.

Sen begär jag inte som andra att honda ska leverera bilar med hundratals hästkrafter som spöar allt.
Det hade bara varit trevligt att veta att kunna säga på frågan "kommer honda leverera en type-r på nästa generation accord,civic,integra" - "det vet du".
Senast redigerad av Charly den 5 januari 2010, 08:41, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Honda har två bilmodeller som tydligen säljer rätt bra... Accord och CRV... vad jag hört så vänder de här i dörren hos säljarna.
Nu kommer CRV diesel med automatlåda också... riktigt nice.

Vad gäller nyheter annars så är jag inte helt missnöjd men så har mitt fokus skiftat från fordon med stödhjul ( ;) ) till de med bara två hjul... och där har Honda precis släppt en ny VFR på 1200cc.... alltså en V4:a i hoj, den har slagit ned riktigt bra i hojvärlden.
Deras CBR uppdaterades redan förra året med ABS vilket var stort på sporthojar då... nu har de flesta det som tillval. Skall bli intressant att se vad de kommer ge som svar till BMW´s S1000R som nu verkar slagit japsarna på fingrarna även på sporthojsegmentet.

Deras "chopper" däremot ser jag inte särskilt nytt med då det egentligen bara är en ny ram på en redan befintlig hoj... men det till trots, den är riktigt läcker och jag skulle lätt kunna tänka mig en som andrehoj. :)
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Inte för att va sån, men BMW har haft ABS på hojarna sen slutet på 80-talet, även om det kanske inte var på alla hojar.
Sen vet jag inte om Honda oxå haft det på enstaka hojar de var väl iaf "först" på sporthojssegmentet på ABS.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Visst har BMW haft ABS länge, men dessa nya ABS som sporthojssegmentet har fått hos de flesta tillverkare är nååååågot vassare än vad touringBMW har haft.

Kan däremot tänka mig att Honda haft ABS på sina Guldvingar... men det vet jag inte då de "skeppen" inte intresserar mig.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

den första bågen från honda med abs std var pan european 1100
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
EcciBaka
Inlägg: 41
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:48
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Ort: Åland
Kontakt:

jag vill se 4wd, man börjar ju växa upp så småningom och med tanke på att jag planerar att bo ute i skogen på en ö som inte vet vad salt eller ploga är inom ett par år så skulle det vara gött att kunna ha en honda med 4wd så att man kan ta sig på jobb på morgnarna men samtidigt va en kul bil, t.ex. impreza och evo.
Jag litar på att honda gör rätt val som företag, gör de inte som jag vill, tja det är inte så mycket värre än att köpa ett märke som har vad man söker efter. Men jag håller tummarna.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Eccibaka: Jag antar att du menar just en 4WD typ Accord... för annars har du självklart CR-V...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

Hmm, ja, jag vete faen..

Skulle gärna hoppa tillbaks till Honda. Men har svårt att se att det kommer ske inom överskådlig tid p.g.a mina krav.

* Drivning på alla fyra alt. bak
* 300+ hästar
* Sportig bil redan från början (vill inte hålla på och slänga på så mycket eftermarknadsgrejer)
* Hyffsat låg vikt
* Fyra sittplatser

Kunde jag få ovanstående i en Honda hade jag i prinicip skitit i pris, utseende och inredning och köpt med en gång. Har verkligen varit nöjd med samtliga bilar från Honda. Men med ovanstående lista blir det svårt att inte köpa från annan tillverkare.
#892
2008 wrx sti
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Det enda jag tänker när jag läser denna tråd är:

A) Jag håller med om att det är trist att Honda inte gör fräckare grejer.

B) I slutändan är Honda ett företag som ska gå med så mkt vinst som möjligt, inte tillfredställa varje pubertetsfjortis dröm och bygga vad som helst så att sålänge Honda går med vinst så kan man inte klaga på att de bygger tråkiga bilar. Jag hittar inte heller något i dagens modellprogram som är intressant för mig men ändras det så byter jag mer än gärna till Honda igen.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

Sant Dani. Honda är till för att tillfredsställa sina aktieägare. Det verkar dom göra ganska bra.
#892
2008 wrx sti
ToLo
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

Precis som många andra så önskar jag att honda kunde klämma fram en rolig 4wd-bil. Hade gärna kommit tillbaka till hondaträsket, men just nu finns det inte någon passande modell. Kraven är ganska enkla:

* En bil man kan ha roligt i året runt (läs 4wd + tillräckligt med hästar)
* köra 100mil på E4an utan öronproppar
* inte behöva oroa sig för att tappa plomberna i varje gupp.

En prislapp runt 300-350k kan man väl gå med på, och det gör inget om den råkar dra mer än 1L/mil. Ta en Audi S3, gör den roligare, snyggare, med hondas ryktbara hållbarhet och sänk prislappen med några tusen. Sätt dit en Hondalogga så är det klart sen.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Kristian
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

Varför ska Honda börja tillverka Subaru? dom finns ju redan.
Kristian, Hondalös.
Featherweight
Inlägg: 430
Blev medlem: 17 maj 2007, 23:49
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson
Ort: hägersten, sthlm

en 240hk 2,2-litersmaskin i en lättad och mer aggresiv CR-Z vore väl mer honda.. typ
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Dani skrev:Det enda jag tänker när jag läser denna tråd är:

A) Jag håller med om att det är trist att Honda inte gör fräckare grejer.

B) I slutändan är Honda ett företag som ska gå med så mkt vinst som möjligt, inte tillfredställa varje pubertetsfjortis dröm och bygga vad som helst så att sålänge Honda går med vinst så kan man inte klaga på att de bygger tråkiga bilar. Jag hittar inte heller något i dagens modellprogram som är intressant för mig men ändras det så byter jag mer än gärna till Honda igen.
Och det kan inte kombineras?

Som det ser ut nu så har honda snart raderat hela sitt racing-dna... dvs man kan snart skrota "without racing there is no honda" och byta till "honda, without racing".
Personligen anser jag att honda är ute på livsfarlig mark då de är erkända för sportiga bilar men när de inte har sportiga bilar så är de inte erkända... vad har de för signum idag egentligen?
Medlem 427
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Jag sa inte att det inte kan kombineras, bara att om det går bra utan att tillverka sportbilar så gör man ett affärsmässigt rätt beslut. I slutändan handlar det om att sälja bilar, Honda kanske tycker att det är lättare att göra vinst och marknadsföra sig genom miljövänliga bilar och inte sportbilar? Vad vet jag, jag säger som ovan...trist att det inte finns roligare bilar men det handlar om business i slutändan. Inte för att klanka ner på någons intelligens eller kunnande heller men hur insatt är någon av oss medlemmar i HPC i hur man styr ett globalt företag med X antal tusen anställda och med en omsättning per år som alla medlemmar totalt i klubben inte tjänar ihop på ett år?

Andas lite och inse att bara för vi tycker nåt behöver inte det betyda att det "bara är att göra det för Honda är så badass egentligen" :)
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

Kristian skrev:Varför ska Honda börja tillverka Subaru? dom finns ju redan.
Det tycker jag inte dom skall göra. Däremot vore det kul om dom tillverkade en bil som kunde konkurrera med exempelvis WRX STI, eller EVO X eller BMW 135 / 335 eller liknande vilket är det segment jag gillar / köper.
Senast redigerad av MagnusL den 8 januari 2010, 10:20, redigerad totalt 1 gånger.
#892
2008 wrx sti
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Dani skrev:Jag sa inte att det inte kan kombineras, bara att om det går bra utan att tillverka sportbilar så gör man ett affärsmässigt rätt beslut. I slutändan handlar det om att sälja bilar, Honda kanske tycker att det är lättare att göra vinst och marknadsföra sig genom miljövänliga bilar och inte sportbilar? Vad vet jag, jag säger som ovan...trist att det inte finns roligare bilar men det handlar om business i slutändan. Inte för att klanka ner på någons intelligens eller kunnande heller men hur insatt är någon av oss medlemmar i HPC i hur man styr ett globalt företag med X antal tusen anställda och med en omsättning per år som alla medlemmar totalt i klubben inte tjänar ihop på ett år?

Andas lite och inse att bara för vi tycker nåt behöver inte det betyda att det "bara är att göra det för Honda är så badass egentligen" :)
Som jag sade principmässigt så går ju honda ifrån sina värderingar... då måste ju BMW, Audi mfl ha tokröda siffor med sina prestandavagnar... alltid.. sen de började tillverka den första modellen.
Ja, ibland går det fel även för de som är 'insatta', se på acura som går kräftgång jämfört med Infiniti och Lexus... trots att de var först ut, de vägrar helt enkelt lyssna på sina kunder.


Jag tycker inte honda (i sverige) har någon direkt miljöanknytning heller, de vårdar den grymt dåligt det lilla jag sett iaf... skulle inte förvåna mig om folk tror att bmw & audi som bygger mycket värre bensinslukare är mer "environmental" för de tjatar högst om att de är just det.
Sen en sådan liten detalj som att honda för andra året i rad fuckade och inte dök upp på miljöbilsarenan vid Gothenburg City Race är ju obetalbart... suck...
Just nu känns det bara inte som honda vårdar sitt varumärke... vad står de för egentligen?

Det jag minns som skulle kunna stämma är "A company that people wants to exist" och det kan jag hålla med om, jag vill att honda ska existera, och jag vill att de börjar utveckla mer spännande bilar & annat igen.
Jag drömmer & hoppas att det händer snart, att honda har en tokmassa häftiga saker på gång i framtiden... gärna i år! :D
Medlem 427
Nedde
Inlägg: 15
Blev medlem: 5 juni 2008, 19:32
Ort: Svedala

Man ska inte ta ut någor i förväg nu :) Finns inget som talar för att Honda inte har planer på att återuppliva sin sportiga och med exklusiva sida av varumärket. Som ett exempel: <a href="" target="_blank"> film på vad som kan vara den nya NSX:en, lär dock klassas som en "supersport bil" och förmodligen inget för den med svenson börs :P

Vad jag läst ska där vara 550 hk/ 8000 rpm och en V10 doch v-tech under huven kraft distribuerad på alla fyra hjulen. Kan ju alltid va ngt man drömmer om :)
Skriv svar