Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Drivskiva/remskiva?
Hej,
Jag måste ha tag i en begagnad "drivskiva" till min bil. Vet inte om det är samma sak som "remskiva". Tydligen något som driver generatorn mm. Har sökt på bildelsbasen men hittar ingenting. Finns något som heter "remskiva", men inte till min bil.
Nån som vet vad man ska söka på eller var jag kan få tag på en? Får jag inte tag på någon så är det bara att skrota bilen tyvärr.
Tack på förhand.
Henrik
Jag måste ha tag i en begagnad "drivskiva" till min bil. Vet inte om det är samma sak som "remskiva". Tydligen något som driver generatorn mm. Har sökt på bildelsbasen men hittar ingenting. Finns något som heter "remskiva", men inte till min bil.
Nån som vet vad man ska söka på eller var jag kan få tag på en? Får jag inte tag på någon så är det bara att skrota bilen tyvärr.
Tack på förhand.
Henrik
Det kan det nog vara. Jag har inte sett delen, så jag vet inte hur den ser ut. Verkstaden har redan kollat upp en ny, och den skulle kosta runt 4000, vilket är för mycket pengar, speciellt med tanke på att det kanske inte löser problemet ändå (enligt verkstaden).
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Då måste dom ha slagit på en helt ny generator, för remskivan kostar $30 i usa, som sagt slå en signal till Rosenholtzt tar han fram korrekt pris åt dig.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Fråga verkstaden om det är remskivan på vevaxeln. De kan lossna ibland på Dserien och slita sönder krysskilen. Det bör passa från vilden Dserie som helst mellan 92-00. Nu har jag ingen liggandes, men om jag hade haft så hade du fått köpa den för 100kr. Bör finnas massor liggandes i alla garage inom klubben.
Har fått bekräftat att det är remskivan på vevaxeln jag söker. Hänvisar till denna tråd: viewtopic.php?f=5&t=59594
Denna kan låsas.
Denna kan låsas.