Behöver lite tips och råd.
Har originalkoppling samt JDM låda med diff på min Type.
Nu har jag lite problem att få i växlarna ibland. Får trampa ner kopplingen nån gång extra innan växeln går i. Tvingar ALDRIG i växlarna utan frikopplar och provar på nytt.
Har väldigt lite kopplingsspel med, och den är hård som ett as. Det var iof min förra också trots nybytt låda till JDM diff.
Detta är inte alltid utan mest när den är kall. Efter varmkörning så funkar det mycket bättre.
Hade den på service i vintras på Honda i Helsingborg där jag bad dem kolla extra om det va nåt fuffens med kopplingen. Men de hade inga anmärkningar på den.
Verkar inte läcka någonstans och jag hör inga missljud från växellådan så jag antar att det kanske är så att den börjar bli lite gnällig.
Bilen har gått strax över 9800 mil så jag tycker att kopplingen inte borde surna redan nu?
Anyhow.
Jag har bestämt mig för att byta den iallafall då jag inte vill ha onödigt slitage och riskera att växellådan blir gnällig.
Har kikat på Exedy stage 1 och undrar om ni har några bättre alternativ?
Har lite extra godis på kärran och den ligger på ca 240hk enl. bänkning gjord tidigare, så stage 1 borde väl räcka?
Tips?
Råd?
Tacksam för alla råd ni kan ge