Extraktorgrenrör till d16z6?
-
Etingelholm
- Bil: Civic Ek4 k24 Frankenstein
- Namn: Emil Tingelholm
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 15 times
Hej, tänkte alldeles strax införskaffa mig ett extraktor till min Esi. Nu finns det ju en hel uppsjö av olika märken och modeller. visst vill man ha ut så mycket effekt som man kan för lite pengar så prislappen styr ju en del, men jag har tittat på akr och hittade då ett 4-2-1 av märket SRS för en hyffsad peng. Nån som tror/vet att detta kan va nått eller bör jag använda mig av ett 4-1 och ev av annan tillverkare? ha de 
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Har kikat lite på megan racing, 4-2-1. Har srs catback och kmr nog inte köpa deras grenrör. Isåfall dyrare eller billigare. 4-1 inbillar jag mig är svårmonterat och 421 ska vara bättre för vardagskörning.Emaaajl skrev:Hej, tänkte alldeles strax införskaffa mig ett extraktor till min Esi. Nu finns det ju en hel uppsjö av olika märken och modeller. visst vill man ha ut så mycket effekt som man kan för lite pengar så prislappen styr ju en del, men jag har tittat på akr och hittade då ett 4-2-1 av märket SRS för en hyffsad peng. Nån som tror/vet att detta kan va nått eller bör jag använda mig av ett 4-1 och ev av annan tillverkare? ha de
Megan Racing
Ebay
Crx ed9 d16 -89
Shuttle EE2 -89 vinterskrot
-
Oliwer.Garant
- Bil: Del Sol
- Namn: Oliwer Pesonen
Har srs testpipe och den är riktigt fin och fräsch i finishen fortfarande efter ca 1,5 år.
/Oliwer Pesonen Garant Treborn
Del Sol Projektbil.
Yamaha XJ 550 82 café
Del Sol Projektbil.
Yamaha XJ 550 82 café
- anters
- Bil: Audi S3 Sedan -16
- Namn: Anders Eriksson
Enligt amerikanare och tyskar som har stora erfarenheter av att trimma d16z6/y8 är DC sports grenrören mest bang-for-the-buck… Vill man få ut bästa möjliga effekt ur motorn brukar dem hänvisa till SMSP's grenrör.
DC Sports grenrör kan man beställa från många firmor då det är en stor tillverkare, Summit racing i usa är väl ett av de billigaste alternativen.
SMSP grenrör beställs från http://sms-products.com/
För övrigt rekommenderas kolstål före rosttrögt stål då det rosttröga lättare spricker. De DC sports grenrören till d-serien som säljs mest brukar vara utav keramiskt coatat kolstål. Den keramiska ytbeläggningen fungerar som ungefär ett avgasbandage dvs stänger inne värmen i grenröret så att gashastigheten i grenröret inte minskar lika mycket.
Megan racings produkter ligger ungefär på samma nivå som Focuz och alla andra no-name budget märken.
DC Sports grenrör kan man beställa från många firmor då det är en stor tillverkare, Summit racing i usa är väl ett av de billigaste alternativen.
SMSP grenrör beställs från http://sms-products.com/
För övrigt rekommenderas kolstål före rosttrögt stål då det rosttröga lättare spricker. De DC sports grenrören till d-serien som säljs mest brukar vara utav keramiskt coatat kolstål. Den keramiska ytbeläggningen fungerar som ungefär ett avgasbandage dvs stänger inne värmen i grenröret så att gashastigheten i grenröret inte minskar lika mycket.
Megan racings produkter ligger ungefär på samma nivå som Focuz och alla andra no-name budget märken.
Om någonting kan gå åt skogen, men inte gör det så kommer det förr eller senare visa sig att det hade varit bättre om det hade gjort det.
Finishen och kvaliteten är helt okej, men den röret slår i antingen tanken eller krängningshämmaren bak. Efter flera hundralappar på olika gummiupphängningar hänger det rätt förutom i riktigt tajta vänsterkurvorOliwer.Garant skrev:Har srs testpipe och den är riktigt fin och fräsch i finishen fortfarande efter ca 1,5 år.
Beställt Megan racing grenröret nu iaf, får se nästa vecka om det sitter bra.
Till TS ta en extra koll på DC sports grenröret, det är nästan det ända grenröret som har stabilisatorsstaget eller vad det kallas kvar.
AKR
Crx ed9 d16 -89
-
Oliwer.Garant
Mitt tenrai catback ligger faktist emot krängaren bak, men det beror nog i detta fallet avgassystemet då det passar utmärkt i kardantunneln och resterande kanaler för avgaset men sista skarven hade en konstig vinkel och stämde inte alls.TijY skrev:Finishen och kvaliteten är helt okej, men den röret slår i antingen tanken eller krängningshämmaren bak. Efter flera hundralappar på olika gummiupphängningar hänger det rätt förutom i riktigt tajta vänsterkurvorOliwer.Garant skrev:Har srs testpipe och den är riktigt fin och fräsch i finishen fortfarande efter ca 1,5 år.![]()
Beställt Megan racing grenröret nu iaf, får se nästa vecka om det sitter bra.
Till TS ta en extra koll på DC sports grenröret, det är nästan det ända grenröret som har stabilisatorsstaget eller vad det kallas kvar.
AKR
Del Sol Projektbil.
Yamaha XJ 550 82 café
Del Sol Projektbil.
Yamaha XJ 550 82 café
-
Oliwer.Garant
Vet flera som är nöjda med det, jag också men passformen på min del sol var inte den bästa.
Del Sol Projektbil.
Yamaha XJ 550 82 café
Del Sol Projektbil.
Yamaha XJ 550 82 café
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Lägger min röst på DC sports..har själv haft och jätte nöjd,och priset va inte alls bloodig heller.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
-
Etingelholm
- Bil: Civic Ek4 k24 Frankenstein
- Namn: Emil Tingelholm
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 15 times
Xchai skrev:Lägger min röst på DC sports..har själv haft och jätte nöjd,och priset va inte alls bloodig heller.
Då får jag leta vidare efter ett dc
Emil Tingelholm
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld