Rastlös på jobbet och vill prata Honda istället-tråden
- Fixxe
- Inlägg: 5577
- Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
- Bil: Civic/Subaru
- Namn: Fredrik Heijel
- Ort: Halmstad
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 84 times
surt i alla fall...
har lite att göra idag, går igenom alla foton på crxen, så nya ägaren kan få de i morgon på hondaWeekend..
4000 bilder mellan 2003-2012 puh....
har lite att göra idag, går igenom alla foton på crxen, så nya ägaren kan få de i morgon på hondaWeekend..
4000 bilder mellan 2003-2012 puh....
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
http://rylanderbil.se/vara-personbilar/ ... AMWoA__%21
Vad tror ni om denna rackare? Jag ser inte så mycket negativt med den men skönt med andra ögon
Vad tror ni om denna rackare? Jag ser inte så mycket negativt med den men skönt med andra ögon
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- NitraM
- Inlägg: 2934
- Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Ort: Norrköping
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 81 times
Mordiiax skrev:http://rylanderbil.se/vara-personbilar/ ... AMWoA__%21
Vad tror ni om denna rackare? Jag ser inte så mycket negativt med den men skönt med andra ögon
Det är ingen ridgeline
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
- Regge
- Inlägg: 1030
- Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Ort: Staffanstorp
Vad fick kunden för pris då?Jontis skrev:Jag fick precis en förfrågan på en Asimo.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
- Inlägg: 1861
- Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Ort: Malmö
- Been thanked: 3 times
Sälj en Miimo!Jontis skrev:Jag fick precis en förfrågan på en Asimo.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
På Honda original lackstift så finns det på grundfärgsburken en liten dyna på korken. Vad används den till?
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Kändes inte riktigt som något sånt, påminner mer till utseendet om ett suddgummi på en blyertspenna. Hittar ingen bild på det och har burkarna på jobbet för tillfället så jag kan inte fota själv.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Det är för att torka bort överflöd. Läs instruktionshäftet som finns i kartongen. Fungerar kanon
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Hmm, den där papperslappen i kartongen hade alltså instruktioner. Lite för old school men antar att jag får anförtro mig åt den källan
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Bra att få är rastlösa och jobbar på jobbet så jag kan hålla monolog här
Här har vi en med skapliga jobbförmåner!
http://tokyotuner.com/2015/12/31/sasaki ... by-vossen/
Här har vi en med skapliga jobbförmåner!
http://tokyotuner.com/2015/12/31/sasaki ... by-vossen/
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
- Inlägg: 71
- Blev medlem: 30 april 2013, 11:40
- Bil: Honda Accord Tourer 2.0
- Namn: J Nilsson
- Ort: Hässleholm
Mordiiax skrev:Bra att få är rastlösa och jobbar på jobbet så jag kan hålla monolog här
Här har vi en med skapliga jobbförmåner!
http://tokyotuner.com/2015/12/31/sasaki ... by-vossen/
Vad jobbar du för arbetstider =)
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jobbar dygnet runt i regel men får mina uppehåll som kan vara allt mellan 30 sek och 4 timmar. Tåg, lätt så oberäkneligt
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
- Inlägg: 71
- Blev medlem: 30 april 2013, 11:40
- Bil: Honda Accord Tourer 2.0
- Namn: J Nilsson
- Ort: Hässleholm
Mordiiax skrev:Jobbar dygnet runt i regel men får mina uppehåll som kan vara allt mellan 30 sek och 4 timmar. Tåg, lätt så oberäkneligt
Gött =)
Trodde ni med var satta på 22-07 och inget annat =)
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Smygigt Jag jobbar 0700-1530 men snöar det på natten och dagen så jobbar man ju 0000-2400
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
- Inlägg: 71
- Blev medlem: 30 april 2013, 11:40
- Bil: Honda Accord Tourer 2.0
- Namn: J Nilsson
- Ort: Hässleholm
Mordiiax skrev:Smygigt Jag jobbar 0700-1530 men snöar det på natten och dagen så jobbar man ju 0000-2400
Liket Ivarsson skriker om man jobbar mer än 14h i rad har jag hört =)
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jodå, gnäll blir det alltid men vid bokslut så är dom nöjd med att viten på miljoners miljoner undveks
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
- Inlägg: 71
- Blev medlem: 30 april 2013, 11:40
- Bil: Honda Accord Tourer 2.0
- Namn: J Nilsson
- Ort: Hässleholm
Skönt och höra att det är lika även i norr =)
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Läste lite i CTR tråden om att få ner effekten i backen.
I går hade jag problem med fäste i backen.
Skulle ut på äventyr hade jag bestämt. Packade bilen med hundar och sambo.
Några mil bort ligger Härnösand och strax utanför staden ligger ön Hemsö med Hemsö fästning.
Det är ett kustbatteri som lades ned 1992 och idag fungerar som museum på sommaren. Jag har aldrig varit där förut av någon konstig anledning (man blir väl hemmablind) men jag tänkte att då på vintern nu så bör vi kunna vara själva att traska runt och ha hundarna lösa.
Vi åker dom där futtiga milen dit i min Accord Tourer. Läderklädseln knarrar gött. Xenonlamporna strålar lyx och pondus. Den stora dieselmotorn på 2.2 liter känns vrålstark med hjälpen den får från turbon. Dom dubbfria vinterdäcken har verkligen sin hemmaarena på den torra och bara E4 motorvägen till och förbi Härnösand. Automatlådan lägger fort upp sig på femman och man susar fram ackompanjerad av Rockklassiker på radion ut genom Premium Sound System.
Vi viker av E4an efter Älandsbro mot Hemsö och ser färjesymbolen på skylten. Här är det egentligen grusväg nu men det är isigt väglag men ändå väl nysandat så det är inga problem att hålla lite lagom hastighet på den kurviga biten.
Vi kommer fram till färjan och får vänta i en kvar på nästa avgång som är 12:00. Lägger växelspaken i "P" och stänger av bilen. Rockklassiker får fortsätta på låg volym medan den smarta luren halas fram och lite socialt medialt tar plats i näven.
12:57 kommer en luttrad gammal kapten ut från ett litet hus, tar på sig varseljackan och tar upp bommen. Vi rullar ombord. En Saab kommer efter att bommen fällts ner igen men dom är hyggliga och låter honom åka med. Åker mjukt och behagligt i Ångermanälvens utlopp över till Hemsö kaptenen vant lägger till och vi rullar av fortare än kvickt. Vi möter några bilar som står och vill lämna ön som i folkmun kallas laglös. Vi svänger vänster mot Hemsö fästning.
Vägen blir sämre.
Mindre sandad.
Farten tas ned betydligt.
Efter 4km så svänger vi höger. Vägen är skottad men ej sandad. Lagom med frost och små snöspår på vägen gör att vi har greppet kvar. Det här med dubbfritt, framhjulsdrift och automat som tidigare på motorvägen var så lysande börjar övergå till ångest över att jag inte hann med att köpa en Ridgeline ändå. Och varför sålde jag den där CR-Vn som trots allt funkade helt utan problem?
Vi fortsätter.
Vägen är kurvig och kuperad.
Till slut når vi en liten backe nedåt och tar beslutet att fortsätta, att stanna gör kärringar med SUV på Stockholms motorvägar när det kommer tre snöflingor.
Helvete. Jag inser att jag är en kärring med SUV på Stockholms motorväg när det kommit tre snöflingor.
Jag är silkesmjuk på bromspedalen men känner att styrningen inte biter och det bakre hjulparet tar ett annat spår än det främre. Det är i denna lilla backe ni kan se på bild nedan.
Det går trots att bra och i den ruskiga farten av 4km/h så tar vi oss ner och vidare. Det blir mer och mer kuperat och mer och mer kurvigt. Adhesionsförhållandet mellan is och däck är obefintligt och jag som förare agerar mest passagerare.
Vi kommer fram till en ännu värre och om möjligt ännu glansigare backe.
Helvete.
Vi kan inte fortsätta, det kommer inte att gå.
Växelspaken läggs i "R" och jag tar sikte i backspeglarna mot en mötesplats jag såg lite högre upp. Där gör jag en snygg vändning som Ken Block inte ens hade tittat åt.
Börjar jobba mig uppåt och det går okej fram till dess att vi når den backe jag glidit nedför.
Jag tar lätt fart men inte för mycket. Jag vill inte riskera att det börjar styra åt sidan och att vi sätter oss i diket. Givetvis är mottagningen knappt befintlig. Det har inte gått att surfa och jag vet inte om det går att ringa. Det är en väg utan öppen destination så trafiken och hjälpen bör vara obefintlig likaså.
Jag har rutan nere samtidigt som bilen kämpar sig upp. Dieselmotorn knackar lugnt och rutinerat. Allt handlar nu om transmission och VSA. Jag hör hur den växlar upp och ner. Jag hör hur systemet knorrar och skorrar för att försöka bromsa ner spinnande hjul men jag börjar inse att det här kommer inte funka. Vi är kanske 20 meter från att nå över krönet när alla hjälpmedel sätts ur spel och hjulet eller hjulen spinner fritt. Det är stopp.
Jag tittar i backspegeln åter igen och använder plogpinnarna som riktmedel och den lite snöiga väggrenen som hjälp för fäste när jag backar ner.
Jag tar lite extra fart och säger till min kära flickvän och hundar att det får bära eller brista. Vi måste ta fart och hoppas att det högra hjulet som står på ren is inte spinner åt helvete så får det vänstra drivhjulet vara på den frostiga snön och förhoppningsvis tar vi oss då upp.
Full fart, men med förnuft. Dieseln knackar på som om den skulle skjutas iväg från kanonerna på Hammarkullberget om den fick för sig något annat. Ser inte ens någon gul triangel blinka på instrumentpanelen och vipps så är vi uppe.
Fruntimret bredvid mig blir överlycklig och jag erkänner för henne att jag för någon sekund där hade mina tvivel.
Skit i det, tänkte vi och parkerade. Har en anläggning som kostade en miljard att bygga och stod klar 1957 så ska det gluttas lite.
Vi har stannat vid en bom och ser att hela skogen mer eller mindre är affischerad av skyltar som snackar om skyddsobjekt, tillträde förbjudet, försvarsmakten och varning för fallande föremål. Men det är fullt med älgspår överallt vilket inte är så konstigt då antalet älgar på ön överstiger antalet boende så vi tycker att om dom kan gå där så kan vi.
Vi ser direkt en liten betongkonstruktion där man kan gå in och det leder in berget. Berget har jag läst ska vara mer eller mindre ihåligt efter allt jobb så den ingången fungerar nog som någon nödutgång kan jag tro. Vi fortsätter upp och ser en roterande radarkonstruktion högst upp på berget och lite lampor som lyser. Någon aktivitet är det fortfarande alltså.
Vi stöter på ett gäng baracker som ser väldigt öde ut.
Den oplogade vägen leder fram till en grottöppning som är är övertäckt med kamouflagenät. Mjaa, med tanke på alla skyltar och rörliga militära anläggningsdelar så är det kanske lika bra att vi går därifrån.
Färska björnspår och rivna träd övertygar oss om att Accorden trots allt är jäkligt trevlig.
Hemfärden går odramatiskt och bilen är åter igen i sitt rätta element. Bara aningens mer saltindränkt.
Så går en historia om egentligen ingenting, men jag kände mig skrivsugen så.
Här följer en bild på när vi kommit upp från den till synes odramatiska backen men som för stunden var Accorden övermäktig.
I går hade jag problem med fäste i backen.
Skulle ut på äventyr hade jag bestämt. Packade bilen med hundar och sambo.
Några mil bort ligger Härnösand och strax utanför staden ligger ön Hemsö med Hemsö fästning.
Det är ett kustbatteri som lades ned 1992 och idag fungerar som museum på sommaren. Jag har aldrig varit där förut av någon konstig anledning (man blir väl hemmablind) men jag tänkte att då på vintern nu så bör vi kunna vara själva att traska runt och ha hundarna lösa.
Vi åker dom där futtiga milen dit i min Accord Tourer. Läderklädseln knarrar gött. Xenonlamporna strålar lyx och pondus. Den stora dieselmotorn på 2.2 liter känns vrålstark med hjälpen den får från turbon. Dom dubbfria vinterdäcken har verkligen sin hemmaarena på den torra och bara E4 motorvägen till och förbi Härnösand. Automatlådan lägger fort upp sig på femman och man susar fram ackompanjerad av Rockklassiker på radion ut genom Premium Sound System.
Vi viker av E4an efter Älandsbro mot Hemsö och ser färjesymbolen på skylten. Här är det egentligen grusväg nu men det är isigt väglag men ändå väl nysandat så det är inga problem att hålla lite lagom hastighet på den kurviga biten.
Vi kommer fram till färjan och får vänta i en kvar på nästa avgång som är 12:00. Lägger växelspaken i "P" och stänger av bilen. Rockklassiker får fortsätta på låg volym medan den smarta luren halas fram och lite socialt medialt tar plats i näven.
12:57 kommer en luttrad gammal kapten ut från ett litet hus, tar på sig varseljackan och tar upp bommen. Vi rullar ombord. En Saab kommer efter att bommen fällts ner igen men dom är hyggliga och låter honom åka med. Åker mjukt och behagligt i Ångermanälvens utlopp över till Hemsö kaptenen vant lägger till och vi rullar av fortare än kvickt. Vi möter några bilar som står och vill lämna ön som i folkmun kallas laglös. Vi svänger vänster mot Hemsö fästning.
Vägen blir sämre.
Mindre sandad.
Farten tas ned betydligt.
Efter 4km så svänger vi höger. Vägen är skottad men ej sandad. Lagom med frost och små snöspår på vägen gör att vi har greppet kvar. Det här med dubbfritt, framhjulsdrift och automat som tidigare på motorvägen var så lysande börjar övergå till ångest över att jag inte hann med att köpa en Ridgeline ändå. Och varför sålde jag den där CR-Vn som trots allt funkade helt utan problem?
Vi fortsätter.
Vägen är kurvig och kuperad.
Till slut når vi en liten backe nedåt och tar beslutet att fortsätta, att stanna gör kärringar med SUV på Stockholms motorvägar när det kommer tre snöflingor.
Helvete. Jag inser att jag är en kärring med SUV på Stockholms motorväg när det kommit tre snöflingor.
Jag är silkesmjuk på bromspedalen men känner att styrningen inte biter och det bakre hjulparet tar ett annat spår än det främre. Det är i denna lilla backe ni kan se på bild nedan.
Det går trots att bra och i den ruskiga farten av 4km/h så tar vi oss ner och vidare. Det blir mer och mer kuperat och mer och mer kurvigt. Adhesionsförhållandet mellan is och däck är obefintligt och jag som förare agerar mest passagerare.
Vi kommer fram till en ännu värre och om möjligt ännu glansigare backe.
Helvete.
Vi kan inte fortsätta, det kommer inte att gå.
Växelspaken läggs i "R" och jag tar sikte i backspeglarna mot en mötesplats jag såg lite högre upp. Där gör jag en snygg vändning som Ken Block inte ens hade tittat åt.
Börjar jobba mig uppåt och det går okej fram till dess att vi når den backe jag glidit nedför.
Jag tar lätt fart men inte för mycket. Jag vill inte riskera att det börjar styra åt sidan och att vi sätter oss i diket. Givetvis är mottagningen knappt befintlig. Det har inte gått att surfa och jag vet inte om det går att ringa. Det är en väg utan öppen destination så trafiken och hjälpen bör vara obefintlig likaså.
Jag har rutan nere samtidigt som bilen kämpar sig upp. Dieselmotorn knackar lugnt och rutinerat. Allt handlar nu om transmission och VSA. Jag hör hur den växlar upp och ner. Jag hör hur systemet knorrar och skorrar för att försöka bromsa ner spinnande hjul men jag börjar inse att det här kommer inte funka. Vi är kanske 20 meter från att nå över krönet när alla hjälpmedel sätts ur spel och hjulet eller hjulen spinner fritt. Det är stopp.
Jag tittar i backspegeln åter igen och använder plogpinnarna som riktmedel och den lite snöiga väggrenen som hjälp för fäste när jag backar ner.
Jag tar lite extra fart och säger till min kära flickvän och hundar att det får bära eller brista. Vi måste ta fart och hoppas att det högra hjulet som står på ren is inte spinner åt helvete så får det vänstra drivhjulet vara på den frostiga snön och förhoppningsvis tar vi oss då upp.
Full fart, men med förnuft. Dieseln knackar på som om den skulle skjutas iväg från kanonerna på Hammarkullberget om den fick för sig något annat. Ser inte ens någon gul triangel blinka på instrumentpanelen och vipps så är vi uppe.
Fruntimret bredvid mig blir överlycklig och jag erkänner för henne att jag för någon sekund där hade mina tvivel.
Skit i det, tänkte vi och parkerade. Har en anläggning som kostade en miljard att bygga och stod klar 1957 så ska det gluttas lite.
Vi har stannat vid en bom och ser att hela skogen mer eller mindre är affischerad av skyltar som snackar om skyddsobjekt, tillträde förbjudet, försvarsmakten och varning för fallande föremål. Men det är fullt med älgspår överallt vilket inte är så konstigt då antalet älgar på ön överstiger antalet boende så vi tycker att om dom kan gå där så kan vi.
Vi ser direkt en liten betongkonstruktion där man kan gå in och det leder in berget. Berget har jag läst ska vara mer eller mindre ihåligt efter allt jobb så den ingången fungerar nog som någon nödutgång kan jag tro. Vi fortsätter upp och ser en roterande radarkonstruktion högst upp på berget och lite lampor som lyser. Någon aktivitet är det fortfarande alltså.
Vi stöter på ett gäng baracker som ser väldigt öde ut.
Den oplogade vägen leder fram till en grottöppning som är är övertäckt med kamouflagenät. Mjaa, med tanke på alla skyltar och rörliga militära anläggningsdelar så är det kanske lika bra att vi går därifrån.
Färska björnspår och rivna träd övertygar oss om att Accorden trots allt är jäkligt trevlig.
Hemfärden går odramatiskt och bilen är åter igen i sitt rätta element. Bara aningens mer saltindränkt.
Så går en historia om egentligen ingenting, men jag kände mig skrivsugen så.
Här följer en bild på när vi kommit upp från den till synes odramatiska backen men som för stunden var Accorden övermäktig.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
- Inlägg: 575
- Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
- Bil: CTR Ep3
- Namn: Jimmy Wännström
- Ort: Kramfors
Haha klockrent jag hade nyligen jobb där ute då hemsö restaurang byggdes. Sitta och köra den där vägen med framhjulsdriven Renault trafic och man inser att man kommer missa färjan om man inte drar nytta av alla timmar framför Colin mcrae :p
Ingången som är täckt med nät går kanske 300meter sen är det tunnlar där inne som går hela vägen genom berget och bort till restaurangen som ligger på andra sidan
Ingången som är täckt med nät går kanske 300meter sen är det tunnlar där inne som går hela vägen genom berget och bort till restaurangen som ligger på andra sidan
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
-
- Inlägg: 575
- Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
- Bil: CTR Ep3
- Namn: Jimmy Wännström
- Ort: Kramfors
Hade jag varit i din sits hade jag nog investerat i en uppsättning snökedjor för dom där situationerna du bor ju trots allt i norrrrrrland :p
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3