Nya Civic Type-R 2015

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Fredo skrev: Det som verkligen skulle göra ont nu är förstås om Honda börjara leverera till kunder utan att beakta beställningsdatum, då blir man verkligen förbannad.
Eller demobilar. Men det återstår väl att se. Innan det skicka ut demos till ÅF borde man iaf beta av beställningarna innan man säljer ännu fler. Men det kanske är önsketänkande. Och vad jag vet har det levererats 0 bilar än så länge i Sverige.
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Välkommen Fredo!

Information till Kunder verkar inte va Hondas starka sida.

Men jag gillar Honda för mycket för att göra en avbokning....

Och är det nånting jag lärt mig av denna affär så är det att INTE förhandsboka en bil igen, jag kommer inte köpa en bil igen utan att kunna klämma och känna på den och köra hem den samma dag som jag bestämmer mig.
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Då är nog begagnade bilar din marknad;)
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Jag har vart med vid ett flertal tilfällen vid köp av nya Hondor och kört hem dom samma dag, så visst går det.

Men kanske inte om man vill va en av dom första att få en ny modell.
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Användarvisningsbild
Johnnie Who
Inlägg: 98
Blev medlem: 16 december 2012, 13:32
Bil: CTR FK8
Namn: Jonny
Ort: Halmstad

Vad ni än gör, så avboka inte era beställningar. Läs istället senaste Bilsport (#24) och bara njut av vad som komma skall, det hade i varje fall jag gjort om jag hade varit en av de lyckliga som hade haft möjligheten av att köpa/boka den nya Type R:en
mvh/
Jonny
Jontis
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

Produktionen är igång. Takten är uppskruvad till 45 bilar per dag istället för 30.
Det uteblivna brevet bör ni få om en vecka eller två...
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Om brevet bara innehåller en ursäkt så tar det ju ungefär 5 minuter att knåpa ihop, enda anledningen till att dra ut på det ytterligare ett par veckor är ju om man vill packa in antingen exakta datum eller någon typ av kompensation eller nåt. Med tanke på att det nu har tagit över en månad att författa så är ju förväntningarna skyhöga. Vet du mera vad det är i detta mytiska brev som man går och väntar på?
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
Sammen
Inlägg: 103
Blev medlem: 28 november 2009, 17:36
Bil: Accord Tourer 2.4 Exe -12
Namn: Sam Ekemark

Som många sagt, att leveransen blir försenad är inga konstigheter och det ha säkert sina orsaker och förklaringar. Men att Honda helt verkar lägga locket på... Jag förstår verkligen er besvikelse och frustration. Inte ens ÅF verkar ju fått någon information. Man frågar sig varför?

Ligger säkert en Triss-lott med i brevet...
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Johnnie Who skrev:Vad ni än gör, så avboka inte era beställningar. Läs istället senaste Bilsport (#24) och bara njut av vad som komma skall, det hade i varje fall jag gjort om jag hade varit en av de lyckliga som hade haft möjligheten av att köpa/boka den nya Type R:en
Jag inser att jag låter som en gnällspik i mina inlägg de senaste dagarna. Givetvis är det en bil värd att vänta på. Jag har i affekt gått runt på toyota, ford, mercedes och vw för att se om jag kanske borde byta märke, men ändå är jag kvar. Jag tycker att Honda är super, krångelfritt, enkelt att äga, mycket bil för pengarna och jag har även världens trevligaste handlare (no offense).

Visst sjutton är det ett I-landsproblem att man inte får sin CTR i tid.

Men frustrerande... Och det går liksom inte att skaka av sig heller. Jag har hur mycket som helst att göra, ändå ligger liksom hondafrågan och skaver hela tiden, sjukt irriterande.

Men precis som du säger - man är givetvis glad över att det kommer ngt roligt. Och ju närmare årsslutet man kommer desto mindre viktigt blir det faktiskt. I valet mellan en ny CTR i januari eller en ny i april så är nästan det senare bättre. En CTR levererad på vinterdäck är lite som att få en vindsurfingbräda under granen.

Jag skall nu övergå till mitt mer positiva jag och vara tacksam!

/Fredrik
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Jag beställde Bilsport igår för att läsa lite positivia nyheter efter fiaskot i Teknikens Värld. Sen är ju bilen liksom förbi nu det är till våren de flesta verkligen behöver leverans i all fall gäller det mig. Så jag blir nervös på riktigt om det inte händer något innan jul. Men man är väl förhoppningsvis mån om att få det riktigt rätt nu.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Ryktena fortsätter att löpa vilt på nätet. Enligt vissa engelska forum står produktionen åter stilla. Enligt andra är den i full gång. Problem med ventiler är ett återkommande tema men man vet ju inte om det beror på flera olika informatörer eller om det bara är ryktesspridning mellan olika forum. Några påstår att det finns ett överhettningsroblem och att det skall vara knutet till vattenpumpen. Men något mer konkret verkar det inte finnas att ta på. Inget nytt datum på mig i alla fall. Enligt min ÅF skulle det så kallade "brevet" skickas nu i måndags, då kanske det ligger i lådan när man kommer hem idag, men jag vågar inte hoppas på det. Inget nytt om frugans CR-V heller.

I stället för att gå under av tristess och hopplöshet sitter jag istället och kollar på lite filmer och bilder och nu börjar jag plötsligt tveka på mitt färgval. Min förra CTR (2010) var vit och jag tyckte den var helfin. Nu har jag valt vit igen. Jag gillar vitt och tycker att det framhäver de svarta detaljerna på ett bra sätt. Men ju mer jag tittar på bilder desto mer förjust blir jag ändå i svart. Detaljerna blir inte lika tydliga, men samtidigt tar den ner lite av det "extrema" i utseendet.

Så i väntan på mer info - hjälp mig:

Fråga 1 - Om jag byter färg kommer det att påverka mitt beställningsdatum? BIlen är ju inte byggd ännu så det känns ju som om man skulle kunna byta utan att förlora sin köplats men jag vet inte hur det funkar.

Fråga 2 - Är jag egentligen bara feg eller är svart snyggare än vitt? Visst, det är ju förstås en smaksak, men i och med att det är så mycket svarta detaljer i fronten så får verkligen bilen ett helt annat utseende i svart.

vad tycker ni andra? Vad har ni beställt?

/Fredrik
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Om man ser här så är svart fantastiskt.

Men jag vet hur svart är snyggt precis efter man tvättat och man tar två steg tillbaka men varmt som bara den hela sommaren och skitig samt flammig 99% av tiden.

Sen är vitt en av mina favoritfärger men jag tycker inte nya Type-R är helvit utan den har en del andra inslag som en hel del svart lite här och där precis som du är inne på. Sen är ju vit en färg som är väldigt vanlig idag men den är ju helrätt på en honda. Sen har elbilarna kidnappat vitt som sin färg.

Så det blev en röd men den är man å andra sidan inte säker på hur den ser ut förrän man sett den den verkar vara allt från mörkröd till skär beroende på var man fotograferat. Jag skulle ta en svart om den inte färgen i sig själv var så opraktisk.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

sohe skrev:Om man ser här så är svart fantastiskt.

Men jag vet hur svart är snyggt precis efter man tvättat och man tar två steg tillbaka men varmt som bara den hela sommaren och skitig samt flammig 99% av tiden.

Sen är vitt en av mina favoritfärger men jag tycker inte nya Type-R är helvit utan den har en del andra inslag som en hel del svart lite här och där precis som du är inne på. Sen är ju vit en färg som är väldigt vanlig idag men den är ju helrätt på en honda. Sen har elbilarna kidnappat vitt som sin färg.

Så det blev en röd men den är man å andra sidan inte säker på hur den ser ut förrän man sett den den verkar vara allt från mörkröd till skär beroende på var man fotograferat. Jag skulle ta en svart om den inte färgen i sig själv var så opraktisk.
Det är samma milano röd som på dom vanliga civicarna. En mycket trevlig färg på Civic Type R får jag säga.

Kolla om någon av handlarna i området har en milano röd sport att kika på för det är det närmaste du kommer.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Jag är förtjust i både vitt och svart. Hade en svart civic, sedan en vit CRT nu en svart accford type-s och har beställt en vit CRT....

Jag övervägde svart, men fick för mig att det var bättre att framhäva detaljerna i fronten och i baken, därför föll valet på vitt. Jag tror att det är ett bra val och jag är väl medveten om det sura i att tvätta en svart bil. Men jag tycker den ser väldigt läcker ut. Aningens mindre flippad om ni förstår hur jag menar (no offense). Det blir ju så när man går och väntar att man börjar revidera sina tillval och specifikationer... Har nu tittat på video med både svart och vit. Båda ser fina ut, men som sagt, olika, inte bara till färgen.

Hm, det är ju lite sent att börja fundera över färg :D
Men lilte till skall jag grubbla ändå, tack för input
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Jag hade inte ångrat mitt val av vitt öht. Mycket enklare att underhålla än svart samt att det är den enda unika färgen för CTR. Alla de andra färgerna finns även på vanliga Civic 5d och Tourer.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Nu har vi bara färgerna vit och röd på jobb, men vilken som är riktigt snygg. Jag personligen hade valt vit för kontrastens skull.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Jontis
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

Vilken j-vla bil! :D

I vardagstrafik är den hur snäll som helst.
"Normal" koppling och dragläge bla.
"Som att köra en vanlig civic" sa en kund idag. :)

Men tar man ut den på favoritvägen, i mitt fall slingerbulten.
H*vete vad den går!

Ha-begäret växte sig ännu större idag.
5 timmar i passagerar sätet och 1,5 bakom ratten har bekräftat alla förhoppningar och misstankar om hur
j-vla suverän den är.
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

ja det är inget fel på bilen.
Vit blir det, jag står fast vid den färgen. Tack för era åsikter.

Dock börjar hanteringen av information bli plågsam och mitt tålamod börjar tryta. Nu får Honda lägga på en rem och göra sig besväret att höra av sig till de som fortfarande 2 månader efter utsatt leveransdatum inte har fått någon information alls. Jag närmar mig ett läge där hela min bilaffär börjar kännas som en belastning. Även CR-V:n tycks högst tveksamt om den kommer i år, hade initialt tänkt mig den som en tidig "julklapp" till frugan, nu är den i bästa fall ett försenat nyårslöfte. CRT kan ju komma precis när som helst. December? Januari? April? Man har ingen aning och ingen hör av sig för att förklara det hela.

Jag vet att folk från Honda läser på detta forum, varför gör man inget?

Jag har alltid varit helnöjd med Honda, både själva bilen och kontakterna med återförsäljare mm. Nu vet jag inte vad jag skall tro. Jag börjar känna att jag har ett större engagemang i mitt köp än leverantören. Veckovis frågar man försynt ÅF om det har kommmit ngn ny info, alltid med samma svar, inget nytt.

Kom igen nu Honda! Ta tag i detta och lyft på telefonluren!

/Fredrik
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Tråkigt och jättemärkligt att Honda inte kommer med någon info om vad som händer. Hoppas dom får ordning på saker och ting snart.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Håll ut lite till, info på väg till köparna.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Perfekt det måste ju finnas korrekt info också. Under tiden rekommenderar jag alla att köpa bilsport och gotta sig i Superstage tiderna där den är 3 sekunder snabbare än Ford Focus RS och 2 sekunder snabbare än Seat Leon Cupra. Den är dessutom snabbare än Cayman R. Angående färgvalen så kan man enligt Bilsport välja mellan Stormtrooper vitt eller Darth Vader svart. Bägge på den onda sidan kan jag notera :D
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Man ska inte behöva "hålla ut" angående information när man lägger 340000+ på en bil som sedan missar leveransdatum med flera månader.

Så därför sprider jag med glädje vidare det som sagts till mig. Ser det som min tvingande plikt att hålla omvärlden uppdaterad (alt så är det hämdlysten skadeglädje över att kunna trumfa det där brevet som aldrig kommer). Skämt åsido, med tanke på vad som krävdes för att få besked så vill jag bespara er smärtan och ger er därför det jag fick.

Jag vill här tillägga att inget av den information jag har fått har framställts som "hemlig" och man har inte från Hondas sida bett mig att inte sprida informationen vidare, så jag tolkar det som fritt fram.

here goes... senaste nytt, telefonen är fortfarande varm.

Efter ett par minst sagt beska mail så har jag blivit uppringd av Hondas säljchef för drygt en timme sedan. Man beklagar förseningen och hänvisar till 3 produktionsstopp beroende på problem med kvaliteten på en USA-tillverkad detalj från en underleverantör. Men det skall inte röra motorn/ventiler. Dock vill man inte tala om vad det är som har krånglat mer specifikt.

19 bilar ska redan vara byggda och allokerade för leverans till sverige 2 december. En av dessa bilar är min (jag beställde som sagt 21 mars, registrerades i systemet 20 april). Jag har ingen aning om vilka de andra bilarna tillhör. Jag har inte heller någon info om när nästa sverigebatch tillverkas (jag frågade inte). Rimligen borde det betyda att ÅF efter helgen borde kunna se i datorn om man har sin bil i denna sändning.

Man avser inte att ge ngn kompensation till de som har fått vänta. Jag frågade rakt av, det är inte en dealbreaker för mig, jag var mest nyfiken. Jag förstår också att det kan vara svårt att kompensera folk, marginalerna är knappa och slänger nån fram en nycklering så blir man ju bara förbannad. ÅF kan ju förstås kompensera sina kunder, det är ju en annan sak.

Beträffande den långa leveranstiden på min CR-V så är det enligt uppgift en sådan efterfrågan på motorn (1,6L I-DTEC) att leveranstiderna har ökat. Tiden som står i datorn (30 dec) skall dock gälla.

Brevet som nu i mina ögon har gått från mytiskt till magiskt (inramning är givet) skall enligt uppgift vara färdigskrivet och ligga på skrivbordet för postning på (förhoppningsvis) måndag. Tillägget inom parentes är inte påhittat av mig, det var så det sades.

Man får väl säga att det var tur att man inte bytte färg för ett par dagar sedan! :D

Mer har jag inte.

Lite märkligt att det nu är leverans om mindre än 2 veckor men att jag inte har kunnat få ett leveransdatum förut, är det verkligen så kort framförhållning? Jaja, strunt samma. Nu hoppas jag bara på att inget mer strular och att man kan få fram fälgar och däck för vintern illa kvickt.

/Fredrik
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
JimmyW92
Inlägg: 575
Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
Bil: CTR Ep3
Namn: Jimmy Wännström
Ort: Kramfors

Räcker kanske med "Fan vad trevligt med nyheter!" Men nu verkar ni ju kanske t.o.m kunna säga "Fan vad trevligt med goda nyheter!" ;)

Hoppas att det går som det ska denna gången! Och såhär går det när man ska blanda in amerikaner! :P
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Jontis
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

I dag har leveransdagarna uppdaterats på våra beställningar.
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Mm. Nytt datum i systemet för min bil med.
Synd att man har 0 förtroende för det där systemet. Och det där brevet. Och den där chefen. Försökt ringa den där säljchefen eller vad han nu var (vars samtal jag missade) 6 gånger nu på en vecka. Jag ger upp.

Bra att nån fått info iaf.
Tydligen går det köpa demobilarna direkt som nu finns på blocket. Kanske borde åka och hämta upp en bara och avbeställa.
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Nytt datum på min med. Våren ser okey ut kommer i Mars någon gång det blit perfekt om det stämmer.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Att få den i mars vore bättre nu. Men beställer jag om den riskerar jag väl att få den mitt i sommaren.

Tänkte precis på det som sades nör jag beställde bilen, att det jobbades hårt för att få bilar tidigare än i september. Nästan lite humor nu med demobilarna.
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Kan bara säga att demobilen i Götene inte är till salu. Den är där som demobil och ingenting annat.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Pasen, jag har tänkt på samma. Jag gick hela sommaren och tänkte ... "kanske augusti... kanske augusti". Man känner sig lite löjlig nästan.

Visst hade det varit skoj att få den levererad på sommardäck, men jag kommer att ha den i flera år och kommer att köra den dagligen så det hade blivit vintersulor oavsett förr eller senare. Nu hoppas jag bara att den kommer på utsatt tid till Malmö.

Jag fick lite tips på vinterhjul via forum (tack) och har sett att det tydligen går att hitta hjul utan allt för stora problem.

"Yes the Pro Race 1.2 in 8x18 et45 will fit the new FK2 Civic Type R 5x120 pcd c/w 14mm studs" (från civicinfo.com)

Jag valde dock att ta hondas eget set (dvs originalfälgar med conti dubbdäck). Det var helt enkelt enklast. Sen kan man ju längre fram ev switcha däck om man skadar ngn fälg och på så sätt hålla en fräsch sommaruppsättning.

/Fredrik
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Eisenhut skrev:Kan bara säga att demobilen i Götene inte är till salu. Den är där som demobil och ingenting annat.
Jag förstod nästan det. Så säljaren var inte att tro på med andra ord.
Men jag har fått ett litet samtal av Honda nu. Lite lugnande effekt har det trots allt.

Blir förhoppningsvis en julklapp, och kul med lite besked.
Skriv svar