NSX reviews

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
Tarning
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 16 juni 2008, 13:00
Bil: S2000
Namn: Christer Tärning
Ort: Spånga
Been thanked: 7 times
Kontakt:

27 oktober 2015, 20:12

Nya NSX har för första gången körts av journalister och nu börjar rapporterna sippra ut:

http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... ive-review

http://www.motortrend.com/roadtests/sed ... ve-review/

http://www.automobilemag.com/reviews/dr ... sx-review/

http://www.autoblog.com/2015/10/26/2017 ... iew-video/

http://www.roadandtrack.com/new-cars/fi ... rst-drive/

http://autoweek.com/article/car-reviews ... irth-slick

Generellt verkar de flesta vara klart imponerade.

Tex autoblog: "Before we wander off into a dark corner discussing the 15 different attributes adjusted by the four NSX drive modes, let's get front and center with one thing: the NSX is fast. Like, stupid fast. The kind of fast that makes you giggle every time you hit the gas. The kind of fast that makes you think about how the walls at Sonoma Raceway are way, way too close to the track."
eller
"This is not a car that speaks in the traditional sense, and many people will have a problem with that. On the other hand, the NSX can do things other cars can't, like cut around a hairpin at speeds that leave other cars plowing in a straight line."
eller
"Had you driven the NSX and never read this paragraph, you'd never guess it was a hybrid system. The brakes are that good."
eller
"The NSX's second trick is seamless shifts. No bumps, no head bobbing, nothing. The only clue you have is the change in engine tone. On the track, nine speeds are a lot to manage. We checked the speed of the paddle shifts a few times and, finding it satisfactory, let the computer make most of the decisions – a job it does with near perfection."
eller
"Like a fly-by-wire fighter jet that needs the computer to maintain stable flight, the NSX uses the electronics to pull off feats of handling that are otherwise impossible."

:-)

Några highlights:

-sub 3 second 0-60 mph

- total power 619 HP with 623 lbs/ft TQ, but peak output of the electric motors isn't just additive to the overall system.
- real numbers seem to be 573 HP and 476 lbs/ft TQ

-zero lag from all the motors. Fast launch

-numb steering without any on-center feel

-understeer on the streets in non-sport settings

-curb weight ~3800 lbs, dvs 1724kg

-weight distribution 42/58 front to rear


Notera att den är klart tyngre än vad som spekulerats. Flera nämner också att styrkänslan är sämre än förväntat i standardläge.


Det skall bli spännande vad Chris Harris säger med tanke på hans twitter:

I drove the NSX last week. And I'm reading some of the reviews today and wondering if I drove the same car......
Chris Harris


Håll till godo..
(svart ED9, vit CB3, grön CB8, blå RA1, grå FK276, orange FK278, röd FK3, svart RD8) röd NC1, röd AP1, CW FK279 CTR, grå RE5
(röd CRF450, röd CB600F, gul CB1000SF, silver CBF600SA) röd CRF250R, röd CRF250X, grå CB1000R
Sammen
Användare
Användare
Inlägg: 103
Blev medlem: 28 november 2009, 17:36
Bil: Accord Tourer 2.4 Exe -12
Namn: Sam Ekemark

18 mars 2016, 12:12

I Jay Leno's garage

Användarvisningsbild
GroundX
Påläst
Påläst
Inlägg: 728
Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
Bil: EG6
Namn: Anders Olsson
Ort: Bollnäs
Kontakt:

20 mars 2016, 20:59

Civic EG6 B18 VTi - 92
Accord CB8 F22 - 92
FR-V BE1 R18 - 07
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Inlägg: 3930
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Been thanked: 2 times
Kontakt:

21 mars 2016, 05:59

*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Jontis
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

1 juli 2016, 16:03

Nu blev jag nervös...
http://www.topgear.com/car-news/top-gea ... onda-nsx#1

Chris Harris ger sin åsikt om NSX på Top Gear.
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Styrelsen
Inlägg: 4990
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: S2000 -05
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 16 times
Been thanked: 22 times

1 juli 2016, 17:41

Du menar samma person som körde dragracing med Type-R mot 2 fyrhjulingar? Topgear är skräp nu för tiden.
Richard Lindström, Stockholm
Accord, EK4, S2000
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd
Inlägg: 1089
Blev medlem: 21 februari 2008, 19:34
Bil: Civic VT-Turbo
Namn: Krille Brozinic
Ort: Halmstad

1 juli 2016, 21:22

pasen skrev:Du menar samma person som körde dragracing med Type-R mot 2 fyrhjulingar? Topgear är skräp nu för tiden.
1+

Klarade inte av att se mer än 10 minuter in på första avsnittet innan jag kände mig spyfärdig...
Dock tycker jag om Monkey Harris i hans egna kanal på youtube.. resten kan ju bara skriva in sig i arbetsförmedlingen igen.. :lol:
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Jontis
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

2 juli 2016, 11:01

Jag har också bara sett första avsnittet av denna säsong så jag har inte sett Harris där.
Edit: Det är inte Harris som testar Civicen.

Tycker iof att han verkar kunna producera vettiga grejer åt sin nya arbetsgivare.
Harris på Top Gear
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Jontis
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

3 juli 2016, 23:28

Chris gillade den. :)
1.17,6 runt deras bana känns helt ok.
Spöade GTR iaf...
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
anno
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4040
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Been thanked: 1 time

4 juli 2016, 13:14

Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Användarvisningsbild
Blitzwing
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 1510
Blev medlem: 1 juli 2009, 23:10
Bil: DC2K & GD1
Namn: Robin Persson
Ort: Finspång
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

4 juli 2016, 13:42

Jävligt cool bil och man blir ju inte lite sugen, men ja, dom pengarna skiter man ju inte ur sig i första taget.

Offtopic: Fan vad dåligt top gear är nu för tiden.
Robin Persson | K som i Kent-Ove
cykelpumpen
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 augusti 2016, 19:20
Bil: Honda
Namn: Gustav Eriksson
Ort: Stockholm

3 oktober 2016, 16:04

Fantastisk tråd tack för all info!
lowpass
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 2192
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3/KB1
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

4 oktober 2016, 07:42

Verkar vara en riktigt häftig bil på alla sätt, men som någon annan sa i någon kommentar när den presenterades.
"Den där bilen har jag haft i Grand theft auto sedan 2013" och lite så känner jag för designen just nu
lowpass
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 2192
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3/KB1
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

29 augusti 2018, 08:51

http://www.gazzetta.gr/in-motion/parous ... -581-ippon

Uppdaterad NSX för 2019.

-Styvare chassi
-Uppgraderad bakvagn
-Förbättrat SH-AWD
-Förbättrat VSA-system
-Nya inställningar för stötdämparna
-Nya däck, Continental SportContactTM 6
-Andra spridare
-Bättre turbokylning
-Uppfyller nu Euro 6d-TEMP.
-Ny färg Thermal Orange Pearlescent. (man kan även välja oken i denna färg som tillval)
-Lite faceliftad med andra material, se bilder i länken.
-Nya interiörer att välja bland.

Var 2 sekunder snabbare på Suzuka jämfört med 2017 NSX.
anno
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4040
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Been thanked: 1 time

29 augusti 2018, 12:38

lowpass skrev:http://www.gazzetta.gr/in-motion/parous ... -581-ippon

Uppdaterad NSX för 2019.

-Styvare chassi
-Uppgraderad bakvagn
-Förbättrat SH-AWD
-Förbättrat VSA-system
-Nya inställningar för stötdämparna
-Nya däck, Continental SportContactTM 6
-Andra spridare
-Bättre turbokylning
-Uppfyller nu Euro 6d-TEMP.
-Ny färg Thermal Orange Pearlescent. (man kan även välja oken i denna färg som tillval)
-Lite faceliftad med andra material, se bilder i länken.
-Nya interiörer att välja bland.

Var 2 sekunder snabbare på Suzuka jämfört med 2017 NSX.
- Partikelfilter
Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Skriv svar