Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Vill byta från bränsle 95 till E85
- Turbo93
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 26 januari 2016, 00:48
- Bil: Honda Civic EP2
- Namn: Ali Al-Male
- Ort: Malmö
Tjena allihopa hoppas allt går bra med er?
Jag har en EP2 2004 som är på 95 bränsle. Forskade lite angående om E85 och vad jag har fått i resultat är att den ger lite mer krafter och på andra sidan är den mer billigare än 95´a. 95 idag står runt 13.65 kroner och e85´an ligger på 9.48 tror jag det var. Har ni några förslag om det som jag kan få lite mer information om?
Och om jag ska ändra till E85 så måste jag mappa min bil. Känner inte till vart eller vem som kan mappa den för mig.
Uppskattar det om ni kommer med förslag.
Och min bil är körd varje dag som sagt daily driven car.
Hälsningar.
Jag har en EP2 2004 som är på 95 bränsle. Forskade lite angående om E85 och vad jag har fått i resultat är att den ger lite mer krafter och på andra sidan är den mer billigare än 95´a. 95 idag står runt 13.65 kroner och e85´an ligger på 9.48 tror jag det var. Har ni några förslag om det som jag kan få lite mer information om?
Och om jag ska ändra till E85 så måste jag mappa min bil. Känner inte till vart eller vem som kan mappa den för mig.
Uppskattar det om ni kommer med förslag.
Och min bil är körd varje dag som sagt daily driven car.
Hälsningar.
- Brox
- Inlägg: 1085
- Blev medlem: 21 februari 2008, 19:34
- Bil: Civic VT-Turbo
- Namn: Krille Brozinic
- Ort: Halmstad
Hej
Det kommer att sluta på minus 10 000kr i konverteringskostnad samt svårare kallstart och så kommer du att få byta slangar och eventuellt pump tidigare på grund utav korrosionen sprit gör på gummislangar och metall. Sen kommer du att få en snittförbrukning som är 30-40% högre.
Dock luktar det gott bakom spritbilen
Det kommer att sluta på minus 10 000kr i konverteringskostnad samt svårare kallstart och så kommer du att få byta slangar och eventuellt pump tidigare på grund utav korrosionen sprit gör på gummislangar och metall. Sen kommer du att få en snittförbrukning som är 30-40% högre.
Dock luktar det gott bakom spritbilen
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
- Turbo93
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 26 januari 2016, 00:48
- Bil: Honda Civic EP2
- Namn: Ali Al-Male
- Ort: Malmö
Oj oj oj!Brox skrev:Hej
Det kommer att sluta på minus 10 000kr i konverteringskostnad samt svårare kallstart och så kommer du att få byta slangar och eventuellt pump tidigare på grund utav korrosionen sprit gör på gummislangar och metall. Sen kommer du att få en snittförbrukning som är 30-40% högre.
Dock luktar det gott bakom spritbilen
Aaa då var det inte en bra ide hahah.
Ok då ser jag att det inte ska bli nästa steg för min EP2´a
Men tack för ditt värda information uppskattar det
-
- Inlägg: 145
- Blev medlem: 4 juni 2006, 12:21
- Bil: typ en R
- Namn: pelle sewerin
- Ort: västerås
Hej
om du skulle bygga överladd i framtiden så gjorde Malcolm på Jdm racing min mapp och är mycket nöjd med mappen för etanol.
Kan bekräfta att den drar mer och att kallstarter är ett lite större bekymmer. Kör i ca 10% 98 oktan och det gör att den är lite lättare att starta framför allt nu när det är lite kallare.
Mvh Pelle
om du skulle bygga överladd i framtiden så gjorde Malcolm på Jdm racing min mapp och är mycket nöjd med mappen för etanol.
Kan bekräfta att den drar mer och att kallstarter är ett lite större bekymmer. Kör i ca 10% 98 oktan och det gör att den är lite lättare att starta framför allt nu när det är lite kallare.
Mvh Pelle
pererik sewerin