Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Nya civic type-r, hur snabb på svenska banor?
Hej,
Både ctr fk2 och den nya fk8 har ju presterat mycket bra på ringen och har där spöat många bilar med högre effekt och högre toppfarter. Jag undrar dock lite hur dessa bilar presterar på våra vanliga svenska banor mot andra banpreppade bilar.
Många lite äldre bilar som testats på ringen har ju körts med sämre däck och till viss del mindre barnanpassade chassin. Nu har ju dom värsta bilarna som tex. Megane RS och ctr chassin och däck som är närmare tävlingsbilar vilket gör dom snabbare. Dessa delar är ju det första byts på lite äldre bilar vilket jämnar ut det hela. Vad jag försöker säga är att man baserat på ringen tiderna tror att dessa bilar ska vara mycket snabbare än t.ex BMW m3 och Porsche 911, men sen när man kommer till banorna så stämmer det kanske inte?
Jag har just nu en m3 e46 som jag kör på bana med. Den är preppad med öhlins chassie, cup 2 däck och Porsche bromsok. Tiden på ringen för en vanlig m3 e46 tror jag är 8.22. Men jag tippar att en bil med mina modifikationer antagligen gör under 7.50 med en professionell förare.
Vad är erfarenheterna av varvtider på svenska banor för ctr fk2? Vad gör en sådan t.ex på Mantorp med en bra förare?
Ja g gillar den nya fk8 och skulle kunna tänka mig att köpa en sådan om dom visar sig att prestera bra. Men jag är lite rädd att den kanske inte ska vara nåt snabbare än det jag har idag? Vad tror forumet? Kan man jaga gt3:or med en fk8 med ny programvara eller är det bara att glömma?
Alla tankar är välkomna!
Både ctr fk2 och den nya fk8 har ju presterat mycket bra på ringen och har där spöat många bilar med högre effekt och högre toppfarter. Jag undrar dock lite hur dessa bilar presterar på våra vanliga svenska banor mot andra banpreppade bilar.
Många lite äldre bilar som testats på ringen har ju körts med sämre däck och till viss del mindre barnanpassade chassin. Nu har ju dom värsta bilarna som tex. Megane RS och ctr chassin och däck som är närmare tävlingsbilar vilket gör dom snabbare. Dessa delar är ju det första byts på lite äldre bilar vilket jämnar ut det hela. Vad jag försöker säga är att man baserat på ringen tiderna tror att dessa bilar ska vara mycket snabbare än t.ex BMW m3 och Porsche 911, men sen när man kommer till banorna så stämmer det kanske inte?
Jag har just nu en m3 e46 som jag kör på bana med. Den är preppad med öhlins chassie, cup 2 däck och Porsche bromsok. Tiden på ringen för en vanlig m3 e46 tror jag är 8.22. Men jag tippar att en bil med mina modifikationer antagligen gör under 7.50 med en professionell förare.
Vad är erfarenheterna av varvtider på svenska banor för ctr fk2? Vad gör en sådan t.ex på Mantorp med en bra förare?
Ja g gillar den nya fk8 och skulle kunna tänka mig att köpa en sådan om dom visar sig att prestera bra. Men jag är lite rädd att den kanske inte ska vara nåt snabbare än det jag har idag? Vad tror forumet? Kan man jaga gt3:or med en fk8 med ny programvara eller är det bara att glömma?
Alla tankar är välkomna!
Audi TT-RS 2010 400hk
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Jag tror att tarning här på forumet körde runt 1.32-33 på Mantorp iaf, med orginaldäck och bil. Du har ju lite FK2 i svenska timeattack, du kan ju jämföra lite tider där.
Jag tror att den kan vara likvärdigt det du har idag, kanske snabbare, kanske långsammare. Framförallt kommer det nog innebära en annan körstil som du kommer behöva vänja dig vid först.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Jag tror att den kan vara likvärdigt det du har idag, kanske snabbare, kanske långsammare. Framförallt kommer det nog innebära en annan körstil som du kommer behöva vänja dig vid först.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Hej, tack för svar! ok, 1.33 är ungefär där jag ligger idag med min bil, dock är jag inte så rutinerad som förare så det finns nog en del kvar att hämta. Jag vet några som har varit nere under 1:30 med liknande spec som min bil.
En FK2/FK8 med 380-400hk får ju väldigt bra vikt/effekt förhållande, så det hade ju varit kul om det gick att köra typ 1:28 eller nåt sånt med den. =)
Om det är några andra som kört med FK2 på mantorp eller sviestad, dela gärna med er av tider!
Var hittar man tider från timeattack? Deras hemsida verkar inte fungera?
En FK2/FK8 med 380-400hk får ju väldigt bra vikt/effekt förhållande, så det hade ju varit kul om det gick att köra typ 1:28 eller nåt sånt med den. =)
Om det är några andra som kört med FK2 på mantorp eller sviestad, dela gärna med er av tider!
Var hittar man tider från timeattack? Deras hemsida verkar inte fungera?
Audi TT-RS 2010 400hk
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
- JDM-Junior
- Inlägg: 925
- Blev medlem: 23 januari 2009, 16:25
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
- Ort: Ängelholm
2016 kördes där FK2 i både TIMEATTACKNU.SE och Nordic Time Attack. Lite exempeltider;
JRM Racing FK2 Kinnekulle - 1.01.011 (AD08, relativt orörd?)
Farre FK2 Mantorp - 1.32.169 (AD08, IC, kattersättare, avgas, helt grön förare såvitt jag förstått?)
Potentialen finns ju definitivt, speciellt om du planerar att åka Cup 2, vassare bromsar och 380hk. Det mesta hänger väl på hur mycket tid man får bakom ratten.
http://www.nordictimeattack.se/?page_id=2397
http://timeattacknu.se/resultat/
JRM Racing FK2 Kinnekulle - 1.01.011 (AD08, relativt orörd?)
Farre FK2 Mantorp - 1.32.169 (AD08, IC, kattersättare, avgas, helt grön förare såvitt jag förstått?)
Potentialen finns ju definitivt, speciellt om du planerar att åka Cup 2, vassare bromsar och 380hk. Det mesta hänger väl på hur mycket tid man får bakom ratten.
http://www.nordictimeattack.se/?page_id=2397
http://timeattacknu.se/resultat/
JDM - all day, every day
-
- Inlägg: 47
- Blev medlem: 4 mars 2017, 14:19
- Bil: Honda S2000 AP1
- Namn: Marcus Karlsson
- Ort: Katrineholm
JDM-Junior skrev:2016 kördes där FK2 i både TIMEATTACKNU.SE och Nordic Time Attack. Lite exempeltider;
JRM Racing FK2 Kinnekulle - 1.01.011 (AD08, relativt orörd?)
Farre FK2 Mantorp - 1.32.169 (AD08, IC, kattersättare, avgas, helt grön förare såvitt jag förstått?)
Potentialen finns ju definitivt, speciellt om du planerar att åka Cup 2, vassare bromsar och 380hk. Det mesta hänger väl på hur mycket tid man får bakom ratten.
http://www.nordictimeattack.se/?page_id=2397
http://timeattacknu.se/resultat/
Är du säker på att JRM Racing bilen körde på AD08R?
Jag körde med TA.nu förra året och då var det bara Farre med.
Dom som kör med NTA får ju köpra med Cup2or som är snabbare än AD08or.
I årets upplaga kördes en Megane RS på 1,31,xx på Mantorp med AD08R
- JDM-Junior
- Inlägg: 925
- Blev medlem: 23 januari 2009, 16:25
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
- Ort: Ängelholm
Finns inte mycket info att hitta om deras setup tyvärr, men såvitt jag förstått så började dem säsongen på AD08. Ifall dem ändrat däck, motoreffekt eller något annat under säsong vet jag inte.
JDM - all day, every day
- Tarning
- Inlägg: 158
- Blev medlem: 16 juni 2008, 13:00
- Bil: S2000
- Namn: Christer Tärning
- Ort: Spånga
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
- Kontakt:
Hej,
Bästa tiden med FK2R på Mantorp blev 1.32,70 för mig. Bilen var 100% original, inklusive originaldäck (något slitna).
Min upplevelse är att den är oerhört lättkörd och mycket stabil på gränsen. Möjligtvis fladdrar den något vid hård broms i slutet på långa rakan på Mantorp. Ett litet pris för den tungt stabila känslan genom hela startkurvan.
Den kan säkert förbättras (dvs byggas om för lägre varvtider) och samtidigt försämras (dvs fungera sämre i daglig trafik, idag funkar den klockrent), men jag tror inte att du skall räkna med att jaga GT3:or med likvärdig chaufför (och ev likvärdiga modifkationer).
Bästa tiden med FK2R på Mantorp blev 1.32,70 för mig. Bilen var 100% original, inklusive originaldäck (något slitna).
Min upplevelse är att den är oerhört lättkörd och mycket stabil på gränsen. Möjligtvis fladdrar den något vid hård broms i slutet på långa rakan på Mantorp. Ett litet pris för den tungt stabila känslan genom hela startkurvan.
Den kan säkert förbättras (dvs byggas om för lägre varvtider) och samtidigt försämras (dvs fungera sämre i daglig trafik, idag funkar den klockrent), men jag tror inte att du skall räkna med att jaga GT3:or med likvärdig chaufför (och ev likvärdiga modifkationer).
Kör:
röd NC1, röd AP1, gul S800, CW FK279 CTR, vit RW2
röd CRF250R, röd CRF250X, grå CB1000R
Körde:
svart ED9, vit CB3, grön CB8, blå RA1, grå FK276, orange FK278, röd FK3, svart RD8, grå RE5
röd CB600F, gul CB1000SF, silver CBF600SA, röd CRF450
röd NC1, röd AP1, gul S800, CW FK279 CTR, vit RW2
röd CRF250R, röd CRF250X, grå CB1000R
Körde:
svart ED9, vit CB3, grön CB8, blå RA1, grå FK276, orange FK278, röd FK3, svart RD8, grå RE5
röd CB600F, gul CB1000SF, silver CBF600SA, röd CRF450
Hej! Tack för svar och bra kört! Vad sitter det för däck original på bilen? Hur är det med hjulvinklarna, går det att ställa dom fritt hur man vill ( tänkte mest på camber) eller är det begränsat original? Upplever du att den sliter mycket på däcksidorna?Tarning skrev:Hej,
Bästa tiden med FK2R på Mantorp blev 1.32,70 för mig. Bilen var 100% original, inklusive originaldäck (något slitna).
Min upplevelse är att den är oerhört lättkörd och mycket stabil på gränsen. Möjligtvis fladdrar den något vid hård broms i slutet på långa rakan på Mantorp. Ett litet pris för den tungt stabila känslan genom hela startkurvan.
Den kan säkert förbättras (dvs byggas om för lägre varvtider) och samtidigt försämras (dvs fungera sämre i daglig trafik, idag funkar den klockrent), men jag tror inte att du skall räkna med att jaga GT3:or med likvärdig chaufför (och ev likvärdiga modifkationer).
Hur är det med bromsskivorna fram på fk2 och fk8, är dom flytande eller är det fasta skivor?
Audi TT-RS 2010 400hk
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Det går enbart att ställa toe utan att byta delar eller shimsa vad jag vet. Skivorna är helgjutna, ej flytande.
Det sitter Continental Sport Contact 6 orginal med 235 i bredd. Fälgen är 8.5" bred så ett bredare däck går på utan problem. Den levereras med stretch från fabriken
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Det sitter Continental Sport Contact 6 orginal med 235 i bredd. Fälgen är 8.5" bred så ett bredare däck går på utan problem. Den levereras med stretch från fabriken
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
- Tarning
- Inlägg: 158
- Blev medlem: 16 juni 2008, 13:00
- Bil: S2000
- Namn: Christer Tärning
- Ort: Spånga
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
- Kontakt:
Pasen svarade på dina andra frågor.iqbad skrev: Upplever du att den sliter mycket på däcksidorna?
Första gången på Mantorp (2016) när jag satte bästa tiden slet den inte alls mycket på däcksidorna, bara ett jämnt fint slitage på slitbanan.
Andra gången på Mantorp (2017) hade jag ett rejält slitage på däcksidorna. Det var exakt samma typ av däck (bägge omgångarna var originaldäck levererade från fabrik, dessa var dock mer slitna än 2016) med samma däckstryck, men de kändes många gånger halare än året innan. Jag kom bara ner i 1.33-tider fastän jag tog i betydligt hårdare, och därav att även däcksidorna blev slitna.
Kör:
röd NC1, röd AP1, gul S800, CW FK279 CTR, vit RW2
röd CRF250R, röd CRF250X, grå CB1000R
Körde:
svart ED9, vit CB3, grön CB8, blå RA1, grå FK276, orange FK278, röd FK3, svart RD8, grå RE5
röd CB600F, gul CB1000SF, silver CBF600SA, röd CRF450
röd NC1, röd AP1, gul S800, CW FK279 CTR, vit RW2
röd CRF250R, röd CRF250X, grå CB1000R
Körde:
svart ED9, vit CB3, grön CB8, blå RA1, grå FK276, orange FK278, röd FK3, svart RD8, grå RE5
röd CB600F, gul CB1000SF, silver CBF600SA, röd CRF450
-
- Inlägg: 401
- Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Fint, precis vad jag själv undrar.
Kört 3 ggr nu e min på Mantorp och det är typ första gången jag kör bana. Började på 1.39 och I onsdags kom jag ner till 1.34.84.
Jag trodde man skulle kunna komma ner till under 1.30 men jag tror fan inte det är möjligt efter min erfarenhet och vad jag läst här. Jag kör orginal förutom däcken som är cup 2 nu.
Är lite sugen på att trimma lite men igentligen inte för att jag behöver mer hästar men skulle vilja ha lite mer motorljud samt så får man lite godis med jrms chip. Vet inte bilen skulle kunna få ner effekten på backen den känns liksom perfekt inställd nu.
Någon som testat en trimmad?
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Kört 3 ggr nu e min på Mantorp och det är typ första gången jag kör bana. Började på 1.39 och I onsdags kom jag ner till 1.34.84.
Jag trodde man skulle kunna komma ner till under 1.30 men jag tror fan inte det är möjligt efter min erfarenhet och vad jag läst här. Jag kör orginal förutom däcken som är cup 2 nu.
Är lite sugen på att trimma lite men igentligen inte för att jag behöver mer hästar men skulle vilja ha lite mer motorljud samt så får man lite godis med jrms chip. Vet inte bilen skulle kunna få ner effekten på backen den känns liksom perfekt inställd nu.
Någon som testat en trimmad?
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Jag sålde min m3:a och var lite sugen på en Fk8 men valde att vänta lite tills de kommer ner lite i pris. Det blir intressant att se om det är några barnsjukdomar eller problem med nya Type -r. Det verkar vara en del problem med. Växellådor och kylning om man läser på. CivicX. Jag köpte en Audi TT-rs istället som jag ska köra med nästa säsong.
Är det någon på forumet som köpt en Fk8 och kan berätta vad ni tycker om den?
Är det någon på forumet som köpt en Fk8 och kan berätta vad ni tycker om den?
Audi TT-RS 2010 400hk
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
Lyfter tråden lite, Sport Auto testade CTR för någon månad sedan och fick en tid på 8:01 bra tid men långt ifrån Hondas egen tid. Bilen hade CUP 2 precis som när Honda körde. De verkar vara inne lite på samma spår som mig att det kanske fuskats lite med effekten, skillnaden i toppfart på rakorna är helt enkelt för stor! Bilen bromsades ändå till 338hk, så bra med effekt!
Skillnad schwedenkreutz: 236 vs 246 km/h
Skillnad Döttinger Höhe: 240 vs 257 km/h
Är det någon på forumet som köpt sig en ny FK8 och som ska köra bana med den i sommar?
Skillnad schwedenkreutz: 236 vs 246 km/h
Skillnad Döttinger Höhe: 240 vs 257 km/h
Är det någon på forumet som köpt sig en ny FK8 och som ska köra bana med den i sommar?
Audi TT-RS 2010 400hk
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 2 augusti 2004, 19:29
- Bil: CTR FK8
- Namn: Philip Wassvik
- Ort: Malmö
- Has thanked: 6 times
Dom hade nog en klen förare bara
Jag tänker köra i år, kommer följa med upp den 29:e april.
Dock är jag långt ifrån en duktig förare (min första FWD) så jag tror inte mina eventuella tider kommer hjälpa någon förutom min egna utvecklingskurva
Jag tänker köra i år, kommer följa med upp den 29:e april.
Dock är jag långt ifrån en duktig förare (min första FWD) så jag tror inte mina eventuella tider kommer hjälpa någon förutom min egna utvecklingskurva
Philip Wassvik
Kör idag:
CTR 2017, BennyZan
V70, 2001
CB350F, 1973
Kör idag:
CTR 2017, BennyZan
V70, 2001
CB350F, 1973
Hej wassen! Kul att du köpt en ctr! Det blir spännande att höra sen vad du tycker om bilen på bana! Jag ska se om jag inte ska vara med den 29:e på en av rejsa platserna, jag kommer säkert bort och kollar på din bil då!wassen skrev:Dom hade nog en klen förare bara
Jag tänker köra i år, kommer följa med upp den 29:e april.
Dock är jag långt ifrån en duktig förare (min första FWD) så jag tror inte mina eventuella tider kommer hjälpa någon förutom min egna utvecklingskurva
Audi TT-RS 2010 400hk
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
-
- Inlägg: 401
- Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jag har nu kört ett gäng gånger på Mantorp och två ggr på Gelleråsen.
Idag på Gelleråsen gick det inte som jag hoppats, skivorna eller beläggen är dåliga då det vibrerar vid inbromsning.
Första problemet var efter krönet där det svänger skarpt höger, i rakan så bromsar jag hårt men bilen fortsätter rakt fram. Som tur är fortsätter asfalten en bit till där. Detta hände två ggr, inte på raken men ett par varv efter. Jag får inte riktigt tillit till bromsarna, vis hård inbromsning så ålar bilen sig, speciellt när man kommer på rakorna vilket gör att jag inte riktigt vågar bromsa sent. Vet inte vad det beror på? Är det fel däcktryck? Jag ligger på 2.3 fram och 2.2 bak har även provat 2.2 runt om. Än då länge känns 2.2 bäst, har inte provat lägre.
Vid långa svängen så känns det som att bilen understyr hela tiden och slirar, det har ätit rätt bra på däcksidan, ska jag prova öka camber?
Jag kör för tillfället cup2 däck med bra mönster bak och ca 3-4 mm fram. Jag har även bytt bromsvätskan till motul 400.
Den känns kontrollerat instabil men det är kanske jag som inte kan köra, vad har ni för erfarenhet?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Idag på Gelleråsen gick det inte som jag hoppats, skivorna eller beläggen är dåliga då det vibrerar vid inbromsning.
Första problemet var efter krönet där det svänger skarpt höger, i rakan så bromsar jag hårt men bilen fortsätter rakt fram. Som tur är fortsätter asfalten en bit till där. Detta hände två ggr, inte på raken men ett par varv efter. Jag får inte riktigt tillit till bromsarna, vis hård inbromsning så ålar bilen sig, speciellt när man kommer på rakorna vilket gör att jag inte riktigt vågar bromsa sent. Vet inte vad det beror på? Är det fel däcktryck? Jag ligger på 2.3 fram och 2.2 bak har även provat 2.2 runt om. Än då länge känns 2.2 bäst, har inte provat lägre.
Vid långa svängen så känns det som att bilen understyr hela tiden och slirar, det har ätit rätt bra på däcksidan, ska jag prova öka camber?
Jag kör för tillfället cup2 däck med bra mönster bak och ca 3-4 mm fram. Jag har även bytt bromsvätskan till motul 400.
Den känns kontrollerat instabil men det är kanske jag som inte kan köra, vad har ni för erfarenhet?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
- fonzeka
- Inlägg: 3475
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 55 times
Vad kör du på för tider så vi vet ungefär vilket tempo du har?
Mer camber fram skadar nog verkligen inte, kan tänka mig att det är rätt klent där från fabrik.
Mer camber fram skadar nog verkligen inte, kan tänka mig att det är rätt klent där från fabrik.
-
- Inlägg: 401
- Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Har inte kollat tiden i år på Mantorp men förra året låg jag på 1.34 50 ishfonzeka skrev:Vad kör du på för tider så vi vet ungefär vilket tempo du har?
Mer camber fram skadar nog verkligen inte, kan tänka mig att det är rätt klent där från fabrik.
Och idag på Gelleråsen så tog jag bara tid på 2 varv i slutet av dagen och sen blev det rödflagg så han inte ta värst mycket tid 1.24 blev det, kändes inte som mina bästa varv så säg att jag kanske hamnar runt 1.23
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
- fonzeka
- Inlägg: 3475
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 55 times
Hur såg skivorna ut efter att de börjat vibrera? Tänkte att beläggen kanske överhettats och börjat smeta.
Kanske värt att prova en uppsättning med nåt rejsigare typ PMU Club Racer.
pasen verkar ha kvar sina till salu viewtopic.php?f=39&t=76116
Kanske värt att prova en uppsättning med nåt rejsigare typ PMU Club Racer.
pasen verkar ha kvar sina till salu viewtopic.php?f=39&t=76116
-
- Inlägg: 401
- Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Skivorna såg lite skumma ut innan körningen idag, skulle kunna sett ut som något smetat ut på dem. Men aldrig sett hur det ser ut.fonzeka skrev:Hur såg skivorna ut efter att de börjat vibrera? Tänkte att beläggen kanske överhettats och börjat smeta.
Kanske värt att prova en uppsättning med nåt rejsigare typ PMU Club Racer.
pasen verkar ha kvar sina till salu viewtopic.php?f=39&t=76116
Jag funderade på att byta skivorna nästa säsong till något värre, men får kanske bli i år då.
Vad tror du om det instabliteten vid hård inbromsning,?
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
- fonzeka
- Inlägg: 3475
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 55 times
En hjulinställning är väl första steget, kolla vad som behövs för att kunna få lite mer camber också.
Vet inte hur det ser ut på FK men kanske behövs excentriska skruvar eller liknande.
Vet inte hur det ser ut på FK men kanske behövs excentriska skruvar eller liknande.
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Det går inte att justera camber original, men finns att köpa hos honda.
Bilen har noll i camber original och därför tuggar du av däcktexten.
Det är inte dina skivor som är problemet, det är beläggen. Testa att byta till en uppsättning project my clubsport.
Bästa tipset efter detta är nog att börja köra med en instruktör på banan. Där hittar du tiderna.
Bilen har noll i camber original och därför tuggar du av däcktexten.
Det är inte dina skivor som är problemet, det är beläggen. Testa att byta till en uppsättning project my clubsport.
Bästa tipset efter detta är nog att börja köra med en instruktör på banan. Där hittar du tiderna.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
- Inlägg: 401
- Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Tack för tipsen. Ni om några kan, jag har kollat med hur visa time attack förarare ligger på banan, jag tror att jag ligger hyfsat, finns garanterat förbättringar att göra men grunden är bra Mitt största problem är att våga bromsa sent vilket jag försökte öva på igår men iomed att den ålar sig vid hård inbromsning i 200 så känns det inte så roligtM Scotte skrev:Det går inte att justera camber original, men finns att köpa hos honda.
Bilen har noll i camber original och därför tuggar du av däcktexten.
Det är inte dina skivor som är problemet, det är beläggen. Testa att byta till en uppsättning project my clubsport.
Bästa tipset efter detta är nog att börja köra med en instruktör på banan. Där hittar du tiderna.
Vad jag läst här är att om jag justerar camber så blir det sämre bromsförmåga men bättre kurvtagningar.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Jag har en uppsättning Project mu CR i fram om du är intresserad. Jag tyckte mina orginalbelägg gav upp redan första bankörningen.
Skivorna tror jag inte det är något problem med.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Skivorna tror jag inte det är något problem med.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk