Skånsk vinter
<!--QuoteBegin-Danistyle+23 Feb 2007, 16:06:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Danistyle @ 23 Feb 2007, 16:06:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Blåsten är det värsta var ute körde med cherokeen tänke att det räckte med 2wd inkopplad men inte. Riktigt feta kastvindar från tvären resulterade i bakvagnen kasade ut motvägkanten.. typ i 80 blås på sidan.. sen var det bara till att stanna kopplan in lågväxeln + 4wd köra hem byta kallingar.
[right][snapback]378223[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ha ha... lärde du dig något av det där?
[right][snapback]378223[/snapback][/right]
Ha ha... lärde du dig något av det där?
Martin Mårtensson
Södertälje
Södertälje
<!--QuoteBegin-Chrille79+23 Feb 2007, 15:00:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 @ 23 Feb 2007, 15:00:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Idag kl 06:45 kom jag på tvären på E6 rätt ner i diket med Micran iaf. <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
Tur man klara sig. Trist att lägga en massa pengar på bilen bara
Nu får det gärna bli sommar..
[right][snapback]378214[/snapback][/right]
tur att du kör världens säkraste småbil då ju.. <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo--> <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo-->
kom precis hem från tjejens föräldrar utanför kristianstad... dom har 2meters snödrivor utanför huset och 50 - 100cm drivor på vägen utanför... tur att man kör stoor och tung skåpbil istället för lätt sketen civic just nu.. <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
kom precis hem från tjejens föräldrar utanför kristianstad... dom har 2meters snödrivor utanför huset och 50 - 100cm drivor på vägen utanför... tur att man kör stoor och tung skåpbil istället för lätt sketen civic just nu.. <!--emo&:thumbup:-->
<!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto-->[u]Andreas Andersson[/u]<!--fontc--></span><!--/fontc--> Helsingborg
Nissan Micra LX [b]SÅLD[/b]
2x VW Jetta GL [b]SÅLD[/b]
Mazda 323F V6 [b]SÅLD[/b]
Honda Civic VT [b]SÅLD[/b]
Honda Civic Esi [b]SÅLD[/b]
Nissan Primera GT
Nissan Micra LX [b]SÅLD[/b]
2x VW Jetta GL [b]SÅLD[/b]
Mazda 323F V6 [b]SÅLD[/b]
Honda Civic VT [b]SÅLD[/b]
Honda Civic Esi [b]SÅLD[/b]
Nissan Primera GT
Kvällen igår och i natt var det ganska så lugnt här nere med lite lätt vind. I morse tänkte jag åter ta mig till jobbet och kollade Skånetrafikens infosida. Allt var lugnt och det skulle rulla som vanligt med några få undantag. Gick ner till min tågstation och möts så klart av att tåget var försenat. Det blev en 30 minuter extra väntan innan tåget kom. Man undrar varför men orkar inte börja bråka så tidigt och det skulle ju egentligen inte leda någon vart ändå! Ingen info, på tåget, utan bara under rådande förhållande så bla bla bla. Man tar en Metro och sätter sig och läser istället och låter det hela bero.
Det blev en 40 minuter försening till jobbet. Sen när man ska hem så har fortfarande Skånetrafiken kaos och kanske varannan avgång av tågen är inställda och resten går med försening. Man undrar hur det går att köra bil men inte tåg och buss? Brister det i utrustning kanske? Det roliga är att Skånetrafiken har utlyst "force majeure" och inte tänker ersätta sina resenärer och detta gäller fram till söndag någon gång. Okej för onsdag sen kväll, natt och under torsdagen men sen är det ju bara lite vinter.
Det var en enorm kritik för bristfällig till ingen info under torsdag morgon men av detta lärde man sig inget och packade ihop och gick hem på kvällen igen. Samma visa idag alltså, ingen info på morgonen, alla trodde att allt var något så när normalt men så såg ju inte deras trafik ut. Vet man bara vad som gäller och kan få reda på förseningar i tid så kan man anpassa sig. I stället för att gå och ställa sig på en perrong och frysa häcken av sig innan sex på morgonen kunde man ha tagit en kopp kaffe och gått ut lite lagom innan.
Jag har aldrig tidigare varit borta från jobbet eller ens kommit för sent när jag kört bil dit och detta gäller även med en kraftigt sänkt Prelude! Onsdag kväll och ungefär till torsdag kväll var säkert väldigt besvärlig men inte var det den värsta dagen under de sista åtta åren (som jag jobbat på SBP i Malmö). Som sagt så har jag klarat av alla tidigare sk oväder, naturkatastrofer eller vad de nu har kallat det hela!
En sak är säker och det är att kollektivtrafik bara fungerar under gynnsamt förhållande. De verkar inte planera för lite snö, blåst eller regn. T.o.m mycket sol och värme har fått dem att packa ihop.
Force majeure på Skånetrafiken och all annan kollektivtrafik!
Nä nu ska jag gå och hälla upp en whisky och njuta lite istället! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Det blev en 40 minuter försening till jobbet. Sen när man ska hem så har fortfarande Skånetrafiken kaos och kanske varannan avgång av tågen är inställda och resten går med försening. Man undrar hur det går att köra bil men inte tåg och buss? Brister det i utrustning kanske? Det roliga är att Skånetrafiken har utlyst "force majeure" och inte tänker ersätta sina resenärer och detta gäller fram till söndag någon gång. Okej för onsdag sen kväll, natt och under torsdagen men sen är det ju bara lite vinter.
Det var en enorm kritik för bristfällig till ingen info under torsdag morgon men av detta lärde man sig inget och packade ihop och gick hem på kvällen igen. Samma visa idag alltså, ingen info på morgonen, alla trodde att allt var något så när normalt men så såg ju inte deras trafik ut. Vet man bara vad som gäller och kan få reda på förseningar i tid så kan man anpassa sig. I stället för att gå och ställa sig på en perrong och frysa häcken av sig innan sex på morgonen kunde man ha tagit en kopp kaffe och gått ut lite lagom innan.
Jag har aldrig tidigare varit borta från jobbet eller ens kommit för sent när jag kört bil dit och detta gäller även med en kraftigt sänkt Prelude! Onsdag kväll och ungefär till torsdag kväll var säkert väldigt besvärlig men inte var det den värsta dagen under de sista åtta åren (som jag jobbat på SBP i Malmö). Som sagt så har jag klarat av alla tidigare sk oväder, naturkatastrofer eller vad de nu har kallat det hela!
En sak är säker och det är att kollektivtrafik bara fungerar under gynnsamt förhållande. De verkar inte planera för lite snö, blåst eller regn. T.o.m mycket sol och värme har fått dem att packa ihop.
Force majeure på Skånetrafiken och all annan kollektivtrafik!
Nä nu ska jag gå och hälla upp en whisky och njuta lite istället! <!--emo&:)-->
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
<!--QuoteBegin-wandy+23 Feb 2007, 17:26:02--><div class='quotetop'>QUOTE(wandy @ 23 Feb 2007, 17:26:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Chrille79+23 Feb 2007, 15:00:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 @ 23 Feb 2007, 15:00:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Idag kl 06:45 kom jag på tvären på E6 rätt ner i diket med Micran iaf. <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
<!--endemo-->
<!--endemo-->
[right][snapback]378250[/snapback][/right]
vafan, va du här <!--emo&:D-->
<!--endemo--> snitsigt serru.. var precis ute o körde lite... skeeten civic neej då <!--emo&:D-->
<!--endemo--> rätt roligt o dra handbromsen <!--emo&:P-->
<!--endemo--> <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
[right][snapback]378250[/snapback][/right]
vafan, va du här <!--emo&:D-->
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Värst va alla gnäller då? "Värsta snöstormen" å bla bla, detta kallar inte jag snö storm..
Va kom det, typ 1dm snö? Och jag har kört när det vart så halt att det
spunnit på högsta växel i 60blås, med skit kassa däck, å en gammal sierra me förgasare.
Så jag vet hur det kan vara, men att folk kan gnälla så mkt.
Fan, vi bor som sagt, långt upp, att det kommit typ 2dm snö under
hela vintern i år är väl inget att gnälla över?
Samt att det typ varit -grader i totalt kanske 1 månad högst denna vintern.
(nu snackar jag om sydsverige)
Men att det ska va ett sånt gnäll över det? Bara att acceptera att det är lite halt.
Det är minus grader, det va blött innan, det frös på, sen kom det snö.
Oj shit är det verkligen halt då?
Steffo, blir det tvärstopp för att folk håller lägre hastighet å avstånd?
Låter inte logiskt, tror nog att det blir stopp bak i köerna för att de INTE
håller avstånd å låg hastighet, de kör nära, å ganska fort, så händer något
å den ena panikbromsar som fan, han bakom är så nära att han med måste panikbromsa.
Sen panikbromsar halva stockholm, å det blir stopp längst bak..
Om de hade hållt avstånd, så hade inte han bakom fått panikbromsa med, utan kunde bromsat lite lugnt,
så hade det inte blivit stopp i trafiken..
(om naturligtvis inte det hade hänt en olycka eller så, så att de va tvugna att stanna)
Låter ju som om att stockholm e värsta storstan, å folk inte får plats..
Tänk bara en storstad i USA eller nåt, där bor det ju fler pers i en
stad än vad det gör i hela sverige
Så om man tänker så, så har man det nog rätt bra ändå
Tänk possitivt, som sagt, det har ju knappt vart nån vinter här, typ max snö i 3veckor totalt under hela vintern..
Och bor man i ett land så långt upp som sverige, så tycker ja inte det är något alls
Menar inget illa mot nån person eller så, så hoppas inte nån tar åt sig!
Tycker bara att alla borde snarare se detta som naturligt i sverige under vintern, är ju typ samma visa varje år
MVH
Va kom det, typ 1dm snö? Och jag har kört när det vart så halt att det
spunnit på högsta växel i 60blås, med skit kassa däck, å en gammal sierra me förgasare.
Så jag vet hur det kan vara, men att folk kan gnälla så mkt.
Fan, vi bor som sagt, långt upp, att det kommit typ 2dm snö under
hela vintern i år är väl inget att gnälla över?
Samt att det typ varit -grader i totalt kanske 1 månad högst denna vintern.
(nu snackar jag om sydsverige)
Men att det ska va ett sånt gnäll över det? Bara att acceptera att det är lite halt.
Det är minus grader, det va blött innan, det frös på, sen kom det snö.
Oj shit är det verkligen halt då?
Steffo, blir det tvärstopp för att folk håller lägre hastighet å avstånd?
Låter inte logiskt, tror nog att det blir stopp bak i köerna för att de INTE
håller avstånd å låg hastighet, de kör nära, å ganska fort, så händer något
å den ena panikbromsar som fan, han bakom är så nära att han med måste panikbromsa.
Sen panikbromsar halva stockholm, å det blir stopp längst bak..
Om de hade hållt avstånd, så hade inte han bakom fått panikbromsa med, utan kunde bromsat lite lugnt,
så hade det inte blivit stopp i trafiken..
(om naturligtvis inte det hade hänt en olycka eller så, så att de va tvugna att stanna)
Låter ju som om att stockholm e värsta storstan, å folk inte får plats..
Tänk bara en storstad i USA eller nåt, där bor det ju fler pers i en
stad än vad det gör i hela sverige
Så om man tänker så, så har man det nog rätt bra ändå
Tänk possitivt, som sagt, det har ju knappt vart nån vinter här, typ max snö i 3veckor totalt under hela vintern..
Och bor man i ett land så långt upp som sverige, så tycker ja inte det är något alls
Menar inget illa mot nån person eller så, så hoppas inte nån tar åt sig!
Tycker bara att alla borde snarare se detta som naturligt i sverige under vintern, är ju typ samma visa varje år
MVH
Senast redigerad av Istvan den 24 februari 2007, 02:58, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.fotoi.se
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Kom hem från Gran Canaria nu tidigare ikväll med ett gäng,
inte tusan trodde vi att det var så pass mycket snö på vissa ställen
då vi åkte från Sturups Flygplats mot Österlen på vissa ställen... vi visste
dock att det var snö i Skåne sedan några dagar tillbaka..
Helt rätt vecka var det o åka utomlands... så jevla gött med 26-30 plusgrader
Saknar värmen på GC !
Ser nu fram emot våren och sommaren här i Sverige dock nu.. men men...
e inte alls glad för vintervädret i Sverige över huvudtaget...
inte tusan trodde vi att det var så pass mycket snö på vissa ställen
då vi åkte från Sturups Flygplats mot Österlen på vissa ställen... vi visste
dock att det var snö i Skåne sedan några dagar tillbaka..
Helt rätt vecka var det o åka utomlands... så jevla gött med 26-30 plusgrader
Saknar värmen på GC !
Ser nu fram emot våren och sommaren här i Sverige dock nu.. men men...
e inte alls glad för vintervädret i Sverige över huvudtaget...
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44