chip från it´s fun
Vi jämnför lite, skulle man stoppa i en K-Pro i en helt original bil, och mappa med exakt alla medel man kan, så tror jag aldrig
att man ens då skulle kunna plocka ut 26,3hk på MAX effekten, tror dock att man skulle kunna göra ett finare register och plocka ut
en hel del effekt på t.ex. mellan registret osv, men aldrig på en original bil att man höjjer max effekten 26,3hk, alltså då menar jag helt original,
utan avgas, utan filter, helt helt standard!
Så att de lyckas göra det med ett universal chip låter ju bara löjligt, och om man kollar på kurvona så känns det som om de har kommit på
den kurvan själv med effektökningen, för om man är lite inläst på dessa K20A2 motorer så vet man att, är det någonstans det går plocka effekt på
dessa mot original mappen så är det ju just mellanregistret, det är där den är som "mest lättrimmad", uppe på maxeffekten är det svårt att ändra mot
original mappen. Ganska precis som de gjort med nya CTR:en, de har plockat 1hk max effekt, men fått ett bättre register!
MVH
István
att man ens då skulle kunna plocka ut 26,3hk på MAX effekten, tror dock att man skulle kunna göra ett finare register och plocka ut
en hel del effekt på t.ex. mellan registret osv, men aldrig på en original bil att man höjjer max effekten 26,3hk, alltså då menar jag helt original,
utan avgas, utan filter, helt helt standard!
Så att de lyckas göra det med ett universal chip låter ju bara löjligt, och om man kollar på kurvona så känns det som om de har kommit på
den kurvan själv med effektökningen, för om man är lite inläst på dessa K20A2 motorer så vet man att, är det någonstans det går plocka effekt på
dessa mot original mappen så är det ju just mellanregistret, det är där den är som "mest lättrimmad", uppe på maxeffekten är det svårt att ändra mot
original mappen. Ganska precis som de gjort med nya CTR:en, de har plockat 1hk max effekt, men fått ett bättre register!
MVH
István
http://www.fotoi.se
-
alexanderj
Sant!Danistyle skrev:Bästa tråden på länge..
Varför inte köpa ett s2000 filter när det är bättre flöde..
Många trimmar ju så då är det väl all anledning att köpa ett som ger bättre flöde. Eller kanske bättre att ha sämmre flöde ?
Alexander Johansson , Högsby
-
bjornligan
Men är det _nödvändigt_ med ett s2000 filter på alexanderj's CRXDanistyle skrev:Bästa tråden på länge..
Varför inte köpa ett s2000 filter när det är bättre flöde..
Många trimmar ju så då är det väl all anledning att köpa ett som ger bättre flöde. Eller kanske bättre att ha sämmre flöde ?
visst är det sämre flöde i orginalfiltret men behövs det bättre?
Är väll ingen i tråden som sagt något positivt än om itsfun chipet(om detta skulle vara en pik mot någon)Istvan skrev:Fan, grabbar, skit i kammar, grenrör, insug, å hela köret, släng i ett itsfun chip plus AEM och ett avgassystem, så plockar man ju ut
mer häst än vad man gör med allt mitt trim... Ni kan ju spara tio tusentals kronor på detta!
Om man sätter på ett nitro klistermärke bak på bilen och ett itsfun chip till CTR, så har man nog fan närmare 300hk!
eller du kanske bara ville flexa lite med vad du har i din bil?
Senast redigerad av bjornligan den 7 mars 2007, 19:56, redigerad totalt 1 gånger.
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Kris-.tianpet,ter_sson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
CTR -05 Såld
CTR -05 Såld
Ang. chip generellt, så är jag av den åsikten att det inte är ett bra alternativ. I alla fall inte om det som i detta fallet finns saker som gör så mycket mer och enligt mig så mycket bättre. Med t.ex Hondata K-Pro så ställer du in bilen efter din bil och dina trim delar! Ingen universal grej. Det finns färdiga mappar visserligen men det _går_ att mappa den i efterhand. Detta slår vilket chip som helst enligt mig, då om man någon gång skulle vilja gå vidare med trim, inte behöver "göra om - göra rätt".
Så ovsett it's fun eller ngt annat chip. Till CTRen, köp Hondata K-100, K-Pro eller AEM EMS! Skilljer inte tillräckligt mycket pengar emellan för att ett chip på något sätt ska rättfärdigas. Spara då hellre en månad till. Blir billigare i längden och man har fler val möjligheter!
Min åsikt.
Mvh Jim
Så ovsett it's fun eller ngt annat chip. Till CTRen, köp Hondata K-100, K-Pro eller AEM EMS! Skilljer inte tillräckligt mycket pengar emellan för att ett chip på något sätt ska rättfärdigas. Spara då hellre en månad till. Blir billigare i längden och man har fler val möjligheter!
Min åsikt.
Mvh Jim
Senast redigerad av ziggy den 7 mars 2007, 19:57, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
alexanderj
Ja jag behövde mig ett S2000 filter nöjd så :whatever:
Alexander Johansson , Högsby