civic 1,3

ENBART för motorrelaterade topics
v-master

okej hm får la se om den finsn kvar iaf :P angående ljud så blir de iaf så ja kommer på de högra platserna när de gäller ljudtävlingar ifall ekonomin tillåter
Användarvisningsbild
Nibbe
Bil: EG5, EJ9
Namn: Niklas Walkin
Has thanked: 10 times

stiivN skrev:Okej jag vet inte vilka ni har haft uppe på förslag. Men är bilen inte en VTi eller ESi så är det inte VTEC, utan VTEC-E.

LSi och VEI är alltså VTEC-E
LSi är ingen VTEC-E ens, den är utan.
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

sk8micke skrev:om d nu en en 1.5vtec så är det en vei å då har den ingen utrustning heller :boxing:
Alla är inte kåta på utrustning.
Благодаря мутра!
v-master

kan berätta imorn åker ja å hämtar en civic :P biler kommer imorn om ja hinner ta några
Clabbe

Grattis..
vad blir det?
Благодаря мутра!
v-master

får ni se imorn när ja fått hem den :P tack :D
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

1,3 an har jag upplevt att är bensinsnål som fan så länge man håller sig under 90.. typ efter det måste den jobba så hårt för att hålla hastigheten uppe.

1,5an är helt okej om man inte vill ha jätteprestanda men ändå rätt skönt att köra. Lsi (Dxi i finland) har ingen vtec o ingen vtec-e utan endast dualpoint injection vilket inte är häftigt över huvudtaget. 1,5 vtec har en bakvänd vtec som bibehåller kraften i en Lsi bara att bensinsnålare. Esi 1,6 eller Vti 1,6 har 125 respektive 160 hästar. Vtin är således den "lyxigaste" och kostar bra mycket mer än 15 000... o ska du satsa på billjud i tävling så bör du fråga dej om du verkligen har råd om du inte kan lägga till några tusenlappar på 15 tusen för bilen.

inte för att vara gnällig, men du kommer tröttna på en 1,3a speciellt om du tynger ner den med stereo, isolering tjockare glas o.s.v. som krävs för att ligga högt i DB tävlingar. 1,5 säger jag minst... esi helst om du inte har råd med VTi.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
v-master

EcciBaka skrev:1,3 an har jag upplevt att är bensinsnål som fan så länge man håller sig under 90.. typ efter det måste den jobba så hårt för att hålla hastigheten uppe.

1,5an är helt okej om man inte vill ha jätteprestanda men ändå rätt skönt att köra. Lsi (Dxi i finland) har ingen vtec o ingen vtec-e utan endast dualpoint injection vilket inte är häftigt över huvudtaget. 1,5 vtec har en bakvänd vtec som bibehåller kraften i en Lsi bara att bensinsnålare. Esi 1,6 eller Vti 1,6 har 125 respektive 160 hästar. Vtin är således den "lyxigaste" och kostar bra mycket mer än 15 000... o ska du satsa på billjud i tävling så bör du fråga dej om du verkligen har råd om du inte kan lägga till några tusenlappar på 15 tusen för bilen.

inte för att vara gnällig, men du kommer tröttna på en 1,3a speciellt om du tynger ner den med stereo, isolering tjockare glas o.s.v. som krävs för att ligga högt i DB tävlingar. 1,5 säger jag minst... esi helst om du inte har råd med VTi.

kan säga att det e en 1,5:a iaf :P men mer säger ja inte hehe :P biler kommer imorn när aj fått hem den
v-master

sådär nu ska ja just åka å hämta civicen ska åka 47mil :P
Clabbe

Min senaste Civic fick jag åka 100mil för att hämta :D
Благодаря мутра!
Skriv svar