civic 1,3
- Nibbe
- Bil: EG5, EJ9
- Namn: Niklas Walkin
- Has thanked: 10 times
LSi är ingen VTEC-E ens, den är utan.stiivN skrev:Okej jag vet inte vilka ni har haft uppe på förslag. Men är bilen inte en VTi eller ESi så är det inte VTEC, utan VTEC-E.
LSi och VEI är alltså VTEC-E
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
1,3 an har jag upplevt att är bensinsnål som fan så länge man håller sig under 90.. typ efter det måste den jobba så hårt för att hålla hastigheten uppe.
1,5an är helt okej om man inte vill ha jätteprestanda men ändå rätt skönt att köra. Lsi (Dxi i finland) har ingen vtec o ingen vtec-e utan endast dualpoint injection vilket inte är häftigt över huvudtaget. 1,5 vtec har en bakvänd vtec som bibehåller kraften i en Lsi bara att bensinsnålare. Esi 1,6 eller Vti 1,6 har 125 respektive 160 hästar. Vtin är således den "lyxigaste" och kostar bra mycket mer än 15 000... o ska du satsa på billjud i tävling så bör du fråga dej om du verkligen har råd om du inte kan lägga till några tusenlappar på 15 tusen för bilen.
inte för att vara gnällig, men du kommer tröttna på en 1,3a speciellt om du tynger ner den med stereo, isolering tjockare glas o.s.v. som krävs för att ligga högt i DB tävlingar. 1,5 säger jag minst... esi helst om du inte har råd med VTi.
1,5an är helt okej om man inte vill ha jätteprestanda men ändå rätt skönt att köra. Lsi (Dxi i finland) har ingen vtec o ingen vtec-e utan endast dualpoint injection vilket inte är häftigt över huvudtaget. 1,5 vtec har en bakvänd vtec som bibehåller kraften i en Lsi bara att bensinsnålare. Esi 1,6 eller Vti 1,6 har 125 respektive 160 hästar. Vtin är således den "lyxigaste" och kostar bra mycket mer än 15 000... o ska du satsa på billjud i tävling så bör du fråga dej om du verkligen har råd om du inte kan lägga till några tusenlappar på 15 tusen för bilen.
inte för att vara gnällig, men du kommer tröttna på en 1,3a speciellt om du tynger ner den med stereo, isolering tjockare glas o.s.v. som krävs för att ligga högt i DB tävlingar. 1,5 säger jag minst... esi helst om du inte har råd med VTi.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
EcciBaka skrev:1,3 an har jag upplevt att är bensinsnål som fan så länge man håller sig under 90.. typ efter det måste den jobba så hårt för att hålla hastigheten uppe.
kan säga att det e en 1,5:a iaf