Bankörning Gelleråsen 14/10-07 med FMCS

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
Krister

Har missat att fråga, kostar denna något för medlemmar?

Jag och frugan åker dit förutsatt att regnet inte vräker ned.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
ziggy

Kostar inget för medlemar! Klart du ska dit och testa banan och bilen!
Senast redigerad av ziggy den 5 oktober 2007, 10:23, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

afalts bula VS min front 1-0 vi får se om ja kommer
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
rille_99

hmm...det här med hjälm. har aldrig ägt en racinghjälm förr, någon som vet var man kan få tag i sådana (i sthlm)?
Kullen
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström

Racinghjälm och racinghjälm, tror dom flesta kör med folkracehjälm. Finns på bla. Realcar. (Västberga)
<a href="http://www.realcar.se" target="_blank">http://www.realcar.se</a>
Senast redigerad av Kullen den 9 oktober 2007, 07:56, redigerad totalt 1 gånger.
Brum Brum!
christer_carlsson
Bil: Accord Type-S
Namn: Christer Carlsson

Ni som varit där innan: Vet ni om det finns eluttag i depån någonstans under tak?
Skulle behöva meka lite...
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Malakai

Om ja minns rätt så finns de inge depå med tak som de gör på mantorp. De är helt enkelt en stor parkering bara. Eluttag kanske går och fixa dock. Mitt förslag är att du meckar hemma :thumbup:
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Kommer du på lördagen kan du få ett garage till förfogande.
Annars är det som Malakai säger, bara en parkering, dåligt med tillgång till el.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
rille_99

Kullen skrev:Racinghjälm och racinghjälm, tror dom flesta kör med folkracehjälm. Finns på bla. Realcar. (Västberga)
<a href="http://www.realcar.se" target="_blank">http://www.realcar.se</a>
grymt, tack. får nog bli en folkracehjälm med tanke på att de övriga hjälmarna går på typ 6 kakor :=)
Krister

Hmmm... skall komma snö i karlstadstrakten nu i slutet av veckan... känns sådär.
Och nu har det dykt upp lite andra saker också... så kanske blir banpremiär i CTRn först till våren istället.

Kör:
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Ingen snö i Karlstad Krister, högst uppe i Värmland men inte så långt ner. Klart du ska dit!!
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
Asse

Uh det blåser kallt på Gelleråsen. Förutom den vanliga rejsutstyrseln ta med: vinterjacka, mössa, vantar, långkallingar och en termos kaffe.

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Jontis
Namn: JonasSundgren

Just nu säger SMHI uppehåll. :)
Prognosen uppdateras 17:00 igen.
Håller det gärna öppet 1 dygn till innan jag ger tummen upp eller ner...
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
mAbZ

Bara det inte regnar, så...
Jag körde precis gokart på en utomhusbana i Järfälla i ca 3 plusgrader, inga problem ;)
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
ctr g

jag kommer sista körningen för i år
Goran ghafor
CTR 05 såld
mAbZ

Meteorologer har återigen bevisat att inte kan ge prognos ens några timmar innan :ranting:

Svårt att köra framhjulskrivet på en konstant blöt bana, det duggregnade och banan blev aldrig torr.
De flesta som åkt av var nog bakhjulsdrivna.
En Bämwä 5:a körde bakom mig och ville köra om mig på insidan när jag fick understyrning.
Plötsligt såg jag den i förflytta sig i sidled i alla mina backspeglar :omfg: som ett rymdskepp :prop:

Han kände väl för att plöja gräsmattan :prop: så det gjorde han :biglaugh2: liksom många andra.
Men, det är bara att konstatera: 4-hjulsdrivet rulez.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Användarvisningsbild
Asse

tss, fwd med diffbroms rules.
Men så jävla lack på det här jävla pissvädret nu. 3 av 4 körningar på Gelleråsen inom 14 dagar har spöregnat.

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Ja detta var ju ingen höjdare direkt, men man kan väl vara nöjd att man lyckades hålla bilen på banan hela tiden iaf.
Var ganska mysigt när röven kom ut i 120km/h på rakan :wacko:
Nästa år får det fan vara torrt!
Krister

Skönt att man valde att kolla på hus istället då då...

Kör:
Tricid

GÖTT!!!! för oss som väl stannade hemma och åkte till gbg på blackstage ist=) tråkigt att det va regn men hade det varit uppehåll hade man själv slitit håret av sig(de lilla man har:P )
Emanuel Larsson
Användarvisningsbild
xzbatt

det var faktiskt skitkul trots blöta idag tyckte jag.. dock var det ju mindre kul att testa greppet brevid banan:D
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Stjärnan

Tjena,

Joo roligt i det blöta var det, var en av de lyckliga som körde 4-hjulsdrivet och satan va kul det var..

Har ett gäng bilder på div. Hondor under dagen som jag tänkte ladda upp under kvällen, postar dom här också om det är OK..

MVH
Stjärnan från PSC..
Tomas
mAbZ

Det är inte bara OK, det är ett måste! ;)

Användarvisningsbild
Asse

xzbatt skrev:det var faktiskt skitkul trots blöta idag tyckte jag.. dock var det ju mindre kul att testa greppet brevid banan:D
Stod och njöt av din bil hela flaggvaktspasset, jävlar vad den skjuter på, och låter gött! :)
Du håll ett imponerande tempo med tanke på vädret samt att du inte kört så mycket bana :thumbup:

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
xzbatt

Hehe tack, det är väldigt kul att höra :) Får köra mer nästa säsong och göra bilen min så kanske man kan hänga på dej tillslut också :P

Edit: Jag och polaren (som körde när du kollade) :whistling: klockade lite tider och jag låg på stadiga 1.35 tider och han på stadiga 1.37 tider, så det skulle vara kul att veta vad man kan köra när det är torrt.
Senast redigerad av xzbatt den 15 oktober 2007, 21:23, redigerad totalt 1 gånger.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Stjärnan

Tjaaa,

Nu var bildrna uppladdade från träffen.. Blött, kallt, lite blåsigt och alldeless underbart..
Körde 6,5 mil på banan och gjorde av med 24 liter soppa.. :D:D Imprezan är törstig.. ;)

Alla 95st bilder finner Ni här: <a href="http://www.peugeot20zex.se/galleri/thum ... p?album=31" target="_blank">http://www.peugeot20zex.se/galleri/thum ... lbum=31</a>

Smakprov.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Hoppas att Ni gillar bilderna,

//*:an