Jim_H skrev:<!--quoteo(post=549048:date=25 May 2009, 22:37:34:name=Tarning)--><div class='quotetop'>QUOTE(Tarning @ 25 May 2009, 22:37:34) <a href="index.php?act=findpost&pid=549048"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=548967:date=25 May 2009, 15:51:54:name=Jim_H)--><div class='quotetop'>QUOTE(Jim_H @ 25 May 2009, 15:51:54) <a href="index.php?act=findpost&pid=548967"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Tarning: Du måste kunna ratta rätt bra då tycker jag, fina tider om man jämför! Hur känns s2000 chassit med r-däck då? Fortfarande bra? Har själv knappt kört s2000 men en sån är helt klart drömmen. Din verkar va i suveränt skick också!
Man tackar och bockar för såna fina ord..
Jag märker inte någon större skillnad på chassit med r-däck. Det håller i lite längre och släpper något kvickare, men
det är på marginalen. Och i bägge fallen är hon lite lös i baken.. Den stora skillnaden är att r-däcken håller lite längre,
man kan använda dem mer än en gång
Jag har tex provat A-sprinten både med r-däck (R888) och med orginal (slitna Bridgestone). Med org-däck på 52:5 och
med r-däck på 51:6 (obs, från start till mål, utan tidningens inbromsning som sägs ta rätt jämnt 2,5 sekunder för alla.)
Nej, det som gjort störst skillnad är bromsbeläggen (Carbotech XP8) och bättre bromsolja (Honda Mc-olja).
Bromssträckan minskade rejält samtidigt som all fading bara försvann. Dessutom håller de mycket bättre.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ursäkta min okunnighet, men vad är a-sprinten? Är det samma dimensioner på dina r-däck som originaldäcken eller?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
A-sprinten är tidningens Automobils konbana, som de brukar köra på Lunda. Enl uppgift gjord för att utsätta bilen
för så stora svårigheter som möjligt.. Klart skoj, men det svänger mycket hela tiden..
Fram har jag samma dimension, men bak gick jag upp ett snäpp, till 235. Minns dock inte exakt vilken dimension det är
just nu.