Jag hade precis fått nytt jobb..
Så klart det första va att skaffa bil.. Alla kör BMW och audi..
Och ingen av dem känndes riktigt rätt för mig kör BMW innan..
Jag anser att BMW Är bästa bilen på jorden..
Men på jobbet träffade jag en kille som skulle lösa min problem..
Jag sa som det va att jag villa ha en rolig bil helst framjuldriven..
Inte kosta för mycket och äga underhålla..
Han tog mig till en bilaffär satt mig en en EP3 och sen var det kört..
Det var det sjukaste jag sett allt med växelspaken till V-tech..
Honda...
Billig försäkra
Billig underhålla
billig laga om det behövs
Lätt och sälja
Och vettigt pris..
Peace
Varför kör folk HONDA ?
Drar de så kort ja kan!
Först fick ja syn på Civic -91 1,5...3 månader senare köpte jag en!! Plågade den till varvstoppen var dag hela tiden....drog 0.6-0-8! Hade den i 2,5 år från 14300mil till 22600mil....gick alltid som en klocka! Enda problemet jag hade var gen. som sluta ladda!! Smällde den....goodbye!
Köpte Prelude 2,3 4ws -95...krockade med älg ca 7 mån efter köpet. Funkade alltid kanon!!
Köpte "ny" ca 3 månader efter smällen!!
Idag 5 år senare äger jag 2st Preluder 92or( den efter smllen + en till)....bytt fördelare + slit...funkar superbra...visst Abs lampan tänds ibland men inget annat!! Ca 23000mil på båda. Varav ca 14000 totalt av mig själv.
Köpte en A4 nyligen då flickvännen "tyckte dom va fina"..en 95a uttagen -96 som gått ca24....fel på Abs,dämpare(-tror man åker slagskepp),oljetrycksgivare läckte, stort sett alla länkarmar slut, drivknutar dåliga...soppapump dålig, stolsvärme ur funk. dålig värme i bilen, drar ca 0,8-1,2l mil!!susande ljud vid 90+, icke fungerande c-lås. Och då är den 100% servad på Audi med ifylld s-bok tills för 800mil sedan!!
Å Audi som är så poppiz?????
Tjatade på min äldre bror i 6-7 år att köpa Honda...han vägrade tills för ca 7 mån sen! Häromdan sa han: Bror hade ju rätt, Honda är ju bra bilar!!
Känns som vi är på fel ställe för att leta nya "älskare till vårt märke"...men de finns ju en anledning varför Honda är så stor i USA????
Först fick ja syn på Civic -91 1,5...3 månader senare köpte jag en!! Plågade den till varvstoppen var dag hela tiden....drog 0.6-0-8! Hade den i 2,5 år från 14300mil till 22600mil....gick alltid som en klocka! Enda problemet jag hade var gen. som sluta ladda!! Smällde den....goodbye!
Köpte Prelude 2,3 4ws -95...krockade med älg ca 7 mån efter köpet. Funkade alltid kanon!!
Köpte "ny" ca 3 månader efter smällen!!
Idag 5 år senare äger jag 2st Preluder 92or( den efter smllen + en till)....bytt fördelare + slit...funkar superbra...visst Abs lampan tänds ibland men inget annat!! Ca 23000mil på båda. Varav ca 14000 totalt av mig själv.
Köpte en A4 nyligen då flickvännen "tyckte dom va fina"..en 95a uttagen -96 som gått ca24....fel på Abs,dämpare(-tror man åker slagskepp),oljetrycksgivare läckte, stort sett alla länkarmar slut, drivknutar dåliga...soppapump dålig, stolsvärme ur funk. dålig värme i bilen, drar ca 0,8-1,2l mil!!susande ljud vid 90+, icke fungerande c-lås. Och då är den 100% servad på Audi med ifylld s-bok tills för 800mil sedan!!
Å Audi som är så poppiz?????
Tjatade på min äldre bror i 6-7 år att köpa Honda...han vägrade tills för ca 7 mån sen! Häromdan sa han: Bror hade ju rätt, Honda är ju bra bilar!!
Känns som vi är på fel ställe för att leta nya "älskare till vårt märke"...men de finns ju en anledning varför Honda är så stor i USA????
Gert Johansson
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
Masaru skrev:<a href="http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=civic" target="_blank">http://www.thebestpageintheuniverse.net ... u=civic</a>
... i drive - to prove them wrong ^^
Good one
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
tyckte inte att han hade någonting vettigt och säga i den texten, pessemist skulle jag vilja säga.. typisk paragraf ryttare det där.. jag gasar oxå tills det rasar.. jag tävlar aldrig med andra från trafikljusena.. men jag gillar accelerationen.Masaru skrev:<a href="http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=civic" target="_blank">http://www.thebestpageintheuniverse.net ... u=civic</a>
är inte så glad för de höga farterna, men just accelerationen älskar jag.. att sen andra "tror" att man tävlar mot dem eller att man gasar för att visa sig på styva linan.. kanske är det så med vissa men för de flesta jag känner är det inte så.. vi gasar på för att det är en härlig känsla.. jag kör oftast inte för att komma till ett visst ställe eller någonstans..jag tar ofta bilen för att bara köra.. det är för mig en fristad och jag trivs bakom ratten. är man bil intereserad så är man.. är man det inte så bryr man sig inte om bilen heller.. sådana människor kan jag reta mig på.. kör nya fina bilar.. men sköter inte om dem eller städar dem.. de är ju bara till för att komma från punkt a till b.. usch.. finns inget värre än att köpa en bil som en sådan människa har ägt.. repor/dörruppslag/skador på interiör osv osv...
retlig skribent den där.. nu ser jag att jag rusar iväg med orden här.. sry.. back 2 topic =)
HONDA - The power of dreams =)
<a href="http://www.garaget.org/Helsingborg" target="_blank">Garaget.Org</a>