Behöver tips till avgassystem och koppling EP3 Type R
- kalleholmgren
- Bil: civic type R ep3
- Namn: Kalle Holmgren
Du får läsa ordentligt fonzeka:P De är sällan de går att svetsa racekat på 4-2-1 grenrör:)
Jag köpte den dyrare racekatten på biltema http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... tor-79804/
och fick den svetsat på mitt catback(tidigt på den raka delen av catbacket). Nackdelen kan vara att den kommer lite långt ifrån motorn och fungerar som bäst när den e som varmast. Den var en chansning då jag vill undvika mek innan besiktining men de har gått bra nu 2 år. En nackdel till är att den kan skrapa lite vid vägbulor då diametern är 100mm i dia. men sålänge man inte kör slammat går de bra.
Jag köpte den dyrare racekatten på biltema http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... tor-79804/
och fick den svetsat på mitt catback(tidigt på den raka delen av catbacket). Nackdelen kan vara att den kommer lite långt ifrån motorn och fungerar som bäst när den e som varmast. Den var en chansning då jag vill undvika mek innan besiktining men de har gått bra nu 2 år. En nackdel till är att den kan skrapa lite vid vägbulor då diametern är 100mm i dia. men sålänge man inte kör slammat går de bra.
civic type r -05
civic eg hb ESI -94 R.I.P
- turbobulten
- Bil: EP3
- Namn: Sebastian "Basse" Forssman
- Has thanked: 3 times
Allt går om man vill, det handlar om mängden arbete man vill lägga ned.
Jag själv behöver en kat svetsad asap..
Bra info att det fungerar på den raka delen iaf, hur gjorde du med sonderna? Sladdarna är rätt korta redan från början
Jag själv behöver en kat svetsad asap..
Bra info att det fungerar på den raka delen iaf, hur gjorde du med sonderna? Sladdarna är rätt korta redan från början
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Jag läser nog mer ordentligt än de flesta och jag vet inte varför just ett 4-2-1 grenrör skulle göra det svårare?
Men ur prestandasynpunkt så är det i princip bättre ju längre bak katalysatorn sitter.
Så kan man få till nån lösning på mellanröret istället så kan nog det vara en bättre lösning än att kapa ner grenröret.
Basse: Den bakre lambdasonden används bara för att se så katalysatorn fungerar som den ska.
Jag skulle nog stängt av den i Kmanager bara, den skulle nog bara tända motorlampan i tid och otid annars
Men ur prestandasynpunkt så är det i princip bättre ju längre bak katalysatorn sitter.
Så kan man få till nån lösning på mellanröret istället så kan nog det vara en bättre lösning än att kapa ner grenröret.
Basse: Den bakre lambdasonden används bara för att se så katalysatorn fungerar som den ska.
Jag skulle nog stängt av den i Kmanager bara, den skulle nog bara tända motorlampan i tid och otid annars
- kalleholmgren
Forzeka där e grymt lite plats på grenröret. Sen slutar grenröret med en gnepig böj som gör de yterliggare krångligt för o inte säga omöjligt.
Basse du fick svaret utav forzeka. Bara en utav sonderna och aktiva o den sitter på grenröret. Den andra är bortkopplad och inaktiv.
Basse du fick svaret utav forzeka. Bara en utav sonderna och aktiva o den sitter på grenröret. Den andra är bortkopplad och inaktiv.
civic type r -05
- kalleholmgren
Basse du kanske kör PRA kpro? Jag kör PRB med bredbandslambda. Skiljer kanske...
civic type r -05
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Kalle: Det låter på dig som att det finns ett enda grenrör till denna bil men även om du kanske inte sett någon annan variant så finns det fler.
Hursomhelst så finns det även de som satt dit rejskat på Toda och DC varianten som jag antar du utgår från.
Angående PRA eller PRB så har det ingen betydelse.
Hursomhelst så finns det även de som satt dit rejskat på Toda och DC varianten som jag antar du utgår från.
Angående PRA eller PRB så har det ingen betydelse.