Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
CTR 2:ans synk
-
stefannorr
Tycker de är både när bilen är kall o varm...men vill ha lite mer fakta innan man kontaktar Honda Sverige eller Honda återförsäljaren...skumt med Honda Sverige..finns de inte en enda Mailadress eller är man hänvisad till telefon?...sen en skum grej till...nog för att man har råd men har inte Honda upptäckt servicekort där man typ delar upp summan på reservdelar/service m.m?...f-n va less man blir nu om man köpt en i stort sett ny bil o de ska börja strula direkt...dessutom vxl-låda(dyrt) ..hur får man en rättvis partisk bedömning på det?
Genom att lämna in den hos Honda eller ska man låte en oberoende verkstad göra en bedömning...?...nu har ja ju fullt förtroende för Honda i Luleå men ändå..känns pinsamt även om de inte ska göra de för mig utan snarare för dom...först för mycke olja i motorn o nu detta...hmmm
Genom att lämna in den hos Honda eller ska man låte en oberoende verkstad göra en bedömning...?...nu har ja ju fullt förtroende för Honda i Luleå men ändå..känns pinsamt även om de inte ska göra de för mig utan snarare för dom...först för mycke olja i motorn o nu detta...hmmm
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
-
stefannorr
Svarar på mig själv snabbt...ifall nån misstolkar de ja skrivit...lådan skrapar alltså inte..utan den hänger som inte med... vid växling 1 till 2 vid snabb växling om du tar tag i vxl spaken känns den som en styv pinne..är väl inte frikopplad då känns de som ..utan de tar en halv sek eller nåt innan den blir de o dreven möts?...ja gissar på fabrikationsfel o skulle ja nu va så kass förare så ja inte trycker ner kopplingen nog eller är för snabb så skulle de ju märkas på andra växlar med( vilket de inte gör) .....men tyvärr verkar de ju ej va så många civic ägare här av årsmodell 01 o upp..förutom ctr men den är väl en annan vxl o typ 8 växlad.
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
-
stefannorr
6 växlad o inge annat mena ja [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
-
stefannorr
Oki..fredag och många yngre medlemmar på detta forum antar jag? = med dött...
Ingen som har en mailadress till Honda Sverige eller är dom det enda bilföretag/återförsäljare i Sverige som saknar detta?..köpte min första Honda 88-89 och trodde att dom nått mycket längre än så?...men dom verkar sakna både servicekort.. en bra hemsida m.m ...hoppas verkligen dom är bättre att ha att göra med i verkligheten...
Nu verkar dom mer få representeras av någon återförsäljare som kallas /heter Rozentalz eller liknande?...finns de representanter för Honda Sverige här så vore de ju kul o veta varför man inte har en egen egen e- mailadress till olika avd inom Honda!!
De positiva i avsaknad av e-mail adress s k i så fall vara att dom vill prata personligen med en!?? och ska Honda i Sverige växa mer så är de ju ett given sak att man kan nås via mail eller telefon och inte som de verkar nu endast via telefon.
Ingen som har en mailadress till Honda Sverige eller är dom det enda bilföretag/återförsäljare i Sverige som saknar detta?..köpte min första Honda 88-89 och trodde att dom nått mycket längre än så?...men dom verkar sakna både servicekort.. en bra hemsida m.m ...hoppas verkligen dom är bättre att ha att göra med i verkligheten...
Nu verkar dom mer få representeras av någon återförsäljare som kallas /heter Rozentalz eller liknande?...finns de representanter för Honda Sverige här så vore de ju kul o veta varför man inte har en egen egen e- mailadress till olika avd inom Honda!!
De positiva i avsaknad av e-mail adress s k i så fall vara att dom vill prata personligen med en!?? och ska Honda i Sverige växa mer så är de ju ett given sak att man kan nås via mail eller telefon och inte som de verkar nu endast via telefon.
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
-
Zeb_Macahan
<!--QuoteBegin-stefannorr+15 Jan 2005, 00:53:21--><div class='quotetop'>QUOTE(stefannorr @ 15 Jan 2005, 00:53:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Oki..fredag och många yngre medlemmar på detta forum antar jag? = med dött...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=85198"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ring verkstaden istället, inte ska du behöva ringa honda sverige och trixa. Lämna in bilen (är det en 02 borde du ha garanti till 05?) och få det fixat.
Är bilen nyligen inköpt hos handlare så har du väl garanti ändå?
//jaG
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=85198"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ring verkstaden istället, inte ska du behöva ringa honda sverige och trixa. Lämna in bilen (är det en 02 borde du ha garanti till 05?) och få det fixat.
Är bilen nyligen inköpt hos handlare så har du väl garanti ändå?
//jaG
[b]<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'>Galen motorcyklist från Jönköping.
Kör:
CTR-04, buddyclub spec III samt injen cool air intake
KTM 660 SMC supermotard -04, sönderkrashad och ful.
Bilder på:
<a href='http://www.djdawn.se/borsta/honda1.jpg' target='_blank'>Bilen</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2631.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2630.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2637.jpg' target='_blank'>Hojen.</a>
Jens Bergbom (HPC Jkpg)
</span></span>[/b]
Kör:
CTR-04, buddyclub spec III samt injen cool air intake
KTM 660 SMC supermotard -04, sönderkrashad och ful.
Bilder på:
<a href='http://www.djdawn.se/borsta/honda1.jpg' target='_blank'>Bilen</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2631.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2630.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2637.jpg' target='_blank'>Hojen.</a>
Jens Bergbom (HPC Jkpg)
</span></span>[/b]
-
stefannorr
Jo jag har nybilsgaranti till 2006-03 för bilen är uttagen först 03..men ville först höra ifall andra har liknande problem..
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Ring till Rosenholtz verkstad i Sthlm och prata med dem, kunnigare finns nog inte.
08-31 00 10
08-31 00 10
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
Anders Lundgren
- Kontakt:
Stefan, din växellåda har inget gemensamt med CTRens 6-växlade. Felet som beskrivs i denna tråden finns inte på Civic 1.4 och 1.6.
Jag har väldigt svårt att tro att det finns ett fabrikationsfel på din V-låda. Det symptomet du beskriver är normalt beteende på en vajerlåda med tvärad motor.
Jag har väldigt svårt att tro att det finns ett fabrikationsfel på din V-låda. Det symptomet du beskriver är normalt beteende på en vajerlåda med tvärad motor.
Assumption is the mother of all fuck-ups!
Anders Lundgren
Medlem #049
<a href='http://www.welavracing.com' target='_blank'>www.welavracing.com</a>
Anders Lundgren
Medlem #049
-
rallarn
- Bil: Accord Type S
- Namn: Rickard Beckius
jag upplever samma problem med min 04:a
2:an är redigt svår att få i när så fort det blir minusgrader....
2:an är redigt svår att få i när så fort det blir minusgrader....
Kör: Accord Type S -08
Tidigare: Civic Type R -04
[url=www.simbi.nu]Simbi Djurens Varuhus[/url]
Tidigare: Civic Type R -04
[url=www.simbi.nu]Simbi Djurens Varuhus[/url]
-
stefannorr
Anders Lundgren>Oki..Ja de känns ju inte som något synkringsproblem,inget skrap eller så..utan endast att man oftast får hålla ner kopplingen typ en halvsek längre innan den vill släppa ettans växel...låter ju lugnande att de ska vara så men känns rätt irriterande..klonket på typ treans växel tror ja mer är skönhetsfel..men ska som sagt var testa att köra en likadan modell som min i veckan o se om de känns samma på den.
Rallarn> Min andra växel känns inte svårt att få i utan de är ju som ja skrivit mer att de tar nån tiondels sek extra innan ettans växel släpper,så vxl-spaken är orubblig från ettan) innan ja kan lägga i tvåan.
Anders> Varför är de endast så på tvåans växel då? tycker de borde vara så på andra växlar med då?
Rallarn> Min andra växel känns inte svårt att få i utan de är ju som ja skrivit mer att de tar nån tiondels sek extra innan ettans växel släpper,så vxl-spaken är orubblig från ettan) innan ja kan lägga i tvåan.
Anders> Varför är de endast så på tvåans växel då? tycker de borde vara så på andra växlar med då?
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
-
Anders Lundgren
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-stefannorr+16 Jan 2005, 12:10:08--><div class='quotetop'>QUOTE(stefannorr @ 16 Jan 2005, 12:10:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Anders Lundgren>Oki..Ja de känns ju inte som något synkringsproblem,inget skrap eller så..utan endast att man oftast får hålla ner kopplingen typ en halvsek längre innan den vill släppa ettans växel...låter ju lugnande att de ska vara så men känns rätt irriterande..klonket på typ treans växel tror ja mer är skönhetsfel..men ska som sagt var testa att köra en likadan modell som min i veckan o se om de känns samma på den.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=85654"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Eftersom att i ettans växel producerar mest effekt vilket resulterar i att motor rör sig mer i denna växel än någon annan. I och med att motorn vrider sig sträcks/kortas vajrarna mellan motor och växellåda. Det är fullt normalt på denna typen av konstruktion.
Men oavsett kan du ju alltid jämföra med en likadan bil.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=85654"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Eftersom att i ettans växel producerar mest effekt vilket resulterar i att motor rör sig mer i denna växel än någon annan. I och med att motorn vrider sig sträcks/kortas vajrarna mellan motor och växellåda. Det är fullt normalt på denna typen av konstruktion.
Men oavsett kan du ju alltid jämföra med en likadan bil.
Assumption is the mother of all fuck-ups!
Anders Lundgren
Medlem #049
Anders Lundgren
Medlem #049
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Jag håller med Anders här. På jobbet kör jag en del 93SS som har "vajerlåda" och det är ungefär samma symptom på de flesta som Stefan beskriver, växeln glider inte ur ettan lika fort som de andra osv känns det som.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
-
stefannorr
Tur de finns bra bilforum med folk som kan en hel del..
Jag får köpa att de ska vara så då på en tvärställd motor,ska ändå testa en annan för o höra om den är lika klonkig i växlingarna.
Återkommer...... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Jag får köpa att de ska vara så då på en tvärställd motor,ska ändå testa en annan för o höra om den är lika klonkig i växlingarna.
Återkommer...... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
-
stefannorr
NilsG> Jag får se hur känslan är i en likadan modell o jämföra med min,känns inte som ja vill börja exprimentera med något just nu och är något fel så har jag ju nybilsgaranti till 2006-03,men tack för tipset.
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
Vi kanske borde samla ihop alla som har problem med 2:ans växel och åka ner samtidigt ner till Rosenholtz och be dom kolla med Honda vad som gäller [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Vi borde ju vara ett par stycken vid det här laget känns det som.
Vi borde ju vara ett par stycken vid det här laget känns det som.
Senast redigerad av Björn_Ctr den 17 januari 2005, 17:05, redigerad totalt 1 gånger.
Björn Hammarqvist
Honda Civic Type- R -03 **såld**
Volvo 945 GL SE -92
Medlem #1048
Honda Civic Type- R -03 **såld**
Volvo 945 GL SE -92
Medlem #1048
-
stefannorr
Nu har jag varit förbi Honda i Luleå och bett dom testköra bilen,mekanikern som testkörde bilen har samma modell som mig men 3-d och han tyckte lådan var exakt som hans,får väl köpa de som en vanesak då och tro på mekanikern som borde kunna sin sak och även Anders Lundgren här på forumet.
Problemet som finns på CTR verkar dock vara ett annat problem en mitt .
Problemet som finns på CTR verkar dock vara ett annat problem en mitt .
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
lyfter en gammal tråd här lite, blev synkringarna åtgärdade på 04/05orna? tycker jag känner av det när jag lägger i 2an snabbt ibland.. mycket tråkigt.. får se hur det går med det nu i vinter när det blir kallt, får åka in till verkstan och höra annars..
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->