motorn startar inte!!(ibland).

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
hondapower
Been thanked: 3 times

<!--QuoteBegin-Jåpi+24 Feb 2005, 11:45:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Jåpi @ 24 Feb 2005, 11:45:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->QUOTE(Jåpi @ 19 Feb 2005, 17:01:50)
Om du hade prövat att kåppla styrströmmen till startmotorn direkt till batteriet och det då fungerade. Så e mitt råd att kolla strömlåsbotten, det kan vara brända poler som ger dålig kontakt.

kolla strömlåsbotten, det kan vara brända poler som ger dålig kontakt.

hur menar du med det här??

De ja menar e att i bottnen av strömlåset finns en plastbit ( går att lossa från själva låset) med ett antal poler i som kan vara lite brända eller så är de nötta så att det helt enkelt inte får kontakt som det skall. Det kan orka dra runt några varv men sen blir spänningsfallet så stort att det inte drar mera. Har samma problem på min vinterbil (Toyota) på den är det värst när det är riktit kallt
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=104322"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hmm,menar du i tändnings låset??

om du menar det så hade ja problem med min tändnings låsets tänd platta på en av mina föregående crx:er och av mitt nuvarande problem så känns det inte som det skulle kunna va det,MEN i.o.m att ja är så jäkla trött på detta nu så är ja fan villig att pröva ALLT.(nästan)..

så,återkommer när detta provats.

mvh//Tommy
Senast redigerad av hondapower den 24 februari 2005, 12:11, redigerad totalt 1 gånger.
Jåpi

Ja jag menar tändnings låset.
Ja återkom sen du har testat.
Johnny Snellman
Finland
<span style='color:red'>Honda Accord Tourer 2,4 -00</span>
dr_crx

hej jag tror 90 % att du har samma problem som jag hade ....

DÄR PÅ VÄNSTER SIDAN UNDER RATTEN .. SÅ KOMEMR DU HITA EN LITEN BOX STÅR 12V DEN E HELT GÖMD SKA KOLA OM JAG KAN HITA EN BILD PÅ DEN DEN E HELT GÖMD JAG HADE VÄRKLIGEN SVÅRT OCH HITA DEN NÄR MIN POLARE BERÄTAT TILL MIG ... DU SKA PLOKA UTT DEN OCH ÖPPNA DEN OCH KOLA DÄR HAR DEN PAJ LÖDA OM DEN ELLER KÖPA NYTT DE ÄNKEL DE HAR HÄNT MIG FLERA GÅNG PINSAMT NÄR JAG VA MED MINA VÄNER ... MEN SKA KOLA UPP EN BILD EXSAKT VART DEN LIGER OCH PM DIG ...
hondapower

tänker du på mainrelay boxen?
Fresa
Namn: Fredrik Arvidsson
Kontakt:

Hade samma problem, berodde på jordfel. Har du märkt att andra elprylar får spel när du kör bilen, för ja antar att du kan rulla igång den?

Testa att ta en startkabel, koppla den till valfri metallbit på växellådan och andra änden till minuspolen på batteriet. Mina kablar va helt nya, men en bult hade lossat lite grann från en av kablarna, vilket gjorde att det glappade lite o därmed fick hela kabeln dålig kontakt.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
hondapower

felet finns inte kvar,va länge sen det löste sig.

polarna har pillat massa med larmet´s start spärr.

va glappis i den.
Skriv svar