Live for speed
- \/ision
- Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
- Namn: Calle Berletin
server HPC SWE ÄR NU ÖPPEN!! LÖSEN HPC
om nån är sugen!!
om nån är sugen!!
Senast redigerad av \/ision den 22 februari 2006, 18:18, redigerad totalt 1 gånger.
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
-
Master Mag
hittar ingen
-92 Civic Vti Turbo
- \/ision
jo da vi spelar förfullt
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
-
Master Mag
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] Hittar inte den
Hittar Benci`s men ingen annan HPC
Hittar Benci`s men ingen annan HPC
Senast redigerad av Master Mag den 17 februari 2006, 20:34, redigerad totalt 1 gånger.
-92 Civic Vti Turbo
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Kan vi inte hålla oss på Bencis, eller en som ligger uppe hela tiden, jag är sjukt sugen på att lira.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
Master Mag
Gärna för mig.
-92 Civic Vti Turbo
- \/ision
grattis jo det är ju det man strävar efter hela tiden. jag ligger ca 1 sek efter dej just nu.
jag tror jag skulle behöva en ny setup för att utvecklas!
skulle du vilja dela med dej av din kanske [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
jag tror jag skulle behöva en ny setup för att utvecklas!
skulle du vilja dela med dej av din kanske [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
<!--QuoteBegin-AndersL+17 Feb 2006, 11:52:36--><div class='quotetop'>QUOTE(AndersL 4 17 Feb 2006, 11:52:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jävligt snyggt kört Oliver! Mycket imponerad av din körning, du tog PB 3 gånger i rejset (om jag räknat rätt).
Själv gjorde jag hyffsat ifrån mig i kvalet (2:04.4X) vilket gav en 5:e plats på gridden och hade alla chanser att köra upp mig i rejset. Sen kan man säga att allt gick fel! Fick inget flyt alls på körningen, inget stämde. Slutade på en 6:e plats.
Hoppas jag lyckas bättre nästa rejs som är på Aston Grandprix med GTR-bilarna. Nu måste man välja bil igen *suck*. Har en känsla av att det slutar med det mest trygga alternativet FXOn.
Ska du vara med på nästa Gummi, Oliver?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245175"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tackar tackar.. ja det var något i den stilen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Planerna är på att delta, men GTRbilarna är kämp som fan.
Antingen dödar man däcken helt eller så kör man riktigt kassa tider... blir till att öva mkt
Själv gjorde jag hyffsat ifrån mig i kvalet (2:04.4X) vilket gav en 5:e plats på gridden och hade alla chanser att köra upp mig i rejset. Sen kan man säga att allt gick fel! Fick inget flyt alls på körningen, inget stämde. Slutade på en 6:e plats.
Hoppas jag lyckas bättre nästa rejs som är på Aston Grandprix med GTR-bilarna. Nu måste man välja bil igen *suck*. Har en känsla av att det slutar med det mest trygga alternativet FXOn.
Ska du vara med på nästa Gummi, Oliver?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245175"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tackar tackar.. ja det var något i den stilen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Planerna är på att delta, men GTRbilarna är kämp som fan.
Antingen dödar man däcken helt eller så kör man riktigt kassa tider... blir till att öva mkt
James Oliver Könsberg - Malmö
inga som har lust å spela på bencis server? har vatt å köpt mig en ratt ida å laddat ner spelet.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Robin Pettersson
Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
kommer den vara uppe vid nio tiden i kväll??? är grymt sugen att lira.. om någon hänger på... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Robin Pettersson
Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
<!--QuoteBegin-AndersL+20 Feb 2006, 16:30:18--><div class='quotetop'>QUOTE(AndersL 4 20 Feb 2006, 16:30:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Coolt Benci, tack för allt jobb du lägger ner!
Skriv gänra här när den är up and running. Förresten vad är det för lina den kommer ligga på?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=246542"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Den kommer att vara uppe idag senast 20:00.
Linan är fortfarande samma som innan,
Telia ADSL, 2 Mbps ner och 800 kbps upp till @.
Skriv gänra här när den är up and running. Förresten vad är det för lina den kommer ligga på?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=246542"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Den kommer att vara uppe idag senast 20:00.
Linan är fortfarande samma som innan,
Telia ADSL, 2 Mbps ner och 800 kbps upp till @.
Mvh Benci_Hovanyi
ÄNTLIGEN spräckte jag 1.33 gränsen!! inte med mycket men endå.
Nya PB är 1.33.98 och det med medelmåttig först och sita split.
Det går att putsa till typ 1.33.6 om jag träffar rätt.
Nya PB är 1.33.98 och det med medelmåttig först och sita split.
Det går att putsa till typ 1.33.6 om jag träffar rätt.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
- \/ision
är det någon som är på och kör i dag/kväll??????
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
- \/ision
<!--QuoteBegin-/ision+17 Feb 2006, 19:09:57--><div class='quotetop'>QUOTE(/ision 4 17 Feb 2006, 19:09:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->server HPC SWE ÄR NU ÖPPEN!! LÖSEN HPC
om nån är sugen!!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245396"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
om nån är sugen!!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245396"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Satte nytt PB idag, 1.34.21. Nu måste jag komma ned i 1.33 innan jag anser att jag är nöjd.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- \/ision
har nu bestämt mej för att köpa en ratt!!
ville inte lägga några större summor så det blev en sån här!!
tror ni den duger??? ni som kör med ratt?
Med Logitech® Rally Vibration Feedback Wheel har man segern som i en liten ask!
• Dubbla vibrationsmotorer: Känn krockar, smällar och en rad andra effekter ... eller stäng av dem med den praktiska av/på-knappen.
• Ratten är 25 cm i diameter: Ger en verklighetstrogen och bekväm körkänsla.
• Praktiska kontroller nära till hands: 4 primära action-knappar (1, 2, 3, 4), 6 sekundära action-knappar (7, 8, 9, 10, 11, 12), 8-vägs riktningsknapp och statuslampa.
• 2 rattmonterade växelspakar: Växla, avfyra vapen eller använd dem som X- och A-knappar.
• Statusindikatorn: Indikerar om vibrationen är på eller av.
• Räfflade gas- och bromspedaler: Ger större realism och precision i spelandet samtidigt som fötterna inte riskerar att halka av pedalerna.
• USB-portanslutning: Enkel anslutning till USB-port på pc.
Innehåll
• Ratt med stöd för vibrationssimulering
• Gas- och bromspedaler
• Användardokumentation
• Logitech-spel på cd-rom
ville inte lägga några större summor så det blev en sån här!!
tror ni den duger??? ni som kör med ratt?
Med Logitech® Rally Vibration Feedback Wheel har man segern som i en liten ask!
• Dubbla vibrationsmotorer: Känn krockar, smällar och en rad andra effekter ... eller stäng av dem med den praktiska av/på-knappen.
• Ratten är 25 cm i diameter: Ger en verklighetstrogen och bekväm körkänsla.
• Praktiska kontroller nära till hands: 4 primära action-knappar (1, 2, 3, 4), 6 sekundära action-knappar (7, 8, 9, 10, 11, 12), 8-vägs riktningsknapp och statuslampa.
• 2 rattmonterade växelspakar: Växla, avfyra vapen eller använd dem som X- och A-knappar.
• Statusindikatorn: Indikerar om vibrationen är på eller av.
• Räfflade gas- och bromspedaler: Ger större realism och precision i spelandet samtidigt som fötterna inte riskerar att halka av pedalerna.
• USB-portanslutning: Enkel anslutning till USB-port på pc.
Innehåll
• Ratt med stöd för vibrationssimulering
• Gas- och bromspedaler
• Användardokumentation
• Logitech-spel på cd-rom
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Har en sån till xboxen.. ganska fattig ratt... säkert bättre än tangentbord eller mus
är en kopiös skillnad med vibrationsratt å en riktig force feedbackratt..
den ratten du visar typ vibrerar lite när det händer saker, en force feedis rycker å arbetar lite iaf... så det blir aningens verkligare...
men vill man inte lägga mer pengar så funkar det ju såklart... men utan dedär lilla extra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
har en drivingforce pro till ps2:an, riktigt bra ratt... funkar som sagt även till pc..
är en kopiös skillnad med vibrationsratt å en riktig force feedbackratt..
den ratten du visar typ vibrerar lite när det händer saker, en force feedis rycker å arbetar lite iaf... så det blir aningens verkligare...
men vill man inte lägga mer pengar så funkar det ju såklart... men utan dedär lilla extra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
har en drivingforce pro till ps2:an, riktigt bra ratt... funkar som sagt även till pc..
Senast redigerad av Jonny den 23 februari 2006, 19:12, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Type R -15
Tänk på att om man köper en billig ratt så brukar känslan i den vara där efter.
Jag köpte en Logitech Formula (tror jag den hette, billig jävel för 350kr) men sålde den efter 2 månader igen för den var helt värdelös.
Rattrörelserna stämde inte alls överens med hur bilen i spelet svängde och det var en stor gråzon i mitten där man fick vrida jättemycket för att bilen skulle svänga över huvud taget. Sen när man var nära maxutslag med ratten så blev den helt plötsligt jättekänslig och bara en grad eller två mer gjorde att bilen girade åt något håll :S
Jag köpte en Logitech Formula (tror jag den hette, billig jävel för 350kr) men sålde den efter 2 månader igen för den var helt värdelös.
Rattrörelserna stämde inte alls överens med hur bilen i spelet svängde och det var en stor gråzon i mitten där man fick vrida jättemycket för att bilen skulle svänga över huvud taget. Sen när man var nära maxutslag med ratten så blev den helt plötsligt jättekänslig och bara en grad eller två mer gjorde att bilen girade åt något håll :S
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH