Så nu har jag haft min htc magic i lite över 2 veckor.
Rootade den direkt och fick då tillgång till allt man som finns att komma över.
Måste säga att jag e sjukt nöjd, som sambon sa, det kommer bli omöjligt att gå tillbaka till en "vanlig" telefon sen.
Batteritid med wlan och 3g ca 2½dag ifall man pillar mycket på den. Börjar välla in aps att installera, tex "lookup" som kollar nret som ringer mot
tex hitta eller eniro ifall du inte har det inlagt i telefonen.
Är grymt nöjd, så nöjer man sig med lite mindre skärm men ett mycket mer öppet operativsystem än iphone så är Htc magic det självklara valet idag.
Köpte min från tyska ebay. Slutpris ca 3600:-
Mobiltelefon vilken ska man ha?
- c0k3
- Bil: Honda Jazz-04
- Namn: Marcus Claesson
HTC Magic verkar riktigt cool. Android operativ, 3,2” touchscreen
WiFi, GPS och Turbo3G. Enda som saknas är FM radio av nån konstig anledning. Nån som vet varför?
Endast tre som säljer den för tillfället.

WiFi, GPS och Turbo3G. Enda som saknas är FM radio av nån konstig anledning. Nån som vet varför?
Endast tre som säljer den för tillfället.

3 har bara tidsexklusivitet, så snart kommer telenor & Tele2 också har den antar jag.
Telia skiter nog i den (än så länge) för de har iphone.
Jag köpte min från tyskland också (En svart!) upplåst för ca 3600 med frakt, väntar bara på att den ska dyka upp.
Telia skiter nog i den (än så länge) för de har iphone.
Jag köpte min från tyskland också (En svart!) upplåst för ca 3600 med frakt, väntar bara på att den ska dyka upp.
Medlem 427
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Vilken telefon ska man ha om man vill ha Symbian, absolut inte Nokia, men i övrigt inga speciella krav mer än att den inte ska vara stor som ett hus (läs Iphonestorlek) och någorlunda batterikapacitet?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
4Honda
- Bil: Honda Civic CRX Del Sol -93
- Namn: Tobias Jungbark
Det blir nog svårt skulle jag tro.. Samsung har ju Symbian men så vitt jag vet så har de värdelös batteritid. Varför inte någon Nokia?
Tobias Jungbark
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
SE C905...bra eller anus? Sugen på att byta ut min lur som är snart 2 år gammal, jag har en K810 nu som jag är skitnöjd med och den funkar fortfarande apbra men den har tappats och repats till oändlighet (liten överdrift) så jag funderar på att byta ut den. Jag är inte så petig ang. internet och bla bla bla utan jag vill ha en väl fungerande lur med nice kamera, MP3 spelare osv...det mesta som är basic liksom. Sen om den har nån extra cool funktion osv. är ju oxå bra.
Vad tror ni om SE C905?
Vad tror ni om SE C905?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Sony Ericsson finns förstås också, har alltid gillat P1an men den kanske är lite för gammal.
Frågan är dock varför det skall vara Symbian? Det finns ju olika versioner så skall det vara någon viss version kan det vara bra att veta...
Frågan är dock varför det skall vara Symbian? Det finns ju olika versioner så skall det vara någon viss version kan det vara bra att veta...
-
M Scotte
- Kontakt:
Symbian S60 ska det vara, då jag får panik på windows mobile-plattformen. Ingen Nokia för min del, de två senaste låg mer på verkstan än i handen, gillar inte lågkvalitetsprodukter. Samsung gillar jag skarpt, både design och användbarhet är topp.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- David Lundin
Aha... ja det finns inte så mycket att välja på då. Kolla listan här så ser du vilka Samsung mobiler som kör Symbian S60 3rd ed: <a href="http://www.racechrono.com/download/" target="_blank">http://www.racechrono.com/download/</a>
- c0k3
Samsung är ju inte direkt kända för sin användarvänlighet, beror nog till stor del att det kör windows mobile som de har slängt på ett eget gränssnitt över som gör den både seg och krånglig.
Nya Omnian (8910HD) kör ju Symbian S60 5th Ed. däremot, fast den är väldigt dyr, över 7000
Nya Omnian (8910HD) kör ju Symbian S60 5th Ed. däremot, fast den är väldigt dyr, över 7000
Senast redigerad av c0k3 den 24 juni 2009, 15:44, redigerad totalt 1 gånger.
-
4Honda
Scotte, du är nog rätt ensom om att tycka att samsung bygger bättre telefoner än Nokia. Det är inte många telefoner som kommer upp i 8,65 i omdömesbetyg på prisjak, som Nokia 5800, jaa, iPhone slår det med råge... Men det är en helt annan produkt... Enligt mig är det absolut inget fel på den 5800 även om den är billig och det efter att ha ägt både SE och HTC, där HTC:en faktiskt har varit den sämsta..
Dani ang C905 har jag hört att den haft stora garantiproblem som fått åtgärdas på verkstad, vilket jag förstod att du ville komma undan... Nokia 5300 express music verkar vara en bra telefon för den som inte är så kräsen, men finns säkert bättre!
Dani ang C905 har jag hört att den haft stora garantiproblem som fått åtgärdas på verkstad, vilket jag förstod att du ville komma undan... Nokia 5300 express music verkar vara en bra telefon för den som inte är så kräsen, men finns säkert bättre!
Tobias Jungbark
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Har ägt min Xperia X1 ett bra tag nu, lätt den bästa mobilen jag haft
genom åren hittills, haft en hel del olika märken, riktigt nöjd med hur
Windows Mobile fungerar i den dessutom :wub:
genom åren hittills, haft en hel del olika märken, riktigt nöjd med hur
Windows Mobile fungerar i den dessutom :wub:
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
har använt min Nokia N78 nu i några veckor, helt oki lur för de pengarna. Kostar ca 2300kr
Mycket bra funktioner såsom WLan, GPS, FM sändare, SMS läsare, Bluetouth, filmning med digital zoom och ljud mm
Men dåligt användarvänlighet jämfört med Sony Ericsson och usel batteri tid. Måste laddas 3-4 gånger i veckan minst trots att jag inte pratat mer än 15-30min om dagen.
Dåliga knappar som ofta hänger sig.
Dålig kamera trots 3.2Mega Pixel Carl Zies Optic.
Sen så har Nokia och SE olika format när det gäller telefonboken, så när man flyttat över simkort mellan dessa telefoner blir hela telefonboken felaktigt och namnet blir konstiga.
Lösningen för min del då jag inte orka sitta och redigera alla mina kontakter var att synka min mobil med mjukvaran Mobil backup, en riktig bra grej. Den synkar hela telefonboken, kallendern och alla Uppgifter man har sparat.
Mycket bra funktioner såsom WLan, GPS, FM sändare, SMS läsare, Bluetouth, filmning med digital zoom och ljud mm
Men dåligt användarvänlighet jämfört med Sony Ericsson och usel batteri tid. Måste laddas 3-4 gånger i veckan minst trots att jag inte pratat mer än 15-30min om dagen.
Sen så har Nokia och SE olika format när det gäller telefonboken, så när man flyttat över simkort mellan dessa telefoner blir hela telefonboken felaktigt och namnet blir konstiga.
Lösningen för min del då jag inte orka sitta och redigera alla mina kontakter var att synka min mobil med mjukvaran Mobil backup, en riktig bra grej. Den synkar hela telefonboken, kallendern och alla Uppgifter man har sparat.
Senast redigerad av YASH den 24 juni 2009, 16:13, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
-
M Scotte
- Kontakt:
Det är möjligt, men talar bara av egen erfarenhet och i den undersökningen ligger Nokia jämte motorola i kvalitet, dvs botten. Knappar som hänger sig, skärmar som blir vita, batteri som indikerar för låg ström när dem är fulladdade etc etc. Jag kanske är kräsen och gammal, men för mig är prio ett att telefonen fungerar utan problem. Har ingen ork med mjukvarofel eller annat strul.4Honda skrev:Scotte, du är nog rätt ensom om att tycka att samsung bygger bättre telefoner än Nokia. Det är inte många telefoner som kommer upp i 8,65 i omdömesbetyg på prisjak, som Nokia 5800, jaa, iPhone slår det med råge... Men det är en helt annan produkt... Enligt mig är det absolut inget fel på den 5800 även om den är billig och det efter att ha ägt både SE och HTC, där HTC:en faktiskt har varit den sämsta..
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Jo jag gick nu in på prisjakt och läste recensioner...fyfan inte nån hade fått en som inte strula så jag skippar nog den.4Honda skrev:Dani ang C905 har jag hört att den haft stora garantiproblem som fått åtgärdas på verkstad, vilket jag förstod att du ville komma undan... Nokia 5300 express music verkar vara en bra telefon för den som inte är så kräsen, men finns säkert bättre!
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
4Honda
Det är möjligt, men talar bara av egen erfarenhet och i den undersökningen ligger Nokia jämte motorola i kvalitet, dvs botten. Knappar som hänger sig, skärmar som blir vita, batteri som indikerar för låg ström när dem är fulladdade etc etc. Jag kanske är kräsen och gammal, men för mig är prio ett att telefonen fungerar utan problem. Har ingen ork med mjukvarofel eller annat strul.M Scotte skrev:<!--quoteo(post=553747:date=24 Jun 2009, 15:16:00:name=4Honda)--><div class='quotetop'>QUOTE(4Honda 4 24 Jun 2009, 15:16:00) <a href="index.php?act=findpost&pid=553747"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Scotte, du är nog rätt ensom om att tycka att samsung bygger bättre telefoner än Nokia. Det är inte många telefoner som kommer upp i 8,65 i omdömesbetyg på prisjak, som Nokia 5800, jaa, iPhone slår det med råge... Men det är en helt annan produkt... Enligt mig är det absolut inget fel på den 5800 även om den är billig och det efter att ha ägt både SE och HTC, där HTC:en faktiskt har varit den sämsta..
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Skalet kan jag hålla med om att det inte håller särskilt hög kvalite iaf inte på n-serien och 5800:an (resten vet jag ej), men resten kan jag inte klaga på, förutom batteri-indikatorn som visar lite skumt... Annars topp på mjukvaran!
Tobias Jungbark
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
YASH skrev:har använt min Nokia N78 nu i några veckor, helt oki lur för de pengarna. Kostar ca 2300kr
Yash... Du har uteslutande haft SE förut?
Och vad menar du med att knapparna hänger sig?
Благодаря мутра!
- David Lundin
Knappast något vetenskapligt utfört test, men av alla Symbiantelefoner jag haft (läs, 3st Sony Ericsson från P800 och framåt) så är Nokia 5800an den bästa överlägset hittills vad gäller stabilitet.
Det sämsta med den, men också det enda negativa jag kan komma på, är en viss plastig känsla.
I övrigt har den varit klockren, och detta från en som likställt att köpa Nokia med att hålla på Finland i hockey typ.
Det sämsta med den, men också det enda negativa jag kan komma på, är en viss plastig känsla.
I övrigt har den varit klockren, och detta från en som likställt att köpa Nokia med att hålla på Finland i hockey typ.
Senast redigerad av David Lundin den 24 juni 2009, 23:42, redigerad totalt 1 gånger.
Så fick jag äntligen min HTC magic :wub:
3600 ink frakt till min dörr med 8GB minne och en svart givetvis... hade det bara funnits svarta i sverige så hade jag köpt en vit
Är man som jag hooked up på googles grejjor (documents,gmail,picasa,gtalk) så är den här telefonen helrätt.
Wlan,gps,accelerometer,hi-3g etc etc....
Kommer det ett program likt racechrono till den här så lär det kunna utnyttja accelerometern också för att räkna ut G-krafterna i böjarna också, inte fel.
3600 ink frakt till min dörr med 8GB minne och en svart givetvis... hade det bara funnits svarta i sverige så hade jag köpt en vit
Är man som jag hooked up på googles grejjor (documents,gmail,picasa,gtalk) så är den här telefonen helrätt.
Wlan,gps,accelerometer,hi-3g etc etc....
Kommer det ett program likt racechrono till den här så lär det kunna utnyttja accelerometern också för att räkna ut G-krafterna i böjarna också, inte fel.
Medlem 427
Clabbe skrev:Yash... Du har uteslutande haft SE förut?
Och vad menar du med att knapparna hänger sig?
Haft mestadels använt SE innan men haft även Nokia med men det blev kortvarig då jag inte kom överens med segheten i mjukvaran, detta är dock mycket bättre nu.
Knapparna hänger sig, vill man trycka vänsterklicka på Val så händer det inget utan man får högerklicka på Avlsuta och göra om från början.
Only M Matters
-
4Honda
Kanske inte hör till topic men hur i all sin dar får ni mms-funktionen att fungera i era 5800-lurar?! Det går inte för mig hur jag än vrider och vänder på telen!
Däremot är det jävligt coolt att bakgrundsbelysningen anpassas efter ljusförhållandena
Däremot är det jävligt coolt att bakgrundsbelysningen anpassas efter ljusförhållandena
Senast redigerad av 4Honda den 28 juni 2009, 23:56, redigerad totalt 1 gånger.
Tobias Jungbark
-
M Scotte
- Kontakt:
Gratis annars även utan köp av lur.c0k3 skrev:Såg att man får racechrono gratis på ovistore om man har en NokiaVet inte vad det kostar annars?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- c0k3
Du bifogar bara det du vill skicka så blir det automatiskt till ett mms. En liten knapp nere till höger som ser ut som ett gem med ett plus.4Honda skrev:Kanske inte hör till topic men hur i all sin dar får ni mms-funktionen att fungera i era 5800-lurar?! Det går inte för mig hur jag än vrider och vänder på telen!
Senast redigerad av c0k3 den 30 juni 2009, 20:53, redigerad totalt 1 gånger.
-
4Honda
Joo, det är jag helt med på. Men inte hur jag ställer in så att mms-funktionen fungerar, alltså så att jag kan skicka och ta emot mms?
Tobias Jungbark
du maste fa installningarna fran din operator?
Du borde kunna ringa upp dem sa skickar de installningarna till telefonen.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Nu är iPhone #2 beställd till den här familjen... frugan kunde inte hålla sig längre och Telia har precis sänkt priset.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Fick hon gamla 3G eller nya 3GS? Kan ju bli jobbigt om hon mobbar dig hela tiden for din stenalderslur 
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Blev gamla 3G... finns viss risk att jag uppgraderar till 3Gs när den släpps den 29/7... eller att jag väntar lite och uppgraderar senare.
Det roliga är att hon varit avis på min iPhone sedan jag köpte den för ett år sedan... bara att hon varit för snål för att köpa en.
Det roliga är att hon varit avis på min iPhone sedan jag köpte den för ett år sedan... bara att hon varit för snål för att köpa en.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
-
4Honda
Joo, men jag får bara som svar att de inte kunde installeras... Och kontaktar jag dem så får jag bara manuella inställningar och inte en susning om hur jag får det att fungera med dem, värdelöst Halebop!!Bagarn skrev:du maste fa installningarna fran din operator?
Tobias Jungbark