Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Diskussion om VARFÖR inte type-r sedanen i Sverige
Sen får vi inte glömma att hela japan konsumera mer än hela EU. Det skapar enorm konkurrens i Japan, ungdomar är sjuka när det gäller att lägga pengar på bilar.
Tänk er såhär, det hade aldrig varit värt för Honda att ta hit, 30st sedan type R för att göra er glada. Kvittar vilka papper ni än skickar in. Kanske kan ni pressa på och få diff original i framtida Type R?
Men jag kan säga så här, finns gott om fina bilar i här i Japan
Jag vill t ex ha en Toyota Mark X
Tänk er såhär, det hade aldrig varit värt för Honda att ta hit, 30st sedan type R för att göra er glada. Kvittar vilka papper ni än skickar in. Kanske kan ni pressa på och få diff original i framtida Type R?
Men jag kan säga så här, finns gott om fina bilar i här i Japan
Jag vill t ex ha en Toyota Mark X
Stefan Karlsson
Vad grundar du det på stiivn?
I japan bor det 128 Miljoner om man avrundar det uppåt, i europa bor det ändå runt 700 Miljoner.
Bara frankrike och tyskland har fler invånare. ( ca 148 ).
Däremot är Europa en klart mer splittrad marknad än japan.
Däremellan kommer förmodligen Usa när det kommer till "homogen" marknad.
Just argumentationen gällande hästkrafter kontra bensin tycker jag verkar löjlig då porsche Bämwää mfl skulle få problem med sina prestandamodeller också om inte bensinen dög...
I japan bor det 128 Miljoner om man avrundar det uppåt, i europa bor det ändå runt 700 Miljoner.
Just argumentationen gällande hästkrafter kontra bensin tycker jag verkar löjlig då porsche Bämwää mfl skulle få problem med sina prestandamodeller också om inte bensinen dög...
Medlem 427
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Accord Type-S + Hondata?Callahan skrev:Jag är också riktigt besviken på Honda att vi inte får CTR i sedan utförande!
Är man familjefar så är inte så lämpligt med 3D versionen för den lär aldrig bli godkänd av regeringen(sambon).
Finns väl fler folk än 18åringar som vill ha en rolig bil.
Hatchback känns så 80tal det kan göra!
Det blir nog en JAZZ istället! :shock1:
- Joakim Olsson
Hur många literhästar tar de ut ur de motorer du refererar till?Charly skrev:...
Nu sa jag EU och inte Europa. Men på History Channel hade dom ett travelprogram om Japan. Där sa dom att japanerna konsumerar mer än hela EU räknad i BNP. Jag tror lätt på deras fakta, eftersom jag upplever att japanerna konsumerar sjukt mycket. Speciellt ungt folk. Du märker väl själv också på bilar som oftas importeras hit ifrån Japan. Där sitter nästan alltid bara märkes eftermarknadsdelar, coilovers, volk fälgar osv.Charly skrev:Vad grundar du det på stiivn?
Ska leta sen efter avsnittet på youtube då jag tror att det finns där. Ska dock på middag med några Japaneser nu så jag måste tyvärr kila. Polaren nämnde nu att det kan vara inom en viss åldersgrupp dom har menat på programmet.
Senast redigerad av stiivN den 15 augusti 2007, 12:13, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
StiivN: Sen när du kollar märkesdelar till bilarna måste du även ta med i beräkningen att de är avsevärt billigare i Japan än de är i Sverige t.ex.
Men att Japan är storkonsumenter har jag inte så svårt att se... har sett liknande dokumentärer där det påvisas samma sak. Är ju också så att Japaner är lite av statusfreaks.
Men att Japan är storkonsumenter har jag inte så svårt att se... har sett liknande dokumentärer där det påvisas samma sak. Är ju också så att Japaner är lite av statusfreaks.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Märkesdelar av eftermaknadssaker är inte mycket billigare än i Sverige. Vissa saker finns dock som är mycket billigare, dock beror det på att det inte finns någon återförsäljare i Sverige för just det märket, t ex ARC luftkit m.m.
Hks, volk osv har ungefär samma pris här som i Sverige. Skiljer sig bara några hundralappar, det beror dock på att dom bara har 5% momssats här.
Det är saker jag har kollat på som är till en Evo IV. Då gäller det turbos, kammar, osv.
Hks, volk osv har ungefär samma pris här som i Sverige. Skiljer sig bara några hundralappar, det beror dock på att dom bara har 5% momssats här.
Det är saker jag har kollat på som är till en Evo IV. Då gäller det turbos, kammar, osv.
Stefan Karlsson
Efter kvällens bravader med dricka och mat, såg jag två vita hondor här i baba. Just den tråden handlar om och en gammal integra type r (dc2an). Civic Sedanen Type R är ju sååå mycket snyggare än Europas HB. Hade den funnits i Sverige hade valet varit ganska lätt för mig på nästa bil eftersom jag är sugen på en Sedan.
Dock hade han bytt grill till en svart, såg mindre snyggt ut. Han sa att jag fick fota, men hade inte kameran med mig, tråkigt nog
Dock hade han bytt grill till en svart, såg mindre snyggt ut. Han sa att jag fick fota, men hade inte kameran med mig, tråkigt nog
Stefan Karlsson
Vet inte ifall eftermarknadsdelar ar sa mycket billigare an i Japan, men en sak ar saker: Bilarna ar sanslost (naja, ganska) mycket billigare dar. Nu pratar vi japanska marken, att kopa en Merca, Bämwää eller till och med Traktor kostar lojligt med pengar jamfort med har.
Min flickvans pappa har en gammal Bämwää 325 cab fran -89 tror jag det ar. Sufletten ar trasig sa det star harliga till och han hade varit pa en Bämwää verkstad och fragat prislapp. De ville ha over 20.000:-! Jag letade snabbt och latt upp nagra tillverkare i Tyskland, han kunde ha det levererat vid dorren for ca 6.000:-
Min flickvans pappa har en gammal Bämwää 325 cab fran -89 tror jag det ar. Sufletten ar trasig sa det star harliga till och han hade varit pa en Bämwää verkstad och fragat prislapp. De ville ha over 20.000:-! Jag letade snabbt och latt upp nagra tillverkare i Tyskland, han kunde ha det levererat vid dorren for ca 6.000:-
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Hejsan gubbs...vill bara påpeka en grej, såg att CTRoliver hade startat snacket om varför inte 4D sedan i Sverige..
Det är ju inte bara Honda som gör så, det är precis som nån annan sa, små sedaner säljer inte bra i EU eller i Sverige..När jag åker till Asien ser jag Peugeot 206 Sedan, Mazda 3 Sedan, mfl. andra små japs sedan som INTE säljs i Sverige. Så det är nog inte bara Honda's tankesätt..
Dock håller jag med om att äggmodellen är ful och sedanen mycket mer "bil" än "ägg" hehe. Men då får vi helt enkelt importera hem från Japan, pure JDM =)
Det är ju inte bara Honda som gör så, det är precis som nån annan sa, små sedaner säljer inte bra i EU eller i Sverige..När jag åker till Asien ser jag Peugeot 206 Sedan, Mazda 3 Sedan, mfl. andra små japs sedan som INTE säljs i Sverige. Så det är nog inte bara Honda's tankesätt..
Dock håller jag med om att äggmodellen är ful och sedanen mycket mer "bil" än "ägg" hehe. Men då får vi helt enkelt importera hem från Japan, pure JDM =)
kush and a swisha, money over bitches..
Det är svårt, tar tid och blir nog rätt dyrt.
Tror det lättaste(/enda?) sättet att gå tillväga är att köpa och äga den minst ett år i Japan innan du får ta hem den..
Vilket är lite klurigt om man inte tänker bo där en längre tid, eller har släktingar bosatta i Japan som har en extra garageplats, vilket inte heller är så troligt.
Tror det lättaste(/enda?) sättet att gå tillväga är att köpa och äga den minst ett år i Japan innan du får ta hem den..
Vilket är lite klurigt om man inte tänker bo där en längre tid, eller har släktingar bosatta i Japan som har en extra garageplats, vilket inte heller är så troligt.
Linus Bylund
Tror faktiskt att det är en trend som kommer ändras för det blir allt vanligare med små sedaner!
Mazda 3 säljs i sedan
Megane Säljs i sedan
Focus säljs i sedan
Corolla säljs i sedan
Så jag har inte gett upp hoppet riktigt än!
Mazda 3 säljs i sedan
Megane Säljs i sedan
Focus säljs i sedan
Corolla säljs i sedan
Så jag har inte gett upp hoppet riktigt än!
Niklas Karlsson
Skövde
Tidigare bilar!
Civic 1.6 -88
Crx -87 (kawa grön)
Civic VTI -00
Skövde
Tidigare bilar!
Civic 1.6 -88
Crx -87 (kawa grön)
Civic VTI -00
- Joakim Olsson
Men köp en Accord då om ni tvunget ska ha en Honda sedan 
Styva upp chassit osv är ju inga problem om ni tycker det är för skönt att åka...
Styva upp chassit osv är ju inga problem om ni tycker det är för skönt att åka...
-
and1
- Bil: Civic VT
- Namn: Cuong Nguyen
- Been thanked: 1 time
var i Vietnam för 1månad sen, där nere hade dem 1.8 v-tec o 2.0 v-tec, civic sedan med allt som e s.k "JDM" förutom sänkning då
hehe o dem e riktig snygga 
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Honda Civic -92
Att importera från Japan är inte så svårt. Det kostar lite extra bara, men det är ingen mardröm. Du får pröjsa för skeppning, broms & buller intyg, skrotningsavgift, regbesiktning, rikta om ljusen, hmm...kanske kommer upp andra små grejer. Men räkna med 50k utöver bilens kostnad. Det är inte så mycket i och med att japanska bilar är billiga i Japan.
kush and a swisha, money over bitches..