<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 22:54:26--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 22:54:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Fixxe.. jag skrev "kanske".. och du påstod att "vi" ghetto importörer inte har samma garantier.. jag skrev att jag då kanske har bättre tom! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197919"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
med ghetto import menade jag helt enkelt det som tråden handlar om. dom som tar hem grejer och säljer för lite extra vinst vid sidan om. (är mycket för ghetto just nu pga min bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] )
finns ju ett tydligt exempel under medlemmsforumet om hur det kan gå..
Styrelsen meddelar
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Suzuki Swift Sport -14
<!--QuoteBegin-welen+7 Oct 2005, 22:56:24--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 7 Oct 2005, 22:56:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-hondait+7 Oct 2005, 21:49:00--><div class='quotetop'>QUOTE(hondait @ 7 Oct 2005, 21:49:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Sam+7 Oct 2005, 22:45:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Sam @ 7 Oct 2005, 22:45:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-welen+7 Oct 2005, 21:43:41--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 7 Oct 2005, 21:43:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->varför finns det bara för eller i mot... ta fram en vettig kompromiss
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197899"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Yes demokatri, inför omröstning för ALLA medlemmar om denna fråga. Och även andra liknande stora beslut.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197903"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nu har jag ju inte haft många minuter på mig att tänka ut något och ... ja just det.. jag sitter inte i styrelsen...
Hjälp till då genom att skicka in ett förslag på vad DU/NI tycker är en lämplig kompromiss istället för att bara sitta och klaga???
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197908"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Nu har jag ju inte haft många minuter på mig att tänka ut något och ... ja just det.. jag sitter inte i styrelsen...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197921"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
ehhh, vad menar du nu?
Ger er chansen att bidra med egna förslag nu, ni kan maila dem till mig på henrik@hondaklubben.com så tar jag upp dom inne på styrelsen så får vi se om det kommer något konkret ur det hela, det är väl inte mer än fair play eller?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197899"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Yes demokatri, inför omröstning för ALLA medlemmar om denna fråga. Och även andra liknande stora beslut.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197903"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Hjälp till då genom att skicka in ett förslag på vad DU/NI tycker är en lämplig kompromiss istället för att bara sitta och klaga???
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197908"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197921"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
ehhh, vad menar du nu?
Ger er chansen att bidra med egna förslag nu, ni kan maila dem till mig på henrik@hondaklubben.com så tar jag upp dom inne på styrelsen så får vi se om det kommer något konkret ur det hela, det är väl inte mer än fair play eller?
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 22:54:26--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 22:54:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mattias.. jag är nöjd som betalande medlem.. styra och ställa får nån annan göra.. bara jag får uttrycka min åsikt.. jag gör de jag är bra på.. och andra får göra de dom är bra på.. scotte gör ett bra jobb som ordförande.. ser ingen annan som jag skulle vilja ersätta honom med tex.. men att rätta nån eller några (styrelsen) när dom har fel är inte mer än rätt! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] dont ya think!?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197919"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Upprepar mig själv igen, självklart får du uttycka din åsikt men det kan inte påverka beslutet.
Det kan du endast göra som styrelsemedlem.
Upprepar mig själv igen, självklart får du uttycka din åsikt men det kan inte påverka beslutet.
Det kan du endast göra som styrelsemedlem.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
Hondait.. totalt missat de! och de man inte vet... tja.. de vet man inte! Men då vet jag till nästa omröstning!
Magnus_L.. haha.. bull! så du vill alltid gå medvetet förlust när du säljer grejjer eller? sicket skitsnack.... sorry.. men de var dagens största lögn! Förstår fortfarande inte med svart försäljning.. jag betalar lika mycket tull och moms på mina grejjer.. ska jag faxa över kvitton också eller?
En sak till som kommer till tanke.. måste jag bara ha ett reggat företag för de ska vara fritt fram eller? Om jag sen skiter fullständigt i att sälja de via mitt sk. företag. De spelar ingen roll? Vem ska kontrollera att welav, infra och allt vad firmorna heter säljer via firma och inte "svart" som vissa tycker jag gör? uh?
Magnus_L.. haha.. bull! så du vill alltid gå medvetet förlust när du säljer grejjer eller? sicket skitsnack.... sorry.. men de var dagens största lögn! Förstår fortfarande inte med svart försäljning.. jag betalar lika mycket tull och moms på mina grejjer.. ska jag faxa över kvitton också eller?
En sak till som kommer till tanke.. måste jag bara ha ett reggat företag för de ska vara fritt fram eller? Om jag sen skiter fullständigt i att sälja de via mitt sk. företag. De spelar ingen roll? Vem ska kontrollera att welav, infra och allt vad firmorna heter säljer via firma och inte "svart" som vissa tycker jag gör? uh?
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Som någon skrev tidigare så kan vi likna detta med snacket om MP3/filmladdandet....
Vi FÖRBJUDER INGEN ATT SÄLJA, men pga sponsorer så kan vi ju inte direkt stötta å hjälpa till heller....
Sedan att det förekommer vet alla och det är säkert så att folk i ex styrelsen oxså tankar olagliga låtar / filmer, men att vi som klubb skulle uppmuntra till detta ???
Vi går ju tillåme så långt att vi tillåter länk i siggen och då de gäller en sådan lite % av säljesanonnserna så fattar jag personligen inte varför de e sådant tjöt ???
Dom som vill handla via en "ebayimportör" gör så för guds skull om ni vill, men vi som klubb kan ju givetvis inte stötta eller på något sätt underlätta detta...
Vi FÖRBJUDER INGEN ATT SÄLJA, men pga sponsorer så kan vi ju inte direkt stötta å hjälpa till heller....
Sedan att det förekommer vet alla och det är säkert så att folk i ex styrelsen oxså tankar olagliga låtar / filmer, men att vi som klubb skulle uppmuntra till detta ???
Vi går ju tillåme så långt att vi tillåter länk i siggen och då de gäller en sådan lite % av säljesanonnserna så fattar jag personligen inte varför de e sådant tjöt ???
Dom som vill handla via en "ebayimportör" gör så för guds skull om ni vill, men vi som klubb kan ju givetvis inte stötta eller på något sätt underlätta detta...
SMacke #364
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 23:00:14--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 23:00:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Magnus_L.. haha.. bull! så du vill alltid gå medvetet förlust när du säljer grejjer eller? sicket skitsnack.... sorry.. men de var dagens största lögn! Förstår fortfarande inte med svart försäljning.. jag betalar lika mycket tull och moms på mina grejjer.. ska jag faxa över kvitton också eller?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197925"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad var en lögn?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197925"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad var en lögn?
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
MagnusL
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 23:00:14--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 23:00:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vem ska kontrollera att welav, infra och allt vad firmorna heter säljer via firma och inte "svart" som vissa tycker jag gör? uh?
Sist jag kollade så hette dom skatteverket.
Sist jag kollade så hette dom skatteverket.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
ärligt talat...detta är patetiskt...
har jag vistats här massa år i onödan?
jag orkar ite med alla dårar på detta jävla forum...
har jag vistats här massa år i onödan?
jag orkar ite med alla dårar på detta jävla forum...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
-
Mattias
- Kontakt:
Jag handlar från både höger och vänster, tar hem själv och låter andra ta hem sånt som dem har bra kontakter på.
Däremot så stödjer jag detta beslutet fullt ut och tycker det är en bra kompromiss då det inte är ett totalt säljförbud.
Gissa om jag kommer nominera mig själv nästa år?
Det är något jag ångrat de senaste två åren att jag inte gjorde redan då.
Fler med mig borde göra samma sak istället för att bara tycka till när besluten redan är tagna, det är för sent då.
Däremot så stödjer jag detta beslutet fullt ut och tycker det är en bra kompromiss då det inte är ett totalt säljförbud.
Gissa om jag kommer nominera mig själv nästa år?
Det är något jag ångrat de senaste två åren att jag inte gjorde redan då.
Fler med mig borde göra samma sak istället för att bara tycka till när besluten redan är tagna, det är för sent då.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Är sponsorena anonyma ??
Kan ju vara en tanke att skippa dessa sponsorer istället om dte nu bara rör sig om typ 1 eller 2. KAn tänka mig att det bara är 1. Eller så är det så att det inte är nån utan bara på kommigt för att ni tycker det ska vara så. (Bara tänker fritt nu [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] ).
Jag som sponsor sponsrar klubben hur ni än gör med det vi kan erbjuda iaf!!!!
Kan ju vara en tanke att skippa dessa sponsorer istället om dte nu bara rör sig om typ 1 eller 2. KAn tänka mig att det bara är 1. Eller så är det så att det inte är nån utan bara på kommigt för att ni tycker det ska vara så. (Bara tänker fritt nu [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] ).
Jag som sponsor sponsrar klubben hur ni än gör med det vi kan erbjuda iaf!!!!
Gammal räv...
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Sam+7 Oct 2005, 21:41:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Sam @ 7 Oct 2005, 21:41:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Dani+7 Oct 2005, 21:37:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 7 Oct 2005, 21:37:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En fråga då!
Varför skulle vi klara oss sämre nu om t.ex 100 pers inte längre vill förnya sitt medlemsskap? För tre år sen när jag blev medlem var vi ca 200-300 pers mindre och vi klarade oss bra då!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197889"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kul tänkesätt du har. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
"Vem bryr sig ens om flera av klubbens mest aktiva medlemmar drar sig ur"... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197892"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Vad man också borde fråga sig är vad som händer om klubben tappar eldsjälar som driver den framåt? Vi som sitter i ledningen/styrelsen kommer inte vara för evigt. Om ingen är villig att ta över frivilligt så dör klubben. De senaste årsmötena har intresset för att driva klubben framåt varit försvinnade liten. Någon måste vilja ta på sig ansvaret att ta någon av de högre positionerna inom inom de närmsta åren. Inge bra om det är samma personer år efter år som sitte rpå de högsta.
Varför skulle vi klara oss sämre nu om t.ex 100 pers inte längre vill förnya sitt medlemsskap? För tre år sen när jag blev medlem var vi ca 200-300 pers mindre och vi klarade oss bra då!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197889"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kul tänkesätt du har. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
"Vem bryr sig ens om flera av klubbens mest aktiva medlemmar drar sig ur"... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197892"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Vad man också borde fråga sig är vad som händer om klubben tappar eldsjälar som driver den framåt? Vi som sitter i ledningen/styrelsen kommer inte vara för evigt. Om ingen är villig att ta över frivilligt så dör klubben. De senaste årsmötena har intresset för att driva klubben framåt varit försvinnade liten. Någon måste vilja ta på sig ansvaret att ta någon av de högre positionerna inom inom de närmsta åren. Inge bra om det är samma personer år efter år som sitte rpå de högsta.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
PatrikGBG
Martin jag tror att de flesta är för "fega"
ta mig som exempel...när jag va reg. ombud så fixade jag massa träffar med mera, INGEN kom...samma sak varje gång...till slut tröttnar man, och jag tror ärligt talat att många av de "gamla" har tröttnat...
ta mig som exempel...när jag va reg. ombud så fixade jag massa träffar med mera, INGEN kom...samma sak varje gång...till slut tröttnar man, och jag tror ärligt talat att många av de "gamla" har tröttnat...
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
Mattias
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Chrille79+7 Oct 2005, 23:14:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 @ 7 Oct 2005, 23:14:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är sponsorena anonyma ??
Eller så är det så att det inte är nån utan bara på kommigt för att ni tycker det ska vara så. (Bara tänker fritt nu [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] ).
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197943"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Precis den tanken tänkte jag i början av denna tråden! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
Eller så är det så att det inte är nån utan bara på kommigt för att ni tycker det ska vara så. (Bara tänker fritt nu [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] ).
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197943"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Precis den tanken tänkte jag i början av denna tråden! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
-
TriXiE77
Kristian.. jo jo.. de e förbjudet att gå mot röd gubbe.. och du blir av med lappen om du cyklar berusad... hur många gör inte de?
Om jag tar grejjerna ur orginalförpackningen och säljer dem utan dem så räknas dem som "begagnade". Men de visste du säkert också.
Hondait.. jag har gett mitt förslag redan: ta tillbax beslutet och genomför en medlemsomröstning på medlemssian!
Mattias... så ända sättet att få något sagt i sverige så måste jag bli invald i regeringen också eller? uh?
Om jag tar grejjerna ur orginalförpackningen och säljer dem utan dem så räknas dem som "begagnade". Men de visste du säkert också.
Hondait.. jag har gett mitt förslag redan: ta tillbax beslutet och genomför en medlemsomröstning på medlemssian!
Mattias... så ända sättet att få något sagt i sverige så måste jag bli invald i regeringen också eller? uh?
073-9034221
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+7 Oct 2005, 23:18:22--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG @ 7 Oct 2005, 23:18:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ta mig som exempel...när jag va reg. ombud så fixade jag massa träffar med mera, INGEN kom...samma sak varje gång...till slut tröttnar man, och jag tror ärligt talat att många av de "gamla" har tröttnat...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197948"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är jävligt synd isf..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197948"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är jävligt synd isf..
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
PatrikGBG
jävligt synd ja!
men det är ju vad jag tror, absolut inte nåt jag vet...men snacket går ju som de brukar heta...!
men så brukar vi svenssons vara...om vi inte får bekräftat att vi ÄR bra så tror vi själva att vi är kassa!
många säger att de blitt för jobbigt i klubben med alla jävla Dallas intriger o jag e inte sen o hålla med....
docj tycke rjag det finns mkt mer kloka personer i klubben än nånsin!
men väger det upp idiotin man läser varje dag?
men det är ju vad jag tror, absolut inte nåt jag vet...men snacket går ju som de brukar heta...!
men så brukar vi svenssons vara...om vi inte får bekräftat att vi ÄR bra så tror vi själva att vi är kassa!
många säger att de blitt för jobbigt i klubben med alla jävla Dallas intriger o jag e inte sen o hålla med....
docj tycke rjag det finns mkt mer kloka personer i klubben än nånsin!
men väger det upp idiotin man läser varje dag?
Senast redigerad av PatrikGBG den 7 oktober 2005, 23:24, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
Mattias
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 23:19:43--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 23:19:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mattias... så ända sättet att få något sagt i sverige så måste jag bli invald i regeringen också eller? uh?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197951"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
I princip ja.
Men nu var det ju inte det det handlade om.
Men liknelsen är hyffsad.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197951"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
I princip ja.
Men nu var det ju inte det det handlade om.
Men liknelsen är hyffsad.
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 23:19:43--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 23:19:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->och du blir av med lappen om du cyklar berusad... hur många gör inte de?
inte för att vara sådan, men det blir du inte... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
att cykla full är helt lagligt...
det enda som händer är att om du vinglar väl bra hit o dit o cyklar mitt i vägen, så kommer farbror blå låsa in dig tills du nyktrat till och kan cykla på en rak linje. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... ed_cop.gif[/img]
inte för att vara sådan, men det blir du inte... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
att cykla full är helt lagligt...
det enda som händer är att om du vinglar väl bra hit o dit o cyklar mitt i vägen, så kommer farbror blå låsa in dig tills du nyktrat till och kan cykla på en rak linje. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... ed_cop.gif[/img]
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Suzuki Swift Sport -14
Suzuki Swift Sport -14
-
TriXiE77
Magnus_L.. att du inte har något som hellst vinstintresse när du säljer prylar.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Kristian.. därför skroten betalar för grejjer dom säljer också eller?
Magnus_L... här på klubben talar jag om.. läs resten av mina inlägg.. om jag har företag.. vem ska kontrollera om jag säljer genom företaget eller inte? här på klubben alltså... kan ju köra lika mycket svart.. och ingen här som vet om jag har företag eller ej..
Mattias... jag tycker alla som är medlemmar borde få säga sitt.. inte f-n ska man behöva vara medlem för att få göra sin röst hörd? isf borde alla sitta i styrelsen så de blir nån sorts rättvisa..... styrelsen är inte nått sorts högre väsen.. bara en förlänging och samlad koncentrerad del av klubben.. dom ska föra allas talan.. så ser jag inte att de är just nu.
Tycker styrelsen har gjort ett stort fel i att inte starta den här diskussionen först.. och sen tagit beslutet.. istället för att kolla folk åsikter och sen tagit beslutet. De hade varit bättre. Som jag ser de har styrelsen kört över klubbens medlemar.
Chrille... mycket bra sagt! jag kan tänka mig att de är en surbitch som sitter å gnäller en jäkla massa.. misstänker att de här kommer från skånemaffian.. sen är de många som bara hänger med för dom itne vågar annat.. hur många i styrelsen kan ärligt säga att dom vågar säga sin åsikt utan att vara rädd för att göra sig ovän med en eller flera andra? flera sitter där och tycker en massa annat.. så grymt dåligt!
Kristian.. därför skroten betalar för grejjer dom säljer också eller?
Magnus_L... här på klubben talar jag om.. läs resten av mina inlägg.. om jag har företag.. vem ska kontrollera om jag säljer genom företaget eller inte? här på klubben alltså... kan ju köra lika mycket svart.. och ingen här som vet om jag har företag eller ej..
Mattias... jag tycker alla som är medlemmar borde få säga sitt.. inte f-n ska man behöva vara medlem för att få göra sin röst hörd? isf borde alla sitta i styrelsen så de blir nån sorts rättvisa..... styrelsen är inte nått sorts högre väsen.. bara en förlänging och samlad koncentrerad del av klubben.. dom ska föra allas talan.. så ser jag inte att de är just nu.
Tycker styrelsen har gjort ett stort fel i att inte starta den här diskussionen först.. och sen tagit beslutet.. istället för att kolla folk åsikter och sen tagit beslutet. De hade varit bättre. Som jag ser de har styrelsen kört över klubbens medlemar.
Chrille... mycket bra sagt! jag kan tänka mig att de är en surbitch som sitter å gnäller en jäkla massa.. misstänker att de här kommer från skånemaffian.. sen är de många som bara hänger med för dom itne vågar annat.. hur många i styrelsen kan ärligt säga att dom vågar säga sin åsikt utan att vara rädd för att göra sig ovän med en eller flera andra? flera sitter där och tycker en massa annat.. så grymt dåligt!
073-9034221
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
öhh.. eller inte.. du kan bli av me lappen (jag tänker inte på berra, dibbe eller mickectr nu) bara du blir tagen på stan för fylla....
när ja å polaren va ute å söp på de glada 80-talet så blev polaren bötfäld för fylla på skateboard... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
när ja å polaren va ute å söp på de glada 80-talet så blev polaren bötfäld för fylla på skateboard... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
SMacke #364
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
... mycke offtopic nu... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Senast redigerad av Joakim Olsson den 7 oktober 2005, 23:34, redigerad totalt 1 gånger.
-
PatrikGBG
JA man blir av me lappen om man är fel ute me cykeln o har alkohol i blodet...dvs om snuten vill jävlas så får han!
Och Joakim e så jävla rätt i sin tanke
Och Joakim e så jävla rätt i sin tanke
Senast redigerad av PatrikGBG den 7 oktober 2005, 23:33, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
TriXiE77
<!--QuoteBegin-M Scotte+7 Oct 2005, 23:16:43--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 7 Oct 2005, 23:16:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Sam+7 Oct 2005, 21:41:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Sam @ 7 Oct 2005, 21:41:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Dani+7 Oct 2005, 21:37:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 7 Oct 2005, 21:37:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En fråga då!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197946"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
du snackar som klubben hänger på de här beslutet.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197946"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
du snackar som klubben hänger på de här beslutet.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
073-9034221
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Då gör vi så här. Nån hemside kunnig här inne tar och startar ett sälj forum på nån sida någonstans. Sen kan vi sälja alla våra prylar på det. Så problem solved!!
End, gå vidare....................
End, gå vidare....................
Gammal räv...
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Jag har inte funderat på detta speciellt mycket, men den första tanke som slår mig är:
Företagen lägger inte ut säljes-annonser på allt dom har i lager? Dom har en hemsida som man kan gå till om man är intresserad.
Varför kan inte "ebay-försäljarna" göra likadant?
Länk till hemsida i signaturen är ju tillåtet.
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Företagen lägger inte ut säljes-annonser på allt dom har i lager? Dom har en hemsida som man kan gå till om man är intresserad.
Varför kan inte "ebay-försäljarna" göra likadant?
Länk till hemsida i signaturen är ju tillåtet.
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 23:30:43--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 23:30:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kristian.. därför skroten betalar för grejjer dom säljer också eller?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197959"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
skroten är ett vinst drivande företag.. helt annat änn en privat person, samt att dom demonterar och säljer bil delar i helt annan omfattning änn alla här på forumet tillsammans, det är inte dej jag vill hoppa på jag kommer bara med rena fakta som finns tillgänglig för alla på <a href="http://www.skatteverket.se" target="_blank">http://www.skatteverket.se</a> och andra myndighets sidor
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197959"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
skroten är ett vinst drivande företag.. helt annat änn en privat person, samt att dom demonterar och säljer bil delar i helt annan omfattning änn alla här på forumet tillsammans, det är inte dej jag vill hoppa på jag kommer bara med rena fakta som finns tillgänglig för alla på <a href="http://www.skatteverket.se" target="_blank">http://www.skatteverket.se</a> och andra myndighets sidor
Senast redigerad av Kristian den 7 oktober 2005, 23:36, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.
-
MagnusL
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 23:30:43--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 23:30:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Magnus_L.. att du inte har något som hellst vinstintresse när du säljer prylar.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
1. I DITT exempel (med CD-spelaren) har jag inget vinstintresse enligt statens sätt att se på saken därför blir det ingen skatt. I mitt företag där jag säljer saker har jag självklart ett vinstintresse, varför skulle jag annars driva firma?
2. Om Du har företag är det fortfarande skattverket som kollar Dig, det har inte klubben ett skit med att göra.
1. I DITT exempel (med CD-spelaren) har jag inget vinstintresse enligt statens sätt att se på saken därför blir det ingen skatt. I mitt företag där jag säljer saker har jag självklart ett vinstintresse, varför skulle jag annars driva firma?
2. Om Du har företag är det fortfarande skattverket som kollar Dig, det har inte klubben ett skit med att göra.
2008 wrx sti
2008 wrx sti