Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Porsche boxster 04+ vs. s2000 04+
Detta är inte läckert?Bagarn skrev:Enda 911 jag verkligen skulle vilja ha är en 70-talare utan äckel-vingen, de formerna är riktigt sexiga..
Senast redigerad av Särås den 16 april 2008, 22:59, redigerad totalt 1 gånger.
mvh Jimmy Särås
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
Thank you Ayrton Senna!
Richard din lurendrejare!Richard skrev:Jag tycker att det utelämnas en viktig aspekt. Potential att utvecklas...
s2000 finns det en djungel med trim, styling och race prylar till för rimliga pengar, hur är det med porschen? Kan tänkas bli jävligt dyrt.
Hur lätt meckat är porsche jämför med S2000?
För min del oavsett hur mycket stålar jag kan lägga på inköpet av en bil, så kommer jag aldrig att nöja mig med att bara köra
och oavsett hur mycket cash jag har så vill jag alltid ha mycket bang for the buck.
/ Richard
Vad jag vet så levererar Porsche bilar med vagnbok från fabrik!
Som skulle fungera för Dina långsamma körstil!
mvh killen som nu för tiden kör en orginal Porsche som jag inte vet vad jag ska göra med för att bli snabbare, ändå bör den gå snabbare än alla Honda i Superstage!
(det handlar då inte om min f.d 993 4S)
Senast redigerad av Särås den 19 april 2008, 09:05, redigerad totalt 1 gånger.
mvh Jimmy Särås
Thank you Ayrton Senna!
Thank you Ayrton Senna!
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Det var som fan....
Att få vagnsbok på en orginalare är porrigt värre :thumbup:
Jag har alltid gillat 911 modellen, men har alltid saknat kunskapen om dessa, tyvärr så måste jag säga att anledningen till att man aldrig siktat in sig på en 911 är att det känns för mycket folka över konstruktionen, så i mina ögon har den varit för dyr i förhållande till vad man får.
Du får gärna tvinga med mig på en åktur för att övertyga mig
Var föresten uppe på K3 i Haninge och kollade in deras GT3 RS idag. :worthy:
P.s. Om du vill att din kärra skall gå snabbare än alla hondor, så kan jag alltid köra den en sväng i Superstage åt dig. Då borde bilen sätta nya rekord :boxing:
:hpcrock:
Mvh / Richard
Jag har alltid gillat 911 modellen, men har alltid saknat kunskapen om dessa, tyvärr så måste jag säga att anledningen till att man aldrig siktat in sig på en 911 är att det känns för mycket folka över konstruktionen, så i mina ögon har den varit för dyr i förhållande till vad man får.
P.s. Om du vill att din kärra skall gå snabbare än alla hondor, så kan jag alltid köra den en sväng i Superstage åt dig. Då borde bilen sätta nya rekord :boxing:
Mvh / Richard
Senast redigerad av Hammerin den 19 april 2008, 09:06, redigerad totalt 1 gånger.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Hej Jimmy,Särås skrev:mvh Jimmy Särås
*hoppas att man inte blir bannad här nu*
Välkommen tillbaka till HPC!
Det har varit tyst från dig ett längre tid, men kul att se att du lever och fortfarande skriver långa "noveller".
Skönt att läsa en välformulerad och saklig argument. :thumbup:
Mvh Benci_Hovanyi
Detta är inte läckert?Särås skrev:<!--quoteo(post=470513:date=15 Mar 2008, 16:38:38:name=Bagarn)--><div class='quotetop'>QUOTE(Bagarn @ 15 Mar 2008, 16:38:38) [snapback]470513[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Enda 911 jag verkligen skulle vilja ha är en 70-talare utan äckel-vingen, de formerna är riktigt sexiga..
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kilformad å korthjulbas mums
CRX en har de också
ett bra altenativ för oss me mindre plånböcker.
mVh
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Min stackare har en vagnbok, ända modifikation är utanpåligande strömbrytare!Richard skrev:Det var som fan....
P.s. Om du vill att din kärra skall gå snabbare än alla hondor, så kan jag alltid köra den en sväng i Superstage åt dig. Då borde bilen sätta nya rekord :boxing::hpcrock:
Mvh / Richard
Lite porrigt är det faktiskt om jag får säga det själv... :worthy:
Finns det nån som inte vart små sugen/tittat på en Porsche 911 nångång i livet?
Det är en av dom ultimata och mest legendariska sportbilar som rullat på planeten, än mer dom olika RS modellerna!
Men Richard jag lär Dig gärna allt jag kan om Porsche och jag tvingar Dig gärna att åka lite i min bil!
Som förrare och som passagerare kanske!
Men varnar Dig efter det så kommer Du lida av att ständigt fundera på hur Du ska göra för att köpa en!
Det var det som hände mig och jag blev helt köpt! :wallbash:
Ja K3 brukar ha lite roliga "Bubblor" stå på gården...
Dock så har jag så svårt för Porschar med vattenkylning, men börjar vänja mig med att Porsche lämnat sitt förflutna och bygger bilar med vatten i motorerna!
Vore kul att se om Du kunde ratta min bil snabbare än mig själv, har svårt att tro det men vet att Du har talang!
Så vi kanske skulle styra upp nånting en dag!
mvh
Hahaha!benci skrev:Hej Jimmy,
Välkommen tillbaka till HPC!
Det har varit tyst från dig ett längre tid, men kul att se att du lever och fortfarande skriver långa "noveller".![]()
Skönt att läsa en välformulerad och saklig argument. :thumbup:
Långasvar är en specialitet, att det sedan bara är en massa svamel kan jag inte rå för, men nånting vetigt kanske finns i texterna?
Vi får ta en fika i Stockholm nåndag min vän?
Jag har ju ingen Honda så det blir inte att man tittar in så ofta längre!
Men tittade in igår kväll, får se om man tittar in lite oftare ett tag igen...
Det är ju dags för en massa körning igen känns det som och då brukar det bli rätt intressanta diskusioner här...
Måste ju se så inte Scotte kör ifrån min tid jag körde med 993;an, då måste jag ner med 964;an ju!
CRX är en as grym bil och mycket prestanda för pengarna även om jag kan komma på alternativ som är bättre/snabbare!oscii skrev:Kilformad å korthjulbas mums
CRX en har de också
ett bra altenativ för oss me mindre plånböcker.![]()
mVh
Men sedan är det nånting specielt med Honda oxå! Vilket jag kan håla med om...
Personligen är VW Lupo GTi en bil jag väljer före en Civic VT eller CRX VT varje dag i veckan...
Men det är igentligen bara för att jag äskade min gamla Lupo GTi...
Men en Porsche 964 C2 får man för ganska lite pengar (190-300,000:-) och den bjuder på rätt rejält med prestanda med rätt modifikationer!
Enligt mig är det inte så mycket pengar om man ser det på att man garanterat får tillbaka varenda krona efter nått år, plus att har man modifierat bilen lite så får man oftastt tillbaka lite om inte allt man lagt på det med!
Ibland får man till och med lite mer än vad bilen kostat en totalt med försäkring osv... Få bilar som grejar den mattematiken...
Och dessutom vara snabba på banträffarna, dock tar det tid att lära sig köra bilarna snabbt enligt mig!
Svansmotor och bakhjulsdrift är ju lite bakvänt!
mvh Jimmy Särås
Senast redigerad av Särås den 19 april 2008, 09:07, redigerad totalt 1 gånger.
mvh Jimmy Särås
Thank you Ayrton Senna!
Thank you Ayrton Senna!
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
jo det är väl bästa argumentet för o köra porsche, i slutändan har det kostat väldigt lite gentemot konkurrenter!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Körde en Porsche Boxster S -01 idag, verkar helt klart vara en väldigt trevlig original vagn, trevligt ryt i motorn med, fast den är helt original.
Men mer provkörning kommer snart då farsan hämtar den på söndag, ska se om ja kan tjata till mig den så jag kan köra den på SS nån dag
MVH
Men mer provkörning kommer snart då farsan hämtar den på söndag, ska se om ja kan tjata till mig den så jag kan köra den på SS nån dag
MVH
http://www.fotoi.se
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Tackar allra ödmjukast, men du har gått och blivit en väldigt erfaren chaufför, så tror knappast att jag har så mycket att komma med längre :thumbup: definitivt inte i din egna bilar i allafall.
Som sagt tar gärna lite porsche diskusioner och provkörningar vid nästa tillfälle vi träffas, brukar bli roligt snackstund
Mvh / Richard
Som sagt tar gärna lite porsche diskusioner och provkörningar vid nästa tillfälle vi träffas, brukar bli roligt snackstund
Mvh / Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Särås>>Tackar för tipset, en liten bild på Porsche 964 C2

Na har fart å funfactor i min rex så räcker å bli över. men tackar för tipset
mVH
As long as the horses are running

Na har fart å funfactor i min rex så räcker å bli över. men tackar för tipset
mVH
As long as the horses are running
Senast redigerad av oscii den 19 april 2008, 09:58, redigerad totalt 1 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Har man köpt rätt modell av Porsche har man till och med fått tjäna lite på ägandet oxå...PatrikGBG skrev:jo det är väl bästa argumentet för o köra porsche, i slutändan har det kostat väldigt lite gentemot konkurrenter!
Erfaren men det hör väll ändå inte hit?Richard skrev:Tackar allra ödmjukast, men du har gått och blivit en väldigt erfaren chaufför, så tror knappast att jag har så mycket att komma med längre :thumbup: definitivt inte i din egna bilar i allafall.
Som sagt tar gärna lite porsche diskusioner och provkörningar vid nästa tillfälle vi träffas, brukar bli roligt snackstund![]()
Mvh / Richard
Jag vet att Du har talang och är en vass förare även Du...
MEn som Du säger i mina egna bilar kan det bli lite svårt...
Men vem vet, vi måste iaf prova!?
Då får vi styra upp lite Porsche åkning och snack nåndag min vän!
oscii: Jo säger inte att Din Honda var en dålig bil ger personer som letar efter en trevlig race bil med enormt bra värde och prestanda ett alternativ!
mvh Jimmy
mvh Jimmy Särås
Thank you Ayrton Senna!
Thank you Ayrton Senna!