Superrånet

För Topics som ej är motorrelaterade
Krister

Jo, som sagt, nån patrull som stod och såg när de flög iväg... hur mycket skada tror ni egentligen att deras lille ärtpuffra hade gjort... om han ens hade träffat? För jag läste för ett tag sedan att fler än 50% av poliserna flunkar sina skjuttest...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis

Nån patrull?Det stog 4 bilar nere vid korsningen och säkert några till uppe vid G4S huset.
Honda Civic EK4 -00

N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
superyll

Asså killar ni kan inte skriva skit om Polisen eller tycka att något olagligt är coolt för Farbror Polis här på forumet börjar LIPA!!..
Krister du är så torrrrrrrrrr slappna av fan ..

Det är klart att dem inte ska få komma undan med pengarna och att dem ska straffas..!!
Men om du ser rånet som ett rån är det ju 10 av 10 så proffsigt gjort,,
Det är nog vad vissa av killarna beundrar här och JAG...

Sen till er som skriver att vi inte tänker på dem som blivit rånade..
Nää faktiskt så går inte min första tanke till dem..

För att har du ett jobb med pengar ( mycket pengar ) så finns alltid den risken..
Det är som att köra bana men inte ah råd och kroka eller ha sönder bilen utan alltid räkna med att klara sig smärtfritt..

Och nu detta nedanför behöver du inte läsa Krister för då går du väll upp i taket..

Men här är ett utmärkt exempel på hur bra svensk polis är..
Men stängde alla dörrar åt snuten och rånade skiten helt o stört..

Men när dem går på stan eller stoppar någon som kör för fort så är dem helt plötsligt så jävla hårda..
SVENSK POLIS ÄR ETT SKÄMT !!
Yll Ramadani
ei9440
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

Skriver det igen, vad är det som var så jävla proffsigt med rånet om de flesta av dem åker fast inom en vecka????, hela iden med att råna tex en bank måste väl vara att komma undan eller?
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
PhR34k
Regionombud Gold
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Äre dem som åkt fast då? Jag menar de har ju varit revolving doors in till häket den senaste tiden. De har ju plockat in folk och skickat ut dem som ett horhus.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
pr0ny
Namn: Ronny P

Och sowhat, sitt på kåken i max 10år (visst, det va ett rån, men det va ett"snällt" rån) Uppför dig bra så kommer du ut mycket tidigare, du har tillgång till fin mat, solarium,utbildning, jobb. Hur mycket mer kan man begära, 6-7år senare kommer man ut, helt lagligt, och för dom få åren på dagis så har dom rätt så hög års lön =)

Jag är dock mycket mer för att det är så på fängelset än att köra som tex usa gör på dom flesta delstaterna.
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
superyll

ei9440 skrev:Skriver det igen, vad är det som var så jävla proffsigt med rånet om de flesta av dem åker fast inom en vecka????, hela iden med att råna tex en bank måste väl vara att komma undan eller?

För det första så vet dem inte att det är dem rätt 100% men även om det är dem..
dem har ju inte pengarna..
Så ja jag kan sitt inne i 5 år vilket kommer bli max och sen veta att jag aldrig behöver röra ett finger igen..

Eller så får jag jobba som en jude som jag gör nu betala skatt och moms och skit och få det knappt och gå runt..

Sen tycker jag det är väldigt Dåligt av vissa och kritisera hur mogna viss är här..
När men går in på Off Topic som ämnet är så behöver man inte vara 100% seriös alltid..
Men ska kunna skoja och ha lite åsikter..
Vill ni vara så torr så kan ni hänga på Projekt tråden eller något annat..
Yll Ramadani
Åberg
Namn: Mikael Åberg
Kontakt:

Orkar inte heller läsa igenom tråden men jag är kluven, själva rånet är ju väldigt väl utfört men att säga att rånarna är grymma för att ingen blev skadad är nog inte att tänka hela vägen.. Tycker att polisen ska ha en stor del av den kakan, för rånarna var ju enligt media tungt beväpnade med automatvapen och jag tror knappast att dom hade låtit bli att besvara eld om polisen börjat skjuta mot dom.

Det var allt jag hade att säga, tack för mig :P
Team222
HPC IRC CREW, SWEDEN
Kristian

Självklart är rånet intressant och spektakulärt. Finns säkert fler ord som passar bra in på hur det kan uppfattas men att tycka det är coolt och att dom ska få komma undan med pengarna är brottsromantisering och helt absurt i mina ögon
Kristian, Hondalös.
Användarvisningsbild
Nollåttan
Styrelsen Gold
Bil: UXY en ctr från -04
Namn: Gustavo Mastalli
Has thanked: 45 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Boys Polisen i sverige suger inte problemen är att dom har ingen makt, det jag menar med de är = hadde dom skjutit mot helikoptern och stopat den VILKA SKRIVERIER det hadde blivit. 1: Polis mannen/mannar skulle bli åtalade 2: Garanterde avstängda/sparkade. 3: Dom är bara mäniskor dom också behöver lönen. 4: Kul att jobba där så fort det hetar till så är det dom som åker på det efftersom Svenskt lag är ett SKÄMT. Bevis kolla det som hände i Göteborg för några år sen när dårar nästan demollerade avenyn!!! Bara i Sverige har Polisen så liten makt kolla USA vågan man käfta mot en Polis där?? Tror inte va :D
Charly

De lyckades mörda en kille som sparkade på bilar i göteborg för inte så länge sen, så han har lärt sig att inte käfta emot polisen.

Avenyn är en helt annan historia då det till viss del var polisens fel att det blev upplopp, de gav upploppsmakarna en anledning att vigla upp och börja sabba stan genom att låsa en en hel skola full med demonstranter.
Medlem 427
Användarvisningsbild
Nollåttan
Styrelsen Gold
Bil: UXY en ctr från -04
Namn: Gustavo Mastalli
Has thanked: 45 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Charly skrev:De lyckades mörda en kille som sparkade på bilar i göteborg för inte så länge sen, så han har lärt sig att inte käfta emot polisen.

Avenyn är en helt annan historia då det till viss del var polisens fel att det blev upplopp, de gav upploppsmakarna en anledning att vigla upp och börja sabba stan genom att låsa en en hel skola full med demonstranter.
Menar inte att Polisen inte gör fel, det jag menar är att här i bådde gott och ont så måste Polisen värkligen akta sig!!!

Avenyn i min mening var en demostration som blev rena kriget, inte så kul att stå där som Polis när gatosten regnade ner på dom. Polisen är Polisen säger dom något så får man lyda annars får man ta konnsekvensen OBS!!!!! menar inte att Polisen gör rätt alltid men lagen är lagen.
.Beck

Film är film. I verkligheten är en tjyv alltid bara en simpel tjyv. Gött att polisen börjar rulla upp det nu och att flera ser ut att åka dit. De kan gott ruttna bort de bästa åren av sina liv på anstalt.

Bra eller dåligt utfört rån? Min reflektion är att det är alldeles för stor profil på rånet. Vapen, hot och helikoptrar för böveln! Not good. Du har hela polissverige efter dig pådrivna av media och ilsken allmänhet! När polisen kastar in alla resurser visar de också resultat förr eller senare. Dessutom alldeles för många personer inblandade. Bara en tidsfråga innan någon gör ett misstag eller babblar för mycket på fyllan etc.
Bagarn

Nollåttan skrev:Boys Polisen i sverige suger inte problemen är att dom har ingen makt, det jag menar med de är = hadde dom skjutit mot helikoptern och stopat den VILKA SKRIVERIER det hadde blivit. 1: Polis mannen/mannar skulle bli åtalade 2: Garanterde avstängda/sparkade. 3: Dom är bara mäniskor dom också behöver lönen. 4: Kul att jobba där så fort det hetar till så är det dom som åker på det efftersom Svenskt lag är ett SKÄMT. Bevis kolla det som hände i Göteborg för några år sen när dårar nästan demollerade avenyn!!! Bara i Sverige har Polisen så liten makt kolla USA vågan man käfta mot en Polis där?? Tror inte va :D
Satt och snackade lite allmänt om sådant här med en arbetskollega från Ukraina, de har aningen annorlunda värderingar där...

Bara ämnet biljakter (som blir vanligare och vanligare här i UK) existerar knappt där. Om man väljer att sticka från polisen har man i princip gett dem cart blanche att stoppa dig hur de vill.
Detta öppnar givetvis en helt ny låda problem, men det har tydligen en verklig fördel att alla utom extremt busiga killar sällar sig i ledet ganska snabbt när farbror blå (eller grön tror jag de är där) vill snacka. Sparar en massa onödig tid 8)
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Krister

Bagarn: Det öppnar också för en hyffsad lättillgänglig korruption också då de bara kan påstå att du gjort något utan att du gjort det för att sedan pressa dig på "böter" för det. För vägrar du så sprakar det bara till på radion hos många andra polispatruller att du gjort något och då är det carte blanche på dig trots att du inte gjort något... och det är bara ett exempel av många av hur det går till i många av dessa östeuropeiska länder.

Kör:
Bagarn

Jepp, det är ett av de större problemen som hoppar upp ur den nyöppnade lådan..

Det intressanta är att det nästan är accepterat att det händer för att folk anser att alla håller sig i kragen bättre.

Kan se lite skumt ut när det går/har gått från öststats till väststatsmodellen. I Polen ser poliserna ut som att de skulle kunna dra in dig i en gränd och spöa upp dig utan att blinka, men de är faktiskt trevliga och hövliga och resonerar med folk. Stora skillnaden för dem är nog att folk står inte och käftar med dem utan lyssnar och lyder.

Jag och ett par kompisar satt på en uteservering i Warszawa och drack öl när ett asjobbigt fyllo började vilja snacka med oss. Eftersom vi inte kunde polska och han i princip endast kunde 'Mr New York, Mr Chicagotown and Mr Israel' på engelska (svenne, grek och karibiansk kille, gissa vem som var vem) så var det svårt att få bort honom. Funkade inte riktigt att ignorera eller att cafepersonalen hotade med att slänga ut honom. När polisen väl rullade fram ställde sig alla i givakt och gled snabbt och tyst undan från uteserveringen. Fyllot fick ett snack, böjde huvudet och gick hem.

Eftersom det inte är en kommuniststat längre så har poliserna inte heller galna befogenheter, det positiva är att folk kommer fortfarande ihåg hur det brukade vara och har grym respoekt för dem. Sen finns fortfarande många killar kvar från det gamla gardet så det blir tydligen 'återfall' då och då..
Det funkar i Polen, det var en otroligt vänlig stad som man kände sig säker i överallt (förutom när vi satt i en taxi med en koksad chaufför).
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

Magnus Bergström

Prelude -93 *Såld*
superyll

Bagarn:

Håller fullständigt med dig.. Man ska ha respekt för polisen som man har i många många andra länder i Europa..
Dem flesta av dem är ju till och med EU länder..

Jag själv har dålig respekt för svensk polis.
För att du kan stå käfta emot dem, men dem kan inte göra så mycket..

Varför tror ni dem gjorde detta "Super rånet" ..
Just i Sverige det är ingen tillfällighet..
Det går stora rykten om sveriges lagar och sveriges polis..
Folk satt och skojade om det när jag var på semester i sommars...
Åker dem här jävlarna fast å får dem ett antal års fängelse och bli släppta kanske till och med tidigare om dem "sköter sig"
I det jävla fängelset har dem det bättre än vad jag har det hemma..

Hade dem gjort det i Serbien där dem kom ifrån dem flesta som det verkar..
Så hade det varit andra puckar.. Och dem vet om det..!!

VI i Sverige måste skärpa våra lagar och ge polisen mer fria händer annars kommer detta bli vardag trooo mig..
Yll Ramadani
Krister

Bagarn: Nu drar du upp Polen som ändå är ett av de mer civiliserade länderna i öst där det jobbats på detta i några decennium nu. Prova med lite mindre nogräknade länder istället.

Superyll: Finns en tråd (eller om den försvann i nåt serverbyte) där detta diskuterades ganska flitigt och Smacke drog upp en diskussion han hade haft med nån kompiis som suttit inne... personen förklarade ganska bra att efter fängelsestraffet så skall man tillbaka in i samhället, det är grundidén med att sona för sitt brott, och vill du då bo granne med någon som suttit i ett svenskt fängelse och studerat eller vill du bo granne med någon som precis kommit ut ur ett serbiskt/rumäsnkt/ukrainskt/ryskt fängelse?

Jag vet ju vilken av dessa två som jag väljer... alla dagar i veckan.

Kör:
Charly

Dessutom så är många länder som har poliser med "fria händer" mer belastade av kriminalitet, se exv sydamerikas länder där poliser ofta har automatvapen och inte drar sig för att använda dessa, dessa länder har sjukt hög korruption, ingen respekt för poliser och det dör civila varje dag etc etc.

Mer våld löser inte några som helst problem, det har visat sig hur många gånger som helst i historien.
Senast redigerad av Charly den 14 oktober 2009, 09:50, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
Bagarn

Krister skrev:Bagarn: Nu drar du upp Polen som ändå är ett av de mer civiliserade länderna i öst där det jobbats på detta i några decennium nu. Prova med lite mindre nogräknade länder istället.
Jepp, därför jag har tagit upp både Ukraina och Polen, för att visa hela spektrumet och måla en så nyanserad och rättvis bild som möjligt :)

Säger egentligen inte att ett eller annat sätt fungerar, och korruption blir definitivt ett problem så fort någon har för mcket makt och någon annan har pengar.
Man färgas ju också så klart av vad man är van vid, min Ukrainska vän är helt ok med deras stil och tycker att engelska poliser borde dra in småbuset i gränder och spöa upp dem lite då och då. Tyvärr funkar inte riktigt den mentaliteten i ett land där man är van vid en annan stil, det ger ett polishat utan respekt.

Magnus Bergström

Prelude -93 *Såld*
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Charly skrev:De lyckades mörda en kille som sparkade på bilar i göteborg för inte så länge sen, så han har lärt sig att inte käfta emot polisen.
Som också råkade vara pojkvän till en fd medlem här.
Men det där är en helt annan historia och bör nog diskuteras i en egen tråd i sådana fall.
Благодаря мутра!
Charly

Bra att du tar det ur kontext så det ser ut som jag anser att det var rätt av polisen :(

Vad jag förstod så var han inte guds lilla ängel, men det är få, om ens någon som förtjänar ett sådant ingripande...
Medlem 427
101crx
Namn: Jimmie thungren

Micke 16v skrev:Ja tror dom skall beställa en varsin 260hk JUN b16 maskin för 175 kakor.
ja vafan det kostar att ligga på top..haha..

rolig tråd
Jimmie thungren
Charly

Den här mannen var ännu smidigare

<a href="http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6086399.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6086399.ab</a>

inga skadade, skrämda, inte någonting...
klart mer professionell med enklare medel.

Därmed inte sagt att jag tycker att det var rätt.
Medlem 427
Elvis_EG2
Namn: Elvis

att det ska va "så enkelt"
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2