Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Samtal med Rosenholtz idag...
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
mummel mummel..... då får de bli lite klipp å klistra då....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har varit och provkört nya civic. En bil som vi i min familj tänkte kunda passa utmärkt till Sussi som pendlarbil. Bilen är inovativ i sin design och faktiskt snygg! En eller två dieselalternativ var utlovade.
Nu var det snömodd och med dubbfroa v-däck kan man inte anse att provkörningen gav något gällande bilens egenskaper på kurvig väg med torr asfalt en sommardag. Man allt komunicerade väldigt fint. Baksätet kan fällas på två sätt (rygg eller sittdyna) och bagaget är förhållandevis stort.
Jag blev jättekåt på bilen och kan tänka mig att en sån får det bli.
Det finns dock en del stora aber:
För att lyckas med designen alternativt få vridstyvhet i karossen, så har man låtit dörren bak släppa c-stolpen i sin skärning. Vilket resulterar i att man får en ganska liten bakdörr och att man tenderar att slå i huvet varje gång man går in. Tvärt om mot nya Golfen som har en fyrkantig bakdörr. Kanske mindre snyggt men defenitivt mer praktiskt.
Då vi har tvillingar har vi oxå två barnstorlar. För att sätta in barnstolen bak så tvingas man skjuta fram framstolen en del, samt fälla ryggstödet framåt. Framstolen blir då inte speciellt skön att sitta i thumbs down men det spelar ju ingen roll då vi skall sättta en barnstol där oxå......tror vi. Men Honda kan inte koppla ur airbags !
Ett F1 märke som inte kan koppla ur en airbag....det finns ju fan inte.
Frågade sedan om dieselmodellens lanseringsdatum - "det lönar sig inte att åka diesel" svarade hondaförsäljaren. Nej men det var inte det jag frågade efter. När kommer dieseln? "Det vet vi inte just nu men bensinarna är ju trevliga". När kommer dieseln? "hur mycket kör ni på ett år" Ja kanske 3000 mil. "tveksamt".
Vi betalar 6.50 för dieseln så redan där är det avgjort.
Det var alltså tveksamt om och när en diesellansering i Sverige skulle vara aktuellt. Men säg det då!!
Det man inte har att sälja-skall du inte hellre köpa.
En jätte cool bil, men av oss får Rosenholz och Honda thumbs down
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har varit och provkört nya civic. En bil som vi i min familj tänkte kunda passa utmärkt till Sussi som pendlarbil. Bilen är inovativ i sin design och faktiskt snygg! En eller två dieselalternativ var utlovade.
Nu var det snömodd och med dubbfroa v-däck kan man inte anse att provkörningen gav något gällande bilens egenskaper på kurvig väg med torr asfalt en sommardag. Man allt komunicerade väldigt fint. Baksätet kan fällas på två sätt (rygg eller sittdyna) och bagaget är förhållandevis stort.
Jag blev jättekåt på bilen och kan tänka mig att en sån får det bli.
Det finns dock en del stora aber:
För att lyckas med designen alternativt få vridstyvhet i karossen, så har man låtit dörren bak släppa c-stolpen i sin skärning. Vilket resulterar i att man får en ganska liten bakdörr och att man tenderar att slå i huvet varje gång man går in. Tvärt om mot nya Golfen som har en fyrkantig bakdörr. Kanske mindre snyggt men defenitivt mer praktiskt.
Då vi har tvillingar har vi oxå två barnstorlar. För att sätta in barnstolen bak så tvingas man skjuta fram framstolen en del, samt fälla ryggstödet framåt. Framstolen blir då inte speciellt skön att sitta i thumbs down men det spelar ju ingen roll då vi skall sättta en barnstol där oxå......tror vi. Men Honda kan inte koppla ur airbags !
Ett F1 märke som inte kan koppla ur en airbag....det finns ju fan inte.
Frågade sedan om dieselmodellens lanseringsdatum - "det lönar sig inte att åka diesel" svarade hondaförsäljaren. Nej men det var inte det jag frågade efter. När kommer dieseln? "Det vet vi inte just nu men bensinarna är ju trevliga". När kommer dieseln? "hur mycket kör ni på ett år" Ja kanske 3000 mil. "tveksamt".
Vi betalar 6.50 för dieseln så redan där är det avgjort.
Det var alltså tveksamt om och när en diesellansering i Sverige skulle vara aktuellt. Men säg det då!!
Det man inte har att sälja-skall du inte hellre köpa.
En jätte cool bil, men av oss får Rosenholz och Honda thumbs down
SMacke #364
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
Låter som Jazz mer skulle va en bil för dom? Rakare dörr så vitt jag vet.
Varför ens titta på en bil som man redan innan kan konstatera de med dörren? uh?
Dizza en en firma för säljaren inte rakt uppåner kläcker ur sig att diseln kanske inte kommer till sverige...... uh?
Känns lite som att åka å provköra en subbaru och dizza subarförsäljaren för att bilen har en boxermotor. doh....
Måste kännas bra om de är den här nivån på de negativa för rosenholtz. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
PS.. varför ens titta på ett annat märke när man bestämt sig redan innan för att köpa golf disel? lika lätt för som hondafrälsta att vara objektiva [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] DS
Varför ens titta på en bil som man redan innan kan konstatera de med dörren? uh?
Dizza en en firma för säljaren inte rakt uppåner kläcker ur sig att diseln kanske inte kommer till sverige...... uh?
Känns lite som att åka å provköra en subbaru och dizza subarförsäljaren för att bilen har en boxermotor. doh....
Måste kännas bra om de är den här nivån på de negativa för rosenholtz. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
PS.. varför ens titta på ett annat märke när man bestämt sig redan innan för att köpa golf disel? lika lätt för som hondafrälsta att vara objektiva [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] DS
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
<!--QuoteBegin-andno+12 Feb 2006, 01:04:21--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 12 Feb 2006, 01:04:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->För att använda det här forumet så måste du logga in. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/mad.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=242920"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Trodde att alla hade konto på "rejsa.nu". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Och ni som inte har det än men är roade av djupdykning i tekniska formler
och avancerade förklaringar/bortförklaringar på hur saker bör fungera,
se till att skaffa en inloggning.
Det känns som att gå in på en motor-bibliotek, allt avhandlas där.
Kul som omväxling till vår lilla gemensap här på hpc. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=242920"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Trodde att alla hade konto på "rejsa.nu". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Och ni som inte har det än men är roade av djupdykning i tekniska formler
och avancerade förklaringar/bortförklaringar på hur saker bör fungera,
se till att skaffa en inloggning.
Det känns som att gå in på en motor-bibliotek, allt avhandlas där.
Kul som omväxling till vår lilla gemensap här på hpc. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Mvh Benci_Hovanyi
-
TriXiE77
Benci.. kan inte du redogöra för de intressanta istället. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
073-9034221
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Jag brukar vara inne och läsa på Rejsa, men tycker att tyngpunkten ligger alldeles för hårt på europeiska märken. Efter ett tag tröttnar man när hela skaror hyllar en 318Is och Mini cooper, men knappt rör en betydligt mer överlägsen bil som Honda i samma prisklass.
De tillför inte väldigt mycket längre till min kunskap. Det som skriovs där kan man själv slå upp.
De tillför inte väldigt mycket längre till min kunskap. Det som skriovs där kan man själv slå upp.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Jag får väl säga att om jag frågar en säljare om diesel-alternativet vill jag inte höra att det är skit, jag vill få information om dieseln.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
-
TriXiE77
point taken.. men inte går jag ut och sågar firman....
073-9034221

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Men faktum kvarstår att Honda vägrar att koppla ur airbagen på passagerarsätet. Det har tydligen gått ut direktiv om det från ledningshåll (vet inte om det är generalagenten eller Honda i Japan som gått ut med det.
Fast bara för att en auktoriserad Hondaverkstad inte får göra ingreppet så kan man ju lämna in bilen till någon annan verkstad och få det gjort. Anledningen till att Honda inte vill kopppla ur airbagen är för att den är en vital del av bilens säkerhetssystem och sådana delar ska man inte modifiera tycker dom.
Om jag får någon knodd så kommer jag givetvis att fixa bort luftkudden så att man kan ha en barnstol fram, för att sälja sin CTR för den sakens skull känns väldigt onödigt.
*Edit stavfel
Fast bara för att en auktoriserad Hondaverkstad inte får göra ingreppet så kan man ju lämna in bilen till någon annan verkstad och få det gjort. Anledningen till att Honda inte vill kopppla ur airbagen är för att den är en vital del av bilens säkerhetssystem och sådana delar ska man inte modifiera tycker dom.
Om jag får någon knodd så kommer jag givetvis att fixa bort luftkudden så att man kan ha en barnstol fram, för att sälja sin CTR för den sakens skull känns väldigt onödigt.
*Edit stavfel
Senast redigerad av Steffo den 13 februari 2006, 10:40, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
<!--QuoteBegin-TriXiE77+24 Jan 2006, 14:40:21--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 24 Jan 2006, 14:40:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->om scottish är våran sektledare.. så måste christer vara vår allsmäktige gud fader! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
tummen upp.. som vanligt!!!!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=234701"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
AMEN!!!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
/Jimmy Särås
tummen upp.. som vanligt!!!!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=234701"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
AMEN!!!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
/Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
Thank you Ayrton Senna!
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Steffo+13 Feb 2006, 10:41:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 13 Feb 2006, 10:41:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men faktum kvarstår att Honda vägrar att koppla ur airbagen på passagerarsätet. Det har tydligen gått ut direktiv om det från ledningshåll (vet inte om det är generalagenten eller Honda i Japan som gått ut med det.
*Edit stavfel
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=243374"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Du kan alltid få den bortplockad helt. Det gör Åf till kunder, men det kostar så klart en bra slant.
Dessutom, vem i hela världen skulle vilja ha airbagen kvar, men urkopplad om man ska ha bakåtvänd stol? Är människor inte mer rädda om sina barn? Undrar hur de hade reagerat om jag hade kommit fram till dem och lagt en säkrad handgranat i deras barnvagn men påtalat tydligt att säkringen faktiskt sitter i. Det är samma sak enligt mig, eftersom det är exakt samma sprängkraft i båda.
*Edit stavfel
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=243374"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Du kan alltid få den bortplockad helt. Det gör Åf till kunder, men det kostar så klart en bra slant.
Dessutom, vem i hela världen skulle vilja ha airbagen kvar, men urkopplad om man ska ha bakåtvänd stol? Är människor inte mer rädda om sina barn? Undrar hur de hade reagerat om jag hade kommit fram till dem och lagt en säkrad handgranat i deras barnvagn men påtalat tydligt att säkringen faktiskt sitter i. Det är samma sak enligt mig, eftersom det är exakt samma sprängkraft i båda.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Kontakt:
Måste hålla med Scotte, jag har kopplat ur många airbags på SAAB men fan det känns inte säkert när man lämnar ifrån sig bilen, det enda man gör är att sätta dit ett motstånd i konakten på SAAB.
Jag hade hellre haft barnstol i baksätet.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
<!--QuoteBegin-Dani+14 Feb 2006, 12:25:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 14 Feb 2006, 12:25:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Måste hålla med Scotte, jag har kopplat ur många airbags på SAAB men fan det känns inte säkert när man lämnar ifrån sig bilen, det enda man gör är att sätta dit ett motstånd i konakten på SAAB.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=243909"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tyvärr så är det inte så lätt att ha en barnstol i baksätet på en CTR om man inte är ormmänniska.
Man får väl se hur man gör den dagen det kan bli aktuellt att fundera djupare på detta. Jag håller givetvis med om att det bästa vore att plocka bort den helt och hållet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=243909"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tyvärr så är det inte så lätt att ha en barnstol i baksätet på en CTR om man inte är ormmänniska.
Man får väl se hur man gör den dagen det kan bli aktuellt att fundera djupare på detta. Jag håller givetvis med om att det bästa vore att plocka bort den helt och hållet.
Stockholm
Säkraste stället att sätta en barnstol är i mitten i baksätet enligt tester... barnet sitter då mitt i bilen och påverkas inte av eventuella krockkuddar och dylikt... däremot är det inte så skoj som förälder att inte ha någon som helst uppsikt över barnet... och i en CTR så blir det svårt det med.
Själv skulle jag aldrig våga ha kvar en krockkudde där barnet sitter "fel"vänt...
Själv skulle jag aldrig våga ha kvar en krockkudde där barnet sitter "fel"vänt...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
<!--QuoteBegin-Dani+14 Feb 2006, 12:25:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 14 Feb 2006, 12:25:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Måste hålla med Scotte, jag har kopplat ur många airbags på SAAB men fan det känns inte säkert när man lämnar ifrån sig bilen, det enda man gör är att sätta dit ett motstånd i konakten på SAAB.
farsan har ju på sin citroën c5 så att man bara sticker in nyckeln i ett hål under ratten nånstans. När man sen vrider om så piper det till och passanger airbag deactivated kommer upp på displayen. det känns verkligen inte säkert
farsan har ju på sin citroën c5 så att man bara sticker in nyckeln i ett hål under ratten nånstans. När man sen vrider om så piper det till och passanger airbag deactivated kommer upp på displayen. det känns verkligen inte säkert
[b]Medlem #1535[/b]
Som scotte skrev, det är samma sprängkraft i en airbag som i en handgranat... vafan, kriminella gör ju inbrott i bilar och snor airbags för att kunna använda vid spräng-jobb...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
Skulle aldrig montera ett barn i framsätet i en bil som har krutet och airbagen kvar i brädan!
ALDRIG!
Jobbat med bilar i 10 år och kan bara avråda!
Vad händer vid en frontal krock och kablaget som man "stängt" av eller "koplat loss" får kontakt med chassie?
Det har hänt och kommer hända igen att airbagen löser ut!
Mins ett fall där det lyckligtvis inte satt nån på passagerar sidan och bilen faktiskt inte änns rörde sig där airbagen löstes ut på just passagerar sidan!
Notera bilen krockades inte och nyckeln till airbagen var "avstängd" som det heter!
Tydeligen hade det kommit en impuls på "nåt" sätt fram till airbagen!
Hur?
Teorien säger att det blev på grund av att bilen stod hos en bilhandlare och bilen hade dragit ur strömen, handlaren hade helt sonika monterat på en laddare och slagit på, just då exploderar airbagen!
Sjukt men sånt kan hända, jag litar inte på airbags!
Litar inte på kontakter och litar inte på krut!
Det gör iaf så jag skulle tänka många gånger mer än 10000 innen jag änns funderade på att montera ett barn i fram i huvudtaget!
[PUNK]
Nu tycker jag att vi återgår till guda förklarningen av Rosenholtz!
/Jimmy Särås
ALDRIG!
Jobbat med bilar i 10 år och kan bara avråda!
Vad händer vid en frontal krock och kablaget som man "stängt" av eller "koplat loss" får kontakt med chassie?
Det har hänt och kommer hända igen att airbagen löser ut!
Mins ett fall där det lyckligtvis inte satt nån på passagerar sidan och bilen faktiskt inte änns rörde sig där airbagen löstes ut på just passagerar sidan!
Notera bilen krockades inte och nyckeln till airbagen var "avstängd" som det heter!
Tydeligen hade det kommit en impuls på "nåt" sätt fram till airbagen!
Hur?
Teorien säger att det blev på grund av att bilen stod hos en bilhandlare och bilen hade dragit ur strömen, handlaren hade helt sonika monterat på en laddare och slagit på, just då exploderar airbagen!
Sjukt men sånt kan hända, jag litar inte på airbags!
Litar inte på kontakter och litar inte på krut!
Det gör iaf så jag skulle tänka många gånger mer än 10000 innen jag änns funderade på att montera ett barn i fram i huvudtaget!
[PUNK]
Nu tycker jag att vi återgår till guda förklarningen av Rosenholtz!
/Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås
Thank you Ayrton Senna!
Thank you Ayrton Senna!
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Jaha, då ringde dörrklockan för 2 min sen, expresspaket till martin... (Ja, på en lördag kl9.10)
Rosenholtz rockar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... worthy.gif[/img]
Rosenholtz rockar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... worthy.gif[/img]
Senast redigerad av Martin_M den 18 mars 2006, 09:21, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
- *PAPPOUS*
- Bil: Civic EK20
- Namn: Christian Kutsudakis
Jag får väl bara hålla med alla andra i denna tråd.Hade min bil inne i veckan för service och lite annat och det ända jag kan ge dom är [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Sen att Christer gav mig komplimanger för min bil kanske är en bidragande faktor [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Sen att Christer gav mig komplimanger för min bil kanske är en bidragande faktor [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
jag har pmat lite med christer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] han är duuunder [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] vi borde ge Rosenholtz och han nån form av honormembership [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
Jag har servat min bil 2 gånger på Rosenholtz.
Tummen upp båda gånger [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Tummen upp båda gånger [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
<!--QuoteBegin-pr0ny+18 Mar 2006, 09:23:31--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny 4 18 Mar 2006, 09:23:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har pmat lite med christer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] han är duuunder [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] vi borde ge Rosenholtz och han nån form av honormembership [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258038"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vi kan ju bjuda honnom på en heldag på Emmaboda. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Det skulle han säkert upskatta. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Nån glider å hämtar han vid dörren. Med kaffet i mugghållaren å så bär det av. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258038"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vi kan ju bjuda honnom på en heldag på Emmaboda. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Det skulle han säkert upskatta. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Nån glider å hämtar han vid dörren. Med kaffet i mugghållaren å så bär det av. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
-
TriXiE77
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/band.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/toot.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/toot.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/toot.gif[/img]
Rosenholtz!!! oooh oh oh oh Rosenholtz!
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... cheers.gif[/img]
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/band.gif[/img]
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
Rosenholtz!!! oooh oh oh oh Rosenholtz!
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... cheers.gif[/img]
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/band.gif[/img]
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
073-9034221
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
<!--QuoteBegin-Little Elk+18 Mar 2006, 12:01:16--><div class='quotetop'>QUOTE(Little Elk 4 18 Mar 2006, 12:01:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-pr0ny+18 Mar 2006, 09:23:31--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny 4 18 Mar 2006, 09:23:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har pmat lite med christer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] han är duuunder [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] vi borde ge Rosenholtz och han nån form av honormembership [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258117"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Då skulle man ju kunna passa på att låta honom åka i flera olika bilar, tex S2k till norrköping, CTR till Västervik och sen del sol till Emmaboda, och på hemvägen kanske lite Accord och legend mfl. Haha, fan vilken dag han skulle få! Träffa massa konstigt men trevligt Hondafolk! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Jag tycker att vi på något sätt kan visa vår uppskattning för honom, det verkar rätt schyst med att dra med honom till nån bilträff ialfall.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258117"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Då skulle man ju kunna passa på att låta honom åka i flera olika bilar, tex S2k till norrköping, CTR till Västervik och sen del sol till Emmaboda, och på hemvägen kanske lite Accord och legend mfl. Haha, fan vilken dag han skulle få! Träffa massa konstigt men trevligt Hondafolk! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Jag tycker att vi på något sätt kan visa vår uppskattning för honom, det verkar rätt schyst med att dra med honom till nån bilträff ialfall.
<!--QuoteBegin-malkolm666+18 Mar 2006, 14:35:22--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 4 18 Mar 2006, 14:35:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Då skulle man ju kunna passa på att låta honom åka i flera olika bilar, tex S2k till norrköping, CTR till Västervik och sen del sol till Emmaboda, och på hemvägen kanske lite Accord och legend mfl. Haha, fan vilken dag han skulle få! Träffa massa konstigt men trevligt Hondafolk! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258174"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
öh du tror inte han har kört alla dom bilarna själv ? har man varit Honda ÅF sen 80 så har man hunnit köra de mesta
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258174"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
öh du tror inte han har kört alla dom bilarna själv ? har man varit Honda ÅF sen 80 så har man hunnit köra de mesta
Kristian, Hondalös.
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Självklart har han kört dem. Men vad ska vi göra annars? Låta han åka Volvo 240 i 45mil? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<!--QuoteBegin-Little Elk+18 Mar 2006, 13:01:16--><div class='quotetop'>QUOTE(Little Elk 4 18 Mar 2006, 13:01:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-pr0ny+18 Mar 2006, 09:23:31--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny 4 18 Mar 2006, 09:23:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har pmat lite med christer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] han är duuunder [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] vi borde ge Rosenholtz och han nån form av honormembership [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Jag kanske skulle hämta honom? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
/
Jag kanske skulle hämta honom? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
/
mvh Jimmy Särås
Thank you Ayrton Senna!
Thank you Ayrton Senna!
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
<!--QuoteBegin-stiivN+18 Mar 2006, 16:15:04--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 18 Mar 2006, 16:15:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Varför inte bjuda honom till Mantorp ?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258215"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Va ju det jag mena men e helt knäpp i kolan idag [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258215"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Va ju det jag mena men e helt knäpp i kolan idag [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Ordförande