Tack Fredrik jag tror det med, den är så sjukt smidig att köra att t.o.m min fru som kört Yaris tyckte att den kändes som en personbil att köra och inte alls som en SUV. Jag jämförde denna mot beggade och jag som inte vill ha mer än 2 år gammal bil tyckte inte det var lönt att köpa en beg faktiskt. Dels är skatten högre på den "gamla" 2.2 dieseln och dels står de sig så sjukt bra som du säger så det skiljde bara ca 40K mellan en beggad som gått 5K mil och över och den som vi till slut köpte.Welen XLR8 Performance skrev:Jag tror du kommer va kanon nöjd Dani.. Lite dyra i inköp men står sig bra i värde så man får igen mycket när man säljer tillskillnad från många andra märken så ekonomin brukar bli så bra det går i princip i alal fall. Nästa bil vi köper kommer bli nått likande som också är 1-2 år gammal så största tappet är gjort.
Det svider lite att lägga såna summor på en ny bil men frugan är såld och det är det viktigaste, att hon och lillen åker säkert och trivs i bilen. Andrahandsvärde och kvalitet gör ju naturligtvis att känns mkt bättre, hade ju aldrig lagt de pengarna på en ny Tysk bil t.ex (inte för att man hade fått en Tysk SUV för under 300K med den utrustningen men ni hajar) så jag tror vi kommer bli nöjda i slutändan. Det är ingen bil vi kommer byta efter 2-3 år heller utan den får hänga med lääääänge sålänge inte vi "måste" byta bil. Kommer säkert få ett måndagsex nu bara för man låter så positiv
Vi hämtar upp den 5.e Mars, hatar att vänta