Japanska bilar bäst!
<a href="http://www.n24.se/dynamiskt/bilar/did_12004332.asp" target="_blank">http://www.n24.se/dynamiskt/bilar/did_12004332.asp</a>
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Hälften av dom är dessutom Hondor, om man räknar in Acuran...
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Jag är mest förvånad att Mercury kom med på listan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
/Mattias Hedlin
Civic -06
Civic -06
Europeiska bilar hamnade alltså på 3:e plats...
Att japanska bilar är bra vet väl dem flesta?
Morsans nissan micra -92 köpte hon ny och sålde den 2002, den hade då gått 19500 mil. Enda utöver service som behövde fixas var byte av avgassystem (slitdetalj) samt en strålkastarinsats. Praktexempel på problemfri bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Att japanska bilar är bra vet väl dem flesta?
Morsans nissan micra -92 köpte hon ny och sålde den 2002, den hade då gått 19500 mil. Enda utöver service som behövde fixas var byte av avgassystem (slitdetalj) samt en strålkastarinsats. Praktexempel på problemfri bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
-
Andreas Lundgren
- Bil: Honda TSX
- Namn: Andreas Lundgren
intressant läsning
Senast redigerad av Andreas Lundgren den 5 mars 2006, 19:27, redigerad totalt 1 gånger.
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
Även intressant med diverse bortförklaringar på N24, speciellt svensken som bor i usa... som skriver att det inte finns mycket jappsar från 71 kvar, jämfört med jänkare.
Kan det ha att göra med antalet jappsar som såldes i förhållande till jänkare... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Kan det ha att göra med antalet jappsar som såldes i förhållande till jänkare... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Medlem 427
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Sådana här bortförklaringar brukar komma när tåget redan gått. Japanerna tar av marknadsandelarna varje dag från eeuropeiska och amerikanska märken. Skönt att man insåg Hondas förträfflighet innan man blev "tvungen" att välja japanskt när det inte finns något annat att välja mellan om 20 år.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Det bästa med consumer report är att det är ägarbaserade uppgifter istället för fabricerade uppgifter som tex BMW kör med i sina reklamer, tänker på:
"störst ökning bland tjänstebilar" "Nöjdaste ägarna" etc.
Tro fan att man inte vågar att vara annat än nöjd om någon frågar dig när du betalt 400 000kr för en bil som har en konkurrent med japanskt märke för nästan halva summan. Ingen har så liten självbevarelsedrift at dem erkänner att de blev blåsta på en lågbudgetprodukt när de betalade dem summorna.
Cayenne är ett sort misstag för Porsche, vilket syns tydligt i statistiken över fel på nya bilar, jisses kunde verkligen porsche göra en produkt behäftad med så mycket fel att till och med deras kunder som vanligtvis är de sista att erkänna en felaktig produkt med porscheemblem på? Jag tror att problemet ligger i att Cayenne inte vänder sig till de märkestrogna Porscheförarna som fortfarande hävdar att svansmotor är vägen att gå, utan kunder som köpt bilen på andra premisser. Dessa är nog mindre lojala än deras "urkunder".
Tro fan att man inte vågar att vara annat än nöjd om någon frågar dig när du betalt 400 000kr för en bil som har en konkurrent med japanskt märke för nästan halva summan. Ingen har så liten självbevarelsedrift at dem erkänner att de blev blåsta på en lågbudgetprodukt när de betalade dem summorna.
Cayenne är ett sort misstag för Porsche, vilket syns tydligt i statistiken över fel på nya bilar, jisses kunde verkligen porsche göra en produkt behäftad med så mycket fel att till och med deras kunder som vanligtvis är de sista att erkänna en felaktig produkt med porscheemblem på? Jag tror att problemet ligger i att Cayenne inte vänder sig till de märkestrogna Porscheförarna som fortfarande hävdar att svansmotor är vägen att gå, utan kunder som köpt bilen på andra premisser. Dessa är nog mindre lojala än deras "urkunder".
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
<!--QuoteBegin-M Scotte+5 Mar 2006, 01:27:59--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 5 Mar 2006, 01:27:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det bästa med consumer report är att det är ägarbaserade uppgifter istället för fabricerade uppgifter som tex BMW kör med i sina reklamer, tänker på:
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=252486"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
haha, jag vet precis vad du menar, jag och datell var på julfest för snart ett och ett halvt år sen då vi kom i på bilar med en person.
Berusad som man är så blir diskussisionen ganska upphetsad och vi munhöggs lite med en person som älskade bmw och ferarri etc.
Han sa att han tyckte det var trist att de japanska bilarna var så förbannat fula bl.a osv.
Sen skulle han berätta om sin älskling... en splitter ny 530D (som jag förresten tycker är skitful) som han var såå nöjd med. Bara växellådan som rykt en gång, kostade 18 papp att byta.
Jag och datell var tvungna att gå ett par hundra meter bort och sen skrattade vi så vi grät... Det var preciiis som man hade skämtat om, bmw-ägaren som är skitnöjd trots idiotiska fel.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=252486"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
haha, jag vet precis vad du menar, jag och datell var på julfest för snart ett och ett halvt år sen då vi kom i på bilar med en person.
Berusad som man är så blir diskussisionen ganska upphetsad och vi munhöggs lite med en person som älskade bmw och ferarri etc.
Han sa att han tyckte det var trist att de japanska bilarna var så förbannat fula bl.a osv.
Sen skulle han berätta om sin älskling... en splitter ny 530D (som jag förresten tycker är skitful) som han var såå nöjd med. Bara växellådan som rykt en gång, kostade 18 papp att byta.
Jag och datell var tvungna att gå ett par hundra meter bort och sen skrattade vi så vi grät... Det var preciiis som man hade skämtat om, bmw-ägaren som är skitnöjd trots idiotiska fel.
Medlem 427