Brembo ok i 15tums fälg
-
olsson_richard
Tjenna!
..jag letar efter ett par ok som ska passa min 282mm x 25 mm skivan. Kittet är tänkt att det ska passa i en 15 tums fälg till slut. Hittade ett par brembook som är anpassade för en skiva i intervallet 280 - 315mm x 28mm. Tror ni att detta skulle funka? Oket sitter vanligtvis på en Seat Leon Cupra R med 305 x 28 mm skiva. Jag vet inte hur tajt det brukar va mellan ok å fälg vid Preludeok-konverteringarna. Snackar vi 2-3 mm..
/Richard
..jag letar efter ett par ok som ska passa min 282mm x 25 mm skivan. Kittet är tänkt att det ska passa i en 15 tums fälg till slut. Hittade ett par brembook som är anpassade för en skiva i intervallet 280 - 315mm x 28mm. Tror ni att detta skulle funka? Oket sitter vanligtvis på en Seat Leon Cupra R med 305 x 28 mm skiva. Jag vet inte hur tajt det brukar va mellan ok å fälg vid Preludeok-konverteringarna. Snackar vi 2-3 mm..
/Richard
Senast redigerad av olsson_richard den 16 februari 2007, 19:41, redigerad totalt 1 gånger.
Anders Richard Olsson
-
olsson_richard
Tack för svaret WELEN, ska ha det i tankarna, finns ju en del alternativ att beakta. Har idag en skiva som jag tänkte prova med, tagen från en Rover 180z (282mm x 25mm). Letar efter ett ok som är avsedda för att tillverka egen adapterplatta till. Hittade ett par ok från Brembo för ca 4000kr, tyckte det va ett okej pris för ett par fyrkolvsok i alu. Men som sagt så behöver jag ju göra en adapterplatta till dessa då.
Brukar ok överlag ha ett intervall för skivor som man kan använda dem till? tex 280 - 310 mm?
Kan man även använda en 25mm tjock skiva till ett ok som är avsett för en skiva med 28mm tjock skiva?
/Richard
Brukar ok överlag ha ett intervall för skivor som man kan använda dem till? tex 280 - 310 mm?
Kan man även använda en 25mm tjock skiva till ett ok som är avsett för en skiva med 28mm tjock skiva?
/Richard
Anders Richard Olsson
-
olsson_richard
Läste mig till att de brembo oken jag tittade på va satt på en 323mm bromsskiva på Leon Cupra R, kan detta skapa problem om man monterar dem på en 282mm skiva?
Anders Richard Olsson