Mats med BBOST fick sin nya Ficus häromdan, en orange, har inte riktigt gillat dem, men körde den idag, o den vart fanimej en av de roligare bilar jag kört i de segmentet...
perfekt motor,bra tryck, bra chassie, dock alldeles för svampig för aktiv körning enligt mig...
jääävlar vilket gott vråååål när man stämplade iväg från garaget ut mot marstrand...filmade en del men de e väl inte riktigt rätt forum...
nu väntar jag på o få provköra nya CTR, den e ju sjukt mkt snyggare iaf.
jag ska inte ha nån lr så asså, men kul o jämföra.
detta fullmatade ex gick lös på226.000:- med 18" och stora stereo/navi/ACC.
ska bli intressant o se CTRens "slutpris"...
aja ha de gött
Testade polarens nya brukis...
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
Senast redigerad av PatrikGBG den 27 mars 2007, 16:48, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
snackar du om en Focus ST nu ???..dom gick inte så bra som jag trodde ,hade inga större problem att dra den med Integran
...men fina det är dom ! mycket bil för pengarna
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
-
PatrikGBG
jag kan garantera dig att den jag körde drar en integra så de ryker om de...
kanske var fel på den...
skenande laddtryck lr nåt
kanske var fel på den...
skenande laddtryck lr nåt
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
Ejan
inte om det var orginal
men är den påställd så rör det nog på sig riktigt bra
Vill inte vara tjatig, men jag vill se den bärgningsbil som med en Ficus på flaket drar en Integra :prop:
Antonio Pozzi
-
PatrikGBG
HAHAHAHA de va rätt kul!
men ärligt, den kändes inte ford..vad har hänt?!har de lagt ner energi på kvalite????lr luras man av allt roligt o trycka o titta på?
Ejan, STn e väl den hittils snabbaste runt ringen av de nyare småbilarna?
körde den mot frugans 95 med steg tre programvara och avgas, snaaben hade inte en chans ju...visste inte att integror gick så bra?!:)
men ärligt, den kändes inte ford..vad har hänt?!har de lagt ner energi på kvalite????lr luras man av allt roligt o trycka o titta på?
Ejan, STn e väl den hittils snabbaste runt ringen av de nyare småbilarna?
körde den mot frugans 95 med steg tre programvara och avgas, snaaben hade inte en chans ju...visste inte att integror gick så bra?!:)
Senast redigerad av PatrikGBG den 24 mars 2007, 20:55, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Ska ta mig & prova den. Men det lär dröja innan jag vågar pröva en Ford igen.
På tal om kvalitétskänsla...
Körde chefens nya Audi A4 2,0 TSI Quattro. Sat-ns h-vete vilken kvalitétskänsla de byggt in i kärran. Ratten ska vi inte tala om. Fi f-n, ville slita med den till Hondan :whistling:
På tal om kvalitétskänsla...
Körde chefens nya Audi A4 2,0 TSI Quattro. Sat-ns h-vete vilken kvalitétskänsla de byggt in i kärran. Ratten ska vi inte tala om. Fi f-n, ville slita med den till Hondan :whistling:
Antonio Pozzi
Hade den juste insugsljud då?
Har inte ST´n ett rör som ska leda ljudet till kupén för att förstärka den sportiga känslan?
Har inte ST´n ett rör som ska leda ljudet till kupén för att förstärka den sportiga känslan?
Antonio Pozzi
-
PatrikGBG
de morrar på rätt friskt faktiskt...lät mkt bra!
inte vtec, men bra!
den är definitivt värd en provkörning, för de känns inte ford, men de betyder inte toppklass för de så sätt...
jo audin e duktigt bra materailval i...
Nya S80 har oxå fått ett lyft...verkar som fler o fler hänger på!
inte vtec, men bra!
den är definitivt värd en provkörning, för de känns inte ford, men de betyder inte toppklass för de så sätt...
jo audin e duktigt bra materailval i...
Nya S80 har oxå fått ett lyft...verkar som fler o fler hänger på!
Senast redigerad av PatrikGBG den 24 mars 2007, 21:00, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Inte för att det är samma känsla, men jag blev f-n störtkär i CR-V´ns inredning.
Antonio Pozzi
-
PatrikGBG
har fan inte klämt live, men på bild ser de sjukt bra ut!
men känslan får vänta tills ja åker ut o klämmer...
f ö verkar nya CRV som vanligt sätta ny standard, såg en svart med ex paket i stan idag, ALLA vände sig o spanade o man hörde ett ohhhhhhh nästan...
men känslan får vänta tills ja åker ut o klämmer...
f ö verkar nya CRV som vanligt sätta ny standard, såg en svart med ex paket i stan idag, ALLA vände sig o spanade o man hörde ett ohhhhhhh nästan...
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Såg en grön idag. Så jä-la snygg färg!!!
Antonio Pozzi
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Ficus ST har ju fått volvo femman, så den rooOOmar ju på rätt fint.
Sen det med Audis kvalitetskännsla är helt sjukt, var och tittade på en nya Audi A4 S-line för 2 veckor sedan, finns inget INGET som slår dom i kvalitetskännsla.
Nya CTRen är helt underbar att köra
Sen det med Audis kvalitetskännsla är helt sjukt, var och tittade på en nya Audi A4 S-line för 2 veckor sedan, finns inget INGET som slår dom i kvalitetskännsla.
Nya CTRen är helt underbar att köra
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Ford har alltid gjort grymt tighta.. ja rentav djävulusiska motorer, men kvalisorten på bilarna är fortfarande under typ.... all kritik, det ska inte dunka, slå, glappa osv. om en bil som bara är ngt år gammal... man kan jämföra dom med peugote, motorer i världsklass men resten är runk..
Stig Sundell
-
Ejan
PatrikGBG inte en aning om hur snabb den är runt bana men jag vet iaf att den inte kunde komma om mig och man kan inte skylla på dålig förare för det var rullande start från 50-60 och ur rondeller
...ägaren blev själv lite paff när jag sa att det var en 1.8a med 190hp under huven
så japp Integra är så snabb
En fåård för 300+? redan där är det helt galet.
Köp en MPS 3a ifall ni vill ha skenande laddtryck
Köp en MPS 3a ifall ni vill ha skenande laddtryck
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Focus ST är ju övergrym. Å Ford har stigit lite i mina ögon faktiskt. Dom blir bättre och bättre med åren. Bättre sent än aldrig iaf 
Sen nya CRV är inget som imponerar på mig. Visst lite halv snygg så. Men annars rätt så tråkig och medioker både utv som inv.
Sen nya CRV är inget som imponerar på mig. Visst lite halv snygg så. Men annars rätt så tråkig och medioker både utv som inv.
Gammal räv...
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
På tal om ford, vet inte hur många "nyare" bilar jag sett som redan rostat friskare än en varm vår vind. Typ 2 år gamla bilar med rost, det e fan sjukt.
Sen att betala 300k för en Ford är helt vansinnigt, när du änåd blir omkörd av en CTR för 215k
Sen att betala 300k för en Ford är helt vansinnigt, när du änåd blir omkörd av en CTR för 215k
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Focus gen1 hade ett chassie som var jävligt trevligt att leka med. Dock så brast kvalitén när bilen började rosta hej vilt i dörrar och bagagelucka, låsen började leva ett eget liv, en bränd bakelitdoft spred sig ibland i kupén, skeva bromsskivor, ac´n lade av, etc etc etc. Focusen - en 00:a byttes för ett tag sedan mot en Corolla... slut på story
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Hade nog valt 3Mps om ekonomin hade tillåtit :prop:
Var inne o tittade på ny Crv och blev tårögd när jag såg att innerdörren var designad av en blind apa....
Varför inte göra hela bilen snygg......
Var inne o tittade på ny Crv och blev tårögd när jag såg att innerdörren var designad av en blind apa....
Varför inte göra hela bilen snygg......
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
Vill vara som någon annan.
JDM är så häftigt.
Vill vara som någon annan.
har inte provat focusen.
Men är numera ägare till en fiesta st.
Och måsta säga att den är fan snabbare i allt än min gamla vti.
Och är tämligen impad över draget i skiten.
Körde mot en crx vtec häromdan och han kom alldrig om mig.
det trodde jag absolut inte.
Hursomhelst är ju alldrig sånt direkt vetenskapligt på gatan.
MEn den som sagt presterar bättre än min gamla vti i alla läger.
Riktigt tight chassie och lättkörd motor med betydligt bättre vrid än hondans 1,6:a
Det jag saknar med hondan är framför allt ljudet och sen växellådan.
Fordens låda är bra men hondans kändes bättre och det var en låda som gått 20k mil.
Så där får nog forden se sig besegrad kan inte tänka mig att den är i närheten av hondan när den gått 20k.
MEn så länge ska jag inte ha den och nu har den gått 450mil så jag smiskar den i nått år till innan jag byter till något annat nytt
Men är numera ägare till en fiesta st.
Och måsta säga att den är fan snabbare i allt än min gamla vti.
Och är tämligen impad över draget i skiten.
Körde mot en crx vtec häromdan och han kom alldrig om mig.
det trodde jag absolut inte.
Hursomhelst är ju alldrig sånt direkt vetenskapligt på gatan.
MEn den som sagt presterar bättre än min gamla vti i alla läger.
Riktigt tight chassie och lättkörd motor med betydligt bättre vrid än hondans 1,6:a
Det jag saknar med hondan är framför allt ljudet och sen växellådan.
Fordens låda är bra men hondans kändes bättre och det var en låda som gått 20k mil.
Så där får nog forden se sig besegrad kan inte tänka mig att den är i närheten av hondan när den gått 20k.
MEn så länge ska jag inte ha den och nu har den gått 450mil så jag smiskar den i nått år till innan jag byter till något annat nytt
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
-----------------------------------------------------------------------
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
Måste säga att jag blev rent av besviken när jag körde focus st. Det finns ju inget att hämta på höga varv. En sådan bil blir ju aldrig rolig att köra. Nä tackar vet jag en Honda som älskar att piskas på 8000rpm. Men fiestan gillar jag, mycket racer för pengarna där. Valde mellan en sån och en ctr -05 dock inget svårt val efter att ha kört ctr en. Ps En kompis utmande mig på race mot hans focus st 06a kan ju skriver när vi har kört.
John Antonsson[color="#FF0000"][/color]
-
bjornligan
för CTR som har 0 i vrid och 40 hästar under 6000 är otroligt stimulerande.
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Kris-.tianpet,ter_sson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
CTR -05 Såld
CTR -05 Såld
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
asså om man bsr:ar sin focus st eller c30t5 så blir dom riktigt fina.
det ni inte förstått e att de e S-max som gäller, sicken racekärra :worthy:
det ni inte förstått e att de e S-max som gäller, sicken racekärra :worthy:
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
-
PatrikGBG
men era flanar!!
e de ingen som reagerat på att jag skrev fel pris??
226K skulle de ju ståå...alltså BILLIGARE än CTR i standardutf.
e de ingen som reagerat på att jag skrev fel pris??
226K skulle de ju ståå...alltså BILLIGARE än CTR i standardutf.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
bjornligan
det var blilligt när det knappt finns beggade för det prsiet, sen testa jag bygga min egen på fords hemsida, och gjorde den så billig som möjligt o hamna på 246K, vad kommer dina siffror ifrån patrikGBG?
EDIT: och med det din vän hade lagt till skulle det bli runt 280K, bara orange går väll på nästan 11K
EDIT: och med det din vän hade lagt till skulle det bli runt 280K, bara orange går väll på nästan 11K
Senast redigerad av bjornligan den 27 mars 2007, 19:35, redigerad totalt 1 gånger.
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Kris-.tianpet,ter_sson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
CTR -05 Såld
CTR -05 Såld
bjornligan skrev:det var blilligt när det knappt finns beggade för det prsiet, sen testa jag bygga min egen på fords hemsida, och gjorde den så billig som möjligt o hamna på 246K, vad kommer dina siffror ifrån patrikGBG?
VOLVOANSTÄLLD :whistling:
Fredrick G.
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
Företaget där jag jobbar har World Wideavtal med Ford. Vi har 19% rabatt!!!
Har ens ÅF så mycket marginal på sina bilar????
Har ens ÅF så mycket marginal på sina bilar????
Antonio Pozzi