drivaxlar kassa? lådan kanske?
-
DeathScythe
ja.... problem med något igen.. börjar tröttna lite på dessa gamla bilar hehe..
men iallafall, när jag belastar hjulen fram med gaspådrag så börjar det knacka väldigt väldigt mkt, och ökar med hastigheten. Det låter mer när jag svänger. Det är inget ventilknack eller så med motorn. Drivaxlen (beggad) har jag bytt på vänster sida med nya damaskrar, men det låter som att knakandet kommer mer från de centrala delar under huven. Brukar lådan gå efter ett tag? han har trots allt rullat 22000 mil. men har aldrig haft problem med lådan direkt. Är det värt att skicka ut pengar på nya drivaxlar? fjäderbenslager? hjullager? så kanske knackandet är kvar? Lite svårt för er att förstå eftersom ni inte direkt kan höra hur det låter, men kanske någon som har varit med om något liknande?
// MVH
men iallafall, när jag belastar hjulen fram med gaspådrag så börjar det knacka väldigt väldigt mkt, och ökar med hastigheten. Det låter mer när jag svänger. Det är inget ventilknack eller så med motorn. Drivaxlen (beggad) har jag bytt på vänster sida med nya damaskrar, men det låter som att knakandet kommer mer från de centrala delar under huven. Brukar lådan gå efter ett tag? han har trots allt rullat 22000 mil. men har aldrig haft problem med lådan direkt. Är det värt att skicka ut pengar på nya drivaxlar? fjäderbenslager? hjullager? så kanske knackandet är kvar? Lite svårt för er att förstå eftersom ni inte direkt kan höra hur det låter, men kanske någon som har varit med om något liknande?
// MVH
[i]Tobias Särkelä
Öland
[b]Honda CRX 1.6i -90 [/b]*Goez Oompa oompa*
[b]VW Corrado VR6 -92[/b] *såld*[/i]
Öland
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Det skulle kunna vara inre knutarna men det är värdelöst att gissa såhär, in med bilen på verkstad eller upp på en lyft och lyssna var det kommer ifrån istället.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
va ?
villket kulager på fel håll... humm
villket kulager på fel håll... humm
Senast redigerad av LinusE den 15 april 2007, 22:44, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
-
DeathScythe
hehe, tog en liten vända till stan ikväll.. drog upp han till 70 ungefär och då hörde man knackandet, sen när jag stängde av den och rullade så försvann det. svängde kraftigt åt vänster, då det knackar mest när man har lite gaspådrag, men ingenting ! så jag får nog göra som du säger där dani, hissa upp han och lyssna.
Tack för svaren =)
Tack för svaren =)
[i]Tobias Särkelä
Öland
Öland
-
1883
- Bil: civic vti turbo/s2000 turbo
- Namn: simon eriksson
låter som knutarna!
o vad ja menade med kullagerna är att när du sticker in högra drivaxel i växellådan sitter där 3 lager o vad ja hört är det endel som satt dom fel!
o vad ja menade med kullagerna är att när du sticker in högra drivaxel i växellådan sitter där 3 lager o vad ja hört är det endel som satt dom fel!
simon eriksson
jag har fått för mig att åtm på min bil en -92 lsi civic 1.5 är yttre drivknutarna nästan de vanligaste.. har hamna byta dem på min bil nu två ggr.. den är dessutom bara körd 180 000kmDeathScythe skrev:ja.... problem med något igen.. börjar tröttna lite på dessa gamla bilar hehe..
// MVH
björre billman