Annons varning.

ENBART för motorrelaterade topics
BMTech
Kontakt:

Ville bara varna andra om denna bilen jag hittade på blocket och tänkte handla.
Verkade billigt med 30k för en delsol vti i bra skick.
Men som allt annat som verkar för bra för att vara sant så var även denna det.
Annonsen..
<a href="http://www.blocket.se/vi/14572585.htm?ca=22_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/14572585.htm?ca=22_s</a>

Min mail korrespondans...

To: epa_lillis@hotmail.com
Subject: Ang. Honda Crx Del Sol (VTI)

Bilder på den..?
Ev. fel och rost..?
Vid bra pris och snabb affär kan jag köpa den kontant.
Men behöver mer info om den innan jag tar mig tid att köra och titta.

To: bmtech-@hotmail.com
Subject: RE: Ang. Honda Crx Del Sol (VTI)
Date: Sun, 23 Dec 2007 13:58:41 +0100

hejsan jag har sagt till dom andra att jag kan gå ner till 27000...där e inget fel alls på den ytterst lite ytlig rost på den som e enkelt att åtgärda vid handtaget på förardörren. jag kan ordna det då jag jobbat som billackerare men då e det inte samma pris...här kommer ett par bilder.

To: epa_lillis@hotmail.com
Subject: Ang. Honda Crx Del Sol (VTI)

Ok detta hade varit intressant.
Men eftersom du ljög och skrev att det var en vti när det enligt vägverket är en ESI så är det absolut ointressant.
Tala gärna om detta för andra eventuella köpare.
/Björn

To: bmtech-@hotmail.com
Subject: RE: Ang. Honda Crx Del Sol (VTI)
Date: Sun, 23 Dec 2007 20:47:23 +0100

den är chippad hos bsr i växjö och har 162 hk och där e 160 i vti:n....

Där tappade han mig totalt..... :shock1: :ranting:
Så ni som är spekulanter på denna bil tänk på att ägaren ljuger som en häst travar.
/Björn
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
-----------------------------------------------------------------------
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
Gladen

Haha motorswap bestående av chip, framtidens teknik!
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Chucky
Kontakt:

Läste annonsen innan din tråd..då funderade ja på va e det för människa som betalar ett chip (för säkert flera tusen) och får hela 2 hästkrafter :)
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
BMTech
Kontakt:

Han har ändrat annonsen nu efter mina påtryckningar.....
Så den är inte falsk längre..
Se vad lite abuse på blocket och påtryckningar på ägaren kan göra för ärligheten :thumbup:
Eller ja 162hk lär det ju inte vara i bilen men nu står det inte att det är en VTI längre iallafall.
Senast redigerad av BMTech den 23 december 2007, 21:29, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
Aidin
Namn: Aidin Afroozmehr

Kollar man regnr på bilen ser man att det är en esi! kollar du bilden på motorn så ser man det oxå! det finns inget besiktningspapper samt ingen servicebok! Enligt säljaren gjorde en pundare inbrott och snodde endast dom papprena men glömde ta den dyra stereon och steget som medföljde!
Har fått lite bilder via mms och den verkar helt okey men men!

mvh aidin
god jul
sk8micke
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson
Been thanked: 1 time

e nog rätt seriös oxå när den e nyimporterad för 3 veckor sen! men dom byta avgas för 6 mån sen, sen ett chip som ger 40hk nästan d e inte dåligt;)
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

alla vet väll att ett avgas o öppet filter ger 20hk. sen en mapp på det så har ni 40hk..
är ju en honda..

200 honda hästar är lika mycket som 600 valfrit märkes hästar...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Och vi ska inte ens prata om vad guldkedjor gör...shit len.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
sk8micke
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson

welen skrev:Är man intreserad av en bil ringer man väll? eller?
jojo men iallafall ja kollar alltid upp bilarna på vv.se inte många som igentligen vet(eller skriver) va dom säljer :wallbash:
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Kontakt:

welen skrev:Är man intreserad av en bil ringer man väll? eller?
nix inte dagens ungdom där är det sms å mail som gäller =)
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
BMTech
Kontakt:

Först skickar man ett mail om man inte är riktigt het på bilen särskilt dan innan julafton.
Sen ringer man ..
Det gör jag iallafall för då har man fått ett hum om annonsören är någorlunda seriös.
I detta fallet kunde det inte bli mera oseriöst så jag backade tvärt.
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Anmäl annonsen till blocket så tar de bort den eftersom han ljuger i annonsen!
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
BMTech
Kontakt:

Den är anmäld till blocket och han har ändrat så det inte står att det är en VTI längre.
Dock hävdas fortfarande att det är 162 HK i den..
henke
Kontakt:

Jimmy skrev:<!--quoteo(post=453244:date=24 Dec 2007, 14:21:49:name=welen)--><div class='quotetop'>QUOTE(welen 4 24 Dec 2007, 14:21:49) [snapback]453244[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Är man intreserad av en bil ringer man väll? eller?
nix inte dagens ungdom där är det sms å mail som gäller =)
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag brukar telegrafera med morse. Så gammal är jag.
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
BMTech
Kontakt:

Ska man va petiga så är jag äldre än både jimmie och henke så "dagens ungdom" kanske inte är rätt ordval om mig ;)
Skriv svar