Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Bästa FILMEN genom tiderna...
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
- Been thanked: 1 time
Ja det finns en film tips tråd men nu vill jag veta vilken eller vilka filmer ni tycker är bäst genom tiderna...
Själv röstar jag för A Clockwork Orange
Kalle Wahlsten
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Mycket svårt val. Men är väldigt svag för Pulp Fiction så jag måste säga den.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
För i H*LVETEEE!!!wahlsten skrev:Ja det finns en film tips tråd men nu vill jag veta vilken eller vilka filmer ni tycker är bäst genom tiderna...
tur att din bilsmak e otroligt mkt bättre än din filmsmak
det är svårt o säga vilken som är bäst genom tiderna, det beror helt o hållet på vad man är upplagd för... sen så får man inte glömma att åldern gör sig påmind när man helt glömmer bort filmer som e smått fantastiska...
ska jag dra mitt strå till stacken så skulle jag rösta på the rock me cage o connery... helt sjukt soundtrack dessutom... prova lira laserdome me det soundtracket.... helt lysande!
Mvh,
- wahlsten
räknas "manga" in som animé så lär inte pokémon va den första filmen som visats i sverige iaf...Andy63 skrev:har du sett den? Riktigt bra, dessutom första Animé filmen som visades i sverige.
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
- wahlsten
intressant, ska kolla upp den...
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Shawshank Redemption
Men det finns så många fler, tycker Matrix (första filmen alltså) var så pass banbrytande när den kom att den platsar på en lista också. Sen är It´s My Party riktigt bra men förmodligen bara för att jag förväntade mig en riktigt kalkonrulle. Och sen får man inte glömma Sound of Music. Eller varför inte Dansar med vargar också. Sen är ju faktiskt både Wall Street och American Psycho riktigt bra men vet inte om de klassas in som bäst. Däremot vete sjutton om inte Star Wars platsar in.
Ja, finns helt enkelt alldeles för många bra för att säga att en är bäst...
Men det finns så många fler, tycker Matrix (första filmen alltså) var så pass banbrytande när den kom att den platsar på en lista också. Sen är It´s My Party riktigt bra men förmodligen bara för att jag förväntade mig en riktigt kalkonrulle. Och sen får man inte glömma Sound of Music. Eller varför inte Dansar med vargar också. Sen är ju faktiskt både Wall Street och American Psycho riktigt bra men vet inte om de klassas in som bäst. Däremot vete sjutton om inte Star Wars platsar in.
Ja, finns helt enkelt alldeles för många bra för att säga att en är bäst...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
räknas "manga" in som animé så lär inte pokémon va den första filmen som visats i sverige iaf...wahlsten skrev:<!--quoteo(post=471165:date=17 Mar 2008, 22:34:32:name=Andy63)--><div class='quotetop'>CITERA(Andy63 4 17 Mar 2008, 22:34:32) [snapback]471165[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->har du sett den? Riktigt bra, dessutom första Animé filmen som visades i sverige.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Manga är serietidningar, anime är anime, de finns inga manga filmer, då är det anime
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
Importøren av anime filmer ifrån asien heter just "Manga"
Men annars stæmmder det som du sæger!
Anime filmer kom way lång tillbaks i tiden æven i Sverige. Bara du Andy63 som ær lite ung
Bæsta film någonsin ær svårt. Men jag gillar Braveheart och den står vældigt høgt upp på listan. Sen måste jag sæga att animen Byousoku 5 cm, del 1 ær underbar, både handling och uppritad.
Men annars stæmmder det som du sæger!
Anime filmer kom way lång tillbaks i tiden æven i Sverige. Bara du Andy63 som ær lite ung
Bæsta film någonsin ær svårt. Men jag gillar Braveheart och den står vældigt høgt upp på listan. Sen måste jag sæga att animen Byousoku 5 cm, del 1 ær underbar, både handling och uppritad.
Stefan Karlsson
-
iderth
- Bil: Honda FR-V 07
- Namn: Magnus Jönsson
Filmer ja gillat riktigt mycke är "Blood Daimond" (Leonardo Dicaprio) och "Lord of War" me Nicholas Cage, båda filmerna är verklighetsbaserade.
Nog lite därför jag gillar dem, rekomenderas starkt...
Nog lite därför jag gillar dem, rekomenderas starkt...
-
Tommie Blomqvist
Apocalyps Now, en stenhög Marlon Brando!
Klart bra rulle, mystik, spänning och sjuka men roliga scener.
Klart bra rulle, mystik, spänning och sjuka men roliga scener.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
iderth: Nja, verklighetsbaserade är de väl inte? De är väl "inspired by true events" eller nåt sånt...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jag såg på animé på 80 talet, så jag har svårt att tro att första Pokémon filmen som kom 1998 i Japan var först i Sverige 
Bästa filmen... Oj vilket ämne! Bästa av filmer är nog lite lättare men ändå så svårt.
Håller med Kristian om Matrix och Nyckeln till frihet. Men Clockwork Orange är sjukt frän också!
Taxi Driver är bäst på sitt vis likaså Pulp Fiction.
Nä, för svårt att säga så jag säger bästa animén: Spirited Away.
Bästa filmen... Oj vilket ämne! Bästa av filmer är nog lite lättare men ändå så svårt.
Håller med Kristian om Matrix och Nyckeln till frihet. Men Clockwork Orange är sjukt frän också!
Taxi Driver är bäst på sitt vis likaså Pulp Fiction.
Nä, för svårt att säga så jag säger bästa animén: Spirited Away.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- wahlsten
Andy63: själv har jag inte sett pokémon men vill du se några bra "manga" animé filmer så kan du kika in Silver fang och Fist of the north star. dessa kom ut i början/mitten av 80 talet
Annars lär jag lägga till "Fight club" till en av dom bästa filmerna genom tiderna också...
Annars lär jag lägga till "Fight club" till en av dom bästa filmerna genom tiderna också...
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
anime gick ju titt som tätt på skychannel när man var en liten hehe. lördagmorgon hos farfar när man var liten var asballt för han hade skychannel o då kom transformers o robotec o en massa härlig anime 
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
-
Tommie Blomqvist
Jag anser annars att : Once upon a time in mexico kan kvala in.
[b] Cybertuner[/b]
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
omöjligt utan o köra per kategori!
men en jag direkt tänkte påe snatch, PRECIS min typ av film
men en jag direkt tänkte påe snatch, PRECIS min typ av film
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
EcciBaka skrev:anime gick ju titt som tätt på skychannel när man var en liten hehe. lördagmorgon hos farfar när man var liten var asballt för han hade skychannel o då kom transformers o robotec o en massa härlig anime
Yäää män!
Titta vad jag hittade i gaderoben
[attachment=30530:DSC02080.JPG]
Stefan Karlsson
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
stiivN skrev:<!--quoteo(post=471308:date=18 Mar 2008, 14:43:01:name=EcciBaka)--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka 4 18 Mar 2008, 14:43:01) [snapback]471308[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->anime gick ju titt som tätt på skychannel när man var en liten hehe. lördagmorgon hos farfar när man var liten var asballt för han hade skychannel o då kom transformers o robotec o en massa härlig anime
Yäää män!
Titta vad jag hittade i gaderoben
[attachment=30530:DSC02080.JPG]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag köpte första säsongen av transformers bara för att va nostalgisk, och nu har min grabb kollat en del på den och är rätt fast :prop:
Barnprogrammen var bättre förr!!! :thumbup:
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Snatch är tveklöst min favorit.
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.