Cat-Back tips?
Hej, nu är det dags för besiktning och ljuddämparen är tun som ett löv pga. rost.. Ska därför beställa ett cat-back system och känner mig ganska osäker på vart jag ska leta! :whatever:
Har kollat lite på tuningshop och dom tar ju c.a 3300kr för ett.. är det bra pris?
Vad rekomenderar ni som kan?
Tackar på förhand!
Har kollat lite på tuningshop och dom tar ju c.a 3300kr för ett.. är det bra pris?
Vad rekomenderar ni som kan?
Tackar på förhand!
Senast redigerad av Kristofer den 23 mars 2008, 17:49, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:purple'>[b]//Kristofer Göthe[/b]</span>
<span style='color:blue'>[b]Honda Civic VTI -00[/b]</span>
[b]<span style='color:purple'>Suzuki GSX-R 750 -01</span>[/b]
malkolm666 skrev:Beror väl på vad det är för kvalitet och Pris.
Som sagt jag kan det dåligt så kom gärna med tips!
Man vill ju inte upptäcka i efterhand att man gjort en dålig affär hehe..
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Sen är ju avgassystem så subjektivt, jag menar alltså att det vissa trivs bra med får andra ont i huvet efter bara 5min och vill kliva ur bilen.
Ett bra avgas i mina ögon(eller öron i detta fallet) är tillverkat i rostfritt (eller Titan) är effekthöjande, bra passform så att det inte ligger emot och skrammlar, samt låter precis lagom, inte för högt och inte för lågt och då givetvis att det ska gå igenom besiktningen.
Mina öron hatar: Buddyclub, OBX, Meganracing, Japsdämpare mm. Det finns oxå så många modeller som tex hos Invidia så låter deras 70mm single för mycket för mig medans deras dubbla 60mm låter finfint.
Ett bra avgas i mina ögon(eller öron i detta fallet) är tillverkat i rostfritt (eller Titan) är effekthöjande, bra passform så att det inte ligger emot och skrammlar, samt låter precis lagom, inte för högt och inte för lågt och då givetvis att det ska gå igenom besiktningen.
Mina öron hatar: Buddyclub, OBX, Meganracing, Japsdämpare mm. Det finns oxå så många modeller som tex hos Invidia så låter deras 70mm single för mycket för mig medans deras dubbla 60mm låter finfint.
RoXa skrev:Behövs inget catbak. Låter ju asgött som det är! :worthy:
Jo men.. nu sitter det sen 2år tillbaka ett simonsystem som har rostat upp ganska rejält..
Självklart vill jag komma igenom besiktningen med det och vill ju ha så bra passform som möjligt, är det ingen här som har några alternativ till tuningshop?
-
civic 92
- Bil: Ek4
- Namn: Daniel hammarstedt
Jag har ett cat-back system till min civic esi och det är ifrån tuningshop! Passformen är skitbra men kvaliten är inte så bra rostar ganska snabbt fast det ska vara av rostfritt stål!
Daniel Hammarstedt
Biltransport uthyres
0766296019
Kör:
Ek4 SC
Biltransport uthyres
0766296019
Kör:
Ek4 SC
civic 92 skrev:Jag har ett cat-back system till min civic esi och det är ifrån tuningshop! Passformen är skitbra men kvaliten är inte så bra rostar ganska snabbt fast det ska vara av rostfritt stål!
Okej.. då är det att spara kvittot som gäller då med andra ord..
Det står inte så tydligt på deras sida vad det är för märke på systemet, men det blir nog att jag beställer där ifrån så hinner det nog komma i veckan om de har det inne!
<a href="http://www.tuningshop.se/motor.html" target="_blank">http://www.tuningshop.se/motor.html</a>
Hej hej om jag vore du så skulle jag kikat på följande sidor http://www.akr-performance.nl http://www.japstarruning.com eller varför inte sitta en timma framför http://www.ebay.com med tanke på vad dollarn ligger på just nu! Köp inte ett noname skitavgas som är någon kina kopia leta lite så kommer du inte ångra dig i slutändan!
Invidia
Skunk2
Megan
Hks
osv är bra märken
Invidia
Skunk2
Megan
Hks
osv är bra märken
Det mesta från Tuningshop ser ju ut att vara det enklaste e-bay prylarna, står ju inga specar på grejorna någongstans...
personligen hade jag nog valt att handla någon annanstans, om jag skulle ha ett catback hade jag nog låtit få ett specialbyggt eller om ITR original melanrör passar (det passar på EG) så är det väldigt bra och sen kan man få någon vettig bakre dämpare anpassad för att passa bilen...
personligen hade jag nog valt att handla någon annanstans, om jag skulle ha ett catback hade jag nog låtit få ett specialbyggt eller om ITR original melanrör passar (det passar på EG) så är det väldigt bra och sen kan man få någon vettig bakre dämpare anpassad för att passa bilen...
Kristian, Hondalös.
-
Masaru
- Bil: Integra DC5R
- Namn: Alessandro Kuric
Har de ens kvar bullermätning längre på besiktningen? Vet att de har CO2 o d men de har aldrig mätt bullernivån på mig/mina polares bilar. Har för mig att de bara använder det vid regbes numera.
MVH
MVH
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
De nya reglerna säger att ett avgas inte för låta betydligt mer än vad orginal gör.
Deras bedömning är helt subjektiv, de behöver inte mäta längre, tycker de att bilen låter för högt så får du en 2a med ombes. som följd.
Deras bedömning är helt subjektiv, de behöver inte mäta längre, tycker de att bilen låter för högt så får du en 2a med ombes. som följd.
Tack för en del goda tips, självklart förstår jag att för att få bästa sortens kvalitet så får man lägga lite pengar och kanske göra lite custom bygge.. men just nu är jag bara ute efter enklaste möjliga! Dels pga. av halvtaskig ekonomi och dels för jag för tillfället är skadad och inte kan göra nått arbete själv!
Blir ett system från tuningshop nu iaf.. får hoppas jag inte får några problem med att få dit det nu med tanke på att det inte är nån race cat som sitter på, och att det håller länge
Tack igen för all info!
Blir ett system från tuningshop nu iaf.. får hoppas jag inte får några problem med att få dit det nu med tanke på att det inte är nån race cat som sitter på, och att det håller länge
Tack igen för all info!