Hur göra med oförsösiktig granne?
Är super duper pedant med min bil. Parkera ALDRIG brevid andra bilar osv.
Nu har min garageplats-granne gett mig 2 fina röda märken på dörren. Inga bucklor tack o lov så det går säkert att polera bort. Det råder inge tvivel om att det är han. 2 märken i samma höjd & hans dörr har ingen röd färg kvar ens i den höjden. Jag ställer bilen i buren så nära väggen jag kan så han kan inte klaga på att han inte får plats iaf.
Men hur skalll jag förmedla för denne granne att jag är jä-ligt rädd om bilen utan att han slår sönder den helt.
Har tagit reda på hans hemnr & ringt utan svar. Skall jag skriva en lapp & lägga på bilen?
Vad är det minst dryga sättet att säga åt honom på?
Nu har min garageplats-granne gett mig 2 fina röda märken på dörren. Inga bucklor tack o lov så det går säkert att polera bort. Det råder inge tvivel om att det är han. 2 märken i samma höjd & hans dörr har ingen röd färg kvar ens i den höjden. Jag ställer bilen i buren så nära väggen jag kan så han kan inte klaga på att han inte får plats iaf.
Men hur skalll jag förmedla för denne granne att jag är jä-ligt rädd om bilen utan att han slår sönder den helt.
Har tagit reda på hans hemnr & ringt utan svar. Skall jag skriva en lapp & lägga på bilen?
Vad är det minst dryga sättet att säga åt honom på?
Antonio Pozzi
Jag skulle framför allt göra som du har gjort redan. Försöka ta kontakt med honom och berätta vad du tycker om det som hänt och vad du tycker om din bil. Be honom vara extra försiktig runt din bil.
Eller så gör du som en annan kompis som är extremt rädd om sin bil. Han hade kartonger som han alltid lutade mot sin egen bil då hans garage-grannar var ett äldre par som hade svårt att ta sig ur sin bil ibland. Men han pratade även med dom så dom försökte ställa sig så långt ifrån som möjligt.
Eller så gör du som en annan kompis som är extremt rädd om sin bil. Han hade kartonger som han alltid lutade mot sin egen bil då hans garage-grannar var ett äldre par som hade svårt att ta sig ur sin bil ibland. Men han pratade även med dom så dom försökte ställa sig så långt ifrån som möjligt.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jo, är bara rädd att han tar det fel & blir sur & kanske gör de ännu värre.
Funderade på att luta en sittdyna till en solstol mot bilen kanske?
Funderade på att luta en sittdyna till en solstol mot bilen kanske?
Antonio Pozzi
Haha, jo, tanken har slagit mig för länge sen med fendrar som man hänger ut från fönstret när man parkerar.
Men jag är rädd att sådana saker kan tas på fel sätt.
När jag parkerar tex, så letar jag alltid upp den sista parkeringsplatsen & ställer hjulen en liten bit utanför rutan så de står där de inte är en ruta så att säga.
Folk som tar 2 rutor lever också ganska farligt. En som ställer sig tvärs över på 2 rutor, allra helst när det är ont om platser. Den får man ju lust att gå fram & dra nyckeln i huven på helt ärligt.
Men jag är rädd att sådana saker kan tas på fel sätt.
När jag parkerar tex, så letar jag alltid upp den sista parkeringsplatsen & ställer hjulen en liten bit utanför rutan så de står där de inte är en ruta så att säga.
Folk som tar 2 rutor lever också ganska farligt. En som ställer sig tvärs över på 2 rutor, allra helst när det är ont om platser. Den får man ju lust att gå fram & dra nyckeln i huven på helt ärligt.
Antonio Pozzi
-
kristian75
Ta upp det på ett trevligt sätt bara så ska det nog inte vara några problem, dom flesta förstår väl om man är rädd om en fin bil som din....... man kommer långt med ett vänligt sätt och ett leende...
kristian jonsson
Är väl medveten om det. Men vi springer aldrig på varandra i garagetClabbe skrev:Face To Face är enda rätta...
Lämna lappar gör bara folk irriterade...
Därför jag tänkte ringa.
Prövar att ringa igen & hoppas på det bästa
Antonio Pozzi
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
är det en vettig en så lär de ju gå bra med ett vanligt telesamtal, men de finns folk som blir griniga över minsta lilla...tyvärr!
lycka till
lycka till
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
hej du har väl italienskt blod i ådrorna! bara ta på svarta solglasögon åka hem till honom o lugnt säga "im going to make you an offer you cant refuse.." :biglaugh2:
nej men allvarligt så skulle jag hellre ta kontakt personligen med garage grannen än o lämna en lapp mycket smidigare o lösa saker o ting på det viset.
nej men allvarligt så skulle jag hellre ta kontakt personligen med garage grannen än o lämna en lapp mycket smidigare o lösa saker o ting på det viset.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
en polare till mig som parkerade i garagae hade samma problem med nån kärring, på gränsen mellan hans o hennes pl ruta stog en rad med betong pelare som hela garaget viade på, han tog helt sonika hem slagborren från jobbet o borra 4 hål o spände 2 vajrar precis på gränsen til prutan''
problemet löst
problemet löst
Ta en titt på dessa! <a href="http://www.actat.se/DoorPro-Underniva1/ ... exVer1.htm" target="_blank">http://www.actat.se/DoorPro-Underniva1/ ... er1.htm</a>
Jag har själv köpt, och är nöjd!
Jag har själv köpt, och är nöjd!
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
en enkel lapp på rutan hans, löser problemet direkt
Ett dörruppslag till å du vaknar upp på akademiska sjukhuset i uppsala imorn.......
Enkelt =)
annars skulle ja köra kartongbit, fråga jonny jag är säker på att han sponsrar
Ett dörruppslag till å du vaknar upp på akademiska sjukhuset i uppsala imorn.......
Enkelt =)
annars skulle ja köra kartongbit, fråga jonny jag är säker på att han sponsrar
Senast redigerad av Jimmy den 18 augusti 2008, 01:24, redigerad totalt 1 gånger.
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Jag instämmer med Jimmy.. så länge det är välartikulerat så tror jag inte någon blir irriterad.
Senast redigerad av Kobe den 18 augusti 2008, 10:25, redigerad totalt 1 gånger.
[u]www.norrortracing.se[/u] (-) [u]Comptech S2K[/u]
Tidigare bilar:
Toyota Celica GTI -90 ( www.gatbilar.se/kobe )
Nuvarande:
Subaru Impreza RX -98 (Vinterbilen)
Honda S2000 -00
Tack till: Malkolm666 för hjälpen med hyndan!
Tidigare bilar:
Toyota Celica GTI -90 ( www.gatbilar.se/kobe )
Nuvarande:
Subaru Impreza RX -98 (Vinterbilen)
Honda S2000 -00
Tack till: Malkolm666 för hjälpen med hyndan!
Tror att det är nån som har problem med medborgarskapet eller dyl. Livrädd för att svara i telefon. Ringde 2 ggr i förrgår, 2 ggr i igår, utan resultat.
Det står nu en stor madrass mellan våra bilar. Måste åka till Ikea idag, annars får Maxi soxa på ribborna
Funderar ännu på en lapp för att förstärka det hela. Bara det att han ser madrassen måste väl göra att han fattar...
Det står nu en stor madrass mellan våra bilar. Måste åka till Ikea idag, annars får Maxi soxa på ribborna
Funderar ännu på en lapp för att förstärka det hela. Bara det att han ser madrassen måste väl göra att han fattar...
Antonio Pozzi
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
lita inte på det
Jag är mer syndikalist. hade fäst en planka på madrassen med diverse skruvar skruvade med 1cm intervaller i varierande höjd genom plankan med spetsarna mot grannen.
Jag är mer syndikalist. hade fäst en planka på madrassen med diverse skruvar skruvade med 1cm intervaller i varierande höjd genom plankan med spetsarna mot grannen.
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Jag gillade idén med fendrarna skarpt
Var själv väldigt nojjig i mitt garage... Men än så länge inga problem...
Var själv väldigt nojjig i mitt garage... Men än så länge inga problem...