Immobilizer Importerad Honda Prelude
Hej!
Jag ska besikta min bil imorgon och har en tysk importerad Prelude gen 4.
Problemet är att min immobilizer inte kopplar ifrån.
Den lilla svarta stickan blinkar som den ska men den kopplar inte ifrån.
Någon som vet hur man kopplar förbi den eller vad det kan vara för fel?
Tacksam för svar och tips
Jag ska besikta min bil imorgon och har en tysk importerad Prelude gen 4.
Problemet är att min immobilizer inte kopplar ifrån.
Den lilla svarta stickan blinkar som den ska men den kopplar inte ifrån.
Någon som vet hur man kopplar förbi den eller vad det kan vara för fel?
Tacksam för svar och tips
Andreas Dahm
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
[i]Because Japanese cars are so much better![/i]
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
På min delsol var det så här:
Om du följer kabeln från den lilla lampan som skall släckas, så går den in i en låda (troligtvis under panelen vid rattstången). Denna lådan skall bort och är kopplad som ett mellankablage. Du skall nu koppla ur alla kontakter som går från lådan men också koppla ihop dem igen utan låda på deras original plats. Säkrast o ta en i taget eller så men det löser sej när du håller på. Sen finns där någon + och jord till lådan också, ta bort. Hoppas det är till någon hjälp.
Om du följer kabeln från den lilla lampan som skall släckas, så går den in i en låda (troligtvis under panelen vid rattstången). Denna lådan skall bort och är kopplad som ett mellankablage. Du skall nu koppla ur alla kontakter som går från lådan men också koppla ihop dem igen utan låda på deras original plats. Säkrast o ta en i taget eller så men det löser sej när du håller på. Sen finns där någon + och jord till lådan också, ta bort. Hoppas det är till någon hjälp.
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Jalle skrev:På min delsol var det så här:
Tack för tipset, någon annan som har någon erfarenhet av det här problemet?
Andreas Dahm
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
Japp.. eftermarknads skit helt enkelt, vill du promt ha startspärr rekomenderar jag att du monterar ett larm. Men tro inte att en eftermonterad startspärr gör bilen nämnvärt mycket stöldsäkrare visst det tar någon minut extra att få igång den men annars så är det inget större hinder för en lite erfaren biltjyv.
Kristian, Hondalös.
Hmm, Kristan, tror inte du förstod mitt problem, jag önskade inte immobilizern, den fanns på bilen när jag köpte den och nu när skiten inte fungerar så vill jag bara bli av med den så jag kan köra min bil.Kristian skrev:Japp.. eftermarknads skit helt enkelt, vill du promt ha startspärr rekomenderar jag att du monterar ett larm. Men tro inte att en eftermonterad startspärr gör bilen nämnvärt mycket stöldsäkrare visst det tar någon minut extra att få igång den men annars så är det inget större hinder för en lite erfaren biltjyv.
Andreas Dahm
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS