Den billiga Type:ren som såldes.
Hejsan alla! Hoppas kunna få hjälp från er
Det är så att jag skickade en liten summa som handpenning på den billiga CTR:en som låg ute på blocket. Killen verkade vara seriös och vi kom överens om att han skulle hämta mig på Arlanda så att vi kunde genomföra köpet på fredag 28/11. Kommer fram till Stockholm och ingen är där! ringer killen som inte svarar så jag åker hem till min kusin. Ringer på lördagen från kusinens telefon då annonsören verkar känna igen mitt nr och en kille svarar som bryter en del på typ rinkeby svenska. Killen säger att bilen är såld och att jag borde känna mig lurad för han kommer aldrig betala tillbaks min handpenning osv. Killen som svarade i telefonen på lördagen påstod att han var bror med Robert som annonsören hette. Han började bli "aggresiv" över telefon och sa att allt var en bluff osv.
Jag har gjort en polisanmälan och även kontaktat blocket.se som fått ärende numret.
Nu till den hjälp jag behöver! Om nu bilen existerat och någon känner den som köpte den kan ni vara vänliga och skicka ett PM med reg nr samt förra ägarens namn och adress så att jag kan komplitera min anmälan till polisen. Polisen sa att denna information skulle kunna fälla honom för bedrägeri. Tack på förhand
Det är så att jag skickade en liten summa som handpenning på den billiga CTR:en som låg ute på blocket. Killen verkade vara seriös och vi kom överens om att han skulle hämta mig på Arlanda så att vi kunde genomföra köpet på fredag 28/11. Kommer fram till Stockholm och ingen är där! ringer killen som inte svarar så jag åker hem till min kusin. Ringer på lördagen från kusinens telefon då annonsören verkar känna igen mitt nr och en kille svarar som bryter en del på typ rinkeby svenska. Killen säger att bilen är såld och att jag borde känna mig lurad för han kommer aldrig betala tillbaks min handpenning osv. Killen som svarade i telefonen på lördagen påstod att han var bror med Robert som annonsören hette. Han började bli "aggresiv" över telefon och sa att allt var en bluff osv.
Jag har gjort en polisanmälan och även kontaktat blocket.se som fått ärende numret.
Nu till den hjälp jag behöver! Om nu bilen existerat och någon känner den som köpte den kan ni vara vänliga och skicka ett PM med reg nr samt förra ägarens namn och adress så att jag kan komplitera min anmälan till polisen. Polisen sa att denna information skulle kunna fälla honom för bedrägeri. Tack på förhand
Senast redigerad av Aidin den 2 december 2008, 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
Just av denna anledning ska blocket va mer likt Ebay, med egna konton med personligt info som personnummer, adress m.m.
Hoppas verkligen ni får fast killen! Lycka till!
MVH
Hoppas verkligen ni får fast killen! Lycka till!
MVH
Senast redigerad av Istvan den 2 december 2008, 19:21, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.fotoi.se
Tack för erat stöd killar! Detta är allt jag har att gå på! blocket länken är den som numera är borttagen
"Robert" Rösteholm 0738-791375
<a href="http://www.blocket.se/vi/19266248.htm?ca=15_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/19266248.htm?ca=15_s</a>
Handelsbanken konto nr: 776227432
"Robert" Rösteholm 0738-791375
<a href="http://www.blocket.se/vi/19266248.htm?ca=15_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/19266248.htm?ca=15_s</a>
Handelsbanken konto nr: 776227432
Jag ringde också på bilen men fick en dålig vibb av att den var för billig och att han sa att jag kunde sätta in en handpenning.
Bilen finns med största sagolikhet inte, detta är helt enkelt en blåsning.
Lite för bra för att vara sant är oftast inte sant tyvärr.
Bilen finns med största sagolikhet inte, detta är helt enkelt en blåsning.
Lite för bra för att vara sant är oftast inte sant tyvärr.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Jag kan ta och kolla i helgen om jag hittar något på numret hos mobiloperatörerna. Men tills dess kan jag inte hjälpa till så mycket.
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
hittade detta hoppas det är någon hjälp
<a href="http://74.6.239.67/search/cache?ei=UTF- ... 1&.intl=us" target="_blank">http://74.6.239.67/search/cache?ei=UTF- ... intl=us</a>
<a href="http://74.6.239.67/search/cache?ei=UTF- ... 1&.intl=us" target="_blank">http://74.6.239.67/search/cache?ei=UTF- ... intl=us</a>
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
maila blocket dem brukar kunna hjälpa dig
dem har alltid lite koll på annonserna som funnits, och anmäler du så får du referensnummer av dem till polisen sen.
(så dem kan hjälpa polisen)
dem har alltid lite koll på annonserna som funnits, och anmäler du så får du referensnummer av dem till polisen sen.
(så dem kan hjälpa polisen)
Dennis Gullberg
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Jag skickade ärende numret på polisanmälan till blockets kundservice för sådana ärenden. Dom har tydligen viktig information som kan hjälpa polisen i deras utredning enligt det mail jag tidigare fick från dom.
Ingen som känner någon som jobbar på en bank som kan ta reda på kontohavarens riktiga namn osv? konto nr är 776227432. Var på banken tidigare idag men dom fick inte lämna ut uppgifterna till mig. Vill verkligen sätta dit personen då jag inte tror jag är ensam om att ha blivit lurad.
Ingen som känner någon som jobbar på en bank som kan ta reda på kontohavarens riktiga namn osv? konto nr är 776227432. Var på banken tidigare idag men dom fick inte lämna ut uppgifterna till mig. Vill verkligen sätta dit personen då jag inte tror jag är ensam om att ha blivit lurad.
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
som kraft sa, bilen finns nog egentligen inte ens. gjorde en sökning på rösteholm på google och fick upp följande annonser:
Kjesarlänk på 224gr 18k guld pris 18.000
Säljes av rösteholm. Insänd 24 nov 19:55. Ta bort, ändra, förnya ... rösteholm: # # # #. Internetgirot, Internetgirot: när varan ska skickas. Spara annons ...
http://www.blocket.se/vi/19240192.htm?ca=11_s
Volkswagen Polo 1,4
Säljes av rösteholm. Insänd 24 nov 14:59. Ta bort, ändra, förnya ... M-testa den här bilen i Stockholm. Telefon, rösteholm: # # # #. Skriv ut denna sida ...
http://www.blocket.se/vi/19235131.htm
båda annonserna är numera borta, så det där är bara det jag ser på google, men det ser ut som han lagt in några annonser, för det är antagligen samma kille.. antagligen någon idiot som behöver snabba pengar och räknar med att polisen lägger ner utredningen, för vad jag förstått är dessa brott inte prio 1 direkt. det finns som du kan se i blocket-tipsar-tråden en person i sthlm som heter rösteholm, att det är han som är banditen är dock svårt att tro men kan vara värt att kolla upp..
nåja, jag hoppas dom jävlarna åker fast. lycka till!
Kjesarlänk på 224gr 18k guld pris 18.000
Säljes av rösteholm. Insänd 24 nov 19:55. Ta bort, ändra, förnya ... rösteholm: # # # #. Internetgirot, Internetgirot: när varan ska skickas. Spara annons ...
http://www.blocket.se/vi/19240192.htm?ca=11_s
Volkswagen Polo 1,4
Säljes av rösteholm. Insänd 24 nov 14:59. Ta bort, ändra, förnya ... M-testa den här bilen i Stockholm. Telefon, rösteholm: # # # #. Skriv ut denna sida ...
http://www.blocket.se/vi/19235131.htm
båda annonserna är numera borta, så det där är bara det jag ser på google, men det ser ut som han lagt in några annonser, för det är antagligen samma kille.. antagligen någon idiot som behöver snabba pengar och räknar med att polisen lägger ner utredningen, för vad jag förstått är dessa brott inte prio 1 direkt. det finns som du kan se i blocket-tipsar-tråden en person i sthlm som heter rösteholm, att det är han som är banditen är dock svårt att tro men kan vara värt att kolla upp..
nåja, jag hoppas dom jävlarna åker fast. lycka till!
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Nu ska jag inte strö salt på ditt sår, men en 04 ctr för 70 tusen??
Hur kan du äns sätta in 70 tusen kr till nån som du inte känner helt.
Jag hoppas att din anmälan leder till nåt.
Hur kan du äns sätta in 70 tusen kr till nån som du inte känner helt.
Jag hoppas att din anmälan leder till nåt.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
ovanligt hamn.....
1977-01-13 Silvia Rösteholm Kuddbygränd 12 Spånga
är de ända jag får fram på de namnet om man söker på ratsit.se
1977-01-13 Silvia Rösteholm Kuddbygränd 12 Spånga
är de ända jag får fram på de namnet om man söker på ratsit.se
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
jag har svårt att tro att han satte in 70 papp.. handpänning är det väl frågan om.. men det är klart, även den var säkert en kännbar summa att slänga i sjön. men av egen erfarenhet skulle jag vilja påstå att det inte är pengarna som känns mest jävligt.. det är att man känner sig så jävla dum och pissad på.. det suger.
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
säker lite på google...
Seminole County Sheriff's Office Traveling Criminals Arrested ...
- [ Översätt den här sidan ]
Hair: Brown; Eyes: Brown. Place of Birth: Claims to be from Stockholm, Sweden. Associates: Mitchell, Owens, Burt. Also Known As: Sylvia Rosteholm. ...
sen klickar man in på länken: <a href="http://www.seminolesheriff.org/en-us/ad ... av037.html" target="_blank">http://www.seminolesheriff.org/en-us/ad ... 37.html</a>
DOB: 01/13/1977.
Race: White; Sex: Female; Height: 4’11”, Weight: 100 pounds.
Hair: Brown; Eyes: Brown.
Place of Birth: Claims to be from Stockholm, Sweden.
Associates: Mitchell, Owens, Burt.
Also Known As: Sylvia Rosteholm.
Hair: Brown; Eyes: Brown. Place of Birth: Claims to be from Stockholm, Sweden. Associates: Mitchell, Owens, Burt. Also Known As: Sylvia Rosteholm. ...
sen klickar man in på länken: <a href="http://www.seminolesheriff.org/en-us/ad ... av037.html" target="_blank">http://www.seminolesheriff.org/en-us/ad ... 37.html</a>
Senast redigerad av TriXiE77 den 2 december 2008, 19:56, redigerad totalt 1 gånger.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
- Been thanked: 6 times
Fy fan va surt, hoppas det löser sig för dig!
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Lätt att det är dem. Samma typer som Bessik och andra "bilhandlare". De bryr sig knappast om de åker dit. Tyvärr..TriXiE77 skrev:säker lite på google...
Jazz -02
Chansen att du får tillbaka något är tyvärr lika med noll. Brorsan blev blåst tillsammans med 37st andra på en mobiltelefon på blocket.
Alla personer där hade satt in 3500:- var, de fick tag på killen och allt men polisen lägger bara ner det i brist på tid. Ingen fick en krona tillbaka.
Alla personer där hade satt in 3500:- var, de fick tag på killen och allt men polisen lägger bara ner det i brist på tid. Ingen fick en krona tillbaka.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Adio : Tråkigt att höra om brosan och dom övriga.
Jag gör detta så att inte andra ska bli drabbade! All information som kan hjälpa polisen i deras unersökning är välkommet.
INGEN SOM JOBBAR PÅ BANK ELLER HAR EN BEKANT PÅ BANKEN SOM KAN SÖKA UPPGIFTER MED HJÄLP AV KONTONR?
Jag gör detta så att inte andra ska bli drabbade! All information som kan hjälpa polisen i deras unersökning är välkommet.
INGEN SOM JOBBAR PÅ BANK ELLER HAR EN BEKANT PÅ BANKEN SOM KAN SÖKA UPPGIFTER MED HJÄLP AV KONTONR?
Och har vi inte lärt oss tidigare att ALDRIG betala något i förväg... är säljaren så kåt på pengar att ni skall betala handpenning så är det 99% av fallen något lurt med det.
Aidin: Sluta be folk som jobbar på bank att hjälpa dig ta fram uppgifterna, det är olagligt (att ge ut uppgifterna alltså).
Aidin: Sluta be folk som jobbar på bank att hjälpa dig ta fram uppgifterna, det är olagligt (att ge ut uppgifterna alltså).
Senast redigerad av Krister den 2 december 2008, 20:40, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
tyvärr kommer du förmoligen ingenstans i ärendet, då du självmant satt in handpenning utan någon form av underlag, för att det ska vara giltigt så måste du via ex paypal eller liknande med noga utformade avtal betala och få kvittens på vad som gäller.
att enbart sätta in pengar till en kille som ska hålla en bil över telefon håller inte. Han har ju inte gjort något olagligt? däremot har han lurat dig på ett fräckt sätt, antagligen är han ganska van i ärendet med tanke på hur han behandlar dig efteråt. Han vet om att det inte kommer hända honom nånting.att sätta in handpenning till någon man aldrig hört talas om har jag väldigt svårt att förstå, oavsett hur bra affären är. 70k för en ctr är ju normalt inköpspris och inget som man desperat borde hoppa i taket för.
dessa jobbar ofta i grupp och är extremt svåra att få tag på. Dom är skickliga på det dom gör.
jag kan bara beklaga, man lär sig av sina misstag, du ska vara glad att det inte rörde sig om större summor.
att enbart sätta in pengar till en kille som ska hålla en bil över telefon håller inte. Han har ju inte gjort något olagligt? däremot har han lurat dig på ett fräckt sätt, antagligen är han ganska van i ärendet med tanke på hur han behandlar dig efteråt. Han vet om att det inte kommer hända honom nånting.att sätta in handpenning till någon man aldrig hört talas om har jag väldigt svårt att förstå, oavsett hur bra affären är. 70k för en ctr är ju normalt inköpspris och inget som man desperat borde hoppa i taket för.
dessa jobbar ofta i grupp och är extremt svåra att få tag på. Dom är skickliga på det dom gör.
jag kan bara beklaga, man lär sig av sina misstag, du ska vara glad att det inte rörde sig om större summor.
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Trist som fan det som har hänt, oftast stämmer tyvärr uttrycket att man får vad man betalar för. Hoppas ni får fast killen, han hade behövt något mer än påhälsning av polisen.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Den ligger ungefär 30 000kr under alla andra -04, så priset på bilen om den hade funnits hade varit kalasbra.JG skrev:70k för en ctr är ju normalt inköpspris och inget som man desperat borde hoppa i taket för.
Hade man köpt en -04 för 70 hade personen gjort en riktigt bra affär.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
utan handpenning, håller man inte bilen till köparen.Krister skrev:Och har vi inte lärt oss tidigare att ALDRIG betala något i förväg... är säljaren så kåt på pengar att ni skall betala handpenning så är det 99% av fallen något lurt med det.
man säljer till den som har pengar först, men vill köparen ha bilen så måste han lägga en handpenning såklart.
jag tycker dock att köparen ska inspektera och prova bilen fullt ut innan han/hon lägger ev handpenning.
så jag måste nog va den där sissta 1%, men alla seriösa bilhandlare har ju samma värderingar, och jag tror absolut det är mer än 1% av sveriges totala bilhandel.
jag skulle vilja säga att det är tvärtom gällande procent fördelningen.
ett sånt här fall lyser ju till 100% genom, men det är alltid lätt att va efterklok, jag kan tänka mig hur trådskaparen reagerat när annonsen kommit ut, då trådskaparen verkar va lite små intresserad av att göra snabba små-affärer på hobby nivå?
Johan Grönberg
Den ligger ungefär 30 000kr under alla andra -04, så priset på bilen om den hade funnits hade varit kalasbra.M Scotte skrev:<!--quoteo(post=517593:date=2 Dec 2008, 20:40:16:name=JG)--><div class='quotetop'>QUOTE(JG 4 2 Dec 2008, 20:40:16) <a href="index.php?act=findpost&pid=517593"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->70k för en ctr är ju normalt inköpspris och inget som man desperat borde hoppa i taket för.
Hade man köpt en -04 för 70 hade personen gjort en riktigt bra affär.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
dom listar inte dom pengarna scotte, jag pratar inte hondaklubbenpriser, jag tänker i trådskaparens banor som har för avsikt att tjäna en slant på den.
Johan Grönberg
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Ja, jag vet inget om bilpriser, jobbar inte med det eller på någon generalagent som har något samröre med Honda.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92